Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//kurs/excel-w-dzialach-hr-74799-id18686

Informacje o kursie

  • Excel w działach HR


    ID kursu: 74799
    Typ: Kursy
    Kategoria: Kadry, Human Resources
  • Termin kursu:

    Informacje o platformie szkoleniowej oraz wymaganiach technicznych:

    online na żywo z trenerem
    wymagany komputer z dostępem do internetu
    Godziny zajęć (czas trwania):
    09:00-16:00
    16 godzin lekcyjnych / 2 dni
  • Organizator kursu:

    Cognity
    Dietla 25/5
    31-070 Kraków
    woj. małopolskie
    O firmie Inne oferty firmy
Cognity
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Kursy

Opis kursu

Informacje podstawowe o kursie:

Po szkoleniu będziesz potrafił: - wykorzystać Microsoft Excel do codziennej pracy na liczbach, - zaadaptować poznane narzędzia do analizy danych kadrowych, - prawidłowo sformatować arkusz w celu wykorzystania go do profesjonalnej prezentacji danych, - sprawnie tworzyć formularze do wypełnienia on-line i do wydruku. Certyfikat Po ukończonym kursie otrzymasz od nas certyfikat potwierdzający kwalifikacje zdobyte podczas szkolenia. Na certyfikacie znajduje się numer wpisu do rejestru instytucji szkoleniowych 2.12/00238/2015. Jest to potwierdzenie, że szkolenie przeprowadzone jest przez profesjonalną firmę szkoleniową. Opieka poszkoleniowa Po zakończonym szkoleniu dajemy Ci możliwość korzystania z merytorycznej pomocy trenera. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości lub pytania związane z tematyką odbytego szkolenia, możesz wybrać jedną z dwóch możliwych form kontaktu z trenerem, w przeciągu 1 roku po zakończonym szkoleniu: konsultację telefoniczną lub e-mailową (dwukrotnie) lub konsultacje face to face z trenerem w Krakowie w wymiarze 2 godzin lekcyjnych.

Kurs skierowany jest do:

osób, które:

  • pracują w działach HR,
  • zajmują się kadrami i płacami,
  • w codziennej pracy wykorzystują arkusz kalkulacyjny MS Excel,
  • znają podstawowe formuły (suma, różnica, iloczyn, iloraz),
  • znają podstawy formatowania komórek w MS Excel.

Program kursu:

1. Powtórzenie podstaw programu MS Excel:

  • wpisywanie, modyfikowanie i usuwanie danych,
  • szybki sposób na wpisywanie danych z użyciem skrótów klawiaturowych,
  • wypełnianie serią danych – seria napisów, dat i czasu, seria danych rosnąca, malejąca, stała, liczbowa, niestandardowa seria danych,
  • kopiowanie i wklejanie danych z zastosowaniem narzędzia Wklej specjalnie,
  • parametry czcionki, wyrównanie i obramowanie,
  • malarz formatów,
  • formatowanie za pomocą Tabel Danych,
  • poprawne używanie formatowania – format liczbowy, walutowy, procentowy, tekstowy, daty.

2. Narzędzie Przejdź do…:

  • kopiowanie zakresu, w którym są ukryte wiersze,
  • formatowanie tylko komórek z wprowadzonymi już danymi,
  • uzupełnianie pustych komórek. 

3. Formatowanie warunkowe:

  • formatowanie komórek zawierających określony tekst lub wartości,
  • paski danych, zakresy kolorów, zestawy ikon,
  • wyróżnianie wartości zduplikowanych lub unikatowych,
  • tworzenie formuł określających formatowane komórki.

4. Ochrona arkusza i skoroszytu:

  • zabezpieczanie treści w arkuszu i skoroszycie,
  • sprawdzanie poprawności wprowadzanych danych.

5. Formuły i funkcje wykorzystywane w codziennej pracy z MS Excel:

  • adresowanie względne i bezwzględne (blokowanie komórek arkusza za pomocą znaku $),
  • przypomnienie podstawowych funkcji obliczeniowych suma, średnia, max, min, ile.liczb,
  • funkcje logiczne jeżeli, lub, oraz,
  • funkcje statystyczne i matematyczne licz.jeżeli, suma.jeżeli, suma.warunkow, zaokr,
  • funkcja wyszukiwania wyszukaj.pionowo – proste wykorzystanie,
  • składanie kilku funkcji w jedną – zagnieżdżanie.

6. Obliczenia i funkcje na datach:

  • metody formatowania dat,
  • różnica pomiędzy datami, dodawanie do dat ilości dni, obliczanie daty końcowej,
  • wyświetlanie bieżącej daty i wykonywanie na niej obliczeń,
  • funkcje daty i czasu dzień, miesiąc, rok, dzień.tyg.

7. Praca z tekstami, przetwarzanie teksów, funkcje tekstowe:

  • funkcje tekstowe: lewy, prawy, zlacz.teksty, litery.wielkie, litery.male, wartość,
  • poprawianie wprowadzonych danych za pomocą funkcji tekstowych,
  • rozdzielanie tekstów według ilości znaków,
  • rozdzielanie tekstów za pomocą narzędzia Tekst jako kolumny.

8. Narzędzie Sumy pośrednie:

  • praca z narzędziem Sumy pośrednie,
  • sumowanie po kilku kategoriach.

9. Praca z wieloma arkuszami i skoroszytami oraz tworzenie połączeń pomiędzy nimi. 

10. Konsolidacja danych i łączenie danych.

11. Tworzenie i edycja wykresów:

  • zasady doboru typu wykresu, omówienie rodzajów,
  • tworzenie wykresów złożonych, zmiana zakresów danych,
  • ustawienia zaawansowane – zmiana kolorów, układu i skali,
  • szczegółowe ustawienia układu danych prezentowanych na wykresie,
  • wzbogacanie wykresów obiektami graficznymi,
  • wykres z dwiema osiami,
  • formatowanie wykresów,
  • tworzenie obiektów typu SmartArt.

12. Analiza i wyszukiwanie danych w MS Excel:

  • sortowanie – zmiana klucza sortowania, zaawansowane opcje,
  • wielopoziomowe sortowanie danych księgowych,
  • narzędzie Autofiltr,
  • filtr niestandardowy,
  • filtrowanie z użyciem znaku *,
  • polecenie Znajdź/Zamień.

13. Podstawy tworzenia i pracy z tabelami przestawnymi:

  • wyjaśnienie, czym jest tabela przestawna,
  • zmiana funkcji obliczeniowych w tabeli przestawnej,
  • grupowanie danych w tabeli przestawnej,
  • filtrowanie danych w tabeli przestawnej.

14. Zaawansowane ustawienia drukowania:

  • widoki: podgląd podziału stron i układ strony,
  • ustawienia wydruku – ustawienia marginesów, nagłówka i stopki, wyrównanie na stronie,
  • ukrywanie wierszy i kolumn,
  • podział na strony, numerowanie stron,
  • niestandardowe nagłówki, stopki,
  • drukowanie wykresów,
  • drukowanie dużych tabel,
  • drukowanie komentarzy,
  • powtarzanie wierszy lub kolumn nagłówkowych na wszystkich stronach wydruku.

15.  Wprowadzenie do makr:

  • rejestrowanie makra,
  • przypisanie makra pod przycisk.

16.  Praktyczne aspekty:

  • obliczenie rotacji pracowników,
  • analiza kosztów zatrudnienia za pomocą tabel przestawnych,
  • analiza ocen okresowych.

Informacje o prelegentach:

Trener Cognity

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 437 zł + 23% VAT za osobę - cena promocyjna

Cena zawiera:

materiały szkoleniowe, certyfikat, dostęp do materiałów ze szkolenia w wersji elektronicznej, opieka poszkoleniowa

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Prosimy o przesłanie formularza zgłoszenia poprzez serwis eventis.pl. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się z Państwem.

Podane zostały ceny w promocji 50%, prosimy o przesłanie formularza zgłoszeniowego, aby potwierdzić promocję.


Wydarzenie: Excel w działach HR