Zmiany w podatkach VAT, CIT, PIT w 2023 roku, zmiany w VAT od 1 kwietnia 2023

O konferencji

Nareszcie wiosna, ciepło i możliwość wyjazdu na konferencję do Wisły, hotel Gołębiewski. Urokliwe miejsce, przyjazny hotel i praktyczne warszatyt dotyczące tegorocznych zmian w podatkach oraz problemów w rozliczeniach rocznych, bieżących. Po zajęciach możliwość skorzystania z wszystkich udogodnień hotelu, w szczególności z centrum Tropicana SPA.

Uwaga:

  • możliwy udział w konferencji z zakwaterowaniem lub bez i w pojedynczych dniach
  • koszt pobytu wraz z wyżywieniem w pokoju 2-osobowym wynosi 1060 zł netto od osoby
  • istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
  • pokój jednoosobowy za dopłatą 702 zł netto
  • prosimy o kontakt poprzez formularz kontaktowy w celu uzyskania szczegółowych informacji
Kto powinien wziąć udział?
  • główni księgowi
  • samodzielni księgowi
  • pracownicy działów księgowości i biur rachunkowych
  • doradcy podatkowi
  • pracownicy działów finansowych

Program konferencji

dzień 1:

Podatek VAT w 2023 roku - z uwzględnieniem zmian od 1 kwietnia 2023 r. (cz. 1)

  1. KSeF i faktury ustrukturyzowane (e-faktury) – przygotowanie do wdrożenia
    • co to jest KSeF i do czego ma służyć?
    • KSeF obowiązkowy czy dobrowolny?
    • KSeF - czy to oznacza brak faktur papierowych?
    • pojęcie e-faktury, czyli faktury ustrukturyzowanej wystawianej w ramach KSeF;
    • akceptacja odbiorcy faktury ustrukturyzowanej;
    • wystawienie, otrzymanie i przesłanie faktury ustrukturyzowanej;
    • czy osoba prywatna lub kontrahent zagraniczny może dostać fakturę ustrukturyzowaną?
    • uwierzytelnienia faktury ustrukturyzowanej;
    • jak wygląda korygowanie sprzedaży w przypadku wystawiania faktur w KSeF?
    • przechowywanie faktur ustrukturyzowanych;
    • „korzyści” związane z wystawianiem faktur ustrukturyzowanych;
       
  2. KSeF i faktury ustrukturyzowane – projekt zmian do wersji obowiązkowej (2024)
    • faktura VAT wyłącznie jako faktura ustrukturyzowana?
    • możliwości wystawienia faktury poza KSeF i ograniczenia w tym zakresie;
    • awaria KSeF i wystawianie faktur;
    • kary (100%) za wystawienie faktury poza KSeF lub nieprzesłanie faktury do KSeF,
    • „propozycja” e-faktury korekty wystawiana przez nabywcę;
    • obowiązek podania nr KSeF w przelewie MPP oraz w każdym innym przelewie (B2B);
    • faktury VAT-RR i VAT-RR Korekta (nowa faktura) – wystawiane w KSeF;
    • podatnicy zwolnieni od VAT, także korzystający ze zwolnienia do 200.000 zł, również w KSeF?
    • faktury dla konsumentów (B2C) a obowiązek umieszczania specjalnych kodów QR na fakturach;
    • paragony do 450 zł z NIP nabywcy – przestają być fakturami (2024);
    • faktury emitowane przez kasy fiskalne – zostają tylko do końca 2024 r.;
       
  3. Grupa VAT
    • definicja „Grupy VAT” i „Przedstawiciela Grupy VAT”;
    • warunki utworzenia Grupy VAT: powiązania finansowe, ekonomiczne i organizacyjne;
    • zasady opodatkowywania transakcji dokonywanych przez członków Grupy;
    • zasady fakturowania transakcji dokonywanych przez członków Grupy;
    • rozliczenia dokonywane przez przedstawiciela Grupy VAT;
    • status członka Grupy: przed, po i w trakcie istnienia Grupy;
    • Grupa VAT a Biała lista;
    • struktura odliczania kwoty VAT w Grupie VAT;
    • brak VAT a PCC;
    • rachunek VAT a rozliczenia w Grupie VAT;
    • dodatkowy JPK (ewidencja), który musi być składany przez członków Grupy;
       
  4. SLIM VAT 3
    • podwyższenie limitu sprzedaży małego podatnika;
    • określenie zasad stosowania kursu waluty w przypadku korekt dotyczących faktur wystawionych w walucie obcej;
    • zmiany w zakresie wykazania WDT w przypadku otrzymania dokumentów potwierdzających wywóz towarów poza granicę;
    • likwidacja obowiązku posiadania faktury zakupowej przy WNT;
    • nowe, lepsze zasady zaokrąglania współczynnika w przypadku struktury odliczania VAT naliczonego;
    • zmienione zasady dokonywania korekt rocznych, w tym przypadki, w których podatnik nie będzie miał obowiązku dokonania korekty rocznej (na swoją niekorzyść);
    • likwidacja obowiązku ustalania z naczelnikiem urzędu skarbowego współczynnika (pre-współczynnika) wstępnego;
    • zmiana warunków 15-dniowego zwrotu VAT dla tzw. podatników bezgotówkowych;
    • zmiany, konsolidacja i ujednolicenie zasad dla wiążących informacji;
    • zmiany w ramach TAX FREE;
    • obniżanie sankcji VAT oraz wprowadzenie uznaniowości (naczelnik urzędu skarbowego będzie decydował o wysokości sankcji podatkowej);
       
  5. Inne zmiany w VAT
  6. Dyskusja, pytania i odpowiedzi.

 

dzień 2:

Podatki dochodowe CIT, PIT - zmiany na 2023 rok

  1. Minimalny podatek dochodowy konstrukcja podatku po nowelizacji na 2023 r., obowiązki podatników, możliwe wyłączenia z opodatkowania
  2. Faktoring wierzytelności praktyczne skutki i ryzyka podatkowe związane z interpretacją ogólną MF
  3. Uchylenia art. 15e i reguły przejściowe w tym zakresie – mechanizm zaliczenia do kosztów podatkowych kosztów wyłączonych z kosztów podatkowych w poprzednich latach (praktyczne przykłady i przegląd praktyki skarbowej)
  4. Limit kosztów finansowania dłużnego – zmiany w art. 15c i ich wpływ na rozliczenia podatkowe lat poprzednich
  5. Nowe wyłączenie z kosztów podatkowych kosztów finansowania dłużnego transakcji kapitałowych
  6. Spółka nieruchomościowa – pojęcie, szczególne obowiązki, problemy z amortyzacją
  7. Składki ZUS płatnika od wynagrodzeń ze stosunku pracy – zmiana momentu potrącenia kosztu podatkowego, praktyczne problemy
  8. TPR za 2022 r. – zmiany w zasadach sporządzana i składania informacji
  9. Uproszczenia w korekcie cen transferowych
  10. Preferencyjne opodatkowanie spółek holdingowych – rozwiązanie wprowadzone 1 stycznia 2022 r. i zmiany wprowadzone od 2023 r.
  11. Podatek od przerzuconych dochodów - rozwiązanie wprowadzone 1 stycznia 2022 r. i zmiany wprowadzone w toku 2022 r.
  12. Pytania i odpowiedzi, dyskusja.

 

dzień 3:

Podatek VAT w 2023 roku - z uwzględnieniem zmian od 1 kwietnia 2023 r. (cz. 2)

  1. JPK - wybrane zagadnienia
    1. ewidencjonowanie paragonów z NIP do kwoty 450 zł oraz biletów za przejazdy,
    2. korekta ewidencji lub deklaracji a „czynny żal”,
    3. korekta JPK na wezwanie urzędu,
       
  2. Prawo do odliczenia VAT:
    1. zasady i terminy rozliczania podatku naliczonego,
    2. przypadki w jakich nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego,
    3. możliwość (przy spełnieniu określonych warunków) odliczenia podatku naliczonego od zakupionych usług noclegowych,
    4. gastronomia, catering a odliczenie VAT – zasada stałości (wyrok TSUE), usługi turystyki
    5. zasada neutralności (wyrok TSUE),
    6. należyta staranność, dobra wiara a rozliczenie podatku naliczonego.
       
  3. VAT – samochody
    1. przypadki w jakich przysługuje prawo do odliczenia całości podatku naliczonego,
    2. zasady prowadzenia ewidencji przebiegu,
    3. korekta podatku naliczonego związane ze zmianą przeznaczenia pojazdu
    4. zgłoszenie Vat-26.
       
  4. Ulga na złe długi (stan po zmianach od 01.10.2021r.), sprzedaż nieruchomości:
    1. termin w jakim sprzedający uprawdopodabnia nieściągalność wierzytelności,
    2. warunki korzystania z ulgi na złe długi,
    3. obowiązki nabywcy,
    4. ulga na złe długi a termin płatności,
    5. wyroki TSUE w sprawie warunków umożliwiających zastosowanie ulgi,
    6. sprzedaż nieruchomości – opcja opodatkowania
    7. zmiany obowiązujące od 01.10.2021r.
    8. wyrok TSUE w zakresie pierwszego zasiedlenia,
       
  5. Biała lista, split payment, odpowiedzialność solidarna a limit 15000:
    1. limit 15000 dla celów odpowiedzialności solidarnej, split payment oraz „białej listy”, wartość faktury a wartość transakcji,
    2. potrącenie, kompensata a split payment,
    3. sposób zapłaty split payment i „biała lista”,
    4. rozliczenia podatnika z agencją celną,
    5. możliwości w zakresie weryfikowania wiarygodności kontrahenta,
       
  6. Transakcje wewnątrzwspólnotowe
    1. warunki jakie należy spełnić aby można było uznać, iż doszło do przemieszczenia towarów,
    2. wykaz dokumentów potwierdzających przemieszczenie towarów do innego państwa członkowskiego,
    3. rola informacji podsumowującej,
       
  7. Eksport i import towarów oraz zaliczka w eksporcie:
    1. rozliczanie zaliczki w eksporcie towarów od 2021 r.:
      • warunek wywozu towarów w terminie 6 miesięcy,
      • sytuacje w jakich termin ten nie obowiązuje,
    2. eksport pośredni i bezpośredni,
    3. terminy rozliczenia eksportu w przypadku braku dokumentów potwierdzających wywóz towarów poza UE,
    4. warunki spełnienie których umożliwia rozliczenie importu towarów w trybie uproszczonym,
       
  8. Nieodpłatne świadczenia:
    1. darowizna towarów (próbki, towary niskiej wartości, alkohol),
    2. nieodpłatne świadczenie usług,
    3. dokumentacja,
    4. bony jednego i różnego przeznaczenia,
       
  9. Przegląd orzecznictwa i interpretacji w zakresie podatku VAT.
  10. Dyskusja – odpowiedzi na pytania słuchaczy.

Czas trwania

9.00 - 15.00 (21 godzin lekcyjnych)

Prelegenci

Zdzisław Modzelewski
Doradca podatkowy

Zdzisław Modzelewski - Prawnik, licencjonowany doradca podatkowy, partner w spółce doradztwa podatkowego, doświadczony wykładowca i praktyk, od wielu lat specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, występował jako ekspert komisji sejmowej w dziedzinie podatku VAT. Autor licznych artykułów o tematyce podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w międzynarodowych spółkach zajmujących się doradztwem podatkowym, obecnie jest partnerem w kancelarii GWW. W swojej praktyce zawodowej zajmował się zarówno bieżącym doradztwem podatkowym obejmującym m.in. opracowywanie opinii i analiz, w tym optymalizacji podatkowych, przeprowadzanie audytów podatkowych, jak również pomocą klientom w przygotowywaniu pism procesowych oraz reprezentacją klientów w postępowaniach podatkowych i przed sądem administracyjnym. Poprowadził ponad tysiąc szkoleń dla służb księgowych, osób zarządzających oraz pracowników aparatu skarbowego i samorządów. Jest współautorem m.in. 3 komentarzy podatkowych: „Ustawa o VAT. Komentarz” - wydanych w 2001r., 2003r. i 2006r. oraz innych publikacji dotyczących podatku VAT. Stały współpracownik firmy ESAL Sp.z o.o.

Katarzyna Tomala
Doradca podatkowy

Prawnik, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, od 2003 r. posiada licencję doradcy podatkowego (nr wpisu 09887). W latach 2001- 2007 pracownik i wykładowca Instytutu Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy – Audyt Sp. z o.o. Obecnie członek zarządu w spółce doradztwa podatkowego Meritum Doradcy Podatkowi Sp. z o.o. oraz członek władz okręgowych Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Specjalizacja: podatki dochodowe w szczególności w działalności gospodarczej, audyty podatkowe, związek rachunkowości i prawa podatkowego, postępowania przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi. Wieloletni wykładowca (od 2002r.) dla praktyków podatkowych oraz księgowych, również na kursach dla Głównych księgowych i Biegłych rewidentów w SKwP; autorka publikacji z dziedziny prawa podatkowego. Stały współpracownik firmy ESAL.

Dariusz Polakowski
ESAL Business Promotion Office Sp.z o.o.

Dariusz Polakowski - Wieloletni pracownik organów podatkowych. W okresie pracy w Izbie Skarbowej we Wrocławiu trener Ministra Finansów z zakresu podatku VAT, integracji europejskiej, komunikacji oraz zarządzania zasobami ludzkimi w administracji. Trenerem z zakres podatku VAT jest od samego początku jego obowiązywania (ponad 25 lat) i w tym czasie przeprowadził ponad 3,5 tysiące szkoleń i wykładów z zakresu podatku od towarów i usług, których uczestnikami byli pracownicy organów podatkowych, doradcy podatkowi, pracownicy pionów ekonomiczno – księgowych podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz jednostek samorządu terytorialnego. Autor lub współautor publikacji związanych z problematyką podatku VAT. Jest osobą wysoce komunikatywną o ogromnym doświadczeniu i nie kwestionowanej wiedzy. Stały współpracownik naszej firmy.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wisła, hotel Gołębiewski**** SPA

44-630 Wisła

Aleja Ks.Bp.Bursche 3

woj. śląskie

Rejestracja

Cena 1
Cena konferencji bez pobytu, koszt pobytu wraz z wyżywieniem w hotelu  w pokoju 2-osobowym wynosi 1060 zł netto od osoby, dopłata do pokoju 1-osobowego 510 zł netto, płatny dodatkowo.
1 730
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • przerwy kawowe
Zniżki grupowe:
  • 5.78% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 5.78% przy zgłoszeniu min. 3 osób
  • 5.78% przy zgłoszeniu min. 4 osób
  • 5.78% przy zgłoszeniu min. 5 osób
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  • Ceny zawiera koszt konferencji bez pobytu.
    Koszt pobytu wraz z wyżywieniem w hotelu  w pokoju 2-osobowym wynosi 1060 zł netto od osoby, dopłata do pokoju 1-osobowego 702 zł netto, płatny dodatkowo.
      
  • Płatność za szkolenie należy dokonać wg zgłoszenia, na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia – dotyczy szkoleń wraz z zakwaterowaniem oraz na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia – dotyczy szkoleń stacjonarnych bez zakwaterowania, online po potwierdzeniu szkolenia przez organizatora.
      
  • Oświadczam, iż zapłatę za udział w szkoleniu, według wyżej określonych warunków płatności, dokonana zostanie na konto ESAL Business Promotion Office sp. z o.o. Wrocław, ul.Boczna 12: mBANK o/ Wrocław 95 1140 2004 0000 3502 7603 8486.
     
  • Uczestnik może wycofać się z udziału w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem bez ponoszenia kosztów, jeśli na 10 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia prześle listownie lub faksem (z potwierdzeniem odbioru) pisemną rezygnację. Po tym terminie zgłaszający zapłaci 75% należnej kwoty. Nie zgłoszenie się na szkolenie lub rezygnacja w terminie późniejszym niż na 3 dni przed szkoleniem nie zwalnia z dokonania zapłaty w pełnej wysokości.
     
  • Uczestnik może wycofać się z udziału w szkoleniu bez zakwaterowaniem nie ponosząc kosztów, jeśli na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia prześle listownie lub faksem (z potwierdzeniem odbioru) pisemną rezygnację. Po tym terminie zgłaszający zapłaci 75% należnej kwoty. Nie zgłoszenie się na szkolenie lub rezygnacja w terminie późniejszym niż na 1 dzień przed szkoleniem nie zwalnia z dokonania zapłaty w pełnej wysokości.
     
  • ESAL Business Promotion Office zastrzega sobie prawo do ewentualnej zmiany terminu szkolenia z przyczyn losowych niezależnych od organizatora lub nie osiągnięcia minimalnej grupy uczestników. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji każdy z uczestników zostanie wcześniej powiadomiony.
     
  • Gdyby szkolenie nie odbyło się organizator – ESAL Business Promotion Office zobowiązuje się w terminie 10 dni roboczych zwrócić pełną kwotę wpłaconą przez zgłaszającego .
     
  • Państwa dane osobowe będą przetwarzane w zakresie związanym z wykonaniem usługi (w szczególności możliwe jest ich przekazanie do hotelu w celu rezerwacji noclegów i innych usług hotelowych) i ewentualną dyspozycją handlową. Warunki przetwarzania zawarte są w Polityce prywatności dostępnej na naszej stronie.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Boczna 12
  • Kod pocztowy: 50-502
  • Miejscowość: Wrocław
  • Numer NIP: 8992781386

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
50-502 Wrocław, Polska Boczna 12

Organizator

ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
50-502 Wrocław, Polska
Boczna 12
woj. dolnośląskie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!