Kurs

Excel dla Finansistów

O kursie

Po szkoleniu będziesz mógł:

- wykorzystać praktyczną wiedzę z zakresu stosowania funkcji i narzędzi arkusza kalkulacyjnego MS Excel, przydatnych w rozwiązywaniu analitycznych i optymalizacyjnych problemów w finansach i księgowości,

- pracować z wieloma skoroszytami i arkuszami oraz tworzyć pomiędzy nimi powiązania,

- stworzyć wykres i tabelę przestawną oraz wykorzystać ich możliwości w analizie danych.

Certyfikat

Po ukończonym kursie otrzymasz od nas certyfikat potwierdzający kwalifikacje zdobyte podczas szkolenia. Na certyfikacie znajduje się numer wpisu do rejestru instytucji szkoleniowych 2.12/00238/2015. Jest to potwierdzenie, że szkolenie przeprowadzone jest przez profesjonalną firmę szkoleniową.

Opieka poszkoleniowa

Po zakończonym szkoleniu dajemy Ci możliwość korzystania z merytorycznej pomocy trenera. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości lub pytania związane z tematyką odbytego szkolenia, możesz wybrać jedną z dwóch możliwych form kontaktu z trenerem, w przeciągu 1 roku po zakończonym szkoleniu: konsultację telefoniczną lub e-mailową (dwukrotnie) lub konsultacje face to face z trenerem w Krakowie w wymiarze 2 godzin lekcyjnych.
Kto powinien wziąć udział?

osób, które:

  • potrafią obsługiwać program Microsoft Excel w stopniu podstawowym,
  • pracują w działach księgowości, finansów, prowadzą własne przedsiębiorstwa, w których samodzielnie dokonują administracji danych finansowych,
  • na co dzień pracują głównie z danymi finansowymi/księgowymi,
  • chcą wykorzystywać narzędzia programu Microsoft Excel w analizie finansowej,
  • chcą dowiedzieć się jak przygotowywać czytelne raporty,
  • chcą przejrzyście prezentować złożone dane finansowe.

Program kursu

1. Powtórzenie podstaw programu MS Excel:

  • wpisywanie, modyfikowanie i usuwanie danych,
  • szybki sposób na wpisywanie danych z użyciem skrótów klawiaturowych,
  • wypełnianie serią danych – seria napisów, dat i czasu, seria danych rosnąca, malejąca, stała, liczbowa, niestandardowa seria danych,
  • kopiowanie i wklejanie danych z zastosowaniem narzędzia Wklej specjalnie,
  • parametry czcionki, wyrównanie i obramowanie,
  • malarz formatów,
  • formatowanie za pomocą Tabel Danych,
  • poprawne używanie formatowania – format liczbowy, walutowy, procentowy, tekstowy, daty.

2. Narzędzie Przejdź do…(narzędzia przydatne z punktu widzenia pracy w dziale finansowym):

  • kopiowanie zakresu, w którym są ukryte wiersze,
  • formatowanie tylko komórek z wprowadzonymi już danymi,
  • uzupełnianie pustych komórek.

3. Formatowanie warunkowe:

  • formatowanie komórek zawierających określony tekst lub wartości,
  • szukanie błędu w formule obliczającej VAT,
  • paski danych, zakresy kolorów, zestawy ikon,
  • wyróżnianie wartości zduplikowanych lub unikatowych,
  • tworzenie formuł określających formatowane komórki.

4. Ochrona arkusza i skoroszytu:

  • zabezpieczanie treści w arkuszu i skoroszycie,
  • sprawdzanie poprawności wprowadzanych danych.

5. Formuły i funkcje wykorzystywane w pracy z MS Excel w dziale finansowym:

  • adresowanie względne i bezwzględne (blokowanie komórek arkusza za pomocą znaku $),
  • przypomnienie podstawowych funkcji obliczeniowych suma, średnia, max, min, ile.liczb,
  • funkcje logiczne jeżeli, lub, oraz,
  • funkcje statystyczne i matematyczne jeżeli, suma.jeżeli, suma.warunkow, zaokr,
  • funkcja wyszukiwania pionowo – proste wykorzystanie,
  • składanie kilku funkcji w jedną – zagnieżdżanie.

6. Obliczenia i funkcje na datach:

  • metody formatowania dat,
  • różnica pomiędzy datami, dodawanie do dat ilości dni, obliczanie daty końcowej,
  • wyświetlanie bieżącej daty i wykonywanie na niej obliczeń,
  • funkcje daty i czasu dzień, miesiąc, rok, dzień.tyg.

7. Praca z tekstami, przetwarzanie tekstów, funkcje tekstowe:

  • funkcje tekstowe: lewy, prawy, zlacz.teksty, litery.wielkie, litery.male, wartość,
  • poprawianie wprowadzonych danych za pomocą funkcji tekstowych,
  • rozdzielanie tekstów według ilości znaków,
  • rozdzielanie tekstów za pomocą narzędzia Tekst jako kolumny.

8. Narzędzie sumy pośrednie:

  • praca z narzędziem sumy pośrednie,
  • sumowanie po kilku kategoriach.

9. Praca z wieloma arkuszami i skoroszytami oraz tworzenie połączeń pomiędzy nimi. 

10.  Konsolidacja danych (zastosowanie dla danych finansowych).

11. Tworzenie i edycja wykresów jako wizualna analiza danych finansowych:

  • zasady doboru typu wykresu, omówienie rodzajów,
  • tworzenie wykresów złożonych, zmiana zakresów danych,
  • ustawienia zaawansowane – zmiana kolorów, układu i skali,
  • szczegółowe ustawienia układu danych prezentowanych na wykresie,
  • wzbogacanie wykresów obiektami graficznymi,
  • wykres z dwiema osiami,
  • formatowanie wykresów,
  • tworzenie obiektów typu SmartArt.

12. Analiza i wyszukiwanie danych w MS Excel:

  • sortowanie – zmiana klucza sortowania, zaawansowane opcje,
  • wielopoziomowe sortowanie danych księgowych,
  • narzędzie Autofiltr,
  • filtr niestandardowy,
  • filtrowanie z użyciem znaku *,
  • polecenie Znajdź/Zamień.

13. Podstawy tworzenia i pracy z tabelami przestawnymi:

  • wyjaśnienie, czym jest tabela przestawna,
  • zmiana funkcji obliczeniowych w tabeli przestawnej,
  • grupowanie danych w tabeli przestawnej,
  • filtrowanie danych w tabeli przestawnej.

14. Zaawansowane ustawienia drukowania:

  • widoki: podgląd podziału stroni układ strony,
  • ustawienia wydruku – ustawienia marginesów, nagłówka i stopki, wyrównanie na stronie,
  • ukrywanie wierszy i kolumn,
  • podział na strony, numerowanie stron,
  • niestandardowe nagłówki, stopki,
  • drukowanie wykresów,
  • drukowanie dużych tabel,
  • drukowanie komentarzy,
  • powtarzanie wierszy lub kolumn nagłówkowych na wszystkich stronach wydruku.

15.  Wprowadzenie do makr:

  • rejestrowanie makra,
  • przypisanie makra pod przycisk.

16.  Praktyczne aspekty*:

  • błędy w wystawianiu faktur VAT i sposoby ich unikania,
  • funkcje zaokrągleń, jako narzędzie właściwego rozliczenia kosztów,
  • raport tabeli przestawnej jako zaawansowane narzędzie analizy działalności firmy,
  • wiekowanie należności.

Czas trwania

09:00-16:00
16 godzin lekcyjnych / 2 dni

Prelegenci

Cytat

Trener Cognity

Gdzie i kiedy

Online 12 - 13 października 2020

Weź udział

Cena 1
zł + 23% VAT za osobę - cena promocyjna
460 PLN
Cena zawiera:
  • materiały szkoleniowe, certyfikat, dostęp do materiałów ze szkolenia w wersji elektronicznej, opieka poszkoleniowa
Weź udział

Organizator

Cognity
31-070 Kraków
Dietla 25/5
woj. małopolskie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o przesłanie formularza zgłoszenia poprzez serwis eventis.pl. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się z Państwem.

Podane zostały ceny w promocji 50%, prosimy o przesłanie formularza zgłoszeniowego, aby potwierdzić promocję.

online na żywo z trenerem
wymagany komputer z dostępem do internetu

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

Cognity
31-070 Kraków Dietla 25/5
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!