O konferencji
Pomożemy Państwu przygotować się do KSeF (umowy z klientami, nadawanie uprawnień, obieg dokumentów), pokażemy metody skutecznej komunikacji klientom cen Waszych usług podstawowych i dodatkowych oraz unikania udzielania rabatów.
Pokażemy jak uzasadnić koszty, które ponosi Wasz klient za usługi księgowe i dlaczego są one tyle warte.
Przedstawimy metody optymalizacji i automatyzacji programów księgowych, tworzenia schematów księgowych oraz omówimy niesamowitą użyteczność indywidualnie skonfigurowanej bazy wzorcowej. Te wszystkie narzędzia są doskonałym sposobem na ułatwienie, usprawnienie i przyśpieszenie rozliczeń w biurze rachunkowym oraz zmniejszają ryzyko błędów. Są również szansą na przyjęcie nowych klientów, bez konieczności zwiększania zatrudnienia i dodatkowych kosztów.
Właściciele i pracownicy biur rachunkowych.
Program konferencji
Nowe wyzwania, obowiązki i pułapki - praktyczne rozwiązania.
1.KSeF – co nas czeka i jak system wymusi nowe zasady pracy z klientem biura?
Schemat współpracy z klientem Biura Rachunkowego – wybór formy obsługi w kontekście KSeF.
2. KSeF w 2026 – kto jest objęty obowiązkiem fakturowania w KSeF:
- wprowadzany etapowo dla wszystkich podatników VAT (czynnych i zwolnionych);
- mikroprzedsiębiorcy w okresie przejściowym (do końca 2026);
- faktury dla konsumentów: w KSeF czy poza?
- tryb offline24 – przejściowo dla wszystkich podatników, a później?
- podmioty zagraniczne a KSeF?
3.Jakie transakcje będą dokumentowane w KSeF:
- wszystkie obowiązkowo fakturowane, w tym WDT i eksport towarów;
- niektóre faktury z obowiązkowym oznaczeniem - kody QR;
- jak przekazać fakturę nabywcy bez NIP?
- kontrahent wystawił na mnie fakturę poza KSeF – czy mogę z niej odliczyć podatek?
4. KSeF nie oznacza faktur wyłącznie w KSeF!
5.KSeF – uprawnienia i uwierzytelnienia w biurze rachunkowym.
- rodzaje uprawnień,
- sposoby nadawania uprawnień do korzystania z KSeF,
- uwierzytelnienie w systemie KSeF,
6.Faktura ustrukturyzowana – najważniejsze informacje o schemie FA (3)
- jak skonstruowana jest faktura ustrukturyzowana?
- pola obligatoryjne, opcjonalne i fakultatywne – czym się różnią?
- Nr KSeF – co to jest i gdzie się pojawia?
- czy warto podawać szczegółowe informacje w e-fakturze?
7. Wystawienie faktury ustrukturyzowanej
- co to oznacza wystawienie e-faktury?
- czy dla e-faktury obwiązuje specjalny „moment wystawienia”?
- czy e-faktura rodzi obowiązek podatkowy?
- czy dla e-faktury obowiązują specjalne kursy walut?
- sposób wystawienia faktury: sesja interaktywna a wsadowa – różnice
- po jakiej dacie i po jakim nr wykazuje się e-fakturę np. w pliku JPK_VAT?
- wystawienie faktury w czasie awarii lub w ramach offline;
8. Czego nie będzie pod rządami obowiązkowego KSeF?
- noty korygujące?
- anulowanie faktury?
- faktura pro-forma?
- a duplikaty?
9. Inne obowiązki i sankcje w KSeF:
- obowiązek podawania nr KSeF;
- sankcja nawet do 100% kwoty podatku;
- czy w KSeF może pojawić się kara z KKS?
- puste faktury w KSeF - art.108 ustawy – WAŻNE
10. Zagrożenia i potencjalne problemy dla Biura Rachunkowego- jak się przygotować i uniknąć konsekwencji?
Odpowiedzialność Biura Rachunkowego – konkretne zapisy w umowie chroniące interes biura.
1. Optymalizacja i automatyzacja - jak zwiększyć wydajność i możliwości swojego systemu księgowemu
2. Integracja z KSeF i przygotowanie systemu na JPK_KR
3. OPTIMA, Enova, SALDEO - co wybrać i dlaczego?
4. Indywidualnie skonfigurowana baza wzorcowa - idealne narzędzie do szybkiej i bezbłędnej pracy
Klient wybiera księgowość w chmurze, bo jest taniej ? Jak zatrzymać takiego klienta ?
Omówimy metody skutecznej komunikacji klientom cen Waszych usług podstawowych i dodatkowych oraz unikania udzielania rabatów.
Pokażemy jak uzasadnić koszty, które ponosi Wasz klient za usługi księgowe i dlaczego są one tyle warte.
Konkretne narzędzia i techniki, które pomogą właścicielom i pracownikom biura lepiej komunikować wartość usług dodatkowych, prowadzić skuteczne rozmowy o cenie i zwiększać przychody bez konieczności obniżania stawek.
1. Myślenie usługowe – z kosztu na wartość
Dlaczego klienci nie widzą wartości w usługach księgowych?
3 najczęstsze błędy w komunikacji oferty biura rachunkowego
Rola języka korzyści w rozmowach z klientami – ćwiczenie na przykładach
Jakie usługi dodatkowe naprawdę interesują klientów (i jak je pakować)
2. Jak mówić o podwyżkach bez stresu i rabatów.
Skąd się bierze lęk przed podnoszeniem cen i jak go przełamać?
Jak ustalać i argumentować cenę – technika kotwiczenia wartości
Reguły perswazji Cialdiniego w praktyce księgowej (z praktycznymi przykładami)
Jak reagować na zdanie: „Ale inni zrobią to taniej”?
Praktyczne ćwiczenie: mini-symulacja negocjacji z klientem
3.Od usługi do relacji – jak rozmawiać o podnoszeniu cen?
Model rozmowy o usługach: SŁUCHAJ – POKAŻ – ZAPROPONUJ
Jak diagnozować potrzeby klientów (nawet gdy o nich nie mówią)
Cross-selling i up-selling w biurze rachunkowym – przykłady gotowych ofert
Jak budować ofertę szytą na miarę – schemat 3 kroków
1. Jak AI może wspierać komunikację z klientem i sprzedaż usług?
2. Proste zastosowania AI, które już dziś można wdrożyć:
Generowanie ofert i podsumowań rozmów (np. z użyciem ChatGPT)
Tworzenie tekstów marketingowych do social mediów i newsletterów
Szybka analiza dokumentów czy aktów prawnych
3. Konkretne narzędzia, prezentacja na żywo:
ChatGPT – generowanie odpowiedzi na maile klientów
Airtable – szybkie tworzenie raportów
Chat.doc - analiza dokumentów
Czas trwania
9.30-17.30
Forma zajęć
Prelegenci

Doradca podatkowy, praktyk i doświadczony wykładowca, mający na swoim koncie kilkaset przeprowadzonych szkoleń, wybitny specjalista w zakresie podatku VAT, występował jako ekspert komisji sejmowej w dziedzinie podatku VAT. W swojej praktyce zawodowej zajmował się zarówno bieżącym doradztwem podatkowym obejmującym m.in. opracowywanie opinii i analiz, w tym optymalizacji podatkowych, przeprowadzanie audytów podatkowych, jak również pomocą klientom w przygotowywaniu pism procesowych oraz reprezentacją klientów w postępowaniach podatkowych i przed sądem administracyjnym. Jest także współautorem m.in. 2 uznanych komentarzy podatkowych: „Ustawa o VAT”, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2001 oraz „Ustawa o VAT Komentarz”.

Doświadczona Księgowa, specjalista, wdrożeniowiec i praktyk w dziedzinie usprawniania pracy w systemach Optima, Enova, Saldeo ze znajomością wszystkich wad i zalet oprogramowania polskich producentów, zajmująca się pełną automatyzacją schematów księgowych, procesem wprowadzania dokumentów czyli wszystkim, co może ułatwić i przyspieszyć codzienne czynności księgowe z jednoczesnym eliminowaniem błędów.

Liderka i przedsiębiorczyni branży księgowej z ponad 20-letnim doświadczeniem. Zbudowała Ogólnopolską Sieć Certyfikowanych Biur Rachunkowych (OSCBR), zrzeszającą ponad 3000 biur w całej Polsce. Brała udział w tworzeniu wielu biznesowych projektów zakończonych sukcesem, między innymi: Superksięgowa, mKsięgowość. Autorka innowacyjnych programów edukacyjnych: „Ogólnopolskie Cyfrowe Rewolucje Księgowe” i „Bądź Gotowy na KSeF”. Jej pasją jest podnoszenie standardów i wdrażanie innowacji w księgowości. Mentorka, mówczyni motywacyjna. Absolwentka Akademii Finansów i Biznesu Vistula o kierunku Finanse i Rachunkowość oraz studiów podyplomowych na Akademii Leona Koźmińskiego na kierunku Lider Innowacji.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
50-071 Wrocław
pl. Wolności 10
woj. dolnośląskie
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 790 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
- Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
- Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
- Kod pocztowy: 65-021
- Miejscowość: Zielona Góra
- Numer NIP: 9730814671
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
