Hasło „klient nasz pan” nigdy wcześniej nie było tak istotne jak teraz. Nasycony rynek, z jakim musi się mierzyć niemal każda branża, sprawia, że trzeba się naprawdę postarać, by nie tylko zdobyć, ale również zatrzymać klienta. Stąd też wiele firm myśli o budowaniu kultury customer-centric. Dowiedz się, dlaczego to takie istotne i jakie szkolenia mogą Ci pomóc w budowie organizacji zorientowanej na klienta.
Czym jest firma customer-centric i dlaczego to takie ważne?
Współcześnie coraz częściej można się spotkać z określeniem customer-centric, szczególnie w odniesieniu do procesów lub wręcz całych firm. Określenie to oznacza zorientowanie na klienta. Chodzi o taki sposób prowadzenia działań, który sprzyja pozytywnym doświadczeniom klienta, dobremu rozumieniu jego potrzeb i adresowaniu ich w prowadzonej działalności. Jest to model nakierowany na zadowolenie klienta, a także budowanie jego lojalności i zaufania. Dzięki temu firmy customer-centric są w stanie nie tylko zdobywać nowych klientów, ale również budować długotrwałe relacje z tymi obecnymi. To niezwykle ważne, ponieważ w dzisiejszym świecie konsumenci oczekują najwyższej jakości i satysfakcji, a niespełnienie wymogów rynku i konsumenta kończy się utratą reputacji i pogarszającymi się wynikami biznesowymi.
Szkolenia – obsługa klienta w stylu consumer-centric
Obecnie niemal wszystkie szkolenia z obsługi klienta są zgodne z duchem customer-centric. Eksperci wiedzą bowiem, że jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów na sukces w biznesie. Warto zwrócić uwagę przede wszystkim na takie tematy jak:
- Szkolenie z obsługi klienta i budowania długotrwałych relacji – skoncentrowane na tworzeniu wartości dla klienta, skuteczną komunikację, rozwiązywanie problemów itp.
- Szkolenia z obsługi „trudnego” klienta – pomagające zmienić trudne sytuacje w okazję do budowania relacji z klientem i sprawiające, że firma jest w stanie często zmieniać klienta niezadowolonego w ambasadora marki.
- Szkolenia z zakresu sprzedaży zorientowanej na klienta – nauka najnowszych technik sprzedażowych zgodnych z filozofią customer-centric, zorientowanych na poznawanie potrzeb konsumenta i ich zaspakajanie, w miejsce jednostronnego prezentowania cech i zalet oferowanego produktu lub usługi,
- Szkolenia z reklamacji – zorientowane na wdrażanie efektywnych procesów reklamacyjnych i i budowanie pozytywnych doświadczeń w obszarze serwisu. Wiele firm rozumie, że nie tylko jakość produktu, ale również jakość obsługi posprzedażowej i reklamacyjnej jest decydująca dla przekonania konsumentów do swoich usług.
Ośrodki szkoleniowe proponują szeroki wybór tematów odpowiednich zarówno dla początkujących specjalistów obsługi klienta, jak i dla doświadczonych osób, które chcą poszerzyć swoje kompetencje.
Inne szkolenia pozwalająca budować kulturę customer-centric
Inne szkolenia i kursy sprzyjające poznawaniu potrzeb klienta, a następnie projektowanie i wdrażanie produktów w oparciu o zdobyte informacje to między innymi:
- Szkolenia z design thinking – jest to metodyka pracy nad produktami i usługami oparta o głębokie zrozumienie potrzeb konsumenta, a następnie przygotowanie produktu, który będzie na nie odpowiadał.
- Szkolenia Problem Solving – zestaw szkoleń i kursów z metodyk pozwalających na kreatywne rozwiązywanie problemów, w tym metody 8D czy 5WHY, których powstanie wynikało z potrzeby ciągłego doskonalenia.
- Szkolenia z zarządzania zmianą – budowanie kultury customer-centric to nie tylko narzędzia i techniki zorientowane na klienta, ale też konieczność zarządzania zmianą i zaangażowania zespołu w budowanie organizacji opartej o nowe wartości i cele. Pomóc w tym mogą szkolenia z wprowadzania i zarządzania zmian.
Rosnąca konkurencja oraz coraz wyższe oczekiwania konsumentów sprawiają, że strategia customer-centric staje się koniecznością w wielu branżach i kategoriach. Warto wyprzedzić konkurencję i rozpocząć prace nad zmianą kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa już teraz!