O szkoleniu
Czego nauczysz się na tym kursie?
Analiza potrzeb zamawiającego – dowiesz się, jak dobrze przygotować proces udzielenia zamówienia,
Poznasz kontrowersje związane z warunkami udziału w postępowaniu,
Elektronizacja zamówień publicznych w całości – praktyka i niejasności,
Oferta i jej załączniki – nowe zasady postępowania z kluczowymi dokumentami ze strony wykonawców,
Rewolucja w umowach o zamówienia publiczne - najważniejsze aspekty.
Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich uczestników rynku zamówień publicznych – w szczególności dla pracowników Zamawiających odpowiedzialnych za przygotowanie postepowanie ws. wyboru wykonawcy i nadzór nad realizacją zawartej umowy, jak również dla przedstawicieli wykonawców realizujących kontrakty publiczne lub ubiegających się o nie.
Program szkolenia
Analiza potrzeb zamawiającego – jak dobrze przygotować proces udzielenia zamówienia?
- Czemu służyć ma analiza potrzeb, kto i kiedy musi ją wykonać? jakie osoby zaangażować do czynności analitycznych?
- Co powinna zawierać analiza potrzeb, w jakiej formie powinna być przygotowana i jakie kontrowersje rodzi?
- Jaką metodologię analizy przyjąć? Na co zwrócić szczególną uwagę?
- Wskazówki UZP na temat analizy potrzeb – ocena i omówienie.
- Relacje analizy potrzeb do planu postępowań o udzielenie zamówienia.
- Wstępne konsultacje rynkowe w kontekście analizy potrzeb.
- (Nie)jawność analizy potrzeb.
- Zasada efektywności ekonomicznej i jej przełożenie na praktykę.
Kontrowersje związane z warunkami udziału w postępowaniu
- Czym jest zdolność do występowania w obrocie gospodarczym i czy warto ją badać?
- Jak łączyć potencjał konsorcjum i jaki ma to wpływ na pozycję prawną konsorcjum wg nowego PZP?
- Oświadczenie o podziale prac między konsorcjantów – jak szczegółowe powinno być? Czy można je uzupełniać i poprawiać?
- Co realnie może robić na gruncie umowy z zamawiającym niedoświadczony konsorcjant? Jak konsorcjanci muszą dzielić się pracami wg nowy przepisów?
- Ocena doświadczenia wykonawcy zdobytego w ramach umowy konsorcjum.
- Korzystanie z zasobów podmiotów trzecich – szersze możliwości i niekonsekwencja ustawodawcy
- Orzecznictwo TSUE na temat „pożyczania zasobów” przekute w prawo – czy na pewno poprawnie?
- Udostępnianie zdolności zawodowej – jeśli nie podwykonawstwo, to co?
- Uprawnienia jako warunek udziału w postępowaniu.
Elektronizacja zamówień publicznych w całości – praktyka i niejasności
- Zakres elektronizacji zamówień wg nowego PZP
- Jak podpisywać ofertę w zależności od wartości zamówienia? Czy zawsze negatywna walidacja podpisu elektronicznego skutkuje odrzuceniem oferty? Przykłady z orzecznictwa.
- Formy i formaty dokumentów elektronicznych – przegląd zasad komunikacji elektronicznej wg aktów wykonawczych do PZP.
- Awaria platformy zakupowej w toku procedury – jak uniknąć unieważnienia postępowania wg KIO?
- Awaria platformy zakupowej w czasie otwarcia ofert – co robić wg KIO?
- Nowe rozumienie jawności postępowania w kontekście elektronizacji.
- Niejasności związane z udostępnianiem ofert wykonawców.
Oferta i jej załączniki – nowe zasady postępowania z kluczowymi dokumentami ze strony wykonawców
- Pojęcie oferty – czy zawsze jednoznaczne?
- Przedmiotowe środki dowodowe – rewolucja w obszarze dokumentów przedmiotowych – charakter, zasady składania.
- Kiedy nie da się uzupełnić przedmiotowych środków dowodowych?
- Niekompletność przedmiotowych środków dowodowych a niezgodność z SWZ – czy da się uzupełnić?
- Gdy przedmiotowe środki dowodowe stają się podmiotowymi – kiedy to się dzieje i jak zmienia się wówczas sposób postępowania co do nich?
- Wizja lokalna przed złożeniem oferty – uwaga na nowe przepisy!
- Pełnomocnictwo do złożenia oferty – treść, forma, niejednoznaczne zasady uzupełniania.
- Tajemnica przedsiębiorstwa – co realnie można upublicznić w postępowaniu? Zasady tworzenia i zastrzegania tajemnicy przedsiębiorstwa.
- Termin związania ofertą – rewolucyjne i klarowne zmiany.
Tryb podstawowy udzielenia zamówienia publicznego
- Czym jest tryb podstawowy? Który wariant wybrać?
- Czy przewidzenie opcjonalnych negocjacji realnie umożliwia czy de facto zmusza do ich poprowadzenia?
- Co można negocjować w ramach poszczególnych wariantów trybu podstawowego?
- Jak przeprowadzić negocjacje? Czy można od razu zażądać oferty dodatkowej?
- Najczęstsze pytania i odpowiedzi o wariant drugi trybu podstawowego.
- Specyfika negocjacji w wariancie trzecim i kontrowersje związane z kryteriami oceny ofert.
Niuanse proceduralne o których nie wolno zapomnieć
- Kontrowersje i praktyczne ujęcie wybranych podstaw wykluczenia wykonawcy,
- Zmiany w zasadach składania podmiotowych środków dowodowych, „pułapki” rozporządzenia w tej sprawie.
- Procedura odwrócona – odformalizowanie procedury i pytania o przebieg,
- Praktyczne aspekty self-cleaningu – jak wykonawca powinien się skutecznie „samooczyścić”?
- Nowe zasady wnioskowania o wyjaśnienia SWZ i orzecznictwo KIO w tym zakresie.
Rewolucja w umowach o zamówienia publiczne
- Co w praktyce oznacza nowa zasada współdziałania stron umowy i jak wpływa na pozycje prawna zamawiającego?
- Lista przepisów zakazanych, czyli klauzule abuzywne w umowach o zamówienia publiczne – NA KONKRETNYCH PRZYKŁADACH.
- Co musi się znaleźć w każdej umowie ws. zamówienia publicznego?
- Waloryzacja wynagrodzenia wykonawcy według zupełnie nowych zasad – klauzule waloryzacyjne.
- Zmiany dotyczące kar umownych – zakres, limit, przykłady dobrych i błędnych zapisów.
- Raport z realizacji zamówienia – kiedy jest obowiązkowy i co musi zawierać, jak wpływa na SWZ?
Czas trwania
Prelegenci

DAMIAN MICHALAK
Radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Właściciel kancelarii prawniczej, doświadczony doradca i szkoleniowiec.
Posiada bogate doświadczenie w obsłudze prawnej przedsiębiorców i podmiotów z sektora publicznego.
Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z udzielaniem i realizacją zamówień publicznych oraz współpracą prywatnych inwestorów z sektorem publicznym. Wspiera zamawiających w organizacji procedur zakupowych (w tym finansowanych z zewnętrznych źródeł), a wykonawców w skutecznym ubieganiu się o zamówienia publiczne i kontrakty PPP.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- EduBox, czyli paczkę materiałów wysłaną pocztą; 30 dni dostępu do nagrania szkolenia; aplikację mobilną z Kodeksem Pracy na system Android i iOS; dostęp do EduStrefy; paczka wzorów dokumentów z nowej ustawy Pzp;
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- EduBox, czyli paczkę materiałów wysłaną pocztą; 30 dni dostępu do nagrania szkolenia; aplikację mobilną z Kodeksem Pracy na system Android i iOS; dostęp do EduStrefy; paczka wzorów dokumentów z nowej ustawy Pzp;
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
