Szkolenia i kursy z zarządzania marką (brand management)!

  • Wyszukaj szkolenia dotyczące zarządzania marką i kursy dla Brand Managerów
  • Poznaj zasady zarządzania marką na sprawdzonych kursach online
  • Wybierz szkolenie dla siebie i zgłoś się już dzisiaj!
szkolenia zarządzanie marką
Artykuł

Brand Management, czyli zarządzanie marką

Każda marka chciałaby być wyjątkowa i wyróżniać się z tłumu podobnych marek i produktów. Jak to jednak osiągnąć? Jaką rolę w tworzeniu siły marki pełni pozycjonowanie marki oraz strategia komunikacji? Dowiedz się na czym polega zarządzanie marką i kim jest Brand Manager? Jak rozwijać umiejętność zarządzania markami poprzez szkolenia i kursy dla Brand Managerów oraz z zarządzania marką?

Czym jest Brand Management?

Brand management, czyli po polsku zarządzanie marką. Jest to zestaw technik i działań marketingowych obejmujących budowanie, pozycjonowanie, zarządzanie i rozwój marki w celu jej wypromowania, wyróżnienia spośród innych marek i produktów oraz wpłynięcia w ten sposób na efektywność prowadzonej działalności biznesowej i wysokość sprzedaży, a często również zyskowność przedsiębiorstwa lub produktu. Celem budowania marki jest umożliwienie i wsparcie realizacji strategii biznesowej firmy.

Zarządzanie marką, czyli Brand management to proces utrzymywania, poprawy i podtrzymywania reputacji i wizerunku marki. Obejmuje to szereg strategii i taktyk, które pomagają w budowaniu silnego, pozytywnego postrzegania marki w umysłach konsumentów. Czynności te mogą obejmować takie działania jak definiowanie wytycznych dotyczących marki, tworzenie komunikatów marki, zarządzanie reputacją marki i opracowywanie kampanii marketingowych dla marki. Cele zarządzania marką to stworzenie marki, która jest łatwo rozpoznawalna, ceniona i preferowana przez klientów nad konkurencją.

Kim jest Brand Manager?

Brand Manager to inaczej Kierownik Marki. Jest to stosunkowo młody zawód, powstały z potrzeby skupienia zarządzania marką w jednym ośrodku i wyposażenia go w wiedzę i możliwości niezbędne do kompleksowego zarządzania kierunkiem i rozwojem marki. Brand Manager jest najczęściej zatrudniony w departamencie marketingu lub sprzedaży, a jego praca polega na między innymi:

  • wypracowywaniu pozycjonowania marki i tworzeniu strategii marki,
  • mierzeniu rozpoznawalności marki oraz atrybutów i cech marki,
  • badaniu segmentów rynku, grup docelowych, prowadzeniu badań konsumenckich,
  • wprowadzaniu marek i produktów markowych na rynki,
  • egzekucji planów marketingowych, w tym prowadzeniu działań promocyjnych i komunikacyjnych,
  • rozwijaniu sieci dystrybucji i sprzedaży produktów markowych,
  • tworzeniu strategii marki.

Szkolenia i kursy dla Brand Managerów, szkolenia z zarządzania marką

Osoby pracujące na stanowisku Brand Managera wywodzą się z reguły z kierunków marketingowych czy też psychologicznych. Osobom pracującym na takim stanowisku na pewno przydadzą się wszelkie szkolenia marketingowe, reklamowe oraz różne kursy z zakresu zarządzania oraz technik sprzedaży. Jest to zawód odpowiedzialny i wymagający, a od pracowników zajmujących stanowisko Kierownika Marki wymaga się dyspozycyjności, wysokiej kultury osobistej, dobrze rozwiniętej umiejętności komunikacji, a także zarządzania, myślenia strategicznego oraz zdolności kreatywnych i analitycznych jednocześnie. W większości przypadków niezbędna na tym stanowisku jest również znajomość języka angielskiego.

W rozwoju zawodowym osób pracujących na stanowisku Brand Managera czy też aspirujących do tej roli pomóc mogą odpowiednie szkolenia marketingowe oraz dedykowane szkolenia z zarządzania marką oraz kursy dla Brand Managerów. Organizowane są one głównie w dużych miastach, takich jak Warszawa, Kraków, Wrocław czy Poznań, ale coraz więcej z nich dostępnych jest również w formule szkoleń online. Kursy internetowe dotyczące zarządzania marką oraz dla online’owe kursy Brand Manager mogą stanowić dobry wstęp dla osób zainteresowanych podjęciem rozwoju w kierunku Kierownika Marki.

Warto również rozważyć inne kursy i szkolenia dotyczące marketingu internetowego, wykorzystania social media w działalności biznesowej i promocji marek i produktów, prowadzenia działań z zakresu Public Relations czy też controllingu marketingowego pozwalającego mierzyć efektywność prowadzonych działań marketingowych.

Kurs Brand Manager (Kierownik Marki)

Jedną z metod pozwalających na rozwój umiejętności zarządzania marką oraz zdobycie zawodu Kierownika Marki jest udział w kursie Brand Manager, który pozwala poznać najważniejsze kwestie związane z budowaniem i zarządzaniem markami. Celem tego typu kursu dla Brand Managera jest zdobycie wiedzy i umiejętności związanych z najnowszymi trendami w zakresie budowania marki i zarządzania nią, a także dotyczących narzędzi tworzenia marki takich jak badania marketingowe czy techniki z zakresu psychologii poznawczej i konsumenckiej. Uczestnicy uczą się zarządzać cyklem życia marki, prowadzić rebranding i definiować mierzalne wskaźniki marketingowe pozwalające śledzić kondycję marki. Udział w kursie na Brand Managera pozwala między innymi:

  • poznać przebieg procesu zarządzania marką (brand management),
  • dowiedzieć się jak zarządzać marką na różnych etapach jej życia,
  • nauczyć się jak budować i pozycjonować markę,
  • poznać metody budowania person i odkrywania insightów konsumenckich,
  • dowiedzieć się jak prowadzić badania kondycji marki,
  • dowiedzieć się jak badać segmenty konsumentów i rynek, na którym działa marka,
  • nauczyć się zasad prowadzenia badań rynkowych i analizy marketingowej,
  • poznać narzędzia używane w brandingu,
  • poznać podstawy zarządzania mixem marketingowym w celu rozwoju i promocji marki,
  • zrozumieć rolę ceny i polityki cenowej w pozycjonowaniu i rozwoju marki,
  • zapoznać się ze strategią rozwoju produktu i rolą produktu w brandingu.

Gdzie szukać szkoleń z zarządzania marką?

Rozmaitego rodzaju szkolenia, kursy i warsztaty z zarządzania marką znajdziemy zarówno w formule szkoleń i kursów online, jak i szkoleń stacjonarnych w całej Polsce. Prym w zakresie szkoleń stacjonarnych z zarządzania marką wiodą duże miasta, takie jak Warszawa, Poznań, Kraków, Katowice, Wrocław, Łódź, Bydgoszcz, Gdańsk, Szczecin, Rzeszów czy Lublin. Listę tego typu szkoleń i kursów znaleźć można na górze strony. Zawiera ona terminy szkoleń, miejsce ich organizacji, prezentuje informacje o programie zajęć, prowadzących zajęcia trenerach oraz ceny szkoleń i warunki przyjmowania zgłoszeń. Rejestracji można dokonać z użyciem bezpłatnego formularza rejestracji online. życzymy samych udanych szkoleń z zarządzania marką oraz kursów dla Brand Managerów!

Brand Management, czyli zarządzanie marką
Bądź na bieżąco

Ostatnie artykuły, poradniki oraz newsy

Co to jest pozycjonowanie i jak wpływa na Twój biznes?
12 marca 2024
Co to jest pozycjonowanie i jak wpływa na Twój biznes?

Wysoko konkurencyjne rynki wymagają wdrożenia zaawansowanych strategii marketingowych. Wśród nich szczególne miejsce zajmuje pozycjonowanie - zarówno pozycjonowanie marki, jak i pozycjonowanie strony internetowej.

Czytaj więcej
Jak budować markę w internecie z pomocą Google Ads?
22 grudnia 2023
Jak budować markę w internecie z pomocą Google Ads?

Program reklamowy Google Ads pozwala realizować nie tylko cele sprzedażowe, ale także budować rozpoznawalność marki. Warto poznać to narzędzie i jego szerokie możliwości promocyjne.

Czytaj więcej
Jak skutecznie współpracować z liderami branży?
2 października 2023
Jak skutecznie współpracować z liderami branży?

Dowiedz się na czym polega influencer marketing oraz jak prowadzić skuteczne kampanie w mediach społecznościowych angażujące influencerów.

Czytaj więcej
Influencer marketing – co warto wiedzieć?
9 października 2023
Influencer marketing – co warto wiedzieć?

Działania marketingowe angażujące influencerów zyskują na popularności od wielu lat. Co jest przyczyną tej popularności? Jak poprowadzić efektywne działania z zakresu influencer marketingu?

Czytaj więcej
Kursy Brand Manager, szkolenia strategia marki

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych kursach dla Brand Managerów oraz szkoleń ze strategii marki!