O konferencji
Serdecznie zapraszamy do udziału w kolejnej organizowanej przez naszą firmę konferencji.
Podobnie jak w poprzednich edycjach naszym celem jest przedstawienie nowych przepisów, kolejnych zmian, najnowszych interpretacji i orzecznictwa z zakresu prawa pracy i wynagrodzeń.
Wydarzenie jest skierowane do wszystkich osób pragnących uzyskać informacje na temat nowych przepisów, kolejnych zmian, najnowszych interpretacji i orzecznictwa z zakresu prawa pracy i wynagrodzeń.
Program konferencji
W programie:
NOWE ZASADY WPROWADZANIA PRACY ZDALNEJ.
- Rodzaje pracy zdalnej: całościowa, hybrydowa, okazjonalna. Możliwości łączenia różnych rodzajów pracy zdalnej.
- Uzgodnienie dotyczące wykonywania pracy zdalnej między stronami.
- Polecenie pracy zdalnej – kiedy będzie można wysłać pracownika na pracę zdalną ?
- Zasady żądania przez pracownika pracy w formule zdalnej – kiedy pracownik będzie mógł żądać pracy zdalnej ?
- Źródła pracy zdalnej – porozumienie, regulamin, indywidulane porozumienie z pracownikiem.
- Tryb uzgadniania wprowadzenia pracy zdalnej ze związkami zawodowymi.
- Równe traktowanie pracowników zdalnych.
- Elektroniczny kontakt z pracownikiem zdalnym.
- Zaprzestanie wykonywania pracy zdalnej.
prowadzenie: mec. Anna TELEC
Radca Prawny prowadzący kancelarię prawa pracy, były sędzia sądu pracy.
BEZPIECZEŃSTWO I HIGIENA PRACY A PRACA ZDALNA.
- Obowiązki pracodawcy w zakresie dostarczenia pracownikowi materiałów i narzędzi pracy.
- Zasady przygotowania pracownika do pracy zdalnej w zakresie bhp.
- Wyłączenie bhp przy pracy zdalnej.
- Ocena ryzyka zawodowego, informacja bhp oraz szkolenia bhp przy zdalnej.
- Oświadczenia pracownika z zakresu bhp przy pracy zdalnej.
- Wypadek przy pracy zdalnej – zasady postępowania.
prowadzenie: mec. Piotr WOJCIECHOWSKI
Adwokat specjalizujący się w prawie pracy,
były Wicedyrektor Departamentu Prawa Pracy w Głównym Inspektoracie Pracy.
CZAS PRACY A PRACA ZDALNA.
- Rekomendowane systemy czasu pracy przy pracy zdalnej.
- Nadzór nad pracownikiem zdalnym – na odległość i bezpośrednio. Kontrola pracy zdalnej.
- Zasady prowadzenia ewidencji czasu pracy przy pracy zdalnej.
- Nadgodziny, a praca zdalna.
prowadzenie: mec. Piotr WOJCIECHOWSKI
Adwokat specjalizujący się w prawie pracy,
były Wicedyrektor Departamentu Prawa Pracy w Głównym Inspektoracie Pracy.
NOWE UPRAWNIENIA RODZICIELSKIE I OPIEKUŃCZE.
- O ile lat wzrośnie wiek dziecka, którego rodzic ma prawo odmówić pracy w godzinach nadliczbowych, w porze nocnej oraz wyjazdu służbowego?
- Na jakich zasadach pracodawca będzie musiał udzielić pracownikowi urlopu opiekuńczego?
- Kiedy pracownik będzie mógł skorzystać ze zwolnienia od pracy z powodu pilnych spraw rodzinnych (siły wyższej)?
- W jakich sytuacjach pracownik będzie mógł złożyć wniosek o elastyczną organizację pracy? Czy pracodawca będzie się musiał zgodzić na zmianę sposobu wykonywania pracy?
- Jakich kategorii pracowników będą dotyczyć zmiany w zasadach korzystania z wolnego z tytułu wychowywania dziecka w wieku do 14 lat?
- Czy ochrona trwałości zatrudnienia pracowników rodziców i opiekunów się zwiększy?
- Na jakich zasadach pracownicy będą wracać do pracy po zakończeniu korzystania z urlopów, za które przysługuje zasiłek macierzyński oraz z urlopu wychowawczego?
prowadzenie: Monika FRĄCZEK
Ekspertka prawa pracy, były główny specjalista w Departamencie Prawa Pracy w Ministerstwie Rodziny Pracy i Polityki Społecznej.
NOWE ZASADY KORZYSTANIA PRZEZ PRACOWNIKÓW Z URLOPU RODZICIELSKIEGO.
- W jakim wymiarze urlop rodzicielski będzie przysługiwał pracownikom – rodzicom i jak długo będą mogli z niego skorzystać?
- W jakich sytuacjach pracownik – ojciec będzie korzystał z urlopu rodzicielskiego i ile tygodni tego urlopu będzie mu faktycznie przysługiwać?
- Na ile części i na jakich zasadach można będzie podzielić urlop rodzicielski?
- Jaki zasiłek macierzyński będzie przysługiwał w trakcie urlopu rodzicielskiego i w jakim trybie będzie się o niego występować?
- Na jakich zasadach możliwa będzie rezygnacja z urlopu rodzicielskiego?
- Na jakich zasadach pracownicy będą mogli skorzystać z urlopu rodzicielskiego w okresie przejściowym?
- Jaki zasiłek macierzyński będzie przysługiwał, gdy urlop rodzicielski będzie wykorzystywany w okresie przejściowym?
prowadzenie: Monika FRĄCZEK
Ekspertka prawa pracy, były główny specjalista w Departamencie Prawa Pracy
w Ministerstwie Rodziny Pracy i Polityki Społecznej.
NOWE ZASADY ZATRUDNIANIA PRACOWNIKÓW ORAZ NOWE OBOWIĄZKI INFORMACYJNE PRACODAWCÓW.
- Umowy na okres próbny w nowej odsłonie.
- Dodatkowa działalność pracownika poza kontrolą pracodawcy.
- Zmiana treści umowy o pracę oraz informacji dodatkowej przekazywanej pracownikowi.
- Nowe uprawnienia pracowników związane ze zmianą i rozwiązaniem umowy o pracę.
- Nowe zasady rozwiązywania umów o pracę na czas określony.
- Delegowanie pracowników za granicę – zmienione obowiązki pracodawców.
prowadzenie: dr mec. Agata MIĘTEK
Adwokat specjalizujący się w prawie pracy. Doktor nauk prawnych.
ZAKRES UPRAWNIEŃ KONTROLNYCH PRACODAWCY ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM NOWYCH PRZEPISÓW O KONTROLI TRZEŹWOŚCI.
- Prywatność pracownika a prawo pracodawcy do kontroli.
- Kontrola trzeźwości po nowemu.
- Rewizja osobista zatrudnionych.
- Monitoring wizyjny i kontrola poczty służbowej według najnowszych interpretacji.
- Inne dopuszczalne metody monitorowania pracowników.
prowadzenie: dr mec. Patrycja ZAWIRSKA
Radca Prawny, Doktor nauk prawnych, Partner zarządzający w Kancelarii Zawirska Ruszczyk sp.k.
PROBLEMY OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH W KONTEKŚCIE PRACY ZDALNEJ.
- Jaki zakres informacji jest niezbędny do prawidłowej realizacji obowiązków pracy w związku z wprowadzeniem pracy zdalnej zgodnie z RODO?
- Gdzie należy przechowywać dokumentację dotycząca pracy zdalnej?
- Jak właściwie zredagować obowiązek informacyjny i kiedy należy go realizować?
- Jakie są ryzyka z zakresu ochrony danych w związku pracą zdalną i jak można się przed nimi zabezpieczyć?
- Jak opracować procedury ochrony danych osobowych na potrzeby pracy zdalnej? Czy nie wystarczą procedury dotychczas stosowane?
- Kogo i jak należy przeszkolić z procedur ochrony danych osobowych?
prowadzenie:
mec. dr Dominika Dörre-Kolasa
Radca prawny, Doktor nauk prawnych, Partner w Kancelarii Raczkowski sp.k.
mec. Michalina Kaczmarczyk
Radca prawny w Kancelarii Raczkowski sp.k.
NAJLEPSZE PRAKTYKI W NALICZANIU PŁAC W 2023 r. Z UWZGLĘDNIENIEM ORZECZNICTWA I STANOWISK URZĘDOWYCH.
- Praca zdalna na liście płac czyli nowe przepisy w Kodeksie pracy w ujęciu płacowym:
- pracownik wykonujący pracę zdalną a podwyższone KUP – stanowisko MF,
- świadczenia otrzymywane „przy okazji” wykonywania pracy zdalnej a przychód na potrzeby podatkowe i składkowe,
- praca zdalna a przyjazd na spotkanie w biurze – czy to podróż służbowa?
2. Najciekawsze stanowiska urzędowe dotyczące oskładkowania i opodatkowania składników płacowych, w tym m.in.:
- ryczałt a ekwiwalent dla pracowników wykonujących pracę zdalną,
- „ZEROWY PIT” czyli ulga dla pracującego seniora w praktyce,
- świadczenia z ZFŚS.
3. Najważniejsze orzeczenia sądowe dotyczące wynagrodzeń, w tym m.in.:
- w przedmiocie skutków podatkowych związanych ze zwrotem pracownikowi kosztów za używanie samochodu prywatnego do celów służbowych,
- orzeczenie o przyznaniu odszkodowania w miejsce żądanego przywrócenia do pracy,
- prawo do odprawy emerytalnej.
4. Listy płac dla różnych źródeł przychodów – porównanie zasad naliczania i stosowania oświadczeń i wniosków mających wpływ na naliczanie zaliczki na podatek oraz oświadczeń dotyczących ubezpieczeń społecznych.
5. Rok 2023 w płacach – czego się jeszcze możemy spodziewać i jak sobie z tym najlepiej poradzić?
prowadzenie: Elżbieta MŁYNARSKA-WEŁPA
Ekspertka ds. kadrowo-płacowych.
Czas trwania
Prelegenci
mec. Anna TELEC
Radca prawny, założycielka Kancelarii Prawa Pracy specjalizującej się w szeroko pojętej problematyce prawa pracy i ubezpieczeń społecznych.
Były wieloletni sędzia Sądu Okręgowego w Warszawie odwoławczego Wydziału Pracy.
Doświadczony wykładowca prawa pracy ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień i problemów związanych z czasem pracy. Prowadziła szkolenia sędziów, asystentów, aplikantów sądowych, pracowników działów personalnych i HR. Wykładowca w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego w Warszawie.
Autorka licznych publikacji z zakresu prawa pracy na łamach m.in. “Rzeczpospolitej”, “Gazety Prawnej”, Wydawnictwa C.H.Beck, Wydawnictwa Wiedza i Praktyka. Współautor Komentarza do Kodeksu pracy pod redakcją dr. Krzysztofa Walczaka Wydawnictwo C.H.Beck.
Członek Stowarzyszenia Prawa Pracy. Prowadzi wykłady dla aplikantów radcowskich OIRP w Warszawie z zakresu prawa pracy.
Wykładowca w firmie DOM WIEDZY.
Prowadzone przez nią szkolenia zawsze cieszą się dobrą opinią uczestników.
mec. Agata MIĘTEK
Adwokat specjalizujący się w prawie pracy. Doktor nauk prawnych.
Adwokat, ekspert w obszarze prawa pracy, posiada doświadczenie w kompleksowej obsłudze przedsiębiorców w obszarze indywidualnego i zbiorowego prawa pracy, ubezpieczeń społecznych oraz zatrudnienia cudzoziemców. Reprezentuje klientów w postępowaniach sądowych, których przedmiotem są roszczenia wynikające ze stosunku pracy oraz w postępowaniach przeciwko ZUS.
Łączy pracę w Kancelarii z pracą adiunkta w Zakładzie Prawa Pracy w Akademii Leona Koźmińskiego. Jest także autorką publikacji z zakresu prawa pracy, w tym zdobyła trzecią nagrodę w XXI edycji konkursu na najlepsze prace magisterskie i doktorskie w dziedzinie pracy i polityki społecznej przyznaną przez Instytut Pracy i Spraw Socjalnych.
Jest autorką publikacji z zakresu prawa pracy.
mec. Patrycja ZAWIRSKA
Doktor nauk prawnych. Radca prawny. Partner zarządzający w kancelarii Zawirska Ruszczyk sp.k.
Posiada osiemnaście lat doświadczenia w doradztwie z zakresu prawa pracy.
Uznawana za jednego z najlepszych prawników w zakresie prawa pracy w Polsce przez ranking Chambers and Partners Europe nieprzerwanie od 2010 r. (od 2013 r. w “Band 3”). W rankingu The Legal 500 EMEA 2020 – 2022 została uznana za wiodącego prawnika w obszarze prawa pracy w Polsce (Leading Individual).
Autorka licznych publikacji prasowych, w tym dla: Rzeczpospolitej, Dziennika Gazety Prawnej oraz Monitora Prawa Pracy.
Patrycja Zawirska specjalizuje się w skomplikowanych procesach restrukturyzacyjnych, zarządzaniu relacjami z przedstawicielami pracowników oraz w sprawach z zakresu czasu pracy. Ma bogate doświadczenie we „wrażliwych” sporach z pracownikami (wypadki przy pracy, dyskryminacja, mobbing, naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa i zasad etycznych).
mec. Dominika DÖRRE-KOLASA
Radca prawny, doktor nauk prawnych. Partner w Kancelarii Raczkowski sp.k.. Kieruje biurem w Krakowie.
Dominika kieruje zespołem ochrony danych osobowych. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w zakresie prawa pracy i HR, ochrony danych osobowych pracowników, ochrony dóbr osobistych w zatrudnieniu ze szczególnym uwzględnieniem mobbingu i dyskryminacji. Doradza międzynarodowym korporacjom oraz polskim pracodawcom.
Ponadto, opracowuje projekty wewnątrzzakładowych źródeł prawa i prowadzi negocjacje ze związkami zawodowymi. Przeprowadza audyty zgodności z wymogami prawa i etyki w biznesie, a także doradza przy wdrażaniu rekomendacji.
Od ponad dziesięciu lat jest adiunktem w Katedrze Prawa Pracy i Polityki Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jest cenionym wykładowcą na podyplomowych studiach z zakresu prawa pracy na Uniwersytecie Jagiellońskim, gdzie wykłada problematykę ochrony danych osobowych w zatrudnieniu, dyskryminacji oraz wybranych aspektów zbiorowego prawa pracy.
Autorka licznych książek i publikacji akademickich i publicystycznych z zakresu prawa pracy i ochrony danych osobowych. Konsultantka wielu czasopism prawniczych. Prowadzi szkolenia i warsztaty, w szczególności dla kadry zarządzającej oraz członków komisji antymobbingowych.
Monika FRĄCZEK
Prawnik specjalizujący się w prawie pracy.
Były Główny Specjalista w Departamencie Prawa Pracy w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej. Uczestnik prac legislacyjnych w MPiPS, Trójstronnej Komisji ds. Społeczno-Gospodarczych oraz w Parlamencie. Od wielu lat specjalizuje się w praktycznych zagadnieniach prawa pracy.
Autorka wielu opracowań z zakresu prawa pracy kierowanych do pracowników działów personalnych, a także osób zarządzających.
Doświadczony wykładowca z zakresu prawa pracy, w szczególności z czasu pracy, dokumentacji pracowniczej, zatrudniania i zwalniania, uprawnień rodzicielskich.
Wykładowca w firmie DOM WIEDZY.
Prowadzone przez nią szkolenia zawsze cieszą się dobrą opinią uczestników.
mec. Piotr WOJCIECHOWSKI
Adwokat specjalizujący się w prawie pracy, ze szczególnym uwzględnieniem czasu pracy.
W latach 2004–2008 Wicedyrektor Departamentu Prawnego w Głównym Inspektoracie Pracy.
W ramach działań Departamentu czynnie włączony we wszystkie jego prace o charakterze opiniodawczym, legislacyjnym, współpracy międzynarodowej oraz nadzorczym nad działalnością kontrolną inspektorów pracy na terenie kraju. Wcześniej pracował w Departamencie Prawa Pracy Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
Wykładowca prawa pracy na Uniwersytecie Warszawskim oraz Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Autor licznych publikacji oraz uczestnik Konferencji związanych ze stosowaniem przepisów prawa pracy w praktyce.
Wykładowca w firmie DOM WIEDZY.
Prowadzone przez niego szkolenia zawsze cieszą się dobrą opinią uczestników.
mec. Michalina KACZMARCZYK
Radca prawny w Kancelarii Raczkowski sp.k.
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Specjalizuje się w ochronie danych osobowych, prawie pracy, prawie własności intelektualnej jak również w prawie umów ze szczególnym uwzględnieniem najmu komercyjnego i umów związanych z organizacją kampanii reklamowych, zarówno tych tradycyjnych, jak i z obszaru influencer marketingu.
Elżbieta MŁYNARSKA–WEŁPA
Ekspertka ds. kadrowo-płacowych.
Ukończyła Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu na Wydziale Zarządzania i Informatyki oraz Nauk Menedżer, konsultant i trener posiadający ponad 15-letnie doświadczenie w HR. Absolwentka Wydziału Zarządzania UW oraz studiów podyplomowych z zakresu Psychologii Zarządzania Personelem na Wydziale Psychologii UW oraz MBA dla HR w Akademii Koźmińskiego, a także licznych kursów i szkoleń z zakresu HR i prawa pracy. Doświadczenie menedżerskie zdobywała tworząc i zarządzając działami personalnymi w międzynarodowych korporacjach i firmach outsourcingowych. Odpowiadała zarówno za obszary administracji personalnej, wynagrodzenia i benefity w wewnętrznych działach HR, jak również za obsługę i relacje z klientami firm outsourcingowych oferujących usługi administracji kadrowo-płacowej. Wieloletni praktyk HR, łączący doświadczenie menedżerskie zdobyte w „dwóch światach HR: wewnętrznym i zewnętrznym”, ekspert w zakresie znajomości prawa pracy i naliczania wynagrodzeń, specjalizuje się w projektach doradczych z obszaru HR oraz szkoleniach z zakresu prawa pracy i list płac oraz świadczeń z ubezpieczenia społecznego.
Prowadzone przez nią szkolenia cieszą się dobrą opinią uczestników.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
00-697 Warszawa
al. Jerozolimskie 65/79
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
-
- Organizatorem szkolenia jest Dom Wiedzy Staniurski i Wspólnicy Sp.j. ul. Jasna 11 A, 05-506 Wilcza Góra, KRS: 0000539200, NIP: 5213687495, REGON: 360692051.
- Warunkiem przyjęcia zgłoszenia jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia (mailowo skan) lub rejestracja przez Internet na stronie https://dom-wiedzy.pl/ .
- Po otrzymaniu potwierdzenia realizacji szkolenia, kursu, konferencji zgłaszający powinien dokonać wpłaty w terminie zgodnym z potwierdzeniem, nie późniejszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem.
- Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
- Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w szkoleniu powoduje obciążenie pełnymi kosztami.
- W przypadku pisemnego powiadomienia o rezygnacji ze szkolenia, kursu lub konferencji, jednak nie później niż 7 dni roboczych przed dniem rozpoczęcia uczestnik nie zostanie obciążony kosztami. W przypadku późniejszej rezygnacji uczestnik zostanie obciążony opłatą manipulacyjną w wysokości 100% wartości szkolenia, kursu lub konferencji.
- W przypadku odwołania szkolenia, kursu, konferencji z winy organizatora koszty zostaną zwrócone w 100%. W przypadku odwołania szkolenia, kursu, konferencji nie z winy organizatora uczestnikowi zostanie zaproponowany kolejny termin szkolenia, kursu, konferencji.
Masz pytania? Napisz do nas
