O kursie
Dzięki naszemu kursowi Uczestnicy:
- Poznają najlepsze standardy przeprowadzania procesu rekrutacji i selekcji zgodnie z prawem.
- Przyciągną kandydatów na trudne do obsadzenia stanowiska.
- Nauczą się przeprowadzać profesjonalną rozmowę kwalifikacyjną.
- Zdiagnozują faktyczne kompetencje, nie ulegając pierwszemu wrażeniu.
- Poznają nowoczesne rozwiązania, które skrócą czas rekrutacji i zwiększą jej trafność.
- Nauczą się efektywnie komunikować z kandydatami, także w zakresie negocjacji wynagrodzenia.
- Zbudują zaangażowanie i zaufanie wśród przyszłych pracowników.
- Zadbają o dobry wizerunek firmy na rynku pracy, nawet w przypadku odmowy przyjęcia kandydata
- dział HR
- dział rekrutacji
- dział personalny
Program kursu
Najnowsze trendy w rekrutacji i selekcji – praktyki polskie i międzynarodowe.
- Rekrutacja wczoraj i dziś – specyficzne uwarunkowania rekrutacji online i bezpośredniej.
- Nowoczesne narzędzia pod postacią testów, próbek pracy, prostych gier rekrutacyjnych w formie online – przegląd rynku.
- Ogłoszenia odchodzą do lamusa – czas na viral rekrutacyjny.
- Budowanie zaangażowania kandydata w procesie rekrutacji.
Opracowanie narzędzi do przeprowadzenia rekrutacji i selekcji.
- Analiza stanowiska pracy – najlepsze narzędzia analityczne dostosowane do możliwości organizacji.
- Wychwytywanie kluczowych kompetencji – określenie zachowań niezbędnych do efektywnej pracy na danym stanowisku.
- Nie taka prosta sztuka – przygotowanie profilu kompetencyjnego idealnego kandydata.
- Wybór rodzaju pytań i symulacji w oparciu o profil kandydata – macierz selekcyjna i triangulacja metod.
Dobór źródeł pozyskiwania kandydatów.
- „Łowienie ludzi” w poszukiwaniu kandydatów na „trudne” stanowiska (np. osób z uprawnieniami do obsługiwania różnych urządzeń, informatyków, specjalistów w wąskich dziedzinach etc.).
- Media społecznościowe, portale branżowe, lokalne źródła pozyskiwania kandydatów z kraju i z zagranicy.
- Kogo rekrutujemy – rekomendacje do rekrutacji i selekcji pracowników generacji BB, X, Y i Z.
- Międzykulturowy aspekt rekrutacji – cudzoziemcy i ich specyficzne potrzeby.
Preselekcja kandydatów – oszczędzamy czas i pieniądze.
- Teoria McCllellanda w perspektywie kompetencyjnej – doskonałe wsparcie w analizie dokumentów aplikacyjnych.
- Informacje o kompetencjach uzyskiwane dzięki poszczególnym metodom oceny (analiza CV i listu motywacyjnego, wywiad, symulacje, referencje, testy i ankiety).
- Czym jest short – lista i jakie powinna spełniać kryteria?
- Operowanie językiem biznesu przy rekomendowaniu kandydatów decydentom.
Optymalny schemat rozmowy rekrutacyjnej – konstrukcja krok po kroku.
- „Człowiek przede wszystkim” – minimalizacja izolacji i budowanie właściwej atmosfery.
- Przedstawienie firmy, zespołu i stanowiska jako element budowania pozytywnego doświadczenia kandydata (CEx) oraz komunikujący wartości firmowe.
- Słabe i mocne pytania w wywiadzie – jak oszczędzić czas i zwiększyć trafność.
- Pozwól kandydatowi zabłysnąć – struktura wywiadu behawioralnego w modelu STAR.
- Mocne pytania o motywację i priorytety – umiejętne badanie postaw kandydatów.
- Właściwe domykanie rozmowy i udzielanie odpowiedzi na trudne pytania kandydatów.
Wywiad behawioralny – badanie kompetencji w oparciu o STAR w praktyce.
- Metoda wydarzeń krytycznych jako fundament stosowania techniki STAR.
- Konstrukcja pytania nawiązującego epizodycznego do rozpoczęcia STAR.
- Trening umiejętności zadawania pytań techniką STAR z pytaniami pogłębiającymi.
- Jak diagnozować potencjał rozwojowy na różnych etapach procesu?
- Sztuka pogłębiania wypowiedzi i diagnozowania prawdziwych kompetencji.
- Wnioskowanie o kompetencjach na podstawie odpowiedzi kandydatów.
- Trening obrony przed sztuczkami komunikacyjnymi stosowanymi przez kandydatów.
Aspekty prawne i etyczne procesu rekrutacji.
- Prawdy i mity – „co mi wolno, czego nie wolno?” – prawne wymogi i formalne regulacje dotyczące procesu rekrutacyjnego.
- Dyskryminacja a Kodeks prawa pracy. Konsekwencje wynikające z niewłaściwego przebiegu procesu.
- Etyka w trakcie rekrutacji a wiarygodność pracodawcy.
- Ochrona danych osobowych w praktyce rekrutującego.
Budowanie pozytywnego Candidate Experience i onboarding.
- Udzielanie informacji zwrotnej na „TAK” i na „NIE”.
- „Czarna studnia milczenia” a wizerunek pracodawcy. Rola i funkcja informacji zwrotnej dla kandydata.
- Pisemne i telefoniczne formy negatywnej informacji zwrotnej, przykłady, analizy.
- Pozytywna informacja zwrotna wpisana w onboarding – konstrukcja krok po kroku.
- E-rekrutacyjne podziękowania, jako forma budowania relacji z kandydatami na rynku pracowniczym.
Czas trwania
16-17, 23-24.05.2022
Prelegenci

Maria PŁUCIENNIK
Psycholog biznesu, trener trenerów i praktyk zarządzania z 18 letnim doświadczeniem.
Gromadziła doświadczenia pracując w międzynarodowej korporacji w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi w sektorze bankowym oraz usług konsultingowych jako członek zarządu firmy doradczej i specjalista w zakresie nowoczesnych rozwiązań podnoszących efektywność biznesową zespołów. Zarządza zespołami doradców HR, specjalistów trenerów i asesorów w ramach projektów szkoleniowych oraz rekrutacyjnych dla wielu międzynarodowych organizacji i instytucji państwowych.
Prowadzi wykłady oraz wystąpienia w ramach ogólnopolskich konferencji z zakresu nowoczesnych rozwiązań w zarządzaniu zasobami ludzkimi.
Zajęcia przeprowadza w sposób dynamiczny, atrakcyjny i efektywny, łącząc w zróżnicowanych formach pracy potrzeby indywidualne i grupowe.
Trener w firmie DOM WIEDZY.
Prowadzone przez nią szkolenia zawsze cieszą się bardzo dobrą opinią uczestników.
Zapisz się
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
