Seminarium

Innovative Product Development (IPD)

O seminarium

Innowacje produktowe to warunek osiągania przewagi konkurencyjnej i rozwoju firmy. To także strategia działania promowana i wspierana w ramach polityki UE – jeden z trzech priorytetowych obszarów Strategii „Europa 2020”.

Poniżej kilka z kluczowych pytań, na które powinno odpowiedzieć sobie praktycznie każde przedsiębiorstwo:

Dlaczego potrzebujemy innowacji?
Co sprzyja innowacji?
Jak wpływać na innowacyjność i kreatywność zespołów?
Jak wykorzystać customer insights w procesie rozwoju nowego produktu?
Jak skutecznie zarządzać projektami New Product Development (NPD) na poziomie firmy?
Jak stworzyć efektywny proces zarządzania innowacjami?
Warsztat zawiera odpowiedzi na te i wiele innych pytań z obszaru innowacji i zarządzania procesem NPD. A wszystko to w duchu uczenia się przez doświadczenie w komfortowej i twórczej atmosferze.
Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści dla organizacji i uczestników

  • Dowiesz się, co odróżnia innowacje od kreatywności
  • Nabędziesz wiedzę o tym, jak możesz wpływać na innowacyjność organizacji, a jak na własną kreatywność
  • Przećwiczysz stosowanie wybranych technik poprawiających kreatywność i narzędzi mających wpływ na tworzenie innowacji
  • Odkryjesz korzyści poznania etapów procesu tworzenia i wprowadzania nowego produktu na rynek
  • Rozwiniesz umiejętności w zarządzaniu projektami innowacji w firmie
  • Doświadczysz procesu tworzenia systemu zarządzania projektem innowacyjnym
  • Otrzymasz inspiracje i narzędzie template, pomocne w pracy i procesie zarządzania NPD
Kto powinien wziąć udział?

Seminarium warsztatowe dla kadry menedżerskiej wyższego  i średniego szczebla (min. 6 lat łącznego  doświadczenia zawodowego) oraz dla wszystkich osób, które są zainteresowane problematyką innowacji i rozwoju nowych produktów, usprawnieniem zarządzania nimi w firmach, a w szczególności dla:

  • osób odpowiedzialnych za procesy inicjowania i zarządzania rozwojem nowych produktów na poziomie firm
  • przedsiębiorców, właścicieli firm i dyrektorów chcących zwiększyć innowacyjność działań w swoich firmach
  • kierowników marek i produktów odpowiedzialnych za kreowanie nowych produktów (Product Manager, Brand Manager itp.).
  • dyrektorów, specjalistów i menedżerów ds. marketingu, sprzedaży, pracowników działu R&D i innych działów mających wpływ i uczestniczących w procesach innowacji na poziomie przedsiębiorstwa
  • osób współpracujących z działami NPD – New Product Development i chcących poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności z zakresu innowacji

Program seminarium

Kreatywność i innowacje

1. Kreatywność – podstawą procesu innowacyjnego

2. Wybrane metody i techniki wspierające procesy kreatywności, m. in.

  • metoda Zing, synektyka, technika myślenia lateralnego, m.in kapelusze de Bono, strategia błękitnego oceanu, redefiniowanie wartości dla klienta, etc.,
  • zastosowanie wybranych metod i technik w praktyce

3. Koncepcje innowacji

  • Koncepcja Diamentu innowacji
  • Przykłady zastosowania koncepcji Diamentu przez czołowe firmy

4. Rodzaje i źródła innowacji

  • Radykalne i ulepszające
  • Produktowe, usługowe, technologiczne, procesowe, organizacyjne, marketingowe
  • Źródła wewnętrzne i zewnętrzne innowacji

5. Modele i narzędzia innowacji

  • Model podażowy – technology push
  • Model popytowy – market pull
  • Nieliniowy (interaktywny) model innowacji
  • Open innovation- nowe podejście do innowacji

6. Art of innovation – inspiracja

 

Zarządzanie innowacyjnym procesem rozwoju nowych produktów w firmie

1. Insighty, ich istota oraz proces odkrywania

  • Kto powinien być zaangażowany w proces tworzenia NPD?
  • Pomysły i tunel innowacji

2. Badania, informacja rynkowa od nabywcy w procesie tworzenia NPD

3. Brief marketingowy i zasady współpracy z działem rozwoju produktu

  • Obowiązkowe elementy briefu NPD
  • Jak efektywnie współpracować z działem R&D – zalecenia i wskazówki

4. Projektowanie systemu innowacji tzw. stage-gate model i wybrane wyzwania

  • Etapy systemu innowacji bramek i baz tzw. stage-gate model
  • Preselekcja i wybór inicjatyw innowacyjnych
  • Priorytetyzacja inicjatyw innowacyjnych – jak sobie radzić, jakie kryteria stosować
  • Jak z rozwagą finansować innowacje?

5. Dobre praktyki zarządzania innowacją z uwzględnieniem  aspektów psychologicznych

6. Przykłady i studia przypadków inspirujących projektów, firm, innowacyjnych marek

7. Zadanie grupowe: projektowanie NPD  z elementami ABIs pod zadany wcześniej opis sytuacji

Czas trwania

16 godz., 2 dni

Prelegenci

Cytat

prof. Jan Nowak

Dyrektor Programów MBA, członek Rady Programowej IBD Business School

Doktor w zakresie nauk o organizacji i zarządzaniu (Uniwersytet Warszawski), dyrektor Programów MBA w IBD Business School. Były profesor zwyczajny (full professor) Uniwersytetu Nowego Brunszwiku (University of New Brunswick) w Kanadzie, Uniwersytetu Południowego Pacyfiku (University of the South Pacific) na Fidżi oraz Uniwersytetu Europy Środkowej (Central European University) w Budapeszcie. Profesor wizytujący na wielu innych uniwersytetach zagranicznych. Specjalizuje się w marketingu i biznesie międzynarodowym, dziedzinach, w których ma wieloletnie międzynarodowe doświadczenie akademickie, szkoleniowe, administracyjne i konsultingowe nabyte podczas pracy w szkołach biznesu.

Kierował między innymi centrum rozwoju zarządzania (Kanada), programami MBA (Kanada i Fidżi) oraz pełnił funkcję przewodniczącego wykładowców (Węgry). Zrealizował szereg projektów międzynarodowych w Azji, Oceanii i Europie Środkowej w dziedzinie rozwoju kadr dla biznesu. Autor lub współautor ponad 60 artykułów w zagranicznych czasopismach naukowych i sprawozdaniach konferencyjnych, pięciu książek oraz wielu rozdziałów w pracach zbiorowych, raportów, ekspertyz i podobnych publikacji.

Marek Staniszewski – strateg marki, wykładowca, trener

Certyfikowany trener biznesu, certyfikowany coach grupowy i zespołowy, wykładowca, doradca i autor.

Pasjonat strategii komunikacji oraz inwentyki. Doświadczenie zdobywał w międzynarodowych agencjach kreatywnych, gdzie pełnił m. in. funkcję wiceprezesa i szefa oddziału badań i doradztwa strategicznego (Ogilvy, Youyng & Rubicam, Havas). Zarządzał również działem marketingu w firmie Canal+. Jako wykładowca i trener prowadził zajęcia m. in. w: ICAN Institute – HBP, WSKiM im. J. Giedroycia, SMR przy Akademii L. Koźmińskiego czy Akademii Questus. Współtworzył formułę i program oraz jest wieloletnim wykładowcą branżowej Szkoły Strategii Marki przy SKM/SAR. Jako juror oceniał prace w takich konkursach, jak Effie, Superbrands, IAB Creative Showcase, Innovation Award, Ad Venture. Członek Rady Ekspertów THINKTANK i SUPERBRANDS.

Autor kilkudziesięciu publikacji na temat komunikacji i strategii, w tym m.in. książek: „Atlas strategiczny” i „Strategiczny podstęp”, „Tak na marginesie strategii” oraz współautor książki „Portret klienta”.
Autor narzędzi dla trenerów: „Karty Inwencji”, „Karty Opowieści”. Pomysłodawca projektu Farma Inwencji. Założyciel i prezes Fundacji Homo Inquietus.

Gdzie i kiedy

Online 27 - 28 listopada 2021

Gdzie i kiedy

Online 18 - 19 września 2021

Gdzie i kiedy

Online 22 - 23 lipca 2021

Zapisz się

Cena promocyjna
za osobę
1710 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

IBD Business School Sp. z o.o.
03-704 Warszawa
ul. Panieńska 9
woj. mazowieckie
Instytut jest jedną z czołowych firm doradczo-szkoleniowych na polskim rynku. Działa od 1990 roku. We współpracy z Polską Fundacją Badań nad Zarządzaniem prowadzi także działalność badawczą w zakresie zarządzania organizacją, w szczególności zasobami...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Zachęcamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony szkolenia. Po jego oodebraniu skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Warunkiem uzyskania certyfikatów ukończenia programu, przyznawanych przez IBD Business School oraz International Education Society, jest obecność na minimum 80% zajęć.

wymagany jest komputer z dostępem do internetu

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

IBD Business School Sp. z o.o.
03-704 Warszawa ul. Panieńska 9
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!