• Szkolenia dla sekretarek, szkolenia sekretarka, kursy sekretariat
Wyszukiwanie wydarzeń
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

• Szkolenia dla sekretarek, szkolenia sekretarka, kursy sekretariat

Wyświetlone wszystkie (80)
1

• Szkolenia dla sekretarek, szkolenia sekretarka, kursy sekretariat • Szkolenia dla sekretarek, szkolenia sekretarka, kursy sekretariat

Wyświetlone wszystkie (80)
1
Zobacz również

Szkolenia dla sekretarek

Choć zawód sekretarki czy asystentki prezesa lub zarządu może się wydawać mało skomplikowany, w rzeczywistości na osobie pełniącej taką funkcję spoczywają ważne obowiązki. Dlatego powinna ona nieustannie poszerzać kompetencje – tak, aby jakość jej pracy była wizytówką firmy, wzmacniała jej pozytywny wizerunek, a także wspierała codzienną realizację procesów biznesowych przedsiębiorstwa. Jakie szkolenia dla sekretarek pomogą podnieść poziom kwalifikacji?

Jaką rolę w firmie pełni sekretarka?

Sekretarka lub sekretarz to osoba, która pracuje w biurze i zajmuje się wykonywaniem bardzo szeroko pojętych zadań administracyjnych, najczęściej związanych z pracą przełożonego – np. prezesa, dyrektora czy kierownika działu. Sam zakres zadań jest zróżnicowany i w dużej mierze uzależniony od specyfiki funkcjonowania organizacji, jednak do grupy częstych obowiązków należą:
  • prowadzenie kalendarza osoby przełożonej – wyznaczanie godzin spotkań i ustalanie kwestii organizacyjnych z nimi związanych,
  • organizacja dokumentacji biurowej – np. przygotowywanie umów i zleceń do podpisu dla przełożonego, weryfikacja ich poprawności, kompletacja niezbędnych dokumentów,
  • bieżące przyjmowanie interesantów – np. klientów i kontrahentów, którzy odwiedzają siedzibę,
  • odbieranie i wykonywanie połączeń telefonicznych,
  • sporządzanie notatek ze spotkań odbywanych przez przełożonego,
  • zapewnianie przekąsek oraz napojów na spotkania i narady.
Osoba na tym stanowisku pełni również funkcje reprezentacyjne.

Czego oczekuje się od pracownika sekretariatu?

Z uwagi na szerokie (i zmieniające się) spektrum obowiązków, jakie spoczywają na pracowniku sekretariatu, równie rozległe są oczekiwania w zakresie kompetencji. Sekretarka / asystentka powinna być osobą:
  • biegle posługującą się komputerem oraz oprogramowaniem i sprzętem biurowym – zwłaszcza urządzeniami takimi jak kserokopiarka, skaner czy faks,
  • o przyjaznej aparycji i wysokiej kulturze osobistej,
  • o wysokich kompetencjach komunikacyjnych, w tym komunikacji interpersonalnej,
  • o doskonałych zdolnościach organizacyjnej,
  • z szeroką wiedzą z zakresu biurowo-administracyjnego,
wykazująca zdolności do nieustannego poszerzania kompetencji, jak również wysoce „elastyczna” i dyspozycyjna.

W wielu przypadkach przydatna będzie również znajomość języków obcych.

Szkolenia dla asystentek i asystentów – jakie warto odbyć?

W uzyskaniu i nieustannym podnoszeniu kompetencji osobom pracującym na takich stanowiskach pomagają rozmaite szkolenia dla sekretarek. Możliwe jest zarówno uczestnictwo w szkoleniach otwartych, jak i zamkniętych – są one często organizowane przez duże korporacje. A w jakim zakresie warto poszerzać kompetencje? Oto kluczowe obszary.

Etykieta i savoir-vivre w biznesie

W świecie biznesu obowiązuje wiele niepisanych zasad, które często determinują, czy kontrahenci podejmą ze sobą współpracę. W jaki sposób witać gości? Jakich zwrotów grzecznościowych użyć w przygotowywanej korespondencji? Jak w kulturalny sposób prowadzić rozmowę telefoniczną? Jakie są podstawowe zasady komunikacji międzykulturowej? Na jakie gesty warto uważać? Na te pytania powinna znać odpowiedź każda dobra sekretarka. Odpowiednie szkolenie pozwoli poznać zasady etykiety w biznesie nie tylko w teorii, ale i przećwiczyć je w praktyce.

Szkolenia z zakresu komunikacji interpersonalnej

Clou pracy sekretarki jest komunikacja – nie tylko z przełożonymi, ale także z innymi pracownikami managementu oraz członkami zespołu, a także z osobami z zewnątrz: klientami, kontrahentami, interesantami. Nierzadko zdarzają się wymagające sytuacje – np. trudni klienci, którzy zachowują się agresywnie i podnoszą różnego rodzaju roszczenia. Pracownik sekretariatu powinien poznać techniki, które pozwolą skutecznie „rozbroić” takie sytuacje i efektywnie obsłużyć każdą osobę, a także zachować się asertywnie w większości sytuacji tego wymagających.

Zarządzanie czasem

Perfekcyjna organizacja pracy – swojej, jak i przełożonego – to dla sekretarki wymóg konieczny. Szkolenia z zarządzaniem czasem ułatwią ustalenie właściwej kolejności realizacji zadań, optymalizację kalendarza własnego oraz szefa, jak również podniosą efektywność wykonywanych obowiązków.

Język obcy biznesowy

Nawet jeśli sekretarka dobrze zna język obcy, ten, którym posługuje się świat biznesu różni się od używanego ogólnie. Odpowiednie językowe szkolenia dla sekretarek pozwolą poznać kluczowe pojęcia i zwroty niezbędne w komunikacji firmowej – np. podczas wysyłania maili służbowych czy w trakcie telefonicznych rozmów o tematyce handlowej.

Autoprezentacja

Wizerunek osoby zasiadającej w sekretariacie ma znaczenie dla sposobu, w jaki odbierana jest firma. Ważna jest nie tylko aparycja, ale i to, czy sekretarka przestrzega biznesowego dress-code’u oraz dba o odpowiednią mowę ciała. Szkolenia dla asystentek i asystentów o takiej tematyce pomogą poprawić prezencję.

Public relations

Zadania asystentki czy sekretarki dość często wkraczają w sferę PR-u. Przygotowywanie informacji do mediów lub pracowników, odpowiadanie na trudne pytania zadawane przez dziennikarzy… dyplomatyczne zachowania oraz świadome kreowanie wizerunku organizacji są od niej również oczekiwane.

To oczywiście tylko kilka typów szkoleń dla pracownika sekretariatu. Może on również poszerzać swoje kompetencje w innych obszarach, nie tylko tych określanych jako miękkie.