O seminarium
Innowacje produktowe to warunek osiągania przewagi konkurencyjnej i rozwoju firmy. To także strategia działania promowana i wspierana w ramach polityki UE – jeden z trzech priorytetowych obszarów Strategii „Europa 2020”.
Poniżej kilka z kluczowych pytań, na które powinno odpowiedzieć sobie praktycznie każde przedsiębiorstwo:
- Dlaczego potrzebujemy innowacji?
- Co sprzyja innowacji?
- Jak wpływać na innowacyjność i kreatywność zespołów?
- Jak wykorzystać customer insights w procesie rozwoju nowego produktu?
- Jak skutecznie zarządzać projektami New Product Development (NPD) na poziomie firmy?
- Jak stworzyć efektywny proces zarządzania innowacjami?
Warsztat zawiera odpowiedzi na te i wiele innych pytań z obszaru innowacji i zarządzania procesem NPD. A wszystko to w duchu uczenia się przez doświadczenie w komfortowej i twórczej atmosferze.
Korzyści dla organizacji i uczestników
- Dowiesz się, co odróżnia innowacje od kreatywności
- Nabędziesz wiedzę o tym, jak możesz wpływać na innowacyjność organizacji, a jak na własną kreatywność
- Przećwiczysz stosowanie wybranych technik poprawiających kreatywność i narzędzi mających wpływ na tworzenie innowacji
- Odkryjesz korzyści poznania etapów procesu tworzenia i wprowadzania nowego produktu na rynek
- Rozwiniesz umiejętności w zarządzaniu projektami innowacji w firmie
- Doświadczysz procesu tworzenia systemu zarządzania projektem innowacyjnym
- Otrzymasz inspiracje i narzędzie template, pomocne w pracy i procesie zarządzania NPD
Seminarium warsztatowe dla kadry menedżerskiej wyższego i średniego szczebla (min. 6 lat łącznego doświadczenia zawodowego) oraz dla wszystkich osób, które są zainteresowane problematyką innowacji i rozwoju nowych produktów, usprawnieniem zarządzania nimi w firmach, a w szczególności dla:
- osób odpowiedzialnych za procesy inicjowania i zarządzania rozwojem nowych produktów na poziomie firm
- przedsiębiorców, właścicieli firm i dyrektorów chcących zwiększyć innowacyjność działań w swoich firmach
- kierowników marek i produktów odpowiedzialnych za kreowanie nowych produktów (Product Manager, Brand Manager itp.).
- dyrektorów, specjalistów i menedżerów ds. marketingu, sprzedaży, pracowników działu R&D i innych działów mających wpływ i uczestniczących w procesach innowacji na poziomie przedsiębiorstwa
- osób współpracujących z działami NPD – New Product Development i chcących poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności z zakresu innowacji
Program seminarium
Kreatywność i innowacje
1. Kreatywność – podstawą procesu innowacyjnego
2. Wybrane metody i techniki wspierające procesy kreatywności, m. in.
- metoda Zing, synektyka, technika myślenia lateralnego, m.in kapelusze de Bono, strategia błękitnego oceanu, redefiniowanie wartości dla klienta, etc.,
- zastosowanie wybranych metod i technik w praktyce
3. Koncepcje innowacji
- Koncepcja Diamentu innowacji
- Przykłady zastosowania koncepcji Diamentu przez czołowe firmy
4. Rodzaje i źródła innowacji
- Radykalne i ulepszające
- Produktowe, usługowe, technologiczne, procesowe, organizacyjne, marketingowe
- Źródła wewnętrzne i zewnętrzne innowacji
5. Modele i narzędzia innowacji
- Model podażowy – technology push
- Model popytowy – market pull
- Nieliniowy (interaktywny) model innowacji
- Open innovation- nowe podejście do innowacji
6. Art of innovation – inspiracja
Zarządzanie innowacyjnym procesem rozwoju nowych produktów w firmie
1. Insighty, ich istota oraz proces odkrywania
- Kto powinien być zaangażowany w proces tworzenia NPD?
- Pomysły i tunel innowacji
2. Badania, informacja rynkowa od nabywcy w procesie tworzenia NPD
3. Brief marketingowy i zasady współpracy z działem rozwoju produktu
- Obowiązkowe elementy briefu NPD
- Jak efektywnie współpracować z działem R&D – zalecenia i wskazówki
4. Projektowanie systemu innowacji tzw. stage-gate model i wybrane wyzwania
- Etapy systemu innowacji bramek i baz tzw. stage-gate model
- Preselekcja i wybór inicjatyw innowacyjnych
- Priorytetyzacja inicjatyw innowacyjnych – jak sobie radzić, jakie kryteria stosować
- Jak z rozwagą finansować innowacje?
5. Dobre praktyki zarządzania innowacją z uwzględnieniem aspektów psychologicznych
6. Przykłady i studia przypadków inspirujących projektów, firm, innowacyjnych marek
7. Zadanie grupowe: projektowanie NPD z elementami ABIs pod zadany wcześniej opis sytuacji
Czas trwania
Prelegenci

prof. Jan Nowak
Dyrektor Programów MBA, członek Rady Programowej IBD Business School
Doktor w zakresie nauk o organizacji i zarządzaniu (Uniwersytet Warszawski), dyrektor Programów MBA w IBD Business School. Były profesor zwyczajny (full professor) Uniwersytetu Nowego Brunszwiku (University of New Brunswick) w Kanadzie, Uniwersytetu Południowego Pacyfiku (University of the South Pacific) na Fidżi oraz Uniwersytetu Europy Środkowej (Central European University) w Budapeszcie. Profesor wizytujący na wielu innych uniwersytetach zagranicznych. Specjalizuje się w marketingu i biznesie międzynarodowym, dziedzinach, w których ma wieloletnie międzynarodowe doświadczenie akademickie, szkoleniowe, administracyjne i konsultingowe nabyte podczas pracy w szkołach biznesu.
Kierował między innymi centrum rozwoju zarządzania (Kanada), programami MBA (Kanada i Fidżi) oraz pełnił funkcję przewodniczącego wykładowców (Węgry). Zrealizował szereg projektów międzynarodowych w Azji, Oceanii i Europie Środkowej w dziedzinie rozwoju kadr dla biznesu. Autor lub współautor ponad 60 artykułów w zagranicznych czasopismach naukowych i sprawozdaniach konferencyjnych, pięciu książek oraz wielu rozdziałów w pracach zbiorowych, raportów, ekspertyz i podobnych publikacji.
Marek Staniszewski – strateg marki, wykładowca, trener
Certyfikowany trener biznesu, certyfikowany coach grupowy i zespołowy, wykładowca, doradca i autor.
Pasjonat strategii komunikacji oraz inwentyki. Doświadczenie zdobywał w międzynarodowych agencjach kreatywnych, gdzie pełnił m. in. funkcję wiceprezesa i szefa oddziału badań i doradztwa strategicznego (Ogilvy, Youyng & Rubicam, Havas). Zarządzał również działem marketingu w firmie Canal+. Jako wykładowca i trener prowadził zajęcia m. in. w: ICAN Institute – HBP, WSKiM im. J. Giedroycia, SMR przy Akademii L. Koźmińskiego czy Akademii Questus. Współtworzył formułę i program oraz jest wieloletnim wykładowcą branżowej Szkoły Strategii Marki przy SKM/SAR. Jako juror oceniał prace w takich konkursach, jak Effie, Superbrands, IAB Creative Showcase, Innovation Award, Ad Venture. Członek Rady Ekspertów THINKTANK i SUPERBRANDS.
Autor kilkudziesięciu publikacji na temat komunikacji i strategii, w tym m.in. książek: „Atlas strategiczny” i „Strategiczny podstęp”, „Tak na marginesie strategii” oraz współautor książki „Portret klienta”.
Autor narzędzi dla trenerów: „Karty Inwencji”, „Karty Opowieści”. Pomysłodawca projektu Farma Inwencji. Założyciel i prezes Fundacji Homo Inquietus.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Zachęcamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony szkolenia. Po jego oodebraniu skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Warunkiem uzyskania certyfikatów ukończenia programu, przyznawanych przez IBD Business School oraz International Education Society, jest obecność na minimum 80% zajęć.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
