Telemarketing: praktyczne szkolenia i kursy dotyczące sprzedaży telefonicznej!

  • Zapoznaj się z listą szkoleń z telemarketingu i dla telemarketerów
  • Sprawdź program, informacje o prelegentach i warunkach uczestnictwa
  • Zgłoś swój udział wypełniając formularz rejestracji online
szkolenia telemarketing, szkolenia telemarketer
Przewiń stronę

Szkolenia z telemarketingu: 12

  • Poznań, 27 października 2021
  • już od 690 PLN
już od 690 PLN
  • Kraków, 15 grudnia 2014
  • Warszawa, 4 kwietnia 2014
  • już od 553 PLN
już od 553 PLN
Artykuł

Telemarketing - sprzedaż i obsługa klienta przez telefon

Słyszysz „telemarketing” i wyobrażasz sobie nachalnego sprzedawcę, który próbuje Cię zaprosić na podejrzaną prezentację produktów? Choć to skojarzenie nie jest dalekie od prawdy, warto wiedzieć, że sprzedaż przez telefon ma również wiele innych, znacznie bardziej przyjaznych oblicz. Może być efektywnym i nieirytującym kanałem komunikacji z klientami. Dowiedz się więc, czym telemarketing jest dzisiaj i jak możesz to wykorzystać w swoim przedsiębiorstwie?

Telemarketing – definicja
Telemarketing rzeczywiście jest jednym z narzędzi sprzedaży bezpośredniej, który polega na komunikacji z klientem za pośrednictwem rozmowy telefonicznej. Historia prowadzenia rozmów z konsumentami w ten sposób sięga kilkadziesiąt lat wstecz, a jej początków należy upatrywać w Stanach Zjednoczonych. Dziś jednak – z uwagi na relatywnie wysoką efektywność działania i jej niskie koszty – jest powszechnie wykorzystywana na całym świecie.

Czy za telemarketing można uznać każdą formę kontaktu telefonicznego z klientem? W szerokim ujęciu – jak najbardziej tak. Wyróżnia się bowiem wiele form telefonicznej obsługi klienta, a także celów, w jakich jest ona realizowana.
Jakie są rodzaje telemarketingu?
Telemarketing można podzielić na kilka sposobów. Po pierwsze z uwagi na cel kontaktu z klientami. Z uwagi na ten aspekt można wyróżnić:

Telesprzedaż. To te kontakty, które są nakierowane stricte na sprzedaż. Warto jednak podkreślić, że komunikacja tą metodą jest prowadzona nie jedynie przez firmy stereotypowo kojarzone z niechcianymi telefonami. Sprawdza się ona bardzo efektywnie np. w przypadku próby odświeżenia kontaktu z dawnymi klientami. Korzystają z niej np. banki, raz na jakiś czas kontaktując się z klientami, pytając o ich potrzeby kredytowe, a także agenci ubezpieczeń – choćby przypominając o zbliżającym się terminie wygaśnięcia polisy. Sprawdza się również w przypadku biur podróży czy operatorów telefonii komórkowej. W wielu sytuacjach telefoniczny kontakt z usługodawcą jest po prostu dla klienta wygodniejszy, a jeśli sprzedawca zadzwoni w dogodnym momencie, szansa na finalizację jest wysoka.

Warto też pamiętać, że telesprzedaż obejmuje również kontakty przychodzące. Zamawianie produktów przez telefon jest chętnie wybierane np. przez seniorów, którzy np. korzystają z papierowego katalogu z produktami lub obejrzeli reklamę produktu w telewizji.

„Pielęgnowanie kontaktów.” To komunikacja telefoniczna nakierowana na wzmacnianie relacji z obecnymi klientami, a także byłymi oraz tymi, którzy kiedyś prawie zdecydowali się na skorzystanie z oferty. W tej formie telemarketing jest realizowany m.in. przez firmy z sektora usług finansowych. To rozmowy:
  • posprzedażowe – te, w których sprzedawca prosi o ocenę transakcji i np. zachęca klienta do udzielenia rekomendacji usług swojej firmy znajomym i rodzinie,
  • „przypominające” – np. po upływie kilku miesięcy lub dłuższego czasu, nakierowane np. na dopytanie klienta, jak sprawuje się zakupiony produkt czy wybadanie przyszłych potrzeb zakupowych.

Ta forma komunikacji, choć może nie mieć natychmiastowego przełożenia na wyniki sprzedażowe, w długofalowej perspektywie ma szansę przynieść wymierne zyski.

Identyfikację. Chodzi o poszukiwanie i ocenę nowych potencjalnych klientów. Taka forma telemarketingu coraz częściej jest wykorzystywana w modelu B2B. Marketer dzwoni do firmy, która może być potencjalnie zainteresowana współpracą, a jego celem nie jest skłonienie do złożenia zamówienia, ale umówienie spotkania dla przedstawiciela handlowego. Taki schemat działania jest wysoce efektywny, ponieważ w rezultacie sprzedawca terenowy jedzie do wstępnie zainteresowanego klienta, który uzyskał wstępną informację o produkcie. Szansa domknięcia transakcji znacznie wzrasta.

Obsługę klienta i pomoc techniczną. Chodzi głównie o posprzedażową obsługę klienta. Takie usługi są świadczone przede wszystkim przez duże korporacje – m.in. operatorów telefonii komórkowej, Internetu, a także banki, firmy ubezpieczeniowe i wiele więcej. Choć takie infolinie i „helpdeski” nie mają najczęściej bezpośredniego przełożenia na wyniki sprzedażowe, wysokie standardy obsługi klienta wzmacniają markę. A działania wizerunkowe przekładają się na pozycję firmy na rynku.

Jak zatem widać, telemarketing niesie za sobą ogromny potencjał, o ile odpowiednio wykorzysta się to narzędzie. Czyli jak? W oparciu o nowoczesne standardy komunikacji z klientem, zgodnie z którymi sprzedawca towarzyszy w zakupie i podąża za oczekiwaniami konsumenta, a nie narzuca mu gotowe rozwiązania. Jak pokazuje przykład firm z wielu sektorów rynku – niekojarzonych przecież z telemarketingiem, a korzystających z niego nieustannie – takie działania mogą przynieść wymierne efekty.

Szkolenia telemarketing, kursy telemarketingu, szkolenia telemarketer

Każda firma decydujaca się na użycie działań telemarketingowych w działalności powinna rozważyć odpowiednie szkolenia i kursy pozwalające zrozumieć strategiczną rolę telemarketingu i umiejscowienie go w strukturze organizacji, jak i szkolenia i kursy rozwijające podstawowe umiejętności i operacje telemarketingowe. Szkolenia z telemarketingu dostepne są zarówno w formule szkoleń online, jak i typowych szkoleń stacjonarnych organizowanych głównie w dużych miastach, takich jak: Warszawa, Kraków, Wrocław, Łódź, Poznań czy Gdańsk. Listę kursów i szkoleń z telemarketingu znaleźć można na górze strony wraz z informacjami o terminach szkoleń, programie zajęć, sylwetkach prelegentów i cenach. Rejestracji na wybrany kurs lub szkolenie dokonać można całkowicie online z użyciem formularza rejestracji online.

Korzyści z udziału w szkoleniu telemarketing

Udział w szkoleniu z telemarketingu oraz kursie dla telemarketera pozwala:

  • zapoznać się ze specyfiką i nowoczesnymi technikami telemarketingu,
  • pozyskać wiedzę dotyczącą metod identyfikacji i docierania do nowych klientów przez telefon (prospecting, cold calling...),
  • poznać zasady savoir vivre oraz etykietę rozmowy telefonicznej,
  • zrozumieć swoje mocne strony oraz zagadnienia warsztatu osobistego wymagające rozwoju,
  • poznać zasady telefonicznej analizy potrzeb klienta, skutecznej prezentacji usług i negocjowania przez telefon,
  • dowiedzieć się na czym polega wywieranie wpływu na klienta w procesie telefonicznej sprzedaży,
  • nauczyć się radzić z obiekcjami klienta i zarządzać nimi,
  • rozwinąć warsztat zawodowy telemarketera oraz techniki telemarketerskie,
  • dowiedzieć się jak podsumowywać ustalenia telefoniczne, finalizować rozmowę i śledzić wykonanie ustaleń.
Telemarketing - sprzedaż i obsługa klienta przez telefon