Wyszukiwanie wydarzeń
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Szkolenia marketingowe: baza szkoleń i kursów marketingowych

Wyświetlone wszystkie (142)
1
B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.

B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.
B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.

B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.
B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.

B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.
Cognity

Cognity

Szkolenia marketingowe: baza szkoleń i kursów marketingowych Szkolenia marketingowe: baza szkoleń i kursów marketingowych

Wyświetlone wszystkie (142)
1
Zobacz również

Marketing i szkolenia marketingowe w firmie

W społecznym odbiorze marketing od dawna wyrasta na jedną z najważniejszych dziedzin odpowiadających za sukces biznesowy. W dobie ogromnej konkurencji na rynku przestaje bowiem wystarczyć dobry produkt. Wystarczy spojrzeć na media społecznościowe – bez dobrze prowadzonych profili firma nie może liczyć na wysokie zainteresowanie klientów, a trendy w tym zakresie zmieniają się jak w kalejdoskopie. Dlatego warto się stale podnosić umiejętności pracowników w obszarze marketingu, zarządzania marką czy technik promocji. Sprawdź naszą bazę wiedzy o szkoleniach marketingowych.

Czym jest marketing?

Jedna z najpopularniejszych definicji opracowana przez Philipa Kotlera określa, że marketing to nauka i sztuka badania, tworzenia i oferowania z zyskiem produktów mających wartość dla klienta w celu zaspokojenia potrzeb rynku docelowego. Określa się go również jako sposób działania i zarządzania zorientowany na rynek i klienta. To wszelkie czynności, które wspierają sprzedaż, czyli przede wszystkim:
  • prowadzenie badań i analiza otoczenia,
  • wsparcie sprzedaży,
  • reklama,
  • promocja produktów,
  • kreowanie potrzeb,
  • zarządzanie marką,
  • budowanie odpowiedniego wizerunku firmy,
  • dążenie do usatysfakcjonowania klienta.
Według idei marketingu wszelkie działania w sferze produkcji i obrotu towarowego powinny być podporządkowane życzeniom nabywców, a jednocześnie należy pobudzać i rozwijać ich potrzeby. W praktyce może on obejmować bardzo wiele czynności. Bez problemu można wymienić ponad 20 typów marketingu, które stosują odrębne techniki. Do najczęściej obecnie stosowanych należy przede wszystkim digital marketing (marketing internetowy, e-marketing), a w szczególności social media marketing dotyczący mediów społecznościowych (zobacz szkolenia Facebook) czy w wyszukiwarkach internetowych (zobacz szkolenia Google Ads). Na znaczeniu zyskuje też content marketing mający związek z działaniami SEO, czyli pozycjonowaniem oraz mający na celu zainteresować odbiorców przydatnymi, ciekawymi treściami (copywriting).

Znaczenie marketingu dla współczesnych przedsiębiorstw

Obecnie coraz częściej zwraca się uwagę na rolę marketingu w przedsiębiorstwie. To jeden z najskuteczniejszych sposobów, by wyróżnić się na nasyconym rynku. Spójne, przemyślane i odpowiednio dopasowane do charakteru firmy oraz jej klientów działania marketingowe pozwalają bezpośrednio i pośrednio wpływać na sprzedaż – zarówno poprzez bardziej oczywiste formy promocji i reklamy, a także działania takie jak telemarketing czy budowanie wizerunku. Dlatego wykwalifikowane w tym kierunku osoby powinny współpracować z każdą firmą chcącą odnieść sukces. Między innymi z tego powodu popularność szkoleń marketingowych wciąż wzrasta.

Marketing cyfrowy kluczem do sukcesu firmy

Zainteresowaniem przedsiębiorców w dzisiejszych czasach cieszy się głównie marketing cyfrowy (digital marketing) wraz ze wszystkimi jego odnogami. Nie da się nie zauważyć, że Internet absolutnie zdominował wiele sfer życia. To w sieci poszukujemy informacji, robimy zakupy, a nierzadko także pracujemy. Jednocześnie jest to najbardziej bezpośredni kanał komunikacji, którym można docierać zarówno do ogromnych mas, jak i do każdego klienta z osobna.

Jednocześnie digital marketing sam w sobie wymaga stosunkowo niedużych nakładów finansowych. Ta dziedzina wiąże się jednak z ogromem technik, narzędzi i aplikacji służących różnym aspektom działań marketingowych. Jest również bardzo szeroka i powinna łączyć zróżnicowane działania – począwszy od SEO i content marketingu, a skończywszy na mediach społecznościowych (social media marketingu). Nauczyć się zasad digital marketingu oraz poznać najnowsze trendy w tej dziedzinie można na specjalistycznych szkoleniach.

Szkolenia marketingowe dla pracowników – czy warto?

Chcąc prowadzić skuteczne działania marketingowe, pracodawcy mogą zastosować jedną z kilku technik. Niemniej jednak zawsze warto skorzystać z pomocy profesjonalistów. Marketing traktowany „z doskoku” i prowadzony w nieprzemyślany sposób może przynieść więcej szkody niż pożytku.

Idealnym rozwiązaniem dla większych firm jest zatrudnienie całego działu marketingu, który powinien czuwać nad wszystkimi jego aspektami. Nie oznacza to jednak, że wystarczy wybrać kandydatów o odpowiednich kwalifikacjach i dać im wolną rękę. Rzeczywistość biznesowa zmienia się niezwykle dynamicznie, a to, co zaledwie wczoraj przynosiło znakomite rezultaty, dziś przestaje działać. Dlatego kluczem do skutecznego marketingu jest stałe dokształcanie. Powinno ono być prowadzone we własnym zakresie, ale przy poznawaniu nowych technik i trendów najskuteczniejsze jest zdanie się na profesjonalne szkolenie.

Pracodawca chcący zadbać o najwyższy poziom działań marketingowych firmy powinien trzymać rękę na pulsie i inwestować w dokształcanie pracowników. Można zdecydować się na wysłanie na szkolenie szefa działu marketingu, który następnie stanie się mentorem dla swojego zespołu i pokieruje wdrażaniem nowych technik. Dobrym rozwiązaniem jest też szkolenie zamknięte dla całego działu – wówczas program może odnosić się do specyfiki działalności firmy i pomóc w otwarciu jej na nowe narzędzia dla skuteczniejszego marketingu.