O konferencji
1. Udział w szkoleniu w formule stacjonarnej:
cena udziału w dwudniowym szkoleniu: 16-17.09.2024 r.: 1.980,00 zł netto (+23 % VAT)
cena udziału w trzydniowym szkoleniu: 16-17-18.09.2024 r.: 2.450,00 zł netto (+23% VAT)
Cena szkolenia stacjonarnego obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe oraz piśmiennicze
- imienny certyfikat udziału
- serwisy kawowe, obiady
- uroczysta kolacja w dn. 16.09.2024 r.
Ceny dodatkowych świadczeń w hotelu Campanile:
pokój 1-osobowy - 330,00 zł/doba wraz ze śniadaniem
miejsce w pokoju 2-osobowym - 185,00 zł/doba wraz ze śniadaniem
kolacja w dniu 15.09.2024 r.- 60,00 zł
kolacja w dniu 17.09.2024 r.- 60,00 zł
2. Udział w szkoleniu w formule online (platforma ZOOM):
cena udziału w dwudniowym szkoleniu: 16-17.09.2024 r.: 1.710,00 zł netto (+23 % VAT)
cena udziału w trzydniowym szkoleniu: 16-17-18.09.2024 r.: 2.120,00 zł netto (+23% VAT)
Cena szkolenia online obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- imienny certyfikat udziału
- licencja Zoom, transmisja konferencji
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT - zwolniony
Dla stałych Uczestników naszych szkoleń rabaty:
- 80 zł (udział w 2 dniowym szkoleniu) od ceny netto szkolenia
- 100 zł (udział w 3 dniowym szkoleniu) od ceny netto szkolenia
Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do sześciu dni przed terminem szkolenia.
Płatność za udział w szkoleniu może nastąpić po szkoleniu, na podstawie faktury VAT.
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach. 10109022680000000100213506
Informację dotyczącą potwierdzenia realizacji szkolenia przesyłamy do pięciu dni roboczych przed terminem szkolenia
Szkolenie kierowane jest do prawników, radców prawnych, rzeczników prasowych, dziennikarzy, redaktorów gazet, specjalistów do spraw komunikacji, marketingu i public relations w firmach, urzędach, instytucjach i organizacjach, pracowników agencji PR, agencji interaktywnych i social mediów, autorów informacji prasowych, artykułów i wpisów w mediach społecznościowych, copywriterów, blogerów, autorów książek.
Program konferencji
16 września 2024 r.
godz. 9.00-12.00 - prowadzący prof. Ryszard Markiewicz, dr Michał Markiewicz
1. Nowelizacja prawa autorskiego (projekt zmian)
• analiza projektu nowelizacji prawa autorskiego ze względu na implementację dyrektywy DSM 2019/790
2. Przegląd orzecznictwa
• Analiza nowych orzeczeń
godz. 12.00-13.30 - prowadzący dr Michał Markiewicz
3. Domniemanie autorstwa (art. 8 ust. 2 pr. aut)
• Podstawowe założenia
• Praktyczne problemy
• Stosowanie domniemania względem dzieł stworzonych przez sztuczną inteligencję
4. Jeszcze raz o cytacie - uwagi na tle orzeczenia Sądu Apelacyjnego w Warszawie
• Prawa gatunku twórczości
• Nowe spojrzenie na funkcje cytatu
5. Generatywna sztuczna inteligencja, a umowy o współpracę z jej wykorzystaniem
(polityka korzystania ze sztucznej inteligencji przez kontrahenta)
• Jakie obszary są istotne z punktu widzenia korzystania z AI w różnych branżach
• Zasady korzystania z AI i ich zastosowanie w umowach z wykonawcami
• Propozycje modeli uregulowania polityki stosowania AI we współpracy z wykonawcami
godz. 13.30-14.00 - obiad
godz. 14.00-16.00 - prowadzący Marcin Mioduszewski, dr Michał Markiewicz
6. Weryfikacja zgodności z prawem korzystania z utworu (teksty, filmy, zdjęcia od twórców/z banków zdjęć)
• Na czym polega „clearowanie praw"?
• Przekrój branżowy: reklama i treści promocyjne, film, IT
• Czy da się uchylić wszystkie ryzyka?
• Twórcy i nabywcy treści
• Banki zdjęć
• Spadkobiercy
• Muzyka
• Film
• Produkty programistyczne i podobne
7. Muzyka w reklamie, produkt muzyczny (nagranie) a reklama
• Sposoby korzystania z muzyki w reklamie
• Jak działa rynek muzyki w reklamie - charakterystyka prawno-biznesowa
• Podmioty uczestniczące w obrocie treściami reklamowymi, w tym organizacje zbiorowego zarządzania
• Jakie prawa, od kogo i komu należy pozyskać, aby korzystać z muzyki w reklamie
• Co to jest synchronizacja i jakie ma znaczenie?
• Przykład schematu transakcji i umów dotyczących muzyki w reklamie
8. Ochrona przed „kradzieżą" pomysłów, koncepcji, planów i ich konkretyzacji
(prawo autorskie, bazy danych, know-how oraz klauzule umowne zabezpieczające te interesy)
• Pomysł a różne formy i treści konkretyzujące pomysł
• Na granicy pomysłu i jego konkretyzacji - algorytmy, schematy, układy, dobory
• Czysty pomysł i koncepcja a możliwości jej ochrony - prawa wyłączne, umowy i inne zastrzeżenia
• Czy prawa wyłączne i dobra osobiste mogą być narzędziami do ochrony „pomysłów" i „koncepcji"?
• Ochrona pomysłu w negocjacjach
• Obrót know-how - jak zbudować transakcje dotyczące czystej wiedzy
• Klauzule ofertowe i negocjacyjne chroniące pomysły i koncepcje
9. Umowa opcji w prawie autorskim
• Co to jest umowa opcji i w jakich branżach jest wykorzystywana (film, muzyka, wydawnictwa książkowe i inne prace literackie, marki, gry komputerowe)
• Charakterystyka umowy opcji
• Rodzaje umowy opcji
17 września 2024 r.
godz. 9.00-10.45 - prowadzący dr Marek Bukowski i dr hab. Michał Rusinek
1. Pojęcie oryginalności dzieła z perspektywy prawnika i językoznawcy
2. Ontologia dzieła literackiego i intertekstualność
3. Sztuczna inteligencja w procesie twórczym
4. Case study - kto to napisał?
godz. 11.00-13.30 - prowadzący dr Marek Bukowski
5. Implementacja dyrektywy SATCAB II i znaczenie dla rynku telewizyjnego
6. Rozpowszechnianie w drodze wprowadzania bezpośredniego (właściwe i niewłaściwe), najnowsze orzecznictwo w Polsce
godz. 13.30-14.00 - obiad
godz. 14.00-16.00 - prowadzący dr Marek Bukowski
7. Licencje zbiorowe z rozszerzonym skutkiem - legitymacja OZZ, czyli kto i jakimi prawami zarządza
8. Roszczenie informacyjne w teorii i w praktyce
18 września 2024 r.
godz. 9.00-14.30 - prowadzący dr Karina Kunc-Urbańczyk
Media społecznościowe i twórczość internetowa
1. AI w social mediach
• AI Act a oznaczanie treści wygenerowanych - jak aplikacje wykorzystujące sztuczną inteligencję zmieniają się pod wpływem nowego prawa europejskiego
• Czy można karmić AI treściami użytkowników Instagrama i Facebooka - analiza projektu „SI w Meta" Marka Zuckerberga
• Amerykańskie sprawy sądowe przeciwko sztucznej inteligencji - czy użytkownicy aplikacji pozywanych firm powinni się martwić
• Generatory głosu AI - czy klonowanie głosów znanych osób jest legalne?
2. Prawo autorskie w social mediach
• „Licencja na udostępnianie", czyli prawnoautorskie problemy używania cudzych utworów w social mediach (reposty, remiksy, duety, stitche)
• Definicja komercyjnego wykorzystania utworu a prawo polskie
• Dopuszczalne granice cytowania w materiałach publikowanych w mediach społecznościowych - czy możemy już mówić o „prawach gatunku twórczości internetowej"?
3. Memiarze kontra prawo
• Mem internetowy jako utwór chroniony prawem autorskim
• Problemy związane z marketingowym wykorzystywaniem memów internetowych
• Prawne konsekwencje internetowej popularności - jaki jest zakres ochrony wizerunku i prywatności influencerów i twórców internetowych?
godz. 14.30 - obiad
Czas trwania
16.09.2024 r., godz. 9.00-16.00
17.09.2024 r., godz. 9.00-16.00
18.09.2024 r., godz. 9.00-14.30
Prelegenci

Profesor zwyczajny nauk prawnych, specjalista w zakresie polskiego i unijnego prawa własności intelektualnej, były Przewodniczący Komisji Prawa Autorskiego. Wieloletni dyrektor Instytutu Prawa Własności Intelektualnej UJ. Jest autorem lub współautorem (najczęściej z Prof. dr hab. Januszem Bartą) kilkunastu czołowych pozycji książkowych z zakresu prawa autorskiego, prawa mediów i internetu, ochrony danych osobowych i baz danych, prawa nieuczciwej konkurencji i ochrony dóbr osobistych. Poglądy prawne Profesora Ryszarda Markiewicza zawarte w powyższych opracowaniach były wielokrotnie cytowane w orzeczeniach sądowych i powoływane w praktyce stosowania prawa przez organy administracyjne.

Założyciel Kancelarii Bukowski i Wspólnicy, jest uznanym specjalistą w zakresie prawa własności intelektualnej, w tym prawa autorskiego, problematyki zbiorowego zarządu prawami autorskimi i pokrewnymi oraz prawa własności przemysłowej. Specjalizuje się ponadto w prawie konkurencji, prawie nowych technologii /IT i E-commerce/ oraz prawie mediów.
Członek zarządu Fundacji Wisławy Szymborskiej. Przez kilka kadencji pełnił funkcję arbitra w Komisji Prawa Autorskiego oraz eksperta rządowego na posiedzeniach Rady ds. TRIPS w Genewie. Dr Marek Bukowski reprezentował sprawy wydawnicze noblistów Wisławy Szymborskiej oraz Czesława Miłosza.

Partner w Kancelarii Markiewicz Sroczyński Mioduszewski, asystent w Katedrze Prawa Własności Intelektualnej UJ, autor licznych publikacji naukowych a także redaktor prestiżowego czasopisma naukowego: „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace z Prawa Własności Intelektualnej", specjalizuje się w prawie własności intelektualnej, prawie zwalczania nieuczciwej konkurencji, ochronie dóbr osobistych oraz prawie umów.

Partner w Kancelarii Markiewicz Sroczyński Mioduszewski, doktorant na Wydziale Prawa i Administracji UJ. Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej, w szczególności prawie autorskim w społeczeństwie informacyjnym, prawie ochrony konkurencji i konsumentów oraz prawie telekomunikacyjnym. Jego zainteresowania skupiają się wokół prawnej ochrony programów komputerowych oraz odpowiedzialności za treści udostępniane w Internecie.

Prawniczka, specjalistka w dziedzinie prawa social mediów i marketingu internetowego. Autorka publikacji z dziedziny prawa autorskiego i prawa sztucznej inteligencji (ORCID nr 0000-0002-7713-5822). Edukuje o tym, jak zgodnie z prawem działać w Internecie. Obecnie orzeka w Sądzie Apelacyjnym w Katowicach.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
31-023 Kraków
św.Tomasza 34
woj. małopolskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- zakwaterowanie
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- zakwaterowanie
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatność za szkolenie następuje na podstawie faktury VAT, wystawionej w dniu szkolenia.
Odwołanie uczestnictwa w szkoleniu nie wiąże się z dodatkowymi kosztami.
- Nazwa firmy: Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
- Ulica i nr: St. Żółkiewskiego 4/2
- Kod pocztowy: 70-345
- Miejscowość: Szczecin
- Numer NIP: 8521299460
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
