O konferencji
BADANIA RYNKOWE I MARKETINGOWE - PO CO, KIEDY, JAK I Z KIM?
Henry Ford powiedział, że gdyby pytał o to, czego potrzebują konsumenci, odpowiedzieliby: „szybszych koni” - i samochód nigdy by nie powstał.
Czy to znaczy, że badania rynkowe i marketingowe są niepotrzebne? Nic bardziej błędnego! Czy jesteśmy na szczycie, czy zaciskamy pasa, licząc każdy grosz – nie stać nas na błędy. Pamiętamy przecież przypadki Kodaka, Nokii – byli numerem 1, …ale coś przeoczyli.
Trzeba jednak wiedzieć „jak, kogo, kiedy” pytać i „jak” analizować odpowiedzi, które uzyskamy. Jako praktyk badań rynkowych i społecznych wielokrotnie słyszałam o „danych, które leżą na ulicy i zbierają się same”, ale uważam, że aby w gąszczu informacji dokopać się do sedna, potrzebna jest umiejętność kopania i wiedza gdzie, po co, kiedy, jak i z kim kopać.
Badania marketingowe to źródło niezastąpionych informacji rynku, konsumencie i markach – własnych i konkurencyjnych. Dzięki nim zmniejszymy ryzyko podejmowania decyzji a zwiększymy prawdopodobieństwo rynkowego sukcesu.
Celem warsztatu jest:
- przedstawienie roli, funkcji, zasad i metod prowadzenia badań marketingowych
- charakterystyka wybranych narzędzi badawczych - wraz z praktycznym zapoznaniem z nimi i przetestowaniem
- przedstawienie sposobów wykorzystania otrzymywanych wyników badawczych w działalności marketingowej organizacji
W JAKI SPOSÓB?
Dowiesz się tego w odniesieniu do psychologii konsumenta i ekonomii behawioralnej, ale co ważniejsze PRZEĆWICZYSZ to na warsztacie. To szkolenie to intensywna sesja robocza, z elementami wykładu, ćwiczeń i dyskusji grupowej.
Jako uczestnik/uczestniczka szkolenia będziesz mieć szanse, w bezpiecznych warunkach, przetestować sytuację budowania badania rynkowego – od problemu marketingowego do wyboru konkretnego narzędzia – np. ankiety lub scenariusza wywiadu.
Szkolenie przewidziane jest dla uczestników, którzy zlecają, prowadzą, oceniają i wykorzystują badania marketingowe, bądź chcieliby to robić w przyszłości.
A PONADTO, JEŚLI:
- Nie wiesz kiedy zrobić badanie on-line, a kiedy tradycyjnie
- Zastanawiasz się, dlaczego to, co chcesz wiedzieć, to nie zawsze to, o co możesz się zapytać – i co zrobić, żeby dowiedzieć się prawdy o konsumencie, a wyjść poza deklaracje badanych
- Nie masz (wariackiej) ambicji przebadania każdego konsumenta, ale pragniesz tak dobrać próbę badawczą, by miało to sens
- Chciałbyś umieć rozszyfrowywać skróty typu CATI, CAPI, CAWI i PAPI
- Chcesz, by mistery shopper nie miał przed Tobą żadnych tajemnic
- Pragniesz poznać rynek agencji i firm badawczych, umieć się na nim poruszać, wiedzieć co jest ważne jest przy wyborze konkretnej z nich i jak ustalić satysfakcjonujące zasady współpracy - od briefu do końcowej prezentacji wyników
- Zastanawiasz się, jak to w dzisiejszych czasach robić etycznie i zgodnie z prawem
…TEN WARSZTAT JEST DLA CIEBIE
Program konferencji
- Czym są badania rynkowe i marketingowe – po co je robić i do czego można je wykorzystywać
- Kiedy warto prowadzić takie badania
- Jak wygląda proces badawczy i kto się nim zajmuje
- Jak transformować problem marketingowy na pytania badawcze i jakie dobierać do niego metody i techniki pomiaru
- Czym różnią się od siebie jakościowe i ilościowe metody badawcze
- Jakie są techniki badań i kiedy zastosować np. sondaż, ankietę, test, eksperyment, obserwację, wywiad, focus, Big Data czy pomiar pasywny
- Jak zaplanować i wykonać (lub komu zlecić) badanie marketingowe
Czas trwania
Prelegenci
dr Katarzyna Archanowicz-Kudelska
Psycholożka społeczna i ekonomiczna, socjolożka. Jest trenerką warsztatów (absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu), adiunktem na SGH, a także wykładowcą na Uniwersytecie SWPS, Uniwersytecie Jagiellońskim i Wyższej Szkole Bankowej oraz na Uniwersytecie Warszawskim. Jak również badaczką społeczną i marketingową. Od ponad 10 lat szkoli indywidualnie i grupowo. Prowadzi warsztaty z elementami dramy stosowanej, ukończyła Trening Dramy dla Trenerów i Coachów. Konsultuje i uczy badań jakościowych, badań marketingowych oraz psychologii społecznej. Łączy wiedzę teoretyczną i akademicką oraz solidne doświadczenie biznesowe - pracowała w komercyjnych firmach badawczych: CASE, 4P Research Mix i GfK Polonia, w ostatniej przez 7 lat kierując zespołem badaczy jakościowych. Ma za sobą ponad 4000 godzin pracy z grupą – warsztatów i treningów, zogniskowanych wywiadów grupowych oraz paneli. Posiada międzynarodowy certyfikat P&G w zakresie prowadzenia grup focusowych przyznawany najlepszym moderatorom. Wykształciła kilku moderatorów FGI i facylitatorów warsztatów.
Jest autorką publikacji i wystąpień konferencyjnych naukowych i branżowych, współautorką książki „Badanie rynku. Jak Zrozumieć konsumenta”. W czasie swojej kariery zawodowej współpracowała z wielkimi korporacjami, małymi firmami, instytucjami. Członkini Polskiego Towarzystwa Socjologicznego i Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 890 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Rozwiń
- 4.76% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 7.41% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Masz pytania? Napisz do nas
