Strategia marketingowa dla dużych i małych firm

O konferencji

Jeśli myślisz, że strategia marketingowa jest tylko dla dużych firm i tworzona jest przez dyrektorów marketingu z 20-letnim stażem - mylisz się. Wyznaczanie realnych celów biznesowych, kierunku rozwoju, określenie, kto jest klientem i kto jeszcze może nim być, porównanie z konkurencją, analiza i znajdowanie przewag i słabości rynkowych - to wszystko składa się na proces tworzenia strategii marketingowej.
Każdy, kto zajmuje się marketingiem, czy działa biznesowo jest taką strategię stworzyć.
Zapraszamy na szkolenie każdego, kto pracuje w działu marketingu, czy prowadzi swój biznes.

Ludzie z celami odnoszą sukcesy, ponieważ wiedzą, dokąd zmierzają. To samo jest z biznesami. Blisko 80% nowych firm upada w ciągu 2 lata prowadzenia działalności, ponieważ nie ma długofalowałego planu działań, aby utrzymać swoją pozycję na rynku.

Tworzenie strategii ma jeszcze jedną ważną zaletę: pozwala spojrzeć krytycznie na Twój biznes. Dzięki temu możesz pewne rzeczy poprawić i odkryć nowe, o których dotąd nie myślałeś.

Niechęć do krytycznego spojrzenia na swoje działania marketingowe sprawia, że aż 50% firm nigdy nie podejmuje trudu spisania strategii marketingowej w formie przejrzystej i zrozumiałej dla wszystkich pracowników, aby znali precyzyjnie cele biznesowe: te duże i te mniejsze, pośrednie.
Dlaczego warto wziąć udział?

Jakie są zalety przygotowania strategii marketingowej?

  • określenie mocnych stron firmy i jej eksponowanie
  • uniknąć pułapek wynikających ze słabych stron firmy
  • wykorzystać słabe punkty konkurencji
  • utrzymać spójną wizję rozwoju firmy mimo zmieniający się warunków rynkowych
  • lepiej kalkulować koszty i wykorzystywać budżet marketingowy, unikać powielania nieskutecznych działań marketingowych
  • znaleźć nowe grupy odbiorców, ulepszyć oferowane usługi, wprowadzić na rynek nowy produkt 

Dlatego warto jest nauczyć się tworzenia strategii, a to szkolenie na pewno pomoże Ci przejść ten proces i będzie inspiracją do lepszych działań marketingowych.

Kto powinien wziąć udział?

Dla każdego, kto zajmuje się marketingiem (specjalistów, czy menedżerów) i dla każdego kto prowadzi swój biznes duży lub mały i chce zaplanować sensownie swoje działania marketingowe.

Program konferencji

1. Podstawowe wyzwania strategiczne

  • Strategia firmy
  • Strategia marki
  • Strategia marketingowa
  • Strategie małych firm, a strategie dużych korporacji

Ćwiczenie: budowanie idei strategicznej własnej organizacji
Ćwiczenie: budowanie modelu marketingowego własnej organizacji

2. Kształtowanie docelowego rynku

  • Kto jest Twoim klientem?
  • Segmentacja i personalizacja
  • Target. Persona. Insight konsumencki
  • Targetowanie rynków B2B
  • Targetowanie rynków B2C
  • Wykorzystanie danych behawioralnych. Big Data
  • Segmentacja rynku i wytyczenie celu strategicznego

Ćwiczenie: budowanie insightów w oparciu o dane

3. Komunikacja marketingowa - najważniejsze elementy

  • Big Idea - co chcemy powiedzieć klientom i jak pokazać markę
  • Techniki kreatywne w komunikacji marketingowej
  • Elementy strategii blue ocean
  • Disruption. Visual Hammer
  • Design Thinking w marketingu
  • Komunikacja marketingowa - czy klienci działają racjonalnie? I jak wpływać na ich emocje?
  • Buzz, viral, real-time-marketing: budowanie atraktorów i magnetyzerów
  • Współpraca z agencjami reklamowymi, jeśli jej potrzebujesz

Ćwiczenie: case study - brief dla agencji
Ćwiczenie: case study: wprowadzenie marki na rynek

4. Budowanie lojalności klientów

  • Znaczenie customer experience i obsługi klienta - spraw, by klient wracał i dobrze mówił o Twojej firmie
  • Komunikacja z klientem w punktach styku
  • Komunikacja z klientami w mediach społecznościowych
  • Incydent rynkowy i kryzysy - jak sobie z nimi radzić?
  • Rozwiązywanie konfliktów online: flame wars/ shitstorm, hejt,
  • Astroturfing, trolling - jak to działa

Ćwiczenie: budowanie customer journey
Ćwiczenie: rozwijanie customer experience
Ćwiczenie: konflikt online

5. Budżet w strategii marketingowej i mierzenie jej efektów

  • Mierzenie efektywności działań marketingowych 
  • Wybrane wskaźniki działań online i offline
  • Tworzenie budżetu marketingowego i analiza kosztów
  • KPI w strategii marketingowej
  • Elementy controllingu marketingowego: marketing dashboards

Ćwiczenie: planowanie finansowe działań marketingowych
Ćwiczenie: analiza kosztów działań marketingowych

Czas trwania

2 dni, 9:00-15:00

Prelegenci

Jacek Kotarbiński

Ekonomista, uznany autorytet i międzynarodowy ekspert w zakresie marketingu, rozwoju innowacji i  zarządzania sprzedażą. Od 1990 roku skutecznie i praktycznie wspiera przedsiębiorstwa w zakresie rozwoju ich konkurencyjności. Autor bestsellerowej Sztuki Rynkologii. Keynote konferencji branżowych, trener biznesu, doradca i mentor innowacyjnych firm oraz startupów. Międzynarodowy ekspert shopper marketingu. Felietonista "Forbes Polska", członek Rady Programowej Forum IAB Poland, członek jury Superbrands Poland, PRCH Retail Awards, POPAI Poland Awards. Laureat konkursu Blog Roku 2012 Onet.pl, w kategorii "Blogi profesjonalne i firmowe". Bloger "Harvard Business Review Polska". Konsultant zarządów wielu przedsiębiorstw. General Manager POPAI Poland The Global Association for Marketing at-Retail. Jego e-book "Sztuka marketingu" stał się bestsellerem iTunes w kategorii "Biznes", podobnie jak "Druga Sztuka Marketingu" i "Trzecia Sztuka Marketingu". Studiował ekonomię i zarządzanie w Niemczech, Austrii i Polsce.  Wykładowca Questus/Chartered Institute of Marketing, Akademii Leona Koźmińskiego, Wyższej Szkoły Bankowej, Uniwersytetu Gdańskiego. Autor publikacji w "Marketingu w Praktyce" i "Marketer Plus". Pomysłodawca i twórca fanpage "Bareizmy Wiecznie Żywe". Autor Bloga o Sztuce Marketingu.

Gdzie i kiedy

Online 29-30 czerwiec 2022

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 590
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
Cena promocyjna
przy zgłoszeniu min. 30 dni przed terminem
1 431
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa
al. Jana Pawła II 27
woj. mazowieckie
32 profesjonalne szkolenia z marketingu i reklamy. Trenerzy eksperci i praktycy. Kilka tysięcy przeszkolonych firm. Organizujemy szkolenia otwarte i zamknięte / in company. Sprawdź nas: https://SZKOLENIAATRIUM.PL
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na dole strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Platforma Clickmeeting. Potrzebny komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa al. Jana Pawła II 27
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!