Znajdź kurs social media lub szkolenie z social media!

  • Poznaj szkolenia social media, kursy social media online oraz kursy dla SMM
  • Sprawdź program zajęć, ceny i zapisz się przez darmowy formularz rejestracji!
Rozwiń Szukasz szkolenia z social media lub kursu social media online? A może zastanawiasz się nad kursem SMM (Social Media Manager)? Sprawdź szkolenia i kursy w największej polskiej bazie szkoleń poświęconych mediom społecznościowym. Porównaj program zajęć, sprawdź życiorysy trenerów prowadzących szkolenia oraz ceny szkoleń i zapisz się na wybrane szkolenie social media lub kurs media społecznościowe poprzez nasz bezpłatny formularz rejestracji online! Zwiń

Social media
Artykuł

Social media w działalności biznesowej - szkolenia i kursy social media.

Jeszcze kilka lat temu niczym mantrę powtarzało się „jeśli nie ma Cię w Google, nie istniejesz”. Te słowa, choć brzmią jak wytarty slogan, nadal są prawdziwe w świecie biznesu. Dziś jednak można rozszerzyć tę zasadę o obecność w mediach społecznościowych. Po co firmie potrzebne są social media i w jaki sposób je wykorzystać? Jak poprzesz kurs social media bądź szkolenie social media przygotować firmę do obecności w mediach społecznościowych? Oto najważniejsze informacje na ten temat.

Spis treści:

  1. Co to są social media?
  2. Najważniejsze social media
  3. Co dają social media firmie?
  4. Jak prowadzić działania w social mediach?
  5. Szkolenia i kursy social media
  6. Social media szkolenia, kursy, warsztaty - dla kogo?
  7. Ile kosztuje szkolenie lub kurs social media?
  8. Jak zostać Social Media Manager lub specjalistą social media?
Co to są social media?

Social media to nic innego jak media społecznościowe, a więc portale internetowe oraz aplikacje dostępne na komputerach, tabletach i smartfonach, które służą do komunikacji pomiędzy użytkownikami. Czym różnią się od mediów tradycyjnych? Przede wszystkim interaktywnym charakterem – co oznacza, że komunikacja nie przebiega tutaj jednokierunkowo (od jednego dużego nadawcy do wielu odbiorców), ale wielokierunkowo.

To zwiększa „demokratyczność” przekazu i sprawia, że przekazywanie informacji rządzi się zupełnie innymi prawami. To, do ilu odbiorców dotrze się z komunikatem, zależy od tego, jak bardzo będzie on się podobał czy interesował użytkowników wybranego portalu. Dlatego właśnie skuteczność komunikacji mierzy się tu inaczej niż zlecając publikację standardowej reklamy w prasie, radio czy telewizji. Kluczowe, poza zasięgami, są tutaj:

  • liczba interakcji z opublikowanym postem – a więc np. kliknięć w linkowaną treść czy komentarzy,
  • liczba polubień oraz udostępnień wpisu.

Dowiedz się więcej czym są media społecznściowe?

Najważniejsze social media

Świat social mediów rozwija się dynamicznie, ale najważniejsi gracze na rynku pozostają ci sami. Największy to oczywiście Facebook – korzysta z niego ponad 2,5 miliarda (!) użytkowników na całym świecie, z czego w Europie ponad 300 milionów. Ponadto warto wymienić:

  • LinkedIn – portal społecznościowy dla profesjonalistów, służący głównie komunikacji na poziomie B2B,
  • Instagram – koncentrujący się na komunikacji obrazem,
  • Twitter – do przekazywania krótkich, bieżących wiadomości oraz komentowania rzeczywistości.
  • TikTok – główny rywal portalu i aplikacji Instagram służący do dzielenia się krótkimi filmikami multimedialnymi.

Marki mogą sięgnąć również do komunikacji za pomocą takich social mediów jak Snapchat, WhatsApp, Facebook Messenger itp. Warto jednak pamiętać, że dobór kanałów komunikacji z obszaru social mediów powinien być dopasowany do profilu działalności firmy. Przykładowo marki konsumenckie, których grupą docelową są nastolatkowie i młodzi dorośli, powinny rozważyć komunikację za pośrednictwem Tik Toka czy Instagrama, ale już te działające w obszarze B2B mogą pozostać przy Facebooku i LinkedInie. Kluczowa jest przemyślana strategia komunikacji.

Co dają social media firmie?

Obecność firm w mediach społecznościowych może mieć bezpośrednie przełożenie na wyniki sprzedażowe, firmy coraz częściej wykorzystują narzędzia nakierowane właśnie na popchnięcie klienta w dół lejka sprzedażowego. Jednak na komunikację za pośrednictwem social mediów należy patrzeć w szerszej perspektywie, gdyż może ona być również działaniem z obszaru public relations i marketingu internetowego. A więc jej zadania to:

  • budowanie świadomości i zarządzanie marką w grupie docelowej klientów i szeroko pojętym otoczeniu rynkowym,
  • wzmacnianie pozytywnego wizerunku brandu – tak, aby budził odpowiednie, pożądane skojarzenia,
  • robienie „szumu” wokół marki,
  • podtrzymywanie kontaktu z odbiorcami – obecnymi i byłymi klientami, a także tymi przyszłymi,
  • wspieranie działań z obszaru e-marketingu i reklamy – za pośrednictwem social mediów można również prowadzić działalność stricte nakierowaną na promocję.

Warto pamiętać, że dziś Facebook dla dużej grupy osób jest podstawowym źródłem informacji o tym, co dzieje się w otaczającym je świecie. Dlatego skuteczne uwidocznienie się na tym portalu to dobry sposób, aby zwrócić na siebie uwagę i poszerzyć krąg odbiorców. Nie można również zapomnieć, że komunikacja w tej formie (czy to na Facebook czy na innej platformie social media) daje w pełni mierzalne efekty – platformy społecznościowe udostępniają bardzo precyzyjne dane statystyczne, które pozwalają na bieżąco weryfikować i modyfikować strategię promocji.

Jak prowadzić działania w social mediach?

Działania w social mediach można prowadzić na dwa sposoby:

  • bezpłatnie – np. założenie i prowadzenie profilu na Facebooku, Instagramie czy w LinkedIn nic nie kosztuje. Regularne publikowanie informacji i ciekawy sposób komunikowania się z widzami może pozwolić na uzyskanie szerokiego zasięgu organicznego,
  • płatnie – narzędzia reklamowe na portalach społecznościowych są niezwykle rozbudowane. Np. na Facebooku użytkownik ma możliwość promowania postów tak, aby dotarły do szerszej grupy osób, publikowania reklam sponsorowanych (zarówno w głównym news feedzie, jak i na bocznych paskach), karuzeli z ofertami produktowymi, linków sponsorowanych i wielu innych materiałów.

Najlepszym rozwiązaniem jest połączenie obu tych kierunków działania w ramach dobrze zaplanowanej kampanii. Można ją opracować i wdrożyć samodzielnie albo… zdać się na wsparcie specjalistów z zakresu social media. Współpraca z dobrą agencją interaktywną często bywa rozwiązaniem nie tylko efektywniejszym, ale i bardziej opłacalnym z ekonomicznego punktu widzenia.

Szkolenia i kursy social media

Listę zbliżających się terminów szkoleń i kursów social media można znaleźć na górze strony. Przedstawione oferty kursów social media zawierają informacje o programie zajęć, sylwetkach osób prowadzących, a także ceny szkolenia czy kursu. Rejestracji na wybrane szkolenie lub kurs social media dokonać można z użyciem darmowego formularza rejestracji online, który trafia bezpośrednio do organizatora szkolenia. Wybrane szkolenia z social media dostępne są również bezpłatnie.

Przykłady popularnych kursów social media:

  • Kurs SMM: Social Media Marketing,
  • Marketing na Facebooku dla firm i marek osobistych,
  • Marketing na Instagramie,
  • Akademia Social Media,
  • Specjalista ds. social media,
  • prowadzenie działań reklamowych na Facebooku i Instagramie,
  • przygotowanie strategii social media i planowanie działań w mediach społecznościowych,
  • marketing i promocja na LinkedIn,
  • copywriting i webriting w działaniach content marketing,
  • jak wykorzystać TikTok w działalności biznesowej,
  • reklama na YouTube i marketing video na platformie YouTube.
Social media szkolenia, kursy, warsztaty - dla kogo?

Kurs social media, warsztaty i szkolenia z social media powinny rozważyć zwłaszcza:

  • osoby początkujące, chcące związać swoją przyszłość z mediami społecznościowymi i poznać podstawy social mediów powinny rozważyć przede wszystkim kursy social media online - pozwalają one zdobyć podstawy w dziedzinie mediów społecznościowych i wykorzystać tą wiedzę zarówno w biznesie, jak i do budowania marki osobistej przez Internet,
  • osoby podnoszące swoje kompetencje, zwłaszcza specjaliści ds. marketingu internetowego i social mediów powinny stale rozwijać swoje umiejętności dotyczące rozmaitych platform społecznościowych i możliwości jakie dają w docieraniu do użytkowników i klientów; świat social media zmienia się bardzo szybko, więc stały rozwój oraz usystematyzowanie swojej wiedzy powinno sstać się częścią codziennej pracy,
  • przedsiębiorcy, chcący sprzedawać przez Internet i social media bądź wykorzystać je do budowania i promocji marki, a także chcący dobrze kontrolować pracę agencji ds. social media, którym zlecają prace,
  • specjaliści i freelancerzy, którzy są zainteresowani stałym podnoszeniem kwalifikacji i wiedzy z zakresu social media,
  • agencje reklamowe chcące rozszerzyć usługi o nowe obszary działalności w mediach społecznościowych, które wciąż się rozwijają, a ich liczba i rodzeje niezmiennie rosną.
Ile kosztuje szkolenie lub kurs social media?

Ceny kursów social media są bardzo zróżnicowane. Z reguły najbardziej przystępne cenowo są kursy online. Szkolenia social media stacjonarne, organizowane głównie w dużych miastach, takich jak Warszawa, Poznań, Kraków, Gdańsk, Bydgoszcz, Łódź, Katowice czy Wrocław, z reguły kosztują więcej, ze względu na konieczność zapewnienia m.in. sali szkoleniowej czy wyżywienia dla uczestników. Ceny szkoleń i kursów online można sprawdzić na górze strony, gdzie znajduje się lista nadchodzących wydarzeń z social media, takich jak szkolenia, kursy, warsztaty, seminaria czy konferencje. Rynek oferuje również bezpłatne szkolenia z social media, jednakże darmowe kursy często pozostawiają wiele do życzenia pod względem jakości przygotowania.

Jak zostać Social Media Manager lub specjalistą social media?

Coraz więcej osób rozpoczynających karierę zawodową zastanawia się czy praca w charakterze specjalisty ds. social media czy menedżera mediów społecznościowych (Social Media Manager, SoMe Menager, SMM) może być trafnym wyborem. Osoby takie stają też przed pytaniem jak zostać specjalistą social media lub jak zostać Social Media Manager oraz rozwijać swoje umiejętności w zakresie mediów społecznościowych, aby zwiększyć swoje szanse na zatrudnienie w charakterze eksperta ds. social media. Jedną z dróg rozwoju wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu mediów społecznościowych może być profesjonalny Kurs Social Media Marketing lub Kurs Social Media Manager online lub stacjonarny. Co to jest kurs SMM? Kurs SMM omawia od A do Z najważniejsze kwestie związane z prowadzeniem działań w social media. W programie kursu SMM znajdziemy między innymi:

  • czym są social media, na czym polega social media marketing,
  • jakie są najpopularniejsze i najszybciej rozwijające się serwisy i platformy społecznościowe,
  • jakie możliwości prowadzenia działań promocyjnych, reklamowych  i marketingowych stwarzają media społeczościowe przedsiębiorcom, ale też markom osobistym,
  • jak stworzyć strategię obecności w mediach społecznościowych, wyznaczyć cele i monitorować ich realizację,
  • jakie rodzaje materiałów, contentu do mediów społecznościowych wykorzystywane są w poszczególnych obszarach,
  • jakie są narzędzia wspierające prowadzenie działalności w mediach społecznościowych,
  • rola i zadania na stanowiskach Social Media Manager, Specjalista ds. Social Media itp.

To oczywiście tylko najważniejsze zagadnienia omawiane w trakcie kursu social media. Istotny jest również fakt że kursy social media znajdziemy zarówno stacjonarnie (prym w kursach social media wiodą Warszawa, Wrocław, Łódź, Kraków, Poznań, Katowice i Gdańsk), ale też online, co sprawia że bez względu na miejsce zamieszkania zyskujemy dostęp do możliwości podnoszenia umiejętności w zakresie mediów społeczościowych. Kurs social media online często oznacza też niższą cenę, gdyż organizator kursu nie musi wynajmować sali szkoleniowej czy zapewniać wyżywienia uczestnikom. Na rynku dostępne są też darmowe i bezpłatne kursy, szkolenia i warsztaty z social media, ale zanim zdecydujemy się na wzięcie w nich udziału warto zapoznać się z opiniami, aby uniknąć kursów o niezadowalającym poziomie merytorycznym.

W zależności od ich zaawansowania, programu i organizatora kursy social media mogą uprawniać do uzyskania certyfikatu potwierdzającego udział w kursie, a niektóre kończące się egzaminem pozwalają na uzyskanie certyfikatu potwierdzającego posiadanie wiedzy i praktycznych umiejętności. Certyfikaty takie mogą zwiększać nasze szanse na otrzymanie zatrudnienia w zawodzie, chociaż bez wątpienia najważniejsze są umiejętności, wiedza i ich zaprezentowanie potencjalnemu pracodawcy w trakcie procesu rekrutacji!

Social media w działalności biznesowej - szkolenia i kursy social media.
Social Media Marketing

Poradniki i artykuły

Na czym polega SMM, czyli Social Media Marketing?
6 marca 2024
Na czym polega SMM, czyli Social Media Marketing?

Social Media Marketing stwarza niepowtarzalną szansę dla marek i firm na nawiązanie relacji z potencjalnymi klientami. Jakie są zalety obecności w mediach społecznościowych, od czego zacząć?

Czytaj więcej
Influencer marketing – co warto wiedzieć?
9 października 2023
Influencer marketing – co warto wiedzieć?

Działania marketingowe angażujące influencerów zyskują na popularności od wielu lat. Co jest przyczyną tej popularności? Jak poprowadzić efektywne działania z zakresu influencer marketingu?

Czytaj więcej
Jak skutecznie współpracować z liderami branży?
2 października 2023
Jak skutecznie współpracować z liderami branży?

Dowiedz się na czym polega influencer marketing oraz jak prowadzić skuteczne kampanie w mediach społecznościowych angażujące influencerów.

Czytaj więcej
Media społecznościowe – co to są media społecznościowe?
27 listopada 2021
Media społecznościowe – co to są media społecznościowe?

Dowiedz się czym są media społecznościowe, czyli tak zwane social media? Sprawdź jakie media społecznościowe cieszą się wyjątkową popularnością zarówno w Polsce, jak i na świecie oraz do jakich celów możesz wykorzystać media społecznościowe?

Czytaj więcej
Social media szkolenie, Social media kurs

Zostaw swój e-mail i odbieraj powiadomienia o nowych szkoleniach i kursach social media w bazie!