Znajdź szkolenia dla asystentek i asystentów, szkolenia dla sekretarek i sekretarzy!

  • Wyszukaj szkolenia dotyczące profesjonalnego zarządzania sekretariatem
  • Sprawdź program szkoleń dla sekretarek i zarejestruj się online!
Rozwiń Praca we współczesnym sekretariacie wymaga coraz szerszych kompetencji, dlatego inwestowanie w stały rozwój i podnoszenie wiedzy jest niezbędne, aby sprostać oczekiwaniom. Pomóc w tym mogą liczne kursy i szkolenia dla sekretarek oraz szkolenia dla asystentek i asystentów organizowane stacjonarnie oraz online. W naszej bazie staraliśmy się zgromadzić szkolenia dla sekretarek, szkolenia dla asystentek i asystentów od czołowych firm szkoleniowych i trenerów, co pozwala porównać program zajęć i ceny poszczególnych kursów oraz wybrać warsztaty najlepiej dopasowane do potrzeb i oczekiwań. Życzymy udanych szkoleń! Zwiń

szkolenia dla sekretarek i asystentek

Szkolenia dla sekretarek i asystentek: 10

  • już od 2 821 zł
2 821 zł
  • już od 1 396 zł
1 396 zł
  • już od 785 zł
785 zł
  • już od 386 zł
386 zł
  • już od 213 zł
213 zł
  • już od 1 776 zł
1 776 zł
  • już od 8 640 zł
8 640 zł
  • już od 1 716 zł
1 716 zł
  • już od 2 395 zł
2 395 zł
Artykuł

Szkolenia dla sekretarek i asystentek, kursy dla sekretarzy i asystentów!

Choć zawód sekretarki czy asystentki prezesa lub zarządu (także sekretarza czy asystenta) może się wydawać mało skomplikowany, w rzeczywistości na osobie pełniącej taką funkcję spoczywają ważne obowiązki. Dlatego powinna ona nieustannie poszerzać kompetencje – tak, aby jakość jej pracy była wizytówką firmy, wzmacniała jej pozytywny wizerunek, a także wspierała codzienną realizację procesów biznesowych przedsiębiorstwa. Jakie szkolenia dla sekretarek, sekretarzy, systentek i asystentów pomogą podnieść kwalifikacje personelu w sekretariacie?

Spis treści:

  1. Sekretarka, sekretarz
  2. Czego oczekuje się od pracownika sekretariatu?
  3. Jakie szkolenia dla sekretarek i asystentek i asystentów warto rozważyć?
  4. Gdzie znaleźć szkolenia dla sekretarek?
  5. Ciekawe szkolenia dla sekretarek, dla asystentek i asystentów
Sekretarka, sekretarz

Kim jest sekretarka lub sekretarz? Jaką rolę w firmie pełnią sekretarka lub sekretarz? Sekretarka lub sekretarz to osoba, która pracuje w biurze i zajmuje się wykonywaniem bardzo szeroko pojętych zadań administracyjnych, najczęściej związanych z pracą przełożonego – np. prezesa, dyrektora, zarządu czy kierownika działu. Sam zakres zadań jest zróżnicowany i w dużej mierze uzależniony od specyfiki funkcjonowania organizacji, jednak do grupy częstych obowiązków należą:

  • prowadzenie kalendarza osoby przełożonej – wyznaczanie godzin spotkań i ustalanie kwestii organizacyjnych z nimi związanych,
  • organizacja dokumentacji biurowej – np. przygotowywanie umów i zleceń do podpisu dla przełożonego, weryfikacja ich poprawności, kompletacja niezbędnych dokumentów,
  • bieżące przyjmowanie interesantów – np. klientów i kontrahentów, którzy odwiedzają siedzibę,
  • odbieranie i wykonywanie połączeń telefonicznych,
  • sporządzanie notatek ze spotkań odbywanych przez przełożonego,
  • organizacja posiedzeń zarządu oraz rady nadzorczej oraz protokołowanie posiedzeń,
  • zarządzanie bieżącą pracą sekretariatu, biura zarządu itp.,
  • zapewnianie przekąsek oraz napojów na spotkania i narady.

Osoba na tym stanowisku pełni również funkcje reprezentacyjne.

Czego oczekuje się od pracownika sekretariatu?

Z uwagi na szerokie (i zmieniające się) spektrum obowiązków, jakie spoczywają na pracowniku sekretariatu, równie rozległe są oczekiwania w zakresie kompetencji jakie powinien posiadać sekretarz lub sekretarka. Sekretarka, sekretarz, asystentka i asystent powinny być osobą:

  • biegle posługującą się komputerem oraz oprogramowaniem i sprzętem biurowym – zwłaszcza programami biurowymi z pakietu Office czy urządzeniami takimi jak kserokopiarka czy skaner,
  • o przyjaznej aparycji i wysokiej kulturze osobistej,
  • o wysokich kompetencjach komunikacyjnych, w tym komunikacji interpersonalnej,
  • o doskonałych zdolnościach organizacyjnej,
  • z szeroką wiedzą z zakresu biurowo-administracyjnego, wykazująca zdolności do nieustannego poszerzania kompetencji, jak również wysoce „elastyczna” i dyspozycyjna.

W wielu przypadkach przydatna będzie również znajomość języków obcych oraz dobra opientacja prawna.

Jakie szkolenia dla sekretarek, asystentek i asystentów warto rozważyć?

W uzyskaniu i nieustannym podnoszeniu kompetencji osobom pracującym na takich stanowiskach pomagają rozmaite szkolenia dla sekretarek i asystentek. Możliwe jest zarówno uczestnictwo w szkoleniach otwartych, jak i zamkniętych – są one często organizowane przez duże korporacje. A w jakim zakresie warto poszerzać kompetencje? Oto kluczowe obszary.

Etykieta i savoir-vivre w biznesie. W świecie biznesu obowiązuje wiele niepisanych zasad, które często determinują, czy kontrahenci podejmą ze sobą współpracę. W jaki sposób witać gości? Jakich zwrotów grzecznościowych użyć w przygotowywanej korespondencji? Jak w kulturalny sposób prowadzić rozmowę telefoniczną? Jakie są podstawowe zasady komunikacji międzykulturowej? Na jakie gesty warto uważać? Na te pytania powinna znać odpowiedź każda dobra sekretarka. Odpowiednie szkolenie pozwoli poznać zasady etykiety w biznesie nie tylko w teorii, ale i przećwiczyć je w praktyce.

Szkolenia z zakresu komunikacji interpersonalnej. Clou pracy sekretarki jest komunikacja – nie tylko z przełożonymi, ale także z innymi pracownikami managementu oraz członkami zespołu, a także z osobami z zewnątrz: klientami, kontrahentami, interesantami. Nierzadko zdarzają się wymagające sytuacje – np. trudni klienci, którzy zachowują się agresywnie i podnoszą różnego rodzaju roszczenia. Pracownik sekretariatu powinien poznać techniki, które pozwolą skutecznie „rozbroić” takie sytuacje i efektywnie obsłużyć każdą osobę, a także zachować się asertywnie w większości sytuacji tego wymagających.

Zarządzanie czasem. Perfekcyjna organizacja pracy – swojej, jak i przełożonego – to dla sekretarki wymóg konieczny. Szkolenia z zarządzania czasem ułatwią ustalenie właściwej kolejności realizacji zadań, optymalizację kalendarza własnego oraz szefa, jak również podniosą efektywność wykonywanych obowiązków.

Język obcy biznesowy. Nawet jeśli sekretarka dobrze zna język obcy, ten, którym posługuje się świat biznesu różni się od używanego ogólnie. Odpowiednie szkolenia językowe dla sekretarek pozwolą poznać kluczowe pojęcia i zwroty niezbędne w komunikacji firmowej – np. podczas wysyłania maili służbowych czy w trakcie telefonicznych rozmów o tematyce handlowej.

AutoprezentacjaWizerunek osoby zasiadającej w sekretariacie ma znaczenie dla sposobu, w jaki odbierana jest firma. Ważna jest nie tylko aparycja, ale i to, czy sekretarka przestrzega biznesowego dress-code’u oraz dba o odpowiednią mowę ciała. Szkolenia dla asystentek i asystentów o takiej tematyce pomogą poprawić prezencję.

Media relationsZadania asystentki czy sekretarki dość często wkraczają w sferę PR-u. Przygotowywanie informacji do mediów lub pracowników, odpowiadanie na trudne pytania zadawane przez dziennikarzy… dyplomatyczne zachowania oraz świadome kreowanie wizerunku organizacji są od niej również oczekiwane.

To oczywiście tylko kilka typów szkoleń dla pracownika sekretariatu. Może on również poszerzać swoje kompetencje w innych obszarach, nie tylko tych określanych jako miękkie.

Gdzie znaleźć szkolenia dla sekretarek?

Szkolenia i kursy dla sekretarek, asystentów i asystentek zarządu, a także office manager'ów można znaleźć w większości dużych miast. W ostatnich tygodniach miasta, w których tego typu szkolenia były organizowane to m.in.: Warszawa, Kraków, Wrocław, Łódź, Katowice, Gdańsk, Bydgoszcz czy Lublin. Szkolenia dla sekretarek coraz częściej organizowane są również online, w tym szkolenia ze specjalizacją, np.: szkolenia dla sekretarek szkolnych czy medycznych, szkolenia dla sekretarek w urzędzie... Rozwija się również oferta kursów online realizowanych na platformach e-learning - ich zaletą jest możliwość realizacji programu zajęć w dogodnym dla uczestnika czasie. Może on wiele razy wracać do materiałów, co pozwala poszerzać kometencje nawet przy nieregularnym czasie pracy.

Ciekawe szkolenia dla sekretarek, dla asystentek i asystentów

Baza zawiera zarówno szkolenia dla sekretarek online, jak i stacjonarne, a także szkolenia dla asystentek i asystentów biur zarządów i rad nadzorczych. Najczęściej pojawiające się w ofercie tytuły szkoleń i kursów dla sekretarek i asystentek to:

  • Szkolenie dla sekretarek i asystentek zarządów i rad nadzorczych
  • Kurs online Wirtualna Asystentka 
  • Akademia Profesjonalnej Asystentki i Sekretarki
  • Profesjonalna obsługa sekretariatu - warsztat dla sekretarek i asystentów
  • Profesjonalny sekretariat w urzędzie - szkolenie dla sekretarek w instytucjach publicznych
  • Nowoczesne metody i narzędzia pracy w sekretariacie
  • Szkolenie Organizacja pracy sekretariatu i biura zarządu
  • Kurs Office Manager, zarządzanie sekretariatem i obsługa sekretariatu
  • Kurs sekretarki medycznej, kurs sekretarki szkolnej
  • Kurs na sekretarkę i asystentkę online z certyfikatem
  • Szkolenie Profesjonalna Asystentka i Sekretarka Zarządu i Rady Nadzorczej
  • Profesjonalny sekretariat i biuro zarządu - kurs sekretarki biurowej
  • Szkolenie Wirtualna Asystentka i Asystent Zarządu
Szkolenia dla sekretarek i asystentek, kursy dla sekretarzy i asystentów!
Sekretarka, asystentka

Artykuły dla sekretarek i asystentek

Rozwijamy skuteczność osobistą i zawodową na szkoleniach!
22 czerwca 2021
Rozwijamy skuteczność osobistą i zawodową na szkoleniach!

Umiejętności twarde to nie wszystko, dowiedz się czym są umiejętności miękkie i jak wesprzeć ich rozwój poprzez umiejętnie dobrane szkolenia.

Czytaj więcej
Stres w pracy - na czym polega zarządzanie stresem w miejscu pracy?
15 lipca 2021
Stres w pracy - na czym polega zarządzanie stresem w miejscu pracy?

Stres motywuje, jednakże jego nadmiar kończy się poważnymi konsekwencjami zdrowotnymi i społecznymi, a dla pracodawcy znacznym spadkiem wydajności zespołu. Jak przeciwdziałać stresowi w miejscu pracy?

Czytaj więcej
Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych
28 lipca 2021
Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych

Występowanie publiczne i prezentacje to nieodłączna część warsztatu współczesnych przywódców i menedżerów. Jak przygotować się do wystąpienia publicznego? Jak zainteresować, zaangażować i porwać tłum prowadząc prezentacje?

Czytaj więcej
Autoprezentacja: czym jest i jakie są zasady skutecznej autoprezentacji?
18 października 2021
Autoprezentacja: czym jest i jakie są zasady skutecznej autoprezentacji?

Umiejętność autoprezentacji znajduje zastosowanie podczas rozmowy kwalifikacyjnej, wystąpienia publicznego, negocjacji handlowych, jak też w życiu prywatnym. Dowiedz się czym jest autoprezentacja?

Czytaj więcej
Szkolenia dla sekretarek, szkolenia dla asystentek

Zostaw swój e-mail, aby otrzymywać powiadomienia, gdy pojawi się nowe szkolenie dla sekretarek lub asystentek!