XXIV Krakowska Konferencja z cyklu Nowoczesne Prawo Autorskie i Prawo Mediów Społecznościowych

O konferencji

1. Udział w szkoleniu w formule stacjonarnej: 

cena udziału w dwudniowym szkoleniu: 16-17.09.2024 r.:      1.980,00 zł netto (+23 % VAT)
cena udziału w trzydniowym szkoleniu: 16-17-18.09.2024 r.: 2.450,00 zł netto (+23% VAT)

Cena szkolenia stacjonarnego obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe oraz piśmiennicze
- imienny certyfikat udziału
- serwisy kawowe, obiady
- uroczysta kolacja w dn. 16.09.2024 r.

Ceny dodatkowych świadczeń w hotelu Campanile:
pokój 1-osobowy - 330,00 zł/doba wraz ze śniadaniem 
miejsce w pokoju 2-osobowym - 185,00 zł/doba wraz ze śniadaniem
kolacja w dniu 15.09.2024 r.- 60,00 zł 
kolacja w dniu 17.09.2024 r.- 60,00 zł

2. Udział w szkoleniu w formule online (platforma ZOOM): 

cena udziału w dwudniowym szkoleniu: 16-17.09.2024 r.:      1.710,00 zł netto (+23 % VAT)
cena udziału w trzydniowym szkoleniu: 16-17-18.09.2024 r.: 2.120,00 zł netto (+23% VAT)

Cena szkolenia online obejmuje: 
- uczestnictwo w szkoleniu 
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej 
- imienny certyfikat udziału
- licencja Zoom, transmisja konferencji

Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT - zwolniony

Dla stałych Uczestników naszych szkoleń rabaty: 
-   80 zł (udział w 2 dniowym szkoleniu) od ceny netto szkolenia 
- 100 zł (udział w 3 dniowym szkoleniu) od ceny netto szkolenia 

Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do sześciu dni przed terminem szkolenia.

Płatność za udział w szkoleniu może nastąpić po szkoleniu, na podstawie faktury VAT. 
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach. 10109022680000000100213506

Informację dotyczącą potwierdzenia realizacji szkolenia przesyłamy do pięciu dni roboczych przed terminem szkolenia

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie kierowane jest do prawników, radców prawnych, rzeczników prasowych, dziennikarzy, redaktorów gazet, specjalistów do spraw komunikacji, marketingu i public relations w firmach, urzędach, instytucjach i organizacjach, pracowników agencji PR, agencji interaktywnych i social mediów, autorów informacji prasowych, artykułów i wpisów w mediach społecznościowych, copywriterów, blogerów, autorów książek.

Program konferencji

16 września 2024 r. 
godz. 9.00-12.00 - prowadzący prof. Ryszard Markiewicz, dr Michał Markiewicz

1. Nowelizacja prawa autorskiego (projekt zmian)
     • analiza projektu nowelizacji prawa autorskiego ze względu na implementację dyrektywy DSM 2019/790
2. Przegląd orzecznictwa
     • Analiza nowych orzeczeń

godz. 12.00-13.30 - prowadzący dr Michał Markiewicz 

3. Domniemanie autorstwa (art. 8 ust. 2 pr. aut)
     • Podstawowe założenia
     • Praktyczne problemy
     • Stosowanie domniemania względem dzieł stworzonych przez sztuczną inteligencję
4. Jeszcze raz o cytacie - uwagi na tle orzeczenia Sądu Apelacyjnego w Warszawie
     • Prawa gatunku twórczości
     • Nowe spojrzenie na funkcje cytatu
5. Generatywna sztuczna inteligencja, a umowy o współpracę z jej wykorzystaniem 
(polityka korzystania ze sztucznej inteligencji przez kontrahenta)
     • Jakie obszary są istotne z punktu widzenia korzystania z AI w różnych branżach
     • Zasady korzystania z AI i ich zastosowanie w umowach z wykonawcami
     • Propozycje modeli uregulowania polityki stosowania AI we współpracy z wykonawcami

godz. 13.30-14.00 - obiad 

godz. 14.00-16.00 - prowadzący Marcin Mioduszewski, dr Michał Markiewicz 

6. Weryfikacja zgodności z prawem korzystania z utworu (teksty, filmy, zdjęcia od twórców/z banków zdjęć)
      • Na czym polega „clearowanie praw"?
      • Przekrój branżowy: reklama i treści promocyjne, film, IT
      • Czy da się uchylić wszystkie ryzyka?
      • Twórcy i nabywcy treści
      • Banki zdjęć
      • Spadkobiercy
      • Muzyka
      • Film
      • Produkty programistyczne i podobne
7. Muzyka w reklamie,  produkt muzyczny (nagranie) a reklama
      • Sposoby korzystania z muzyki w reklamie 
      • Jak działa rynek muzyki w reklamie - charakterystyka prawno-biznesowa
      • Podmioty uczestniczące w obrocie treściami reklamowymi, w tym organizacje zbiorowego zarządzania
      • Jakie prawa, od kogo i komu należy pozyskać, aby korzystać z muzyki w reklamie
      • Co to jest synchronizacja i jakie ma znaczenie?
      • Przykład schematu transakcji i umów dotyczących muzyki w reklamie
8. Ochrona przed „kradzieżą" pomysłów, koncepcji, planów i ich konkretyzacji 
(prawo autorskie, bazy danych, know-how oraz klauzule umowne zabezpieczające te interesy)
      • Pomysł a różne formy i treści konkretyzujące pomysł
      • Na granicy pomysłu i jego konkretyzacji - algorytmy, schematy, układy, dobory
      • Czysty pomysł i koncepcja a możliwości jej ochrony - prawa wyłączne, umowy i inne zastrzeżenia
      • Czy prawa wyłączne i dobra osobiste mogą być narzędziami do ochrony „pomysłów" i „koncepcji"?
      • Ochrona pomysłu w negocjacjach
      • Obrót know-how - jak zbudować transakcje dotyczące czystej wiedzy
      • Klauzule ofertowe i negocjacyjne chroniące pomysły i koncepcje
9. Umowa opcji w prawie autorskim
      • Co to jest umowa opcji i w jakich branżach jest wykorzystywana (film, muzyka, wydawnictwa książkowe i inne prace literackie, marki, gry komputerowe)
      • Charakterystyka umowy opcji
      • Rodzaje umowy opcji

17 września 2024 r.
godz. 9.00-10.45 - prowadzący dr Marek Bukowski i dr hab. Michał Rusinek 

1. Pojęcie oryginalności dzieła z perspektywy prawnika i językoznawcy
2. Ontologia dzieła literackiego i intertekstualność
3. Sztuczna inteligencja w procesie twórczym
4. Case study - kto to napisał? 

godz. 11.00-13.30 - prowadzący dr Marek Bukowski 

5. Implementacja dyrektywy SATCAB II i znaczenie dla rynku telewizyjnego
6. Rozpowszechnianie w drodze wprowadzania bezpośredniego (właściwe i niewłaściwe), najnowsze orzecznictwo w Polsce 

godz. 13.30-14.00 - obiad

godz. 14.00-16.00 - prowadzący dr Marek Bukowski 

7. Licencje zbiorowe z rozszerzonym skutkiem - legitymacja OZZ, czyli kto i jakimi prawami zarządza
8. Roszczenie informacyjne w teorii i w praktyce 

18 września 2024 r. 

godz. 9.00-14.30 - prowadzący dr Karina Kunc-Urbańczyk 

Media społecznościowe i twórczość internetowa  

1. AI w social mediach
   • AI Act a oznaczanie treści wygenerowanych - jak aplikacje wykorzystujące sztuczną inteligencję zmieniają się pod wpływem nowego prawa europejskiego 
   • Czy można karmić AI treściami użytkowników Instagrama i Facebooka - analiza projektu „SI w Meta" Marka Zuckerberga 
   • Amerykańskie sprawy sądowe przeciwko sztucznej inteligencji - czy użytkownicy aplikacji pozywanych firm powinni się martwić
   • Generatory głosu AI - czy klonowanie głosów znanych osób jest legalne? 

2. Prawo autorskie w social mediach
   • „Licencja na udostępnianie", czyli prawnoautorskie problemy używania cudzych utworów w social mediach (reposty, remiksy, duety, stitche)
   • Definicja komercyjnego wykorzystania utworu a prawo polskie 
   • Dopuszczalne granice cytowania w materiałach publikowanych w mediach społecznościowych - czy możemy już mówić o „prawach gatunku twórczości internetowej"? 

3. Memiarze kontra prawo
   • Mem internetowy jako utwór chroniony prawem autorskim 
   • Problemy związane z marketingowym wykorzystywaniem memów internetowych 
   • Prawne konsekwencje internetowej popularności - jaki jest zakres ochrony wizerunku i prywatności influencerów i twórców internetowych? 

godz. 14.30 - obiad 

Czas trwania

16.09.2024 r., godz. 9.00-16.00

17.09.2024 r., godz. 9.00-16.00

18.09.2024 r., godz. 9.00-14.30

Prelegenci

0
prof. Ryszard Markiewicz
profesor zwyczajny nauk prawnych

Profesor zwyczajny nauk prawnych, specjalista w zakresie polskiego i unijnego prawa własności intelektualnej, były Przewodniczący Komisji Prawa Autorskiego. Wieloletni dyrektor Instytutu Prawa Własności Intelektualnej UJ. Jest autorem lub współautorem (najczęściej z Prof. dr hab. Januszem Bartą) kilkunastu czołowych pozycji książkowych z zakresu prawa autorskiego, prawa mediów i internetu, ochrony danych osobowych i baz danych, prawa nieuczciwej konkurencji i ochrony dóbr osobistych. Poglądy prawne Profesora Ryszarda Markiewicza zawarte w powyższych opracowaniach były wielokrotnie cytowane w orzeczeniach sądowych i powoływane w praktyce stosowania prawa przez organy administracyjne.

1
dr Marek Bukowski
założyciel Kancelarii Bukowski i Wspólnicy

Założyciel Kancelarii Bukowski i Wspólnicy, jest uznanym specjalistą w zakresie prawa własności intelektualnej, w tym prawa autorskiego, problematyki zbiorowego zarządu prawami autorskimi i pokrewnymi oraz prawa własności przemysłowej. Specjalizuje się ponadto w prawie konkurencji, prawie nowych technologii /IT i E-commerce/ oraz prawie mediów.
Członek zarządu Fundacji Wisławy Szymborskiej. Przez kilka kadencji pełnił funkcję arbitra w Komisji Prawa Autorskiego oraz eksperta rządowego na posiedzeniach Rady ds. TRIPS w Genewie. Dr Marek Bukowski reprezentował sprawy wydawnicze noblistów Wisławy Szymborskiej oraz Czesława Miłosza. 

2
dr Michał Markiewicz
partner w Kancelarii Markiewicz Sroczyński Mioduszewski

Partner w Kancelarii Markiewicz Sroczyński Mioduszewski, asystent w Katedrze Prawa Własności Intelektualnej UJ, autor licznych publikacji naukowych a także redaktor prestiżowego czasopisma naukowego: „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace z Prawa Własności Intelektualnej", specjalizuje się w prawie własności intelektualnej, prawie zwalczania nieuczciwej konkurencji, ochronie dóbr osobistych oraz prawie umów.

3
radca prawny Marcin Mioduszewski
partner w Kancelarii Markiewicz Sroczyński Mioduszewski

Partner w Kancelarii Markiewicz Sroczyński Mioduszewski, doktorant na Wydziale Prawa i Administracji UJ. Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej, w szczególności prawie autorskim w społeczeństwie informacyjnym, prawie ochrony konkurencji i konsumentów oraz prawie telekomunikacyjnym. Jego zainteresowania skupiają się wokół prawnej ochrony programów komputerowych oraz odpowiedzialności za treści udostępniane w Internecie. 

4
dr Karina Kunc-Urbańczyk
Sędzia Sądu Apelacyjnego w Katowicach.

Prawniczka, specjalistka w dziedzinie prawa social mediów i marketingu internetowego. Autorka publikacji z dziedziny prawa autorskiego i prawa sztucznej inteligencji (ORCID nr 0000-0002-7713-5822). Edukuje o tym, jak zgodnie z prawem działać w Internecie. Obecnie orzeka w Sądzie Apelacyjnym w Katowicach.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Kraków, Hotel Campanile*** ul. św.Tomasza 34

31-023 Kraków

św.Tomasza 34

woj. małopolskie

platforma ZOOM

Rejestracja

2 dni: 16-17.09.2024
1 980
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji papierowej
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • zakwaterowanie
  • Rozwiń
Zapisz się
3 dni: 16-17-18.09.20
16-17-18.09.2024 r. 2.120,00 zł netto / 16-17.09.2024 r. 1.710,00 zł netto
2 450
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • zakwaterowanie
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Płatność za szkolenie następuje na podstawie faktury VAT, wystawionej w dniu szkolenia.

Odwołanie uczestnictwa w szkoleniu nie wiąże się z dodatkowymi kosztami.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
  • Ulica i nr: St. Żółkiewskiego 4/2
  • Kod pocztowy: 70-345
  • Miejscowość: Szczecin
  • Numer NIP: 8521299460

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
70-345 Szczecin, Polska St. Żółkiewskiego 4/2

Organizator

Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
70-345 Szczecin, Polska
St. Żółkiewskiego 4/2
woj. zachodniopomorskie
Ośrodek Edukacyjny FORUM założony przez Annę Hoffmann działa nieprzerwanie i z powodzeniem od ponad 25 lat na polskim rynku szkoleniowym. Firma organizuje szkolenia otwarte i wewnętrzne dla firm, instytucji centralnych oraz urzędów z całej Polski. ...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!