O konferencji
Mamy przyjemność przedstawić Państwu i zaprosić na konferencję poświęconą podatkowemu i rachunkowemu zamknięciu roku. Przedstwione będą również zmiany w przepisach podatkowych na 2023 rok.
Konferencja odbędzie sie w Zakopanem w Grand hotelu STAMARY Wellness & SPA, w bliskości równi krupowej i Krupówek. Wykłady odbywać się będą w oparciu o szczegółowy program dostepny poniżej. Wysoki poziom merytoryczny zapewnią nasi trenerzy - Aleksander Gniłka, Dariusz Polakowski i Arkadiusz Lenarcik - Biegły Rewident.
Rozliczenia roczne, bilansowe i zmiany podatkowe na 2023 rok - wszystko dokładnie omówione na ostatniej konferencji w tym roku.
Uwaga:
- możliwy udział w konferencji z zakwaterowaniem lub bez i w pojedynczych dniach
- koszt pobytu wraz z wyżywieniem w pokoju 2-osobowym wynosi 1060 zł netto od osoby
- istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
- pokój jednoosobowy za dopłatą 510 zł netto
- prosimy o kontakt poprzez formularz kontaktowy w celu uzyskania szczegółowych informacji
- główni księgowi
- samodzielni księgowi
- pracownicy działów księgowości i biur rachunkowych
- doradcy podatkowi
- pracownicy działów finansowych
Program konferencji
dzień 1:
Podatki dochodowe CIT, PIT w 2022r.
z uwzględnieniem zmian od lipca 2022 oraz innych zmian w tym na 2023 rok
Program:
- Podatek dochodowy od osób prawnych w 2022 r.
- zmiany w zakresie kosztów finansowania dłużnego (zmieniony limit wydatków tzw. kosztów finansowania dłużnego możliwy do zaliczenia w kup),
- zmiana/doprecyzowanie definicji rezydencji podatkowej,
- zmiany regulacji podatkowych odnoszących się do estońskiego CIT (m.in.: rozszerzenie możliwości opodatkowania na innych podatników, zmiany dotyczące tzw. podatku na wejściu do CIT estońskiego, minimalne nakłady na inwestycje),
- nowość – minimalny podatek przychodowy (kogo ma dotyczyć, podstawa i wysokość opodatkowania),
- preferencje przewidziane dla spółek holdingowych,
- ukryta dywidenda jako nkup (świadczenia na rzecz wspólników, najem składników majątkowych od wspólników),
- doprecyzowanie przepisów dotyczących terminu składania informacji o wspólnikach spółek jawnych,
- zmiany w katalogu przychodów z zysków kapitałowych,
- nowe i zmienione ulgi podatkowe w podatku CIT.
- Planowane zmiany w 2023 roku, m.in. w zakresie podatku minimalnego, ukrytej dywidendy, podatku od przerzucanych dochodów, podatku u źródła, podatku od przychodów z budynków, kosztach finansowania dłużnego, CIT-estońskim oraz inne.
- Podatek dochodowy od osób fizycznych w 2022r.
- zmiana związana z brakiem możliwości odliczenia od podatku składki zdrowotnej,
- zwiększona do 30 tyś zł kwota wolna od podatku dla niektórych grup podatników oraz dalsze konsekwencje dla płatników i podatników,
- zmiana kwoty granicznej skali podatkowej do 120 tyś zł,
- ulga podatkowa dla klasy średniej w PIT,
- zmiany naprawcze związane z odroczeniem poboru zaliczki PIT na podstawie rozporządzeniem z 7 stycznia 2022r. a następnie przepisów ustawy o PIT,
- zmiany w zakresie amortyzacji składników wprowadzanych do działalności z majątku prywatnego,
- zmiany w zakresie zwolnień z PIT (nowe zwolnienia podatkowe),
- zmiany w ryczałcie z tytułu używania samochodów służbowych dla celów prywatnych przez pracowników,
- sprzedaż samochodów wykupionych z leasingu operacyjnego a właściwe źródło przychodów podatkowych,
- zmiany w zakresie wspólnego rozliczania małżonków oraz osób samotnie wychowujących dzieci,
- zmiany w ulgach podatkowych w PIT: ulga rehabilitacyjna, ulga na dziecko, ulga mieszkaniowa, ulga na remont i konserwację zabytkowych nieruchomości.
- Zmiany w PIT od lipca 2022r. w tym min.:
- likwidacja ulgi dla klasy średniej,
- likwidacja mechanizmu odroczenia zapłaty zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych,
- hipotetyczny podatek,
- możliwość składania PIT-2 u kilku płatników,
- zmniejszenie stawki podatkowej do 12% oraz kwoty wolnej od podatku,
- przywrócenie możliwości rozliczenia wraz z dzieckiem jako rodzic samotnie wychowujący,
- możliwość odliczenia składki zdrowotnej od podstawy opodatkowania, podatku przez przedsiębiorców
- zmiana formy opodatkowania przedsiębiorców za 2022r.,
- rozszerzenie zwolnień podatkowych,
- inne zmiany.
- Zmiany w zryczałtowanych formach opodatkowania
- ograniczenie czy też likwidacja opodatkowania kartą podatkową,
- zmiana stawki ryczałtu ewidencjonowanego dla niektórych rodzajów przychodów.
- Inne zmiany w podatkach dochodowych
- zmiany w zakresie amortyzacja nieruchomości,
- zmiany w temacie cen transferowych,
- nielegalne zatrudnianie pracowników skutki podatkowe dla dwóch stron współpracy,
- zmiany dotyczące podatku u źródła (WHT),
- zmiany w ulgach podatkowych: ulga B+R, ulga podatkowa dla przedsiębiorców wspierających sport, edukację i kulturę, ulga na prototyp, ulga na ekspansję, ulga na robotyzację, ulga na innowacyjnych pracowników.
- Inne wybrane zagadnienia oraz pytania uczestników i dyskusja.
dzień 2:
Podatek VAT - zmiany na 2022/2023 rok
bilans 2022 roku w podatku VAT oraz zmiany od 2023 roku
Program:
- Zmiany obowiązujące od 01.01.2022r.:
- warunki jakie podatnik musi spełnić, aby mógł skorzystać z opcji opodatkowania wybranych usług finansowych,
- terminale płatnicze a kasy on-line,
- Faktura ustrukturyzowana – od 01.01.2022r.
- definicja faktury ustrukturyzowanej,
- moment wystawienia i otrzymania faktury,
- wystawianie faktur w KSeF w ramach stosowanych dotychczas sposobów fakturowania,
- uprawnienia osób upoważnionych do wystawiania i otrzymywania faktur, oraz obowiązek przekazania informacji o tych osobach organom podatkowym,
- kontrola i archiwizacja dokumentów w systemie KSeF.
- faktury korygujące, duplikaty, noty korygujące,
- Zasady i terminy wystawiania faktur
- na kim spoczywa obowiązek wystawienia faktury i w jakich sytuacjach,
- „pusta faktura” i jej skutki,
- „refakturowanie”, (data sprzedaży, data powstania obowiązku podatkowego i data wystawienia refaktury, refakturowanie świadczeń złożonych np. media przy wynajmie, leasingu, stawki podatkowe, podatek od nieruchomości),
- faktury dokumentujące otrzymanie zaliczki, zadatku, przedpłaty,
- w jakich sytuacjach otrzymanie zaliczki nie rodzi obowiązku rozliczenia podatku,
- dokumentowanie importu usług, zakupu towarów gdzie podatnikiem jest nabywca oraz WNT
- faktura korygująca a nota korygująca, zbiorcza faktura korygująca, faktury zwiększające i obniżające podstawę opodatkowania, dokumentowanie rabatów pośrednich,
- duplikat faktury, faktury do paragonów, dokumenty uznawane za faktury,
- różnica między „anulowaniem” dokumentu a jego korektą do „zera”,
- wystawianie faktur do paragonów, konsekwencje za ich błędne wystawienie,
- Data wystawienia faktury a data powstania obowiązku podatkowego
- określenie daty powstania obowiązku podatkowego,
- co oznacza pojęcie data wykonania usługi lub wydania towaru,
- data wystawienia faktury a data powstania obowiązku podatkowego,
- w jakich sytuacjach wystawienie faktury oznacza obowiązek zapłaty podatku VAT,
- JPK w 2022 r.
- ewidencjonowanie paragonów z NIP do kwoty 450 zł uznanych za faktury uproszczone,
- faktury dokumentujące przejazd autostradą płatną lub przejazd na dowolną odległość, wystawianych w formie biletu jednorazowego przez podatników uprawnionych do świadczenia usług polegających na przewozie osób: kolejami normalnotorowymi, taborem samochodowym, statkami pełnomorskimi, środkami transportu żeglugi śródlądowej i przybrzeżnej, promami, samolotami i śmigłowcami,
- oznaczenia w zakresie grup towarów i usług (GTU) oraz kodów procedur,
- korekta „in minus” podatku naliczonego,
- usunięcie ze struktury JPK kodu „MPP”, „SW” i „EE”
- korekta ewidencji lub deklaracji a „czynny żal”
- Zmiany w podatku VAT na 2023 rok - Slim_VAT 3
- Prawo do odliczenia VAT:
- zasady i terminy rozliczania podatku naliczonego,
- przypadki w jakich nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego,
- możliwość (przy spełnieniu określonych warunków) odliczenia podatku naliczonego od zakupionych usług noclegowych,
- gastronomia, catering a odliczenie VAT – zasada stałości (wyrok TSUE), usługi turystyki
- zasada neutralności (wyrok TSUE),
- należyta staranność, dobra wiara a rozliczenie podatku naliczonego.
- Ulga na złe długi (stan po zmianach od 01.10.2021r.), sprzedaż nieruchomości:
- termin w jakim sprzedający uprawdopodabnia nieściągalność wierzytelności,
- warunki korzystania z ulgi na złe długi,
- obowiązki nabywcy,
- ulga na złe długi a termin płatności,
- wyroki TSUE w sprawie warunków umożliwiających zastosowanie ulgi,
- sprzedaż nieruchomości – opcja opodatkowania
- zmiany obowiązujące od 01.10.2021r.
- wyrok TSUE w zakresie pierwszego zasiedlenia,
- Biała lista, split payment, odpowiedzialność solidarna a limit 15000:
- limit 15000 dla celów odpowiedzialności solidarnej, split payment oraz „białej listy”, wartość faktury a wartość transakcji,
- potrącenie, kompensata a split payment,
- sposób zapłaty split payment i „biała lista”,
- rozliczenia podatnika z agencją celną,
- obowiązkowy MPP a koszty uzyskania przychodu na gruncie podatku dochodowego,
- możliwości w zakresie weryfikowania wiarygodności kontrahenta,
- konsekwencje podatkowe dokonania zapłaty należności wynikającej z faktury bez pośrednictwa rachunku płatniczego lub na rachunek nieujęty w wykazie w podatku VAT oraz CIT i PIT,
- terminy i miejsce składania zawiadomienia (7 dni)
- odpowiedzialność solidarna w trybie przepisów ordynacji podatkowej oraz ustawy o VAT - warunki po spełnieniu których instytucja ta nie ma zastosowania,
- Transakcje wewnątrzwspólnotowe
- warunki jakie należy spełnić aby można było uznać, iż doszło do przemieszczenia towarów,
- wykaz dokumentów potwierdzających przemieszczenie towarów do innego państwa członkowskiego,
- rola informacji podsumowującej,
- transakcje wielostronne, definicja podmiotu pośredniczącego,
- Eksport i import towarów oraz zaliczka w eksporcie:
- rozliczanie zaliczki w eksporcie towarów od 2021 r.:
- warunek wywozu towarów w terminie 6 miesięcy,
- sytuacje w jakich termin ten nie obowiązuje,
- eksport pośredni i bezpośredni,
- terminy rozliczenia eksportu w przypadku braku dokumentów potwierdzających wywóz towarów poza UE,
- warunki spełnienie których umożliwia rozliczenie importu towarów w trybie uproszczonym, dane dokumentu SAD w imporcie wykazywane w JPK,
- rozliczanie zaliczki w eksporcie towarów od 2021 r.:
- Nieodpłatne świadczenia:
- darowizna towarów (próbki, towary niskiej wartości, alkohol),
- nieodpłatne świadczenie usług,
- dokumentacja,
- bony jednego i różnego przeznaczenia,
- Dyskusja – odpowiedzi na pytania słuchaczy.
dzień 3:
Bilans 2022 - sprawozdania finansowe za 2022 rok oraz środki trwałe i leasing
Program:
- Wprowadzenie
- Zamknięcie roku obrotowego – z uwzględnieniem zmian w ustawie o rachunkowości w latach 2021 oraz 2022.
- Jednostki objęte postanowieniami ustawy w pełnym i niepełnym zakresie,
- Składniki i reguły sporządzania rocznego sprawozdania finansowego,
- Harmonogram prac - kluczowe daty dla rocznego sprawozdania finansowego,
- Elektroniczna forma sprawozdania finansowego – XML oraz XBRL
- Badanie rocznego sprawozdania finansowego,
- Zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego,
- Publikacja rocznego sprawozdania finansowego po zmianach w KRS
- Przechowywanie rocznego sprawozdania finansowego,
- Odpowiedzialność za roczne sprawozdanie finansowe .
- Podpis elektroniczny pod sprawozdaniem finansowym po zmianach 2022
- Sprawozdanie finansowe za 2022 - struktura oraz elementy sprawozdania finansowego
- Wprowadzenie
- Założenie kontynuacji działalności w obecnych czasach.
- Wpływ wojny w Ukrainie
- Wpływ COVID-19
- Wpływ rosnącej inflacji na sytuację finansową jednostki
- Ujawnianie wydarzeń po dniu bilansowym
- Wartości szacunkowe ujmowane w sprawozdaniu za 2022 rok
- Wpływ niepewności na ujawnienia w sprawozdaniu finansowym
- Założenie kontynuacji działalności w obecnych czasach.
- Bilans
- Struktura bilansu
- Zasady wyceny
- Układ bilansu na tle regulacji MSSF / MSR
- Wpływ pandemii na wycenę aktywów – ryzyko utraty wartości
- Rachunek zysków i strat
- Struktura rachunku zysków i strat
- Wariant porównawczy a kalkulacyjny
- Ujmowanie przychodów a zasada współmierności
- Pozostałe przychody oraz koszty operacyjne
- Przychody oraz koszty finansowe
- Rachunek przepływów pieniężnych
- Struktura
- Obowiązek sporządzania
- Metoda pośrednia oraz bezpośrednia
- Rodzaje przepływów pieniężnych
- Analiza rachunku przepływów pieniężnych jako źródło informacji na temat kondycji finansowej jednostki
- Wykorzystanie cash flow do diagnozy stanu rozwoju przedsiębiorstwa w kontekście macierzy BCG
- Identyfikacja ryzyka zagrożenia kontynuacji działalności
- Zestawienie zmian w kapitale własnym
- Dodatkowe informacje i objaśnienia
- Wprowadzenie
- Inwentaryzacja
- Terminy przeprowadzenia
- Metody inwentaryzacji
- Spis z natury
- Potwierdzenie sald
- Weryfikacja dokumentów
- Rozliczenia inwentaryzacji
- Wycena
- Podatek odroczony w sprawozdaniu finansowym
- Przyczyny wykazywania podatku odroczonego
- Regulacje ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych na tle regulacji bilansowych
- Zasada ostrożnej wyceny
- Różnice trwałe oraz przejściowe w podatku odroczonym
- Metoda wynikowa oraz bilansowa ustalania podatku odroczonego
- Wartość podatkowa aktywów
- Wartość podatkowa zobowiązań
- Case study – przykłady ustalania podatku odroczonego
- Prezentacja podatku odroczonego w sprawozdaniu finansowym
- Środki trwałe w ujęciu rachunkowym oraz podatkowym:
- Wycena wartości bilansowej oraz podatkowej środków trwałych:
- Cena nabycia oraz koszt wytworzenia
- Środki trwałe w budowie
- Ewidencja podatkowa oraz bilansowa środków trwałych
- Nabycie środków trwałych niskocennych
- Przyjęcie środka trwałego do użytkowania
- Nakłady ponoszone po dacie przyjęcia środka trwałego
- Remonty
- Modernizacje oraz ulepszenia w aspekcie prawa podatkowego oraz bilansowego
- Ujęcie kosztów finansowania zewnętrznego – odsetki od kredytu inwestycyjnego
- Odłączenie części składowej środka trwałego
- Amortyzacja środków trwałych
- Tabela amortyzacyjna podatkowa oraz bilansowa
- Zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych i ich wpływ na optymalizację obciążeń podatkowych
- Okres użyteczności ekonomicznej środków trwałych
- Metody amortyzacji
- Weryfikacja okresu użyteczności
- Stawka amortyzacyjna a okres użytkowania
- Wpływ przyjętych rozwiązań w zakresie amortyzacji na podatek odroczony
- Zakończenie okresu amortyzacji
- Likwidacja środka trwałego.
- Wycena wartości bilansowej oraz podatkowej środków trwałych:
- Leasing w Polsce na tle regulacji Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (Krajowy Standard Rachunkowości nr 5 na tle MSSF 16 Leasing)
- Podstawowe definicje
- Leasing finansowy oraz operacyjny – różnice
- Aspekty prawa podatkowego
- Kierunki zmian regulacji międzynarodowych na przykładzie polskich spółek giełdowych
- Podział raty leasingowej na część kapitałową oraz odsetkową
- Amortyzacja środków trwałych w leasingu
- Prezentacja i ujawnianie informacji w sprawozdaniu finansowym
- Case study – przykłady
- Dyskusja i zakończenie.
Czas trwania
Prelegenci

Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
34-500 Zakopane
Grunwaldzka 10
woj. małopolskie
50-159 Wrocław
plac Dominikański 1
woj. dolnośląskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- przerwy kawowe
- 6.54% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 6.54% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 6.54% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 6.54% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Ceny zawiera koszt konferencji bez pobytu.
Koszt pobytu wraz z wyżywieniem w hotelu w pokoju 2-osobowym wynosi 1060 zł netto od osoby, dopłata do pokoju 1-osobowego 300 zł netto, płatny dodatkowo.
- Płatność za szkolenie należy dokonać wg zgłoszenia, na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia – dotyczy szkoleń wraz z zakwaterowaniem oraz na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia – dotyczy szkoleń stacjonarnych bez zakwaterowania, online po potwierdzeniu szkolenia przez organizatora.
- Oświadczam, iż zapłatę za udział w szkoleniu, według wyżej określonych warunków płatności, dokonana zostanie na konto ESAL Business Promotion Office sp. z o.o. Wrocław, ul.Boczna 12: mBANK o/ Wrocław 95 1140 2004 0000 3502 7603 8486.
- Uczestnik może wycofać się z udziału w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem bez ponoszenia kosztów, jeśli na 10 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia prześle listownie lub faksem (z potwierdzeniem odbioru) pisemną rezygnację. Po tym terminie zgłaszający zapłaci 75% należnej kwoty. Nie zgłoszenie się na szkolenie lub rezygnacja w terminie późniejszym niż na 3 dni przed szkoleniem nie zwalnia z dokonania zapłaty w pełnej wysokości.
- Uczestnik może wycofać się z udziału w szkoleniu bez zakwaterowaniem nie ponosząc kosztów, jeśli na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia prześle listownie lub faksem (z potwierdzeniem odbioru) pisemną rezygnację. Po tym terminie zgłaszający zapłaci 75% należnej kwoty. Nie zgłoszenie się na szkolenie lub rezygnacja w terminie późniejszym niż na 1 dzień przed szkoleniem nie zwalnia z dokonania zapłaty w pełnej wysokości.
- ESAL Business Promotion Office zastrzega sobie prawo do ewentualnej zmiany terminu szkolenia z przyczyn losowych niezależnych od organizatora lub nie osiągnięcia minimalnej grupy uczestników. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji każdy z uczestników zostanie wcześniej powiadomiony.
- Gdyby szkolenie nie odbyło się organizator – ESAL Business Promotion Office zobowiązuje się w terminie 10 dni roboczych zwrócić pełną kwotę wpłaconą przez zgłaszającego .
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w zakresie związanym z wykonaniem usługi (w szczególności możliwe jest ich przekazanie do hotelu w celu rezerwacji noclegów i innych usług hotelowych) i ewentualną dyspozycją handlową. Warunki przetwarzania zawarte są w Polityce prywatności dostępnej na naszej stronie.
- Nazwa firmy: ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Boczna 12
- Kod pocztowy: 50-502
- Miejscowość: Wrocław
- Numer NIP: 8992781386
Masz pytania? Napisz do nas
