Seminarium

Kaskadowanie celów i KPI. Jak zbudować strategię działu i Action Plan?

O seminarium

Serdecznie zapraszamy do udziału w 2-dniowym szkoleniu z kaskadowania celów i KPI Action Plan. Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do kaskadowania strategii firmy na poziom działu, w tym formułowanie strategii działu, w tym celów, KPI oraz działań operacyjnych.
Dlaczego warto wziąć udział?

Kluczowe korzyści

  • Opanowanie procesu operacjonalizacji strategii firmy na poziomie działów.
  • Nabycie umiejętności kaskadowania strategii firmy na poziom działów.
  • Rozwój umiejętności formułowania misji i celów działów w procesie kaskadowania.
  • Opanowanie technik kaskadowania KPI firmy na poziom działów
    i budowy planów działań (Action Planów) gwarantujących realizację strategii.
  • Rozwój umiejętności w zakresie inspiracji i motywacji pracowników,
    celem włączenia ich w proces realizacji strategii.

 

Kto powinien wziąć udział?

Właściciele firm, dyrektorzy zarządzający i operacyjni, dyrektorzy zakładów i fabryk, dyrektorzy działów funkcjonalnych: finansów
i controllingu, strategii i rozwoju, produkcji, zakupów, logistyki, IT, administracji, dyrektorzy personalni i HR, dyrektorzy sprzedaży
i marketingu, dyrektorzy linii biznesowych, Product Managerowie.

Program seminarium

Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)

Kaskadowanie celów i strategii

  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2.  Czym jest strategia firmy i jakie są warunki jej skutecznego wdrożenia?
    1. Cele strategiczne a strategia. Czym się różnią? – Ćwiczenie
    2. Co powinna zawierać strategia „ONE PAGE”?
    3. Rola komunikacji strategii firmy w procesie kaskadowania i operacjonalizacji strategii. – Ćwiczenie
  3. Kaskadowanie strategii firmy na niższe szczeble organizacji. Rola strategii działów w realizacji strategii firmy.
    1. Wybór działów/ ośrodków w procesie kaskadowania strategii firmy, dla których formułowane są strategie. – Ćwiczenie
    2. Misja firmy a misje działów. Formułowanie misji działów w procesie kaskadowania.
  4. Co powinna zawierać strategia działu? Wybór kluczowych treści adresowanych do pracowników działów
    1. Strategie działów biznesowych a strategie działów wspierających. – Ćwiczenie
  5. Czym musimy dysponować, aby zrealizować cele spółki? Kaskadowanie kluczowych czynników sukcesu firmy na poziom działów. – Ćwiczenie
  6. Jak kaskadować cele firmy na poziom działów?
    1. Identyfikacja celów firmy, na które mają wpływ poszczególne działy/ jednostki.
    2. Budowa map celów działów.
    3. Weryfikacja spójności pomiędzy celami działów a celami firmy. – Ćwiczenie
  7. Czy wszystkie działy powinny posiadać cele i KPI finansowe?
  8. Podsumowanie dnia.

 

Drugi dzień (9.00 - 17.00)

Kaskadowanie KPI i działań

  1. Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
  2. Jak kaskadować KPI i Inicjatywy Strategiczne firmy na poziom działów?
    1. Identyfikacja KPI’ów firmy, na które mają wpływ poszczególne działy/ jednostki.
    2. Identyfikacja nowych KPI’ów w działach.
    3. Ustalanie wartości wyjściowych i docelowych KPI’ów w działach.
    4. Weryfikacja spójności pomiędzy KPI’ami działów i firmy. – Ćwiczenie
  3. Jak znaleźć partnera w realizacji strategii działu w ramach organizacji? Kim są kluczowi klienci wewnętrzni działu?
    1. Wybór kluczowych klientów wewnętrznych działu i ich oczekiwań.
    2. Identyfikacja produktów współpracy wewnętrznej. – Ćwiczenie
    3. Kim chcemy być dla naszych klientów wewnętrznych? Propozycje wartości dla klientów wewnętrznych. – Ćwiczenie
  4. Jak identyfikować i priorytetyzować działania oddolne wspierające strategię firmy? Kreatywne poszukiwanie sposobów realizacji KPI. Budowa „Action Plan” działu.
    1. Projekty strategiczne firmy a projekty działu.
    2. Metodyka opisu projektów działu: zakres, harmonogram i budżet.
    3. Czy wystarczy nam zasobów do realizacji projektów firmy i działu? Planowanie i uzgadnianie zasobów.
    4. Priorytetyzacja i selekcja projektów realizowanych przez dział. – Ćwiczenie
  5. Jak wdrożyć z sukcesem strategię działu? Zarządzanie zespołem/ podwładnymi kierunkowane na realizację celów:
    1. Kto? Co? Kiedy? – Rola menedżera w planowaniu działań zespołu.
    2. Sztuka stawiania celów moim zespołom. Jak określić cele i zadania dla kierowników?
    3. Jak zdobyć zaangażowanie zespołu w realizację Action Planu? Delegacja odpowiedzialności za realizację zadań.
  6. Podsumowanie zajęć.

Czas trwania

2 dni, w godzinach 9.00-17.00

Prelegenci

Cytat

Tadeusz Woźniak

Dyrektor generalny Francuskiego Instytutu Gospodarki Polska. Ekspert w zakresie zarządzania finansowego, marketingowego i strategicznego, zarówno w polskich, jak i zagranicznych przedsiębiorstwach, ekspert w zakresie zarządzania przez cele strategiczne (MBO), metodyki Balanced Scorecard i Value Based Management.

W FIG Polska prowadzi m.in. seminaria otwarte i zamknięte dla kadry zarządzającej pt.:

  • „Balanced Scorecard. Budowa i wdrożenie strategii w oparciu o system Kart Wyników i KPI”,
  • „Zarządzanie wartością firmy – Value Based Management. Koncepcja i narzędzia”.

Opracował i nadzorował wdrożenie długoterminowych strategii rozwoju polskich i zagranicznych przedsiębiorstw oraz zrealizował liczne projekty restrukturyzacyjne i rozwojowe w firmach polskich, francuskich i belgijskich. Opracował liczne analizy finansowe dla polskich przedsiębiorstw.

Projekty doradcze

Szef projektów doradczych w zakresie budowy i wdrażania strategii z wykorzystaniem Balanced Scorecard i Value Based Management m.in. w: Ambra (spółka giełdowa), Elektrotim (spółka giełdowa), Grupa Azoty Puławy (spółka giełdowa), Medisept, Przemysłowe Centrum Optyki – PCO, ZPUE (spółka giełdowa).

Doradca zarządów ds. strategii m.in. Boryszew (spółka giełdowa), Ciech (spółka giełdowa), DHL Express, Europejski Fundusz Leasingowy, Pilkington Automotive Poland (spółka giełdowa), PKN Orlen (spółka giełdowa).

Prowadzenie szkoleń

Animator, wykładowca i trener ponad 400 szkoleń z zakresu zarządzania strategicznego, finansów i marketingu dla najwyższej kadry zarządzającej we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska. Wykładowca zewnętrzny (zaproszony) studiów podyplomowych „Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa”, „Efektywne Zarządzanie IT w przedsiębiorstwie”, „Podyplomowe Studium Business Intelligence – Systemy Wspomagania Decyzji Biznesowych” w Szkole Głównej Handlowej (SGH) w Warszawie.

Doświadczenie zawodowe i wykształcenie

Prezes spółki doradczej SODECO w Paryżu. Były dyrektor finansowy Dimacel – Alcatel (Francja), menedżer w firmach doradczych Ernst & Young (Francja) oraz Interconseil (Francja) – doradca w m.in.: Alcatel, Dumez – Grupa Vinci, Genest – Grupa Fayat, Grupa Nexans (Cablerie de Lens, Mars-Actel, Thomson), Urame, Babolat V.S.

Były wykładowca w Institut Francais de Gestion (Francja i Polska), absolwent m.in.: Université de Paris – ASSAS, Institut de Droit des Affaires de Paris oraz Executive Master – HEC/SGH.

Wyróżnienia i publikacje

Otrzymał nagrodę Prelegenta Roku, wybrany spośród ponad 800 prelegentów przez uczestników konferencji organizowanych przez Institute for International Research.

Autor licznych programów edukacyjnych dla kadry zarządzającej, publikacji z zakresu zarządzania strategicznego, marketingowego i finansowego. Autor książek i publikacji w prasie ekonomicznej z zakresu strategii, finansów, Balanced Scorecard oraz Value Based Management.

 

Justyna Kałużna

Menedżer Działu Doradztwa Biznesowego, trenerka i konsultantka we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska specjalizująca się w zarządzaniu strategicznym (budowa i wdrożenie strategii), opracowaniu analiz strategicznych oraz implementacji systemów Balanced Scorecard i MBO (zarządzania przez cele).

Doświadczenie zawodowe i wykształcenie

Posiada bogate doświadczenie praktyczne prowadząc jako menedżer operacyjny projekty doradcze w zakresie budowy i wdrożenia strategii oraz systemów Balanced Scorecard, m.in. w spółkach: Ambra, Pafana, Maskpol, PCM, PCO – Przemysłowym Centrum Optyki. Brała udział w projektach doradczych w zakresie opracowania i wdrożenia strategii rozwoju oraz implementacji systemów zarządzania przez cele strategiczne, m.in. w:
ECO – Energetyce Cieplnej Opolszczyzny, EGIS Polska, Kross, Lumel, Ortis, Rockwool Polska, Work Service oraz w dwóch spółkach hotelarskich.

Współpracowała przy wdrożeniu systemów zarządzania przez cele (MBO) w firmach Ciech, Exatel, Kolbud, OLPP (Operatorze Logistycznym Paliw Płynnych), Poznańskiej Hodowli Roślin oraz w Zakładach Azotowych „Puławy” oraz pracowała nad projektami struktur organizacyjnych obszarów sprzedaży i marketingu, segmentacji rynku, strategii rozwoju relacji z kluczowymi klientami oraz restrukturyzacji finansowej i majątkowej przedsiębiorstw.

Z jej doświadczeń trenerskich skorzystało ponad 300 top managerów uczestniczących w szkoleniach otwartych prowadzonych przez FIG Polska.

Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, stypendystka programu Socrates-Erasmus w Jonkoping International Business School w Szwecji.

Gdzie i kiedy

Warszawa 29 - 30 listopada 2021
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Zapisz się

Cena standardowa
za osobę
3650 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
Cena promocyjna
za zapis do 29 września
3285 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o.
02-032 Warszawa
ul. Filtrowa 75/5
woj. mazowieckie
Francuski Instytut Gospodarki Polska jest firmą ekspercką, której misją jest: „Wspierać najwyższą kadrę zarządzającą w osiąganiu przełomowych wyników poprzez edukację, doradztwo oraz nadzór nad realizacją projektów biznesowych w oparciu o &b...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić rejestrację oraz przekazać szczegóły organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o.
02-032 Warszawa ul. Filtrowa 75/5
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!