Kurs

Adobe Illustrator – moduł I

O kursie

Szkolenie Adobe Illustrator – moduł I przygotowane zostało z myślą o osobach, które chcą rozpocząć pracę z Illustratorem lub usystematyzować podstawową wiedzę na temat tego programu. Zapraszamy każdego, kto swoim kreatywnym pomysłom pragnie nadać formę grafiki wektorowej!

W nowoczesnych przedsiębiorstwach coraz bardziej doceniana jest wszechstronność. Cecha ta jest coraz bardziej doceniana również w dziedzinie projektowania graficznego. Tam, gdzie kończy się magia Photoshopa i bitmapy, zaczyna się grafika wektorowa z jej niemalże nieograniczonymi możliwościami.

Stworzone w Illustratorze logo będzie dobrze się prezentowało zarówno na stronie internetowej, jak i na wielkoformatowym bannerze. Infografika będzie przykuwać uwagę zarówno na ulotce, jak i na plakacie. Jeśli chcesz tworzyć projekty, które można wykorzystać w wielu różnych mediach, to szkolenie Adobe Illustrator – moduł I jest idealne dla Ciebie!

Zajęcia są idealnym rozwiązaniem dla Grafików komputerowych, Web Designerów, Ilustratorów i innych zawodów, w których podstawą jest projektowanie graficzne opierające się główne na wektorach.

W czasie kilkudniowego szkolenia pokażemy, jak rozpocząć pracę z programem Adobe Illustrator. Poznasz podstawowe informacje na temat grafiki wektorowej i narzędzi wykorzystywanych do pracy z tym typem grafiki. Nauczysz się zaznaczania, wykorzystania pędzli i ołówka.

Na zajęciach tworzymy, projektujemy i budujemy różnorodne prace, kierując się przy tym podstawową zasadą: jak zrobić to wszystko szybko, bez zbędnych problemów i jednocześnie nie narobić się przy tym. Porzucamy przyzwyczajenia i szeroko otwieramy wyobraźnię. Takie podejście pozwala nam szybko i niezwykle precyzyjnie przygotować różnorodne prace od tych najprostszych typu: symbole, ikony czy reklamy do bardziej złożonych opakowań lub też projektów stron internetowych czy aplikacji mobilnych.
Dlaczego warto wziąć udział?

Czego się nauczysz

  • Wykorzystania podstawowych zasobów programu Adobe Illustrator: pędzli, symboli, próbek, personalizacji ustawień programu i dostosowania do konkretnych zadań
  • Zasad pracy z obiektami wektorowymi, tworzenie grafik wektorowych
  • Przekształcania zdjęć w grafikę wektorową, wykorzystywania grafik bitmapowych w pracy z Illustratorem oraz pracy z różnymi formatami plików: AI, PDF, SVG oraz EPS
  • Tworzenia ikonek oraz elementów graficznych aplikacji mobilnej lub strony WWW
  • Tworzenia infografik, piktogramów, logotypów, reklam, plakatów i banerów internetowych
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie Adobe Illustrator – moduł I przeznaczone jest przede wszystkim dla:

  • Ilustratorów, którzy chcą nauczyć się pracy z narzędziem ułatwiającym tworzenie ilustracji do książek lub czasopism, bądź przygotowywanie infografik;
  • Web Designerów/Front-end Developerów, którzy chcą samodzielnie tworzyć layout strony, banery, ikony i inne grafiki w wersji webowej;
  • Grafików komputerowych/Graphic Designerów/Projektantów graficzny chcących nauczyć się programu, który umożliwi im projektowanie koncepcji logotypów i innych elementów identyfikacji produktu;
  • i dla innych osób, które rozpoczynają swoją przygodę z programem Illustrator i chcą tworzyć profesjonalne projekty graficzne w oparciu o grafikę wektorową.

Program kursu

Szkolenie Adobe Illustrator – moduł I

Adobe Illustrator – informacje ogólne

  • Porównanie różnych wersji programu
  • Adobe Creative Cloud
  • Preferencje ogólne
  • Narzędzia i palety
  • Podstawowe skróty klawiaturowe

Grafika wektorowa

  • Zalety i wady grafiki wektorowej
  • Grafika wektorowa a zdjęcia
  • Narzędzia do pracy z grafiką wektorową

Tworzenie nowego dokumentu

  • Rodzaje dokumentów
  • Definiowanie obszaru roboczego
  • Zarządzanie wielkością obszaru roboczego
  • Tryby koloru

Rysowanie prostych figur wektorowych

  • Podstawowe kształty wektorowe
  • Kwadraty, prostokąty, wieloboki i gwiazdy
  • Precyzyjne tworzenie wybranych kształtów
  • Opcje figur i ścieżek

Zarządzanie wielkością i kolorem obiektów

  • Zaznaczanie i skalowanie ścieżek
  • Obracanie obiektów
  • Dodawanie koloru wypełnienia i obrysu
  • Zarządzanie obrysem i opcje obrysów
  • Dobór kolorów
  • Opcje podglądu dokumentu

Grupowanie obiektów

  • Zaznaczanie, kopiowanie i grupowanie obiektów
  • Edycja elementów grupy

Skuteczne sposoby zaznaczania

  • Narzędzia zaznaczania
  • Czarna strzałka, biała strzałka, lasso
  • Opcje narzędzi zaznaczania
  • Skuteczne techniki zaznaczania

Sposoby łączenia i dzielenia ścieżek

  • Shape Builder (Generator kształtów)
  • Łączenie obiektów wektorowych
  • Tworzenie ścieżek o nieregularnym kształcie

Budowanie logotypów i piktogramów

  • Tworzenie logotypów z pomocą narzędzi łączenia i dzielenia ścieżek
  • Budowanie złożonych kształtów wektorowych na bazie prostych figur geometrycznych
  • Tworzenie piktogramów informacyjnych
  • Budowanie ikon programów komputerowych

Narzędzie ołówek

  • Rysowanie kształtów wektorowych
  • Opcje ołówka
  • Rysowanie i wygładzanie ścieżek
  • Łączenie ścieżek

Wykorzystanie pędzli do tworzenia wektorowych ilustracji

  • Rodzaje pędzli
  • Malowanie z użyciem różnych typów pędzla
  • Biblioteki pędzli
  • Tworzenie własnych pędzli
  • Wykorzystanie pędzli do tworzenia ilustracji

Wektorowe przekształcenia – tajniki transformacji ścieżek

  • Zaawansowane narzędzia skalowania
  • Obracanie i pochylanie ścieżek
  • Inne przekształcenia
  • Powtarzanie podobnych działań

Tworzenie przejść i rozmieszczanie obiektów

  • Narzędzie tworzenia przejść – Blend
  • Tworzenie różnorodnych przejść
  • Rozmieszczanie obiektów
  • Sposoby rozmieszczania i wyrównywania obiektów

Praca z kolorem

  • Rodzaje kolorów w programie Illustrator
  • Tworzenie i modyfikacja kolorów
  • Biblioteki kolorów
  • Adobe Color

Wykorzystanie symboli

  • Używanie symboli
  • Edycja symboli
  • Zarządzanie symbolami
  • Narzędzia pracy z symbolami
  • Tworzenie własnych symboli
  • Biblioteki symboli

Maski

  • Dodawanie masek wektorowych
  • Edycja maski oraz jej zawartości

Zasady pracy ze zdjęciami i grafiką bitmapową

  • Importowanie zdjęć i grafik bitmapowych
  • Zasady importu, dobór rozmiaru, rozdzielczości i tryb koloru
  • Zarządzanie elementami bitmapowymi

Wektoryzowanie zdjęć

  • Przekształcanie zdjęć i obrazów w grafikę wektorową
  • Zasady wektoryzacji
  • Wybór ustawień i opcji
  • Wykorzystanie wektoryzowanych plików w praktycznych przykładach
  • Tworzenie ikonek internetowych

Wprowadzanie tekstu

  • Różne rodzaje tekstów
  • Dodawanie tekstu
  • Zmiana tekstu na krzywe

Edycja tekstu

  • Parametry typograficzne
  • Zasady edycji tekstu
  • Przelewanie tekstów

Złożone projekty graficzne

  • Budowanie złożonych projektów graficznych z użyciem zdjęć, tekstów i grafiki wektorowej
  • Tworzenie plakatów i reklam
  • Projektowanie ulotek i banerów reklamowych

Zasady użycia efektów

  • Podstawowe zasady użycia efektów
  • Dodawanie i edycja efektów
  • Zarządzanie efektami

Zapis plików projektowych

  • Formaty zapisu
  • Tworzenie plików PDF
  • Zapis elementów SVG
  • Przygotowanie plików do pracy z innymi grafikami

Czas trwania

24 (3 dni)8:30-16:30

Prelegenci

Cytat

Paweł Zakrzewski

Certyfikowany Trener Adobe. Wybitny fachowiec w dziedzinie szkoleń z oprogramowania Adobe o czym świadczyć może jego długoletnia kariera zawodowa – ponad 15 lat udokumentowanej pracy w charakterze wykładowcy.

Robert Jarzębiński

Certyfikowany Trener Adobe. Uznany wykładowca, od ponad 17 lat prowadzi szkolenia, w kraju i za granicą. Specjalizuje się w zakresie DTP,  grafiki komputerowej a także tworzenia projektów na urządzenia mobilne.

Gdzie i kiedy

Online 18 - 20 stycznia 2021

Zapisz się

Cena
za osobę
1700 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

IT MEDIA S.C.
03-219 Warszawa
ul. Elektronowa 2,
woj. mazowieckie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

IT MEDIA S.C.
03-219 Warszawa ul. Elektronowa 2,
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!