Kurs

Kurs Cinema 4D – moduł I

O kursie

W trakcie Szkolenia Cinema 4D – moduł I użytkownicy poznają podstawy tworzenia obiektów trójwymiarowych oraz sposoby poruszania się w przestrzeni 3D, by następnie przejść do zagadnień związanych z kompozycją trójwymiarowej sceny, oświetlenia jej oraz nadaniu obiektom materiałów symulujących tworzywa, które znają z rzeczywistości.

Poruszone zostaną również zagadnienia związane z animacją brył i kamer. Ważnym elementem szkolenia jest zapoznanie się z renderowaniem oraz współpracą pakietu Cinema 4D z innymi popularnymi narzędziami graficznymi takimi jak Adobe Photoshop czy Illustrator.

Objaśnione zostaną zagadnienia związane z produkcją scen 3D do wykorzystania w grafice statycznej oraz druku.
Dlaczego warto wziąć udział?

Czego się nauczysz

  • Tworzenia skomplikowanych obiektów trójwymiarowych z prostych obiektów (primitives).
  • Kompozycji scen 3D
  • Nadawania rzeczywistych materiałów obiektom w scenie.
  • Tworzenia oświetlenia sceny.
  • Tworzenia realistycznych ujęć kamery oraz jej animacji.
  • Nauczysz się zasad produkcji scen 3D dla grafiki statycznej i druku.
Kto powinien wziąć udział?

Kurs skierowany jest przede wszystkim do osób, które pragną rozpocząć przygodę z grafiką trójwymiarową.

Czego oczekujemy?

Dobra znajomość systemu operacyjnego Mac OS lub Windows oraz solidne podstawy użycia komputera PC lub Mac dają gwarancję właściwego i optymalnego wykorzystania czasu szkolenia.

Zalecana znajomość konceptów grafiki 2D (np. Adobe Photoshop / Adobe Illustrator / CorelDRAW), konceptów z zakresu Animacji (np. Adobe Flash Player / iMovie / Adobe Premier / Adobe After Effects) oraz konceptów grafiki 3D (np. SketchUp / 3ds Max / Cinema 4D).

Program kursu

Interfejs i workflow

  • Okna i customizacja interfejsu
  • Sposoby użycia Content Browser
  • Praca z wieloma dokumentami

Modelowanie za pomocą figur prymitywnych

  • Tworzenie figur prymitywnych oraz ich modyfikacja za pomocą parametrów
  • Tryby selekcji
  • Modyfikowanie obiektów w trybie “editable” za pomocą narzędzi modelujących (Bridge, Brush, Close, Iron, Magnet, Slide, Bevel, Extrude)
  • Tworzenie, modyfikacja i wykorzystanie obiektów Landscape i Figure
    Wykorzystanie funkcji w konstruowaniu sceny
  • Funkcje Arrange i Center
  • Funkcje Connect, Duplicate i CSTOF
  • Funkcja Transfer

Tworzenie modeli 3D z kształtów dwuwymiarowych

  • Tworzenie i modyfikacja krzywych Spline
  • Tworzenie modeli 3D z krzywych za pomocą powierzchni NURBS (Loft, Lathe, Sweep, Extrude)
  • Trójwymiarowy tekst
  • Import krzywych z Adobe Illustrator

Zastosowanie obiektów modyfikujących

  • Zaginanie kształtów za pomocą narzędzi Bend, Twist, Melt
  • Twórcze wykorzystanie obiektu Explosion FX
  • Wycinanie za pomocą Boolean
  • Przyspieszenie pracy za pomocą narzędzia Symmetry
  • Narzędzie Array

Materiał, otoczenie i mapping

  • Tworzenie i modyfikacja materiałów
  • Shadery
  • Wykorzystanie materiałów do nadania realności otoczeniu (kanały)

Diffusion, Luminance, Reflection)

  • Wykorzystanie wielu materiałów w jednym obiekcie
  • Teksturowanie i narzędzia UVW
  • Mapping deformacji
  • Wykorzystanie Adobe Photoshop do tworzenia tekstur

Wykorzystanie obiektu Hair

  • Tworzenie włosów, układanie fryzury
  • Tworzenie sierści

Oświetlenie i kamery

  • Typy świateł i ich zastosowanie
  • Typy kamer, animacja ruchu kamery
  • Wolumetryka świateł (stożki światła, promienie)
  • Tworzenie nieba i jego zastosowanie do oświetlenia sceny

Renderowanie sceny

  • Zasady renderowania
  • Ustawienia renderowania dla grafiki statycznej
  • Ustawienia renderowania dla druku
  • Ustawienia renderowania dla animacji

Podstawy animacji

  • Ręczna i automatyczna animacja za pomocą klatek kluczowych.
  • Animacja ruchu obiektu po ścieżce

Czas trwania

24h (3 dni)

Prelegenci

Cytat

Jerzy Drozda

Od lat prowadzi na całym świecie szkolenia i wykłady z zakresu animacji, postprodukcji i sztuki filmowej. Jego umiejętności techniczne, niezrównana kreatywność, zdolność rozwiązywania problemów umożliwiły mu realizacje projektów w szeroko rozumianej branży kreatywnej i IT, a przystępny sposób nauczania sprawił, że obecnie jest on jednym z najszerzej znanych i najchętniej oglądanych instruktorów Adobe.

Gdzie i kiedy

Online 8 - 10 lutego 2021

Weź udział

Cena
za osobę
2000 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Weź udział

Organizator

IT MEDIA S.C.
03-219 Warszawa
ul. Elektronowa 2,
woj. mazowieckie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

IT MEDIA S.C.
03-219 Warszawa ul. Elektronowa 2,
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!