Seminarium

Rekrutacja i selekcja pracowników

O seminarium

Cele szkolenia:

Zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu doboru pracowników , procesu rekrutacji kandydatów, wyboru strategii rekrutacyjnej, doboru źródła pozyskiwania kandydatów do pracy, sposobów selekcji kandydatów, przeprowadzania rozmowy kompetencyjnej i procedury Assessment Center, badania efektywności procesu rekrutacji i selekcji

Uświadomienie roli osób rekrutujących w procesie budowania pozytywnego wizerunku firmy jako pracodawcy na rynku pracy

Wskazanie kamieni milowych w procesie doboru pracowników

Zapoznanie z przepisami prawa pracy, mającymi wpływ na przebieg procesu doboru pracowników do organizacji (co zawrzeć w ogłoszeniu, czego nie umieszczać, o co można pytać w trakcie rozmowy rekrutacyjnej, j akie obowiązki ma osoba rekrutująca po przeprowadzeniu testów psychologicznych i procedury Assessment Center)
Kto powinien wziąć udział?
  • Specjaliści ds. rekrutacji, którzy mają potrzebę uporządkowania swojej wiedzy i umiejętności z zakresu rekrutacji i selekcji
  • Osoby pracujące w działach HR z krótkim stażem pracy, zajmujące się procesem doboru pracowników i potrzebujące umiejętności niezbędnych do efektywnego prowadzenia procesu rekrutacji i selekcji
  • Menedżerowie, którzy odpowiadają za dobór pracowników, uczestniczą w procesach doboru, chcą uporządkować i rozwinąć swoje kompetencje w tym zakresie
  • Osoby pracujące poza działami HR, które odpowiadają za pozyskiwanie pracowników, prowadzą proces doboru, np. w działach sprzedaży

Program seminarium

Sesja I. Rekrutacja

  • Etapy procesu naboru kandydatów na wakujące stanowiska w organizacji.
  • Budowa profilu kandydata i konstrukcja ogłoszenia.
  • Wybór strategii rekrutacji i metody pozyskiwania kandydatów.
  • Szczególne wykorzystanie nowych mediów.
  • Budowa wizerunku pracodawcy na etapie doboru pracowników do organizacji.
  • Badanie efektywności procesu rekrutacji.

 

Sesja II. Selekcja

  • Wybór rekomendowanych kandydatów do zatrudnienia.
  • Preselekcja dokumentowa.
  • Omówienie najczęściej stosowanych metod selekcji kandydatów: wywiad telefoniczny, wywiad kompetencyjny, testy psychologiczne, referencje.
  • Efektywność procesu selekcji.

 

Sesja III. Assessment Center

  • Assessment Center – koncepcja centrum oceny.
  • Etapy pracy.
  • Wykorzystywane ćwiczenia.
  • Rola asesora i rozwój jego umiejętności.
  • Raport po sesji.
  • Feedback dla uczestnika, szczególny nacisk na rozwojową informację zwrotną dla kandydatów wewnętrznych.

Czas trwania

48 godz., 6 dni

Prelegenci

Cytat

Beata Wiernicka-Bełz – trener/ konsultant

Absolwentka Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości im. Leona Koźmińskiego. Ukończyła również Polsko-Niemieckie Studium Menadżerskie „Nowoczesne Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”. Doświadczony menedżer, dyrektor HR, trener i konsultant. Specjalista w zakresie budowania i wdrażania rozwiązań HRM. Zespoły, którymi kierowała lub których była członkiem, efektywnie wykorzystywały nowoczesne metody i narzędzia HR, przyczyniając się do wzrostu poziomu motywacji pracowników i poprawy relacji międzyludzkich, zapewniając przy tym najwyższy standard usługi. Doświadczony i certyfikowany trener biznesu  (Akademia Trenerów Biznesu SET). Specjalista z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i NLP (Practitioner in the Art of NLP, Business Practitioner in the Art of NLP, Master NLP), wykładowca w Instytucie Pedagogiki i Psychologii na Wydziale Pedagogicznym i Artystycznym Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, trener i konsultant w IBD Business School.

Praktyczne doświadczenie zawodowe związane z tematyką ZZL zdobyła pracując między innymi jako menedżer  (Pepsico-Poland Sp. z o.o.), dyrektor ds. personalno-szkoleniowych (Szlenkier S.A.), kierownik personalny (SIMPLE S.A) i dyrektor ds. zarządzania zasobami ludzkimi (Plastics Group Sp. z o. o.). Na zajmowanych stanowiskach była odpowiedzialna za wdrażanie polityki personalnej firm, rekrutację i selekcję, diagnozowanie oraz promowanie pracowników, określanie potrzeb szkoleniowych i planowanie „sukcesji” kadry.

Przeprowadziła wiele szkoleń i projektów doradczych z zakresu: opisów stanowisk pracy, rekrutacji i selekcji personelu, analizy i określania potrzeb szkoleniowych, systemów wynagrodzeń i motywacyjnych, analizy i wartościowania stanowisk pracy, systemów ocen, controllingu personalnego.

Beata Pietrzykowska-Stachnik – senior konsultant/ senior trener

Absolwentka wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego,  studiów podyplomowych na KUL oraz licznych szkoleń, m.in.  w obszarze budowania wizerunku pracodawcy czy nowoczesnych narzędzi rekrutacji.

Od początku kariery zawodowej związana z obszarem HR. Ma ponad 20-letnie doświadczenie w pracy zarówno w polskich, jak i w międzynarodowych przedsiębiorstwach na stanowiskach Dyrektora HR/ Dyrektora Departamentu/ Biura. Pracowała dla takich organizacji, jak Business Power Systems, Kredyt Bank,  Warta  ( TUIR Warta i TUnŻ Warta), Bank Zachodni WBK.

Odpowiadała za tworzenie strategii  HR dla całych organizacji, jak i strategii działań poszczególnych obszarów HR.  Posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu projektami HR, m.in. tworzeniu strategii działań emloyer brandingowych, wdrażaniu systemów ocen opartych na kompetencjach,   budowaniu skutecznych procesów rekrutacyjnych uwzględniających zmiany na rynku pracy,  tworzeniu  i zarządzaniu projektami szkoleniowo-rozwojowymi pracowników, zarządzaniu badaniami zaangażowania pracowników,  budowaniu programów outplacementowych  czy przygotowaniu i koordynowaniu projektów AC/DC.  W swojej pracy odpowiadała za tworzenie i zarządzanie zespołami HR.

Posiada bogate doświadczenia trenerskie,  m.in. z zakresu przywództwa, budowania zespołu, skutecznej rekrutacji, systemu ocen pracowników, zarządzania zmianą, komunikacji, negocjacji, EB. Prowadząc szkolenia odwołuje się do doświadczeń biznesowych i łączy to z wiedzą psychologiczną.  Najważniejszym celem każdego szkolenia jest dostarczenie wiedzy i umiejętności, które pozwolą uczestnikom szkolenia efektywniej i z większą satysfakcją realizować   zadania w ich miejscu pracy.

dr Hanna Macyra – trener, konsultant, coach

Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, dr nauk humanistycznych. Ma międzynarodowy certyfikat coacha ICC, ukończyła także Szkołę Trenerów „Inwenta”. Posiada 10-letnie doświadczenie trenerskie i coachingowe oraz ponad 20-letnie doświadczenie menedżerskie, zdobyte m.in. w międzynarodowych korporacjach i firmach polskich głównie w sektorze produkcyjnym, w tym jako dyrektor zarządzający HR. Jest również  konsultantem SEB, jedynej w Polsce licencjonowanej metodologii do badania rentowności projektów rozwojowych.

Główne obszary specjalizacji to: przywództwo, zarządzanie projektami, metodologia Lean Management, polityka szkoleń i rozwoju (wszystkie procesy), systemy okresowych ocen pracowniczych, zarządzanie zmianą, negocjacje, a także kompetencje menedżerskie oraz osobiste i interpersonalne.

Prowadzi szkolenia dla kadry menedżerskiej (od średniej do najwyższej) oraz dla pracowników liniowych. Ma wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i wdrażaniu w dużych firmach projektów z zakresu HR zarówno rozwojowego: modele kompetencji, oceny pracownicze, zarządzanie talentami, plany sukcesji, jak i administracji kadrowo-płacowej: wdrażanie systemów kadrowo-płacowych (SAP), centralizacja funkcji kadrowo-płacowej (dla organizacji zatrudniającej 23 tys. pracowników).

Realizowała szkolenia i projekty doradcze między innymi dla: GlaxoSmithKline, Akzo Nobel (Nobiles Włocławek), Bank Staropolski, Metalplast Oborniki, United Techonogies Corporation (WSK Rzeszów), PCC SE, Konsalnet, Aminex, Credit Agricole, Kompania Węglowa, Grupa Żywiec, Coface.

Marzena Kostelecka – trener/ konsultant/ coach

Absolwentka Wydziału Filologii Uniwersytetu Śląskiego oraz studiów podyplomowych z zarządzania ludźmi (Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Podyplomowe Studium Zarządzania Ludźmi) i Gender Studies (Uniwersytet Warszawski). Specjalizuje się w takich dziedzinach, jak: bilansowanie procesu oceny okresowej dla stanowisk menedżerskich i niższych, współtworzenie indywidualnych planów rozwojowych, detekcja potencjałów, rekrutacja (wewnętrzna/zewnętrzna) na stanowiska menedżerskie,  współtworzenie planów integracji i stażu dla stanowisk menedżerskich i specjalistycznych, planowanie zastępstw na stanowiska menedżerskie w regionie. Ponadto od lat prowadzi sesje assessment i development center, coaching, mentoring dla kadry menedżerskiej i kadry rezerwowej, a także szkolenia z zakresu: rekrutacji, oceny okresowej, umiejętności menadżerskich oraz rozwoju talentów.

Gdzie i kiedy

Online 17 grudnia 2020 - 29 stycznia 2021

Gdzie i kiedy

Online 28 listopada 2020 - 17 stycznia 2021

Zapisz się

Cena 1
zł + 23% VAT za osobę
3510 PLN
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, certyfikat IBD Business School oraz lunch i serwis kawowy). Cena szkolenia z dodatkowym certyfikatem International Education Society: 4 300 PLN (w tym koszt certyfikatu 400 PLN).
Zapisz się

Organizator

IBD Business School Sp. z o.o.
03-704 Warszawa
ul. Panieńska 9
woj. mazowieckie
Instytut jest jedną z czołowych firm doradczo-szkoleniowych na polskim rynku. Działa od 1990 roku. We współpracy z Polską Fundacją Badań nad Zarządzaniem prowadzi także działalność badawczą w zakresie zarządzania organizacją, w szczególności zasobami...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Zachęcamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony szkolenia. Po jego oodebraniu skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Warunkiem uzyskania certyfikatów ukończenia programu, przyznawanych przez IBD Business School oraz International Education Society, jest obecność na minimum 80% zajęć.

wymagany jest komputer z dostępem do internetu

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

IBD Business School Sp. z o.o.
03-704 Warszawa ul. Panieńska 9
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!