25 problemów wykonawców, które mogą skutkować przegraną w przetargu

O szkoleniu

Zapraszamy na szkolenie dedykowane w całości wykonawcom, którzy chcą składać zwycięskie oferty w zamówieniach publicznych!

Podczas szkolenia dowiesz się m.in. co Cię czeka w związku z platformą ezamówienia, która nieustannie się zmienia, a także dowiesz się jak bezbłędnie składać oferty poprzez tę platformę. Ekspertka opowie o pułapkach, na które musisz uważać, aby Twoja oferta nie została odrzucona.

W drugiej części szkolenia Ekspertka omówi konkretne problemy, które napotykają wykonawcy i pokaże, jak sobie z nimi radzić.

Wykonawco! To szkolenie to gwarancja wiedzy, która da Ci poczucie bezpieczeństwa!

Kto powinien wziąć udział?

Wykonawcy i wszystkie osoby zainteresowane tematem.

Program szkolenia

1. Elektroniczne składanie ofert przez platformę ezamowienia

  1. Platforma ezamowienia – co nas czeka od 01.09.2022
  2. Zasady komunikacji na platformie
  3. Składanie wniosków o wyjaśnienie SWZ i innych wniosków przez platformę
  4. Prawidłowe przygotowanie i złożenie oferty przez platformę
  5. Prawidłowe przygotowanie i złożenie JEDZ przez platformę
  6. Pułapki, na które trzeba zwrócić uwagę, żeby nie odrzucono oferty
  7. Podpisy elektroniczne – najnowsze orzecznictwo plus prawidłowe elektroniczne składanie dokumentów

2. Omówienie konkretnych problemów wykonawców i sposobów ich rozwiązania:

  1. Jak wykazywać doświadczenie w konsorcjum, składanie oświadczeń z art. 117 a zasób konsorcjanta;
  2. Jak wykazywać zasoby podmiotu udostępniającego. Co musi być w zobowiązaniu, żeby zamawiający nie zakwestionował realności udostępnienia;
  3. Jak się odwoływać na zapisy SWZ to jak? W jakim terminie? Czy warto najpierw zadać pytania i potem się odwołać?
  4. Jak prawidłowo wykazywać równoważność w OPZ, co z normami?
  5. Czy zawsze zamawiający może punktować „jakość” – gdzie są granice rozsądku;
  6. In dubio cotnra proferentem – kiedy wątpliwości interpretacyjne są na naszą korzyść, jak wykorzystać niejasności lub błędne rozumienie zwrotów czy wyrazów przy spełnianiu warunków czy kryteriach oceny ofert;
  7. Cienka granica między chęcią zdobycia maksymalnej liczby punktów w kryterium a czynem nieuczciwej konkurencji;
  8. Uwaga na osoby wykazujące doświadczenie do kryterium – co jeżeli się „rozmyślą” i oświadczą zamawiającemu, że nie będą z nami współpracować? Jak minimalizować ryzyko;
  9. Przedmiotowe środki dowodowe – zamawiający wymaga „karty katalogowej potwierdzającej parametry” – czym ta karta jest i co zrobić, gdy w niej parametrów brakuje, jak je wykazać;
  10. Czy zamawiający może sprawdzać oferowane produkty przez internet, samodzielnie, kwestionować ich zgodność z wymaganiami?
  11. Zasady uzupełniania dokumentów;
  12. Czy może zamawiający poprawić SWZ po terminie, bo „doszukał” się nieprawidłowości. Czy takie błędy zawsze powodują unieważnienie postępowania?
  13. Co jeżeli zamawiający poprawia omyłkę, ale to niezupełnie o to chodzi, czy mamy możliwość obrony przed poprawkami niezgodnymi z naszym zamysłem?
  14. Jak odpowiedzieć na wezwanie do rażąco niskiej ceny;
  15. Jak zadać pytanie, żeby zminimalizować szanse uzyskania odpowiedzi „zgodnie z SWZ”;
  16. Jak skutecznie zabezpieczyć tajemnicę przedsiębiorstwa;
  17. Uwaga na wadium – co zrobić, żeby nie stracić;
  18. Czy jest się czego obawiać w zw. z ustawą sankcyjną;
  19. Jak dalece zamawiający może ingerować w rozliczenia konsorcjum, umowy z podwykonawcami, naszą polisę OC;
  20. Kiedy zamawiający może a kiedy musi nas wezwać do uzupełnienia/wyjaśnienia/poprawienia;
  21. Jak się skutecznie oczyścić;
  22. Zapisy w umowie, które powinny powodować zaświecenie lampki ostrzegawczej – czy da się coś zrobić, gdy gospodarz postępowania (zamawiający) nadużywa swojego prawa do kształtowania zapisów umowy;
  23. Jak to jest z waloryzacją, czy jest szansa na wyższe wynagrodzenie, zmiany umowy od strony wykonawcy;
  24. Check lista do sprawdzania ofert konkurencji;
  25. Jak uzyskiwać informacje od zamawiających.

Czas trwania

2 dni

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Atlas Tower

Warszawa

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 190
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • Aplikację mobilną z nową ustawą Pzp na system Android i iOS; dostęp do EduStrefy;
  • Rozwiń
Zapisz się
Cena 2S
dobierz szkolenie VOD 50% taniej
1 690
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • Aplikację mobilną z nową ustawą Pzp na system Android i iOS; dostęp do EduStrefy;
  • Rozwiń
Zapisz się

Organizator

ApexNet Sp. z o.o. Sp. k.
02-437 Warszawa
ul. Atlasowa 41
woj. mazowieckie
Firma ApexNet powstała w 2001 roku. Głównym obszarem działalności ApexNet jest organizacja szkoleń z obszaru zamówień publicznych. Naszą misją w tym zakresie jest poprawa jakości wydatkowania pieniędzy publicznych w Polsce. Od początku swojej dz...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ApexNet Sp. z o.o. Sp. k.
02-437 Warszawa ul. Atlasowa 41
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!