O kursie
- wskazać podstawowe metody analizy danych podobieństw i różnic w zakresie zarządzania finansami osobistymi a finansami firmy,
- interpretować sprawozdania finansowe klientów w celu minimalizowania ryzyka handlowego i ryzyka dostaw,
- przewidywać bankructwo klienta,
- samodzielnie określać standing firmy, dostawcy czy odbiorcy,
- wykorzystać metody ewidencji i kontroli kosztów jako sposoby zarządzania nimi,
- zastosować zasady zarządzania kosztami w celu ich optymalizacji i poprawy efektywności działania,
- zastosować umiejętności posługiwania się podstawami analizy wskaźnikowej,
- zastosować wskaźniki określające efektywność projektów inwestycyjnych i restrukturyzacyjnych,
- wskazać sposoby prezentacji nowych pomysłów, aby w skuteczny sposób zyskały aprobatę przełożonych.
Certyfikat
Po ukończonym kursie otrzymasz od nas certyfikat potwierdzający kwalifikacje zdobyte podczas szkolenia. Na certyfikacie znajduje się numer wpisu do rejestru instytucji szkoleniowych 2.12/00238/2015. Jest to potwierdzenie, że szkolenie przeprowadzone jest przez profesjonalną firmę szkoleniową.
Opieka poszkoleniowa
Po zakończonym szkoleniu dajemy Ci możliwość korzystania z merytorycznej pomocy trenera. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości lub pytania związane z tematyką odbytego szkolenia, możesz wybrać jedną z dwóch możliwych form kontaktu z trenerem, w przeciągu 1 roku po zakończonym szkoleniu: konsultację telefoniczną lub e-mailową (dwukrotnie) lub konsultacje face to face z trenerem w Krakowie w wymiarze 2 godzin lekcyjnych.
osób, które:
- są właścicielami, dyrektorami i kierownikmi firm,
- przygotowywują się do objęcia tych stanowisk w działach (produkcji, sprzedaży, logistyki, controllingu lub kontroli wewnętrznej),
- są samodzielnymi specjalistami i konsultantami odpowiedzialnymi za analizy danych lub przygotowywanie raportów dla kadry kierowniczej,
- nie są związane z działami finansowymi lub rozpoczynają pracę w tych działach.
Program kursu
1. Podstawowe cele działalności firmy – rynek, zysk, czy gotówka:
- główny cel działalności gospodarczej – biznesowej,
- metody analizy danych finansowych, dynamika szeregów czasowych, dynamika wskaźników wewnętrznych,
- analiza wskaźników referencyjnych i branżowych.
2. Czytanie i interpretowanie sprawozdań finansowych a ocena wiarygodności firmy, dostawców i odbiorców:
- metody oceny standingu klienta,
- podstawowe sprawozdania finansowe i ich budowa, Bilans, Rachunek Zysków i Strat, Rachunek Przepływów Pieniężnych (Cash-Flow),
- zależności pomiędzy sprawozdaniami finansowymi,
- analiza finansowa jako element oceny standingu finansowego klienta na podstawie sprawozdań finansowych,
- analiza pozioma, pionowa i dynamiki – Bilansu, RZiS,
- analiza wskaźnikowa sprawozdań finansowych, wskaźniki branżowe i referencyjne,
- wskaźniki niefinansowe – wskaźnik zadowolenie klienta, wskaźnik satysfakcji pracowników.
3. Podstawowe operacje gospodarcze i ich wpływ na Bilans, RZiS oraz Cash-Flow – warsztaty:
- kapitał i gotówka,
- sprzedaż i koszty,
- należności i zobowiązania,
- kredyty i odsetki,
- zakupy inwestycyjne i amortyzacja.
4. Ocena standingu finansowego firmy-kontrahenta na podstawie sprawozdań finansowych:
- analiza wstępna,
- analiza raitingowa na podstawie sprawozdań finansowych,
- analiza zdolności wytwórczych i poziomu zaangażowania,
- rekomendacje dotyczące przyszłej współpracy – podsumowanie,
- metody uzupełniające w ocenia standingu kontrahenta.
5. Nowoczesne metody rachunku kosztów jako narzędzia w poprawie efektywności procesów:
- systemy ewidencji kosztów w układzie rachunkowości układ 4 i układ 5,
- zasada Continuous Improvement w efektywnym zarządzaniu kosztami,
- metody rachunku kosztów i tendencje w zastosowaniu,
- controlling jak efektywnie zarządzać firmą i kosztami,
- model decyzyjny w zarządzaniu – rachunek kosztów bezpośrednich,
- odpowiedzialnościowy rachunek kosztów,
- rachunek kosztów pełnych,
- Activity Based Costing – rachunek kosztów ABC – proces samoregulacji,
- Benchmarketing – w analizie najważniejszych wskaźników kosztowych, sprzedażowych i efektywnościowych,
- Kaizen a koszty produkcji, sprzedaży, ogólnozakładowe.
6. Metodologia oceny projektów inwestycyjnych i restrukturyzacyjnych:
- studium wykonalności projektu (feasibility study)– Case Study 1 nowy produkt,
- budowa modeli finansowych,
- analiza finansowa projektu – przychody, koszty, przepływy pieniężne (cash flow),
- obliczanie zapotrzebowania na kapitał obrotowy,
- wysokość stopy dyskontowej – metody określania,
- analiza wrażliwości,
- wskaźniki opłacalności projektu NPV, IRR, NPVR, który projekt wybrać,
- Case Study 2 – reorganizacja procesu wewnętrznego.
7. Biznes Plan – jako narzędzie prezentacji optymalnego rozwiązania:
- struktura i zasady sporządzania,
- streszczenie – początek lub koniec Biznes Planu,
- prezentacja projektu finansistom i kadrze kierowniczej,
- analiza scenariuszowa – metoda podejmowania decyzji,
- zarządzanie zmianą – własna narracja – sukces osobisty.
Czas trwania
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
wymagany komputer z dostępem do internetu
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- opieka poszkoleniowa trenera
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- opieka poszkoleniowa trenera
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Masz pytania? Napisz do nas
