Finanse dla niefinansistów

O kursie

Serdecznie zapraszamy na szkoleniu, po którym będziesz mógł:
- wskazać podstawowe metody analizy danych podobieństw i różnic w zakresie zarządzania finansami osobistymi a finansami firmy,
- interpretować sprawozdania finansowe klientów w celu minimalizowania ryzyka handlowego i ryzyka dostaw,
- przewidywać bankructwo klienta,
- samodzielnie określać standing firmy, dostawcy czy odbiorcy,
- wykorzystać metody ewidencji i kontroli kosztów jako sposoby zarządzania nimi,
- zastosować zasady zarządzania kosztami w celu ich optymalizacji i poprawy efektywności działania,
- zastosować umiejętności posługiwania się podstawami analizy wskaźnikowej,
- zastosować wskaźniki określające efektywność projektów inwestycyjnych i restrukturyzacyjnych,
- wskazać sposoby prezentacji nowych pomysłów, aby w skuteczny sposób zyskały aprobatę przełożonych.

Certyfikat
Po ukończonym kursie otrzymasz od nas certyfikat potwierdzający kwalifikacje zdobyte podczas szkolenia. Na certyfikacie znajduje się numer wpisu do rejestru instytucji szkoleniowych 2.12/00238/2015. Jest to potwierdzenie, że szkolenie przeprowadzone jest przez profesjonalną firmę szkoleniową.
 
Opieka poszkoleniowa
Po zakończonym szkoleniu dajemy Ci możliwość korzystania z merytorycznej pomocy trenera. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości lub pytania związane z tematyką odbytego szkolenia, możesz wybrać jedną z dwóch możliwych form kontaktu z trenerem, w przeciągu 1 roku po zakończonym szkoleniu: konsultację telefoniczną lub e-mailową (dwukrotnie) lub konsultacje face to face z trenerem w Krakowie w wymiarze 2 godzin lekcyjnych.
Kto powinien wziąć udział?

osób, które:

  • są właścicielami, dyrektorami i kierownikmi firm,
  • przygotowywują się do objęcia tych stanowisk w działach (produkcji, sprzedaży, logistyki, controllingu lub kontroli wewnętrznej),
  • są samodzielnymi specjalistami i konsultantami odpowiedzialnymi za analizy danych lub przygotowywanie raportów dla kadry kierowniczej,
  • nie są związane z działami finansowymi lub rozpoczynają pracę w tych działach.

Program kursu

1. Podstawowe cele działalności firmy – rynek, zysk, czy gotówka:

  • główny cel działalności gospodarczej – biznesowej,
  • metody analizy danych finansowych, dynamika szeregów czasowych, dynamika wskaźników wewnętrznych,
  • analiza wskaźników referencyjnych i branżowych.

2. Czytanie i interpretowanie sprawozdań finansowych a ocena wiarygodności firmy, dostawców i odbiorców:

  • metody oceny standingu klienta,
  • podstawowe sprawozdania finansowe i ich budowa, Bilans, Rachunek Zysków i Strat, Rachunek Przepływów Pieniężnych (Cash-Flow),
  • zależności pomiędzy sprawozdaniami finansowymi,
  • analiza finansowa jako element oceny standingu finansowego klienta na podstawie sprawozdań finansowych,
  • analiza pozioma, pionowa i dynamiki – Bilansu, RZiS,
  • analiza wskaźnikowa sprawozdań finansowych, wskaźniki branżowe i referencyjne,
  • wskaźniki niefinansowe – wskaźnik zadowolenie klienta, wskaźnik satysfakcji pracowników.

3. Podstawowe operacje gospodarcze i ich wpływ na Bilans, RZiS oraz Cash-Flow – warsztaty:

  • kapitał i gotówka,
  • sprzedaż i koszty,
  • należności i zobowiązania,
  • kredyty i odsetki,
  • zakupy inwestycyjne i amortyzacja.

4. Ocena standingu finansowego firmy-kontrahenta na podstawie sprawozdań finansowych:

  • analiza wstępna,
  • analiza raitingowa na podstawie sprawozdań finansowych,
  • analiza zdolności wytwórczych i poziomu zaangażowania,
  • rekomendacje dotyczące przyszłej współpracy – podsumowanie,
  • metody uzupełniające w ocenia standingu kontrahenta.

5. Nowoczesne metody rachunku kosztów jako narzędzia w poprawie efektywności procesów:

  • systemy ewidencji kosztów w układzie rachunkowości układ 4 i układ 5,
  • zasada Continuous Improvement w efektywnym zarządzaniu kosztami,
  • metody rachunku kosztów i tendencje w zastosowaniu,
  • controlling jak efektywnie zarządzać firmą i kosztami,
  • model decyzyjny w zarządzaniu – rachunek kosztów bezpośrednich,
  • odpowiedzialnościowy rachunek kosztów,
  • rachunek kosztów pełnych,
  • Activity Based Costing – rachunek kosztów ABC – proces samoregulacji,
  • Benchmarketing – w analizie najważniejszych wskaźników kosztowych, sprzedażowych i efektywnościowych,
  • Kaizen a koszty produkcji, sprzedaży, ogólnozakładowe.

6. Metodologia oceny projektów inwestycyjnych i restrukturyzacyjnych:

  • studium wykonalności projektu (feasibility study)– Case Study 1 nowy produkt,
  • budowa modeli finansowych,
  • analiza finansowa projektu – przychody, koszty, przepływy pieniężne (cash flow),
  • obliczanie zapotrzebowania na kapitał obrotowy,
  • wysokość stopy dyskontowej – metody określania,
  • analiza wrażliwości,
  • wskaźniki opłacalności projektu NPV, IRR, NPVR, który projekt wybrać,
  • Case Study 2 – reorganizacja procesu wewnętrznego.

7. Biznes Plan – jako narzędzie prezentacji optymalnego rozwiązania:

  • struktura i zasady sporządzania,
  • streszczenie – początek lub koniec Biznes Planu,
  • prezentacja projektu finansistom i kadrze kierowniczej,
  • analiza scenariuszowa – metoda podejmowania decyzji,
  • zarządzanie zmianą – własna narracja – sukces osobisty.

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Trener Cognity

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

online na żywo z trenerem
wymagany komputer z dostępem do internetu

Rejestracja

Cena promocyjna
za zapis i wpłatę do 18.07
1 897
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • opieka poszkoleniowa trenera
Zapisz się
Cena standardowa
za osobę
3 794
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • opieka poszkoleniowa trenera
Zapisz się

Organizator

Cognity
31-070 Kraków
Dietla 25/5
woj. małopolskie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Cognity
31-070 Kraków Dietla 25/5
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!