9 etapów bezbłędnego postępowania wg nowej ustawy PZP

O szkoleniu

Jak przejść bezbłędnie postępowanie po wejściu w życie nowej ustawy? To proste, nasz trener zdradzi Ci 9 kroków, dzięki czemu nie popełnisz żadnego błędu!

Praktyczny kurs w 2 dni? Tak!

Przed szkoleniem Uczestnicy otrzymają materiały, na podstawie których w trakcie szkolenia rozwiązywane będą zadania, casusy, problemy oraz przygotowywane zostaną stanowiska, wyjaśnienia, opinie. Po otrzymaniu materiałów przed szkoleniem, będą Państwo mogli przygotować się do szkolenia, ale będzie można również w trakcie szkolenia rozwiązywać zadania. Zadanie zawsze będzie też rozwiązane przez trenera, więc nawet jeżeli nie będą chcieli Państwo na bieżąco i aktywnie uczestniczyć, to wszystkie zadania, wątpliwości zostaną rozwiązane i uargumentowane. Szkolenie będzie przebiegało w cyklu: prezentacja teoretyczna przepisów, rozwiązania uczestników, omówienie i opracowanie właściwego stanowiska.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie kierujemy przede wszystkim do:

  • osób, które zajmują się zamówieniami publicznymi
  • urzędników
  • osób wykonujących zamówienia publiczne
  • wszystkich zainteresowanych tematem

Program szkolenia

Agregowanie, planowanie i szacowanie zamówień.

  • na podstawie materiałów opartych o stanowiska UZP oraz wyniki kontroli Uczestnicy stworzą plan postępowań odpowiednio przypisując zamówienia, agregując pod kątem tożsamości czasowej, przedmiotowej i wykonawczej.
  • Zaprezentowany zostanie podział zamówień na jednorazowe, powtarzające się i ciągłe, wyjaśniona zostanie ich specyfika i przypisane zostaną konkretne zamówienia i przepisy ustawy, które do poszczególnych zamówień należy stosować;
  • uczestnicy rozwiążą zadanie dotyczące zastosowanie prawa opcji, wznowień, zamówień z art. 214 pod kątem adekwatności i celu zamówienia;
  • przygotowanie analizy potrzeb i wymagań na przykładzie;

Przygotowanie zapisów SWZ na podstawie wniosku o wszczęcie postępowania

  • rozdzielenie i wskazanie przedmiotowych i podmiotowych środków dowodowych w zależności od przedmiotu zamówienia;
  • wskazanie co jest ofertą a co przedmiotowym środkiem dowodowym;
  • wskazanie kryteriów w celu oceny równoważności;
  • propozycje warunków udziału w postępowaniu i przypisanie im dokumentów;
  • uzasadnienie braku podziału zamówienia na części;
  • propozycje dotyczące kryteriów oceny ofert;
  • przygotowanie postanowień umowy

Czynności Zamawiającego przed złożeniem oferty:

  • liczenie terminów w tym do pytań do SWZ;
  • postepowanie w przypadku wniesienia odwołania na zapisy SWZ;
  • ocena zasadności wizji lokalnej i konsekwencje;
  • jeszcze modyfikacja czy już konieczność unieważnienia postępowania w postepowaniu powyżej UE?

Składanie ofert, podpisy elektroniczne

  • rozwiązywanie problemów związanych z działaniem platform (pod kątem prawnym);
  • weryfikacja podpisów, błędy i jak należy w takim przypadku postąpić;
  • oferta, której nie można odczytać;
  • podpisy elektroniczne spoza UE;

 Czynności Zamawiającego po złożeniu ofert

  • badanie i ocena ofert na konkretnych przypadkach;
  • weryfikacja wyjaśnień rażąco niskiej ceny;
  • poprawianie omyłek, wyjaśnienia ofert;
  • postepowanie w sprawie terminu związania ofertą;

Tryb podstawowy wariant drugi: symulacja postępowania

Kwalifikacja podmiotowa wykonawcy ocenionego najwyżej

  • sprawdzenie podmiotowych środków dowodowych, również mając na uwadze sposób przekazania do Zamawiającego, postać elektroniczną, dokumenty wystawione przez podmioty upoważnione i dokumenty wykonawcy, podmiotu udostępniającego zasoby;
  • badanie zasadności zatrzymania wadium;

Ogłoszenie o wykonaniu umowy i raport z realizacji

  • na podstawie sprawozdania z wykonanej umowy, przygotowanie ustawowo wymaganych dokumentów;

Prawidłowe dokumentowanie postepowania:

  • przygotowanie protokołu postępowania, archiwizacja

 

Przed szkoleniem Uczestnicy otrzymają materiały, na podstawie których w trakcie szkolenia rozwiązywane będą zadania, casusy, problemy oraz przygotowywane zostaną stanowiska, wyjaśnienia, opinie.

Agregowanie, planowanie i szacowanie zamówień.

  • na podstawie materiałów opartych o stanowiska UZP oraz wyniki kontroli Uczestnicy stworzą plan postępowań odpowiednio przypisując zamówienia, agregując pod kątem tożsamości czasowej, przedmiotowej i wykonawczej. Zaprezentowany zostanie podział zamówień na jednorazowe, w tym udzielane w częściach, powtarzające się i ciągłe, wyjaśniona zostanie ich specyfika i przypisane zostaną konkretne przykłady i przepisy ustawy, które do poszczególnych zamówień należy stosować;

ZESZYT 1: agregacja zamówień i przyporządkowanie zamówień do zasad szacowania

  • uczestnicy rozwiążą zadanie dotyczące zastosowanie prawa opcji, wznowień, zamówień z art. 214 pod kątem adekwatności i celu zamówienia;

ZESZYT 2: opcja zwiększająca/ opcja zmniejszająca

  • przygotowanie analizy potrzeb i wymagań na przykładzie;

ZESZYT 3: analiza potrzeb: sprzątanie/dostawa komputerów

Przygotowanie zapisów SWZ na podstawie wniosku o wszczęcie postępowania

  • rozdzielenie i wskazanie przedmiotowych i podmiotowych środków dowodowych w zależności od przedmiotu zamówienia;
  • wskazanie co jest ofertą a co przedmiotowym środkiem dowodowym;
  • wskazanie kryteriów w celu oceny równoważności;
  • propozycje warunków udziału w postępowaniu i przypisanie im dokumentów;
  • uzasadnienie braku podziału zamówienia na części;
  • propozycje dotyczące kryteriów oceny ofert;
  • przygotowanie postanowień umowy;
  • ocena zasadności zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących zamówienie;

ZESZYT 4: wniosek i na jego podstawie przygotowanie SWZ na formatce

Czynności Zamawiającego przed złożeniem oferty:

  • liczenie terminów w tym do pytań do SWZ;

ZADANIE 1

  • postępowanie w przypadku wniesienia odwołania na zapisy SWZ;

ZADANIE 2

  • ocena zasadności wizji lokalnej i konsekwencje;

ZADANIE 3

  • jeszcze modyfikacja czy już konieczność unieważnienia postępowania w postepowaniu powyżej UE?

ZADANIE 4

Składanie ofert, podpisy elektroniczne

  • rozwiązywanie problemów związanych z działaniem platform (pod kątem prawnym);

ZADANIE 5

  • weryfikacja podpisów, błędy i jak należy w takim przypadku postąpić;

FOLDER Z DOKUMENTAMI

  • oferta, której nie można odczytać;

ZADANIE 6

  • podpisy elektroniczne spoza UE;

FOLDER Z DOKUMENTAMI

 Czynności Zamawiającego po złożeniu ofert

  • badanie i ocena ofert na konkretnych przypadkach;

ZADANIE 7

  • weryfikacja wyjaśnień rażąco niskiej ceny;

ZADANIE 8

  • poprawianie omyłek, wyjaśnienia ofert;
  • postępowanie w sprawie terminu związania ofertą;

ZADANIE 9

Tryb podstawowy wariant drugi: symulacja postępowania i możliwych działań zamawiającego. Schemat udzielenia zamówienia.

ZESZYT 5: scenariusz postępowania

Kwalifikacja podmiotowa wykonawcy ocenionego najwyżej

  • sprawdzenie podmiotowych środków dowodowych, również mając na uwadze sposób przekazania do Zamawiające, postać elektroniczną, dokumenty wystawione przez podmioty upoważnione i dokumenty wykonawcy, podmiotu udostępniającego zasoby;

FOLDER Z DOKUMENTAMI

  • badanie zasadności zatrzymania wadium;

ZADANIE 10

Ogłoszenie o wykonaniu umowy i raport z realizacji

  • na podstawie sprawozdania z wykonanej umowy, przygotowanie ustawowo wymaganych dokumentów;

Prawidłowe dokumentowanie postepowania:

  • przygotowanie protokołu postępowania, archiwizacja

ZESZYT 6

Czas trwania

2 dni, 9:30-15:30

Prelegenci

IWONA HOLKA

Były członek KIO. Prawnik, trener i doradca w zakresie zamówień publicznych.

Prowadzi konsultacje i doradztwo z dziedziny zamówień publicznych, a także szkolenia.

Posiada praktyczne doświadczenie m.in. w: opracowywaniu dokumentacji przetargowych, sporządzaniu odwołań i reprezentacji przed KIO. Brała udział w wielu projektach, również współfinansowanych ze środków UE, koordynowała prace związane z zamówieniami publicznymi.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Rejestracja

Szkolenie stacjonarne
za osobę
999
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • Aplikację mobilną z nową ustawą Pzp na system Android i iOS; Materiały wraz z nową ustawą Pzp; Dostęp do EduStrefy
  • Rozwiń
Zapisz się
Cena 2S
dobierz szkolenie VOD 50% taniej
1 499
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • Aplikację mobilną z nową ustawą Pzp na system Android i iOS; Materiały wraz z nową ustawą Pzp; Dostęp do EduStrefy
  • Rozwiń
Zapisz się

Organizator

ApexNet Sp. z o.o. Sp. k.
02-437 Warszawa
ul. Atlasowa 41
woj. mazowieckie
Firma ApexNet powstała w 2001 roku. Głównym obszarem działalności ApexNet jest organizacja szkoleń z obszaru zamówień publicznych. Naszą misją w tym zakresie jest poprawa jakości wydatkowania pieniędzy publicznych w Polsce. Od początku swojej dz...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ApexNet Sp. z o.o. Sp. k.
02-437 Warszawa ul. Atlasowa 41
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!