Wyszukiwanie wydarzeń
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

• Szkolenia zarządzanie sprzedażą: strategiczne zarządzanie sprzedażą

Wyświetlone wszystkie (14)
1
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

• Szkolenia zarządzanie sprzedażą: strategiczne zarządzanie sprzedażą • Szkolenia zarządzanie sprzedażą: strategiczne zarządzanie sprzedażą

Wyświetlone wszystkie (14)
1
Zobacz również

Zarządzanie sprzedażą

Zwykło się mówić, że „dobry produkt sprzeda się sam”. Jest to jednak powiedzenie znacząco umniejszające rolę efektywnego zarządzania sprzedażą i wszystkich czynników, które mają wpływ na skuteczną działalność w branży handlowej i usługowej. Tymczasem znajomość najważniejszych zagadnień z zakresu zarządzania sprzedażą jest niezbędna do podejmowania słusznych decyzji na szczeblu kierowniczym i zachowania konkurencyjności na coraz bardziej nasyconym rynku. Dowiedz się więcej o zarządzaniu sprzedażą!

Na czym polega zarządzanie sprzedażą?

Zarządzanie sprzedażą to ogół działań polegających na planowaniu sprzedaży pod kątem strategicznym i operacyjnym. W jej zakres wpisuje się m.in.: To dziedzina związana z codzienną pracą dyrektorów handlowych, kierowników działów sprzedaży, Key Account Managerów czy kierowników zespołów akwizytorów. Odpowiednie podejście do wyżej wymienionych zagadnień może zaś znacząco wpłynąć na sukces przedsiębiorstwa.

Dlaczego warto wdrożyć odpowiednie systemy zarządzania sprzedażą?

Wbrew pozorom sprzedaż nie należy do najłatwiejszych zadań – szczególnie w dobie ogromnej konkurencji rynkowej, innowacyjności i dynamicznych zmian w niemal każdym aspekcie gospodarki. Świadome zarządzanie sprzedażą wpływa zaś przede wszystkim na skuteczność podejmowanych przedsięwzięć. Odpowiednio zaplanowane działania to większa efektywność, a co za tym idzie większy zysk dla przedsiębiorstwa. Jednocześnie dzięki budowaniu skutecznych systemów postępowania oraz długofalowych relacji klientami można uzyskać znacznie większą stabilność przychodów, nawet w przypadku wahań rynkowych lub innych niemożliwych do przewidzenia trudności. Sprawnie działające struktury sprzedażowe to istota odnoszącego sukcesy biznesu opierającego się na handlu lub usługach.

Nowoczesne podejście do zarządzania sprzedażą

W XXI wieku do zarządzania sprzedażą podchodzi się w sposób całościowy, a jednocześnie zindywidualizowany. Ponadto bardzo ważne jest określanie zarówno dalekosiężnych wizji i planów, jak i staranne planowanie krótkoterminowe. Co robić, by wprowadzić zarządzanie sprzedażą w swojej firmie na wyższy poziom?
  • Zaznajomienie się z każdym etapem procesu sprzedaży to klucz do jej skutecznego prowadzenia. Początkujący adepci branży często skupiają się na technikach sprzedaży i rozwiązaniach, które pozwalają na szybkie osiągnięcie wyników. Tymczasem budowanie relacji zarówno z klientami, jak i z zespołem jest niezwykle ważne. Należy pamiętać o tym, by nie tylko pozyskać klienta, ale również go zatrzymać. Jak? Poprzez wsparcie posprzedażowe, doskonałą obsługę i inne czynności mające na celu nawiązanie relacji. Warto inwestować również w szkolenie i motywowanie pracowników – to inwestycja, która zawsze zwraca się z nawiązką.
  • Dywersyfikacja działań i wykorzystanie różnych kanałów pozwalających na dotarcie do klienta to dywersyfikacja źródeł zysków. Takie podejście pozwala zachować płynność dochodów nawet w przypadku nieprzewidzianych kłopotów na jednym z pól działań firmy. Warto wykorzystać szczególnie potęgę Internetu, nie zapominając o stałym poszukiwaniu nowych rozwiązań – by iść do przodu.
  • Spójna wizja i utworzona na jej podstawie strategia działań to fundament! Osiągnięcie celów jest niemożliwe bez wcześniejszego ich zdefiniowania. Następnie należy zaś określić sposób dotarcia do nich. Dalekosiężne myślenie i budowanie pozytywnego wizerunku firmy mają przy tym ogromne znaczenie i odniosą znacznie większy skutek niż nastawienie na rozwiązania krótkoterminowe.
  • Stały rozwój i poszerzanie swojej wiedzy to działania pozwalające szybko reagować na trendy. Ważne jest również stałe dokształcanie pracowników – dzięki temu ich praca będzie zgodna ze światowymi standardami.
  • Równie ważne co szkolenie pracowników, jest ich motywowanie. Warto pamiętać, by stosować różne techniki motywacyjne – nie tylko premie finansowe. Warto przypatrzeć się stawianym handlowcom celom i wymaganiom, tak by były one realne do osiągnięcia. Dobrą praktyką jest też budowanie indywidualnych relacji z każdym pracownikiem, dzięki czemu mogą poczuć się zauważeni i docenieni. Niezbędnym elementem jest oczywiście sprawna polityka wynagradzania.
  • Indywidualnie trzeba podchodzić również do klientów, tworząc profile pszczelnych grup odbiorców towaru czy usługi i dostosowując do tego swoje działania. Oferta dopasowana do potrzeb to bowiem większa szansa na udaną sprzedaż!
Jak widać, efektywne zarządzanie sprzedażą to niełatwe zadanie. Dlatego warto zdobyć gruntowną wiedzę przed podjęciem się realizacji zadań z tej dziedziny. Staranne zarządzanie to większa sprzedaż, a zatem warto podejść do tej kwestii bardzo poważnie.