O konferencji
Zapraszamy do wysłuchania inspirujących prelekcji, które z pewnością udzielą odpowiedzi na wiele pytań, m. in.:
- Jakie są plany i priorytety UOKiK w zakresie ochrony konsumentów
- Czy nowe obowiązki dotyczące informowania o obniżkach cen doprowadzą do zmiany zasad organizowania promocji
- Przykłady nieuczciwych praktyk handlowych w zakresie opinii konsumentów i marketingu influencerów
- Zmiany legislacyjne w zakresie podwójnej jakości produktów i ich znaczenie w praktyce
- Szczegółowe rozwiązania dedykowane platformom internetowym
- Jakie będą kary nakładane na managerów za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów lub stosowania klauzul abuzywnych
- Czy można jednostronnie zmieniać umowy
- Co dalej z klauzulami modyfikacyjnymi?
- Greenwashing – jak bezpiecznie chwalić się działaniami na rzecz środowiska
Kto powinien wziąć udział w kongresie
W trakcie Kongresu swoją wiedzę wzbogacą i zaktualizują:
- Dyrektorzy Działów Prawnych
- Radcy Prawni
- Adwokaci
- Prawnicy Zewnętrzni i Wewnętrzni
- Prezesi
- Członkowie Zarządu
- Dyrektorzy Zarządzający
- Dyrektorzy Marketingu
- Rzecznicy konsumentów
- Wszystkie osoby zainteresowane pogłębieniem i aktualizacją wiedzy w tej szeroko rozwijającej się dziedzinie prawa
Program konferencji
I dzień
09:00 - Rejestracja, poranna kawa
09:25 - Oficjalne powitanie uczestników, rozpoczęcie
09:30
Nowy ład dla konsumentów. Priorytety UOKiK w zakresie ochrony konsumentów
Tomasz Chróstny, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Przepisy implementujące dyrektywę Omnibus – nowe reguły w transakcjach z konsumentami
10:00
Czy nowe obowiązki dotyczące informowania o obniżkach cen doprowadzą do zmiany zasad organizowania promocji?
Robert Prętki, Radca Prawny, Lidl Polska sp. z o. o.
- Zmiany legislacyjne dot. informowania o obniżonej cenie (dyrektywa Omnibus a ustawa o informowaniu o cenach towarów i usług)
- Ogłoszenie o obniżce ceny (informacja o obniżonej cenie)
- Najniższa cena archiwalna (cena referencyjna vs. dodatkowa informacja)
- Wyjątek dot. niektórych rodzajów towarów (towary, które ulegają szybkiemu zepsuciu lub mają krótki termin przydatności)
- Reklama
- Praktyczne implikacje: przeciwdziałanie fałszywym promocjom a tamowanie obniżania ceny i promocji
10:45
Fake reviews i influencer marketing a nowe regulacje konsumenckie
dr hab. prof. UŁ, Monika Namysłowska, Kierownik Katedry Europejskiego Prawa Gospodarczego Wydział Prawa i Administracji, Uniwersytet Łódzki
- Opinie konsumentów i marketing influencerów - co to jest?
- Przykłady nieuczciwych praktyk handlowych w zakresie opinii konsumentów i marketingu influencerów
- Powody szczególnego zainteresowania prawodawcy unijnego i organów krajowych opiniami konsumentów i marketingiem influencerów
- Zmiany prawne w zakresie zwalczania nieuczciwych opinii konsumentów
- Granice zwalczania nieuczciwego marketingu infuencerów
- Czy samoregulacja jest rozwiązaniem?
11:30
Przerwa na kawę oraz networking
Zapraszamy na kawę, herbatę, przekąski i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z prelegentami i uczestnikami Konferencji!
11:45
Dual quality - jak rozumieć nowe regulacje
Martyna Wurm, Radca prawny, Baker McKenzie Krzyżowski i Wspólnicy sp.k.
- Zmiany legislacyjne w zakresie podwójnej jakości produktów i ich znaczenie w praktyce
- Dual quality - ochrona przed podwójną jakością czy przed różnicowaniem
- Nieuczciwe praktyki przedsiębiorców dotyczące podwójnej jakości produktów
- Możliwe wyjątki spod zakazu różnicowania produktów
- Zasady egzekwowania nowych przepisów dotyczących podwójnej jakości i możliwości dostosowania produktów do nowych przepisów
12:30
Szczegółowe rozwiązania dedykowane platformom internetowym
Jeremi Woźniak, Radca Prawny, OLX Poland
Anna Grzybowska, Radca Prawny, WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr
Aleksandra Mariak, Adwokat, WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr
- Portale ogłoszeniowe, sklepy internetowe, platformy marketplace - kogo tak naprawdę dotyczą nowe obowiązki?
- Nowe regulacje dotyczące pozycjonowania wyników wyszukiwania
- Informowanie o tożsamości kontrahenta – kiedy i jak?
- Podział obowiązków między dostawców platform a podmioty trzecie
13:15 - Lunch
14:15
Rekompensata publiczna Prezesa UOKiK – perspektywy w świetle aktualnego orzecznictwa Prezesa UOKiK i Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Krzysztof Witek, Adwokat, Senior Associate, Traple Konarski Podrecki
- Rekompensata publiczna Prezesa UOKiK – tło i kontekst
- Podstawa prawna, rekompensaty
- Praktyka organu – najważniejsze decyzje zawierające rekompensatę publiczną
- Aktualne podejście Prezesa UOKiK do kwestii rekompensaty
- Rozstrzygnięcia sądów w sprawach rekompensaty publicznej
- Aktualne orzecznictwo – początek tendencji
- Perspektywy stosowania rekompensaty publicznej w świetle dotychczasowej praktyki
14:45
Panel dyskusyjny Skuteczne egzekwowanie prawa konsumenckiego – czy cel uświęca środki?
Moderator Dorota Karczewska, Radca Prawny, Partner, WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr
Jarosław Sroczyński, Wspólnik-Założyciel, Partner, Markiewicz & Sroczyński Kancelaria Radców Prawnych
Maciej Szczepański, Chief Legal Officer, OLX Group Europe
Łukasz Wroński, Dyrektor Departamentu Ochrony Zbiorowych Interesów Konsumentów, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Konsumencka nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów: (a) nowe narzędzia pozwalające na zbieranie dowodów: śledzenie przepływów, ukryta tożsamość, przeszukania w sprawach konsumenckich (b) uprawnienia dotyczące interfejsu internetowego
- Wystąpienie miękkie jako środek egzekwowania prawa konsumenckiego
- Rekompensata publiczna
- Kary nakładane na managerów za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów lub stosowania klauzul abuzywnych
16:00 - Zakończenie pierwszego dnia kongresu
II dzień
09:00 - Rejestracja uczestników, powitalna kawa
Przepisy implementujące dyrektywę towarową oraz dyrektywę o treściach cyfrowych – co z tą rękojmią?
09:30
Dochodzenie roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową – nowe zasady
Krzysztof Kanton, Partner, Radca prawny, Sołtysiński Kawecki & Szlęzak
- Najważniejsze zmiany wprowadzone przez Dyrektywę UE 2019/771 w sprawie niektórych aspektów umów sprzedaży towarów w zakresie odpowiedzialności na podstawie rękojmi
- Czy powyższe zmiany są faktycznie korzystniejsze dla konsumentów niż dotychczasowe regulacje obowiązujące w Polsce
- Ograniczona swoboda w określaniu zasad gwarancji
- Praktyczne konsekwencje zmian wprowadzanych przez ww. Dyrektywę dla działalności przedsiębiorców sprzedających produkty do konsumentów oraz JDG
10:15
Środki ochrony prawnej konsumentów w przypadku braku zgodności treści lub usług cyfrowych z umową
Prof. INP PAN dr hab. Paweł Podrecki, Starszy Partner, Adwokat, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy sp.j.
- Implementacja dyrektywy 2019/770 z 20 maja 2022 r. w sprawie niektórych aspektów umów o dostarczanie treści cyfrowych, relacja z dyrektywą 2019/771 - zakres projektowanej nowelizacji w prawie polskim
- Definicja umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej
- Zgodność treści lub usług cyfrowych z umową
11:00
Przerwa na kawę oraz networking
Zapraszamy na kawę, herbatę, przekąski i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z prelegentami i uczestnikami Kongresu!
11:15
Brak zgodności treści cyfrowej z umową, z uwzględnieniem skutków w obszarze przetwarzania danych w przypadku skorzystania z uprawnień konsumenckich
dr Dominik Lubasz, Radca Prawny, Wspólnik, Lubasz i Wspólnicy
Witold Chomiczewski, Radca Prawny, Wspólnik, Lubasz i Wspólnicy
- Środki ochrony prawnej konsumentów
- Rękojmia i gwarancja
- Proporcjonalne obniżenie ceny
- Rozwiązanie umowy
- Zmiana treści cyfrowej lub usługi cyfrowej
12:00
Projektowane rozwiązania – problemy praktyczne
12:45
Panel dyskusyjny: Czy można jednostronnie zmieniać umowy?
- Moderator Aleksander Stawicki, Radca Prawny, Senior Partner, WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr
13:45 - Lunch
14:45
Panel dyskusyjny: Co dalej z klauzulami modyfikacyjnymi?
- Łukasz Mamiński, Antitrust Compliance Manager, Allegro
- Michał Strzelecki, Radca Prawny, Play
- Andrzej Springer, Radca Prawny, Wspólnik, BWHS Wojciechowski Springer i Wspólnicy
- Katarzyna Araczewska, Zastępca Dyrektora Departamentu Ochrony Zbiorowych Interesów Konsumentów, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
15:45
Greenwashing – jak bezpiecznie chwalić się działaniami na rzecz środowiska
Joanna Affre, Adwokat, Wspólnik zarządzający, Affre i Wspólnicy Sp.K.
- Co to są twierdzenia „dotyczące ekologiczności”
- Ujarzmić marketing – jak prawidłowo informować konsumenta, że jesteśmy eko
- Dowody – na co warto je mieć
- Porównywanie produktów – kiedy jesteśmy bardziej eko niż konkurencja
16:30 - Zakończenie kongresu
Czas trwania
Prelegenci

- Joanna Affre - Adwokat, Wspólnik zarządzający Affre i Wspólnicy Sp.K.
- Katarzyna Araczewska - Zastępca Dyrektora Departamentu Ochrony Zbiorowych Interesów Konsumentów Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Witold Chomiczewski - Radca Prawny, Wspólnik Lubasz i Wspólnicy
- Tomasz Chróstny - Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Anna Grzybowska - Radca Prawny WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr
- Krzysztof Kanton - Partner, Radca prawny Sołtysiński Kawecki & Szlęzak
- Dorota Karczewska - Radca Prawny, Partner WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr
- dr Dominik Lubasz - Radca Prawny, Wspólnik Lubasz i Wspólnicy
- Łukasz Mamiński - Antitrust Compliance Manager Allegro
- Aleksandra Mariak - Adwokat WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr
- dr hab. prof. UŁ, Monika Namysłowska - Kierownik Katedry Europejskiego Prawa Gospodarczego Wydział Prawa i Administracji Uniwersytet Łódzki
- Prof. INP PAN dr hab. Paweł Podrecki - Starszy Partner, Adwokat Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy sp.j.
- Robert Prętki - Radca Prawny Lidl Polska sp. z o. o.
- Andrzej Springer - Radca Prawny, Wspólnik BWHS Wojciechowski Springer i Wspólnicy
- Jarosław Sroczyński - Wspólnik-Założyciel, Partner Markiewicz & Sroczyński Kancelaria Radców Prawnych
- Aleksander Stawicki - Radca Prawny, Senior Partner WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr
- Michał Strzelecki - Radca Prawny Play
- Maciej Szczepański - Chief Legal Officer OLX Group Europe
- Krzysztof Witek - Adwokat, Senior Associate Traple Konarski Podrecki
- Jeremi Woźniak - Radca Prawny OLX Poland
- Łukasz Wroński - Dyrektor Departamentu Ochrony Zbiorowych Interesów Konsumentów Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Martyna Wurm - Radca prawny Baker McKenzie Krzyżowski i Wspólnicy sp.k.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
