O kursie
osób, które:
- chcą rozpocząć świadczenie usług lub sprzedaż produktów poprzez strony internetowe (m.in. sklepy internetowe, grupowe zakupy, fora dyskusyjne) lub świadczą takie usługi,
- na co dzień odpowiadają za nadzór nad prowadzeniem serwisów internetowych,
- odpowiadają za informatyczną i prawną ochronę informacji przetwarzanych poprzez serwisy służące do handlu elektronicznego.
Program kursu
1. Podstawy prawne prowadzenia serwisów internetowych:
- kodeks cywilny,
- ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
- ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny,
- ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów,
- ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym,
- ustawa o ochronie danych osobowych,
- ustawa prawo telekomunikacyjne,
- przepisy sektorowe,
- nowa ustawa o prawach konsumentów – w formie projektu przyjętego przez Radę Ministrów.
2. Zagadnienia wstępne:
- przedstawienie podstawowych obszarów regulacji e-handlu,
- miejsce prawa ochrony konsumentów w systemie regulacji e-handlu,
- instrumenty ochrony konsumentów (prawo do informacji, prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyn, ochrona przed klauzulami narzuconymi) a wymogi z tym związane w kontekście prowadzenia serwisów internetowych,
- sankcje naruszenia przepisów konsumenckich – sankcje administracyjne, sankcje cywilnoprawne,
- obowiązki związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną a świadczenie sprzedaży produktów poprzez serwisy internetowe,
- ochrona danych osobowych a e-handel,
- zagadnienia szczegółowe: prawa autorskie, prawo telekomunikacyjne (cookies), etc.
3. Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną:
- kategorie użytkowników serwisów internetowych (konsument, przedsiębiorca),
- regulamin jako wzorzec umowny,
- metody inkorporacji regulaminu,
- prawne wymogi dotyczące treści regulaminu,
- rejestr klauzul niedozwolonych,
- niezamówiona informacja handlowa.
4. Pliki cookies:
- pojęcie plików cookies,
- prawne wymogi dotyczące wykorzystywania plików cookies.
5. Dane osobowe:
- pojęcie danych osobowych,
- klauzule dotyczące danych osobowych,
- obowiązki informacyjne związane z ochroną danych osobowych – regulacje ogólne a przepisy ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
- dane klientów a podmioty trzecie – możliwość powierzania i udostępniania danych osobowych klientów serwisów internetowych (w szczególności sprzedaż bazy danych klientów),
- polityka prywatności,
- dokumentacja przetwarzania danych osobowych,
- rejestracja zbioru danych osobowych,
- zmiany wynikające z projektu nowego rozporządzenia UE dot. Ochrony danych osobowych,
- outsourcing usług:
- hosting oraz kolokacja – w kontekście ochrony danych osobowych,
- prawne ograniczenia w outsourcingu usług w Internecie.
6. Marketing w handlu elektronicznym:
- relacja przepisów konsumenckich względem ustawy o ochronie danych osobowych oraz ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
- dopuszczalność wykorzystania bazy klientów serwisu internetowego w celach marketingowych,
- sposób kierowania materiałów marketingowych a wymogi prawne z tym związane.
7. Domena internetowa:
- zasady rejestracji domeny internetowej.
8. Prawo autorskie:
- domena internetowa jako znak towarowy,
- prawo autorskie do treści strony internetowej,
- ochrona wizerunku.
9. Zasady odpowiedzialności za udostępniane treści w serwisie:
- ogólne zasady odpowiedzialności za udostępniane w serwisie treści,
- system opt-out oraz opt-in,
- moderowanie treści strony internetowej,
- obowiązek ujawniania danych osobowych klientów serwisów internetowych w związku z naruszeniem prawa – regulacja prawna a praktyka orzecznicza sądów.
10. Prawne zmiany w zasadach prowadzenia serwisów internetowych:
- rozszerzenie obowiązków informacyjnych,
- dookreślenie sposobu przekazywania informacji,
- regulacje związane z potwierdzaniem przekazanych informacji,
- obowiązki związane z wymuszeniem świadomej zgody konsumenta (checkboxy),
- nowa regulacja prawa do odstąpienia od umowy.
11. Techniczne sposoby realizacji prawnych wymogów dot. serwisów internetowych:
- prawda i mity tzw. cloud computingu,
- informatyczne instrumenty zabezpieczania danych osobowych klientów serwisów internetowych.
Czas trwania
8 godzin lekcyjnych / 1 dzień
Prelegenci

Trener Cognity
Rejestracja
- materiały szkoleniowe, certyfikat, dostęp do materiałów ze szkolenia w wersji elektronicznej, opieka poszkoleniowa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- materiały szkoleniowe, certyfikat, dostęp do materiałów ze szkolenia w wersji elektronicznej, opieka poszkoleniowa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przesłanie formularza zgłoszenia poprzez serwis eventis.pl. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się z Państwem.
Podane zostały ceny w promocji 50%, prosimy o przesłanie formularza zgłoszeniowego, aby potwierdzić promocję.
wymagany komputer z dostępem do internetu
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
