Szkolenie: ABC Finansów publicznych w praktyce - Kompendium aktualnych przepisów. Analiza aspektów prawnych, finansowych i organizacyjnych związanych z prowadzeniem publicznej gospodarki finansowej. 3-dniowe szk

Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...
Kategoria:

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/abc-finansow-publicznych-w-praktyce---kompendium-aktualnych-przepisow-analiza-aspektow-prawnych-finansowych-i-organizacyjnych-zwiazanych-z-prowadzeniem-publicznej-gospodarki-finansowej-3-dniowe-szk-70632

Informacje o szkoleniu

  • ABC Finansów publicznych w praktyce - Kompendium aktualnych przepisów. Analiza aspektów prawnych, finansowych i organizacyjnych związanych z prowadzeniem publicznej gospodarki finansowej. 3-dniowe szk


    ID szkolenia: 70632
    Kategoria: Szkolenia i Kursy
    Branża/temat: Administracja i BHP Finanse i księgowość Administracja publiczna Inne
  • Adres szkolenia:

    Zakopane
    Zakopane
    Zakopane
    woj. małopolskie
  • Termin szkolenia:

    Data: 2-5.10.2018
    Godziny zajęć (czas trwania):
    Szczegółowa agenda wydarzenia:
    Dzień I :
    Przyjazd do hotelu i zakwaterowanie uczestników (doba hotelowa rozpoczyna się o godz. 16.00).
    Kolacja.
    Czas wolny (basen, sauna, zwiedzanie okolicy).

    Dzień II :
    Śniadanie.
    Udział w szkoleniu w godzinach 10.00-18.00.
    Podczas szkolenia zaplanowane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad.
    Czas wolny (basen, sauna, zwiedzanie okolicy).
    Kolacja.

    Dzień III :
    Śniadanie.
    Udział w szkoleniu w godzinach 09.00-17.00.
    Podczas szkolenia zaplanowane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad.
    Czas wolny (basen, sauna, zwiedzanie okolicy).
    Kolacja.

    Dzień IV :
    Śniadanie.
    Udział w szkoleniu w godzinach 09.00-17.00.
    Podczas szkolenia zaplanowane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad.
    Podsumowanie wydarzenia, wręczenie dyplomów Uczestnikom szkolenia, wyjazd z hotelu.
  • Organizator szkolenia:

    Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
    Libelta 1a/2
    61-706 Poznań
    woj. wielkopolskie
    O firmie Inne oferty firmy
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Narzędzia: Poleć znajomemu Drukuj
Wyszukaj inne
Szkolenia i Kursy

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest omówienie zmian wprowadzonych ustawą o finansach publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem organizacyjnego usytuowania oraz sposobu wykonywania kontroli zarządczej w obszarach zarządzania finansami publicznymi dla ustawowych celów realizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego, a także podległe jednostki finansów publicznych ze szczególnym uwzględnieniem ich funkcjonowania i specyfiki.

Korzyści dla uczestników:

Uczestnicy szkolenia poznają rozwiązania praktyczne dotyczące problemów prawnych, finansowych i organizacyjnych związanych z prowadzeniem publicznej gospodarki finansowej. Uczestnicy poszerzają wiedzę dwutorowo: w pierwszej kolejności poprzez uczestnictwo w wykładzie interaktywnym, następnie poprzez ćwiczenia warsztatowe zakończone dyskusją na temat uzyskanych efektów. Wykład jak i ćwiczenia przygotowane są przy uwzględnieniu obowiązujących przepisów polskiego prawa i praktyki jego stosowania, a także przy wykorzystaniu zagranicznej wyspecjalizowanej literatury przedmiotu i podręczników z zakresu administracji publicznej i zarządzania finansami publicznymi. Powyższe połączenie gwarantuje poszerzenie wiedzy, kompetencji jak i horyzontów myślowych.

Szkolenie skierowane jest do:

Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników administracji publicznej podsektora rządowego, samorządowego i ubezpieczeń społecznych uczestniczących w procesach planowania, dokonywania i kontrolowania dochodów i wydatków publicznych. Grupą docelową jest zatem zarówno kierownictwo jak i główni księgowi, audytorzy wewnętrzni i kontrolerzy oraz pozostali pracownicy odpowiedzialni za szeroko rozumianą gospodarkę finansową oraz procedury kontrolne w instytucjach sektora publicznego.

Program szkolenia:

Program szkolenia:

|Program szkolenia jest własnością intelektualną SEMPER i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.|

I. Zasady funkcjonowania sektora finansów publicznych
1. Prawne podstawy funkcjonowania sektora finansów publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem ustawy o finansach publicznych, ustawy Prawo zamówień publicznych oraz ustaw ustrojowych określających podstawy działania jednostek sektora finansów publicznych.
2. System nadzoru i kontroli nad funkcjonowaniem sektora finansów publicznych, z uwzględnieniem w szczególności podstaw i trybu działania regionalnych izb obrachunkowych (RIO), Najwyższej Izby Kontroli (NIK), urzędów kontroli skarbowej (UKS).
3. Zasady ogólne finansów publicznych:
- pojęcie sektora finansów publicznych oraz środków publicznych,
- funkcje finansów publicznych,
- formy organizacyjno-prawne jednostek sektora finansów publicznych,
- zasady gospodarki finansowej jednostek sektora finansów publicznych,
- środki publiczne w aspekcie zasad ich ujmowania w uchwałach budżetowych oraz planach finansowych jednostek sektora finansów publicznych,
- kryteria dokonywania wydatków, klasyfikacja wydatków,
- kontrola zarządcza w jednostce sektora finansów publicznych jako podstawowe narzędzie identyfikacji obszarów zagrożeń w zakresie gromadzenia i wydatkowania środków publicznych,
- przejawy zasady jawności finansów publicznych.
4. Jednostka samorządu terytorialnego jako szczególny beneficjent środków na realizację zadań publicznych - podstawy gospodarki finansowej, ze szczególnym uwzględnieniem:
- zgodnego z prawem określania przedmiotu uchwały budżetowej i planów finansowych jednostek sektora finansów publicznych,
- zasad wykonywania budżetu,
- zasad prawidłowego prowadzenia dokumentacji finansowej.
5. Przedmiot Działu IV €žŚrodki europejskie i inne środki pochodzące ze źródeł zagranicznych, niepodlegające zwrotowi € ustawy o finansach publicznych jako lex specialis w odniesieniu do ogólnych zasad dysponowania środkami publicznymi.
6. Sfera obowiązków kierownika jednostki sektora publicznego w kontekście prawidłowego funkcjonowania systemu finansowego. Skuteczny system kontroli finansowej w jednostce administracji publicznej na tle wzorca działania głównego księgowego (skarbnika) jednostki sektora finansów publicznych.
7. Kontrola zarządcza jako element skutecznego i efektywnego wykonywania zadań jednostki; budowa spójnego systemu monitorowania realizacji celów i zadań, praktyczne wykorzystanie standardów kontroli zarządczej.
8. Gospodarka finansowa jednostek samorządu terytorialnego w ustaleniach kontrolnych regionalnych izb obrachunkowych oraz Najwyższej Izby Kontroli - źródła i przyczyny stwierdzanych nieprawidłowości.

II. Prawo cywilne (zobowiązania) w jednostce sektora finansów publicznych.
1. Zdolność prawna, zdolność do czynności prawnych, zdolność sądowa jednostek sektora finansów publicznych. Prawne uwarunkowania dotyczące czynności prawnych jednostek sektora finansów publicznych.
2. Zasady zaciągania przez jednostki sektora finansów publicznych zobowiązań cywilnoprawnych w świetle regulacji ustawy o finansach publicznych.
3. Obligatoryjne i fakultatywne elementy umowy cywilnoprawnej, rodzaje i podział umów, budowa typowej umowy cywilnoprawnej występującej w powszechnym obrocie w sektorze usług publicznych.
4. Szczególne rodzaje umów zawieranych przez jednostki sektora finansów publicznych w obszarze publicznoprawnym (np. udzielenie oraz rozliczenie dotacji, ramowe wzory umów w sferze regulacji ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie).
5. Specyfika i prawne uwarunkowania umów zawieranych w sprawach zamówień publicznych.
6. Prawny obowiązek:
- ustalania przez jednostki sektora finansów publicznych przypadających im należności pieniężnych, w tym mających charakter cywilnoprawny,
- terminowego podejmowania w stosunku do zobowiązanych czynności zmierzających do wykonania zobowiązania,
i konsekwencje jego zaniechania.
7. Skutki niewykonania lub nieterminowego wykonania zobowiązania przez jednostkę sektora finansów publicznych.

III. Dyscyplina finansów publicznych
1. Finanse publiczne w świetle zasady działania organów władzy publicznej €žna podstawie i w granicach prawa €. Rodzaje odpowiedzialności (pracownicza, dyscyplinarna, karna, karno-skarbowa) za naruszenie ustawowo określonych zasad gromadzenia i dysponowania środkami publicznymi.
2. Rola i znaczenie odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w systemie ochrony finansów publicznych.
3. Zakres podmiotowy odpowiedzialności:
a) odpowiedzialność kierownika jednostki (art. 53 ufp),
b) odpowiedzialność pracownika, ze szczególnym uwzględnieniem przedmiotu:
- powierzenia obowiązków: przesłanki skutecznego powierzenia, powierzenie nieskuteczne (przykłady),
- odpowiedzialności kierownika przy powierzeniu obowiązków,
- odpowiedzialności głównego księgowego jako pracownika szczególnego rodzaju.
4. Charakterystyka czynów naruszających dyscyplinę finansów publicznych wraz ze wskazaniem typowych obszarów zagrożeń, identyfikowanych na podstawie orzecznictwa organów orzekających w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych, w tym w szczególności odnoszonych do art. 5 (należności jednostki samorządu terytorialnego), art. 11 (dokonanie wydatku bez upoważnienia lub z przekroczeniem zakresu upoważnienia), art. 15 (zaciągnięcie zobowiązania bez upoważnienia albo z przekroczeniem zakresu upoważnienia do zaciągania zobowiązań jednostki sektora finansów publicznych), art. 16 (kary, odsetki i grzywny), art. 18 (sprawozdawczość, inwentaryzacja).
5. Szczególne uwarunkowania odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych związane z wydatkowaniem środków publicznych w formie dotacji. Przykłady naruszenia dyscypliny finansów publicznych w świetle problematyki:
- przekazania dotacji z naruszeniem zasad lub trybu jej udzielania,
- nierozliczenia w terminie przekazanej dotacji,
- niedokonania w terminie zwrotu dotacji w należnej wysokości.
6. Zasady i charakterystyka postępowania w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych, w tym:
a) rola i znaczenie protokołu kontroli podmiotu uprawnionego do złożenia zawiadomienia o ujawnionych okolicznościach wskazujących na naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
b) zakres zawiadomienia o ujawnionych okolicznościach wskazujących na naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
7. Szczególne uwarunkowania wyłączenia oraz niedochodzenia odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (z przykładami), w tym art. 26 (tzw. kwota bagatelna) oraz art. 28 (znikomy stopień szkodliwości czynu dla finansów publicznych).
8. Kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych oraz ich wymiar, koszty postępowania, wpis do rejestru prowadzonego przez Główną Komisję Orzekającą.

Informacje organizacyjne:

Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.

Szczegółowa agenda wydarzenia:
Dzień I :
Przyjazd do hotelu i zakwaterowanie uczestników (doba hotelowa rozpoczyna się o godz. 16.00).
Kolacja.
Czas wolny (basen, sauna, zwiedzanie okolicy).

Dzień II :
Śniadanie.
Udział w szkoleniu w godzinach 10.00-18.00.
Podczas szkolenia zaplanowane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad.
Czas wolny (basen, sauna, zwiedzanie okolicy).
Kolacja.

Dzień III :
Śniadanie.
Udział w szkoleniu w godzinach 09.00-17.00.
Podczas szkolenia zaplanowane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad.
Czas wolny (basen, sauna, zwiedzanie okolicy).
Kolacja.

Dzień IV :
Śniadanie.
Udział w szkoleniu w godzinach 09.00-17.00.
Podczas szkolenia zaplanowane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad.
Podsumowanie wydarzenia, wręczenie dyplomów Uczestnikom szkolenia, wyjazd z hotelu.

Inwestycja:

1990.00zł netto (+23% VAT)

Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
-cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje również:
3 noclegi w Zakopanem w pokoju 2-osobowym (za dopłatą 350 zł możliwość rezerwacji pokoju 1-osobowego)
pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu
możliwość korzystania z atrakcji oferowanych przez hotel (basen, sauna)
dostęp do bezprzewodowego internetu na terenie całego Hotelu.
Dodatkowe informacje dotyczące warunków finansowych:
1690 zł netto - udział w szkoleniu bez zakwaterowania (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat, przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad w każdym dniu szkolenia);
1990 zł netto - udział w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem w pokoju 2-osobowym (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat, pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu);
2340 zł netto - udział w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem w pokoju 1-osobowym (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat, pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu).
Zgłoszenie:

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).

Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

Kontakt:

Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań

Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00

Departament szkoleń otwartych:
tel. 508 393 926
tel. 577 177 547
tel. 733 544 190
tel. 570 590 060
tel. (61) 3070303
tel. (61) 8102194
tel. (61) 4152036
tel. (61) 4152810
tel. (61) 4152820

fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300

info@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl


Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje

POLITYKA RABATOWA

Przy zgłoszeniu 2 -4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.
Uwagi:

Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.

Informacje o prelegentach:

Maria Sobieska
Specjalizacja trenerska:

Ekspert z zakresu finansów publicznych, prawa pracy, płac i ubezpieczeń społecznych oraz postępowania administracyjnego w praktyce. Prawnik i wieloletni praktyk, posiada też doświadczenie w pracy w administracji publicznej na wyższym stanowisku kierowniczym w administracji publicznej. Osoba, która w swojej karierze zawodowej realizowała faktycznie zadania z zakresu prawa administracyjnego i postępowania administracyjnego , finansów publicznych, prawa zamówień publicznych, a także uczestniczyła w postępowaniach administracyjnych przed sądami, SKO, a także współpracowała z urzędami i jednostkami podległymi n w zakresie realizacji zadań wynikających z w/w przepisów.
Chętnie wykorzystuje zdobyte doświadczenie i wykształcenie do tworzenia opinii , komentarzy i procedur , które stają się żywym odzwierciedleniem problemów z jakimi stykają się osoby zatrudnione w różnych sektorach w tym również w administracji publicznej.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1990 - zł netto

Cena zawiera:

-uczestnictwo w szkoleniu, -materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych] -materiały piśmiennicze [notatnik, długopis] -dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia -konsultacje poszkoleniowe -każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER -oraz serwisy kawowe i obiadowe - nocleg

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).

Szkolenie, kurs: ABC Finansów publicznych w praktyce - Kompendium aktualnych przepisów. Analiza aspektów prawnych, finansowych i organizacyjnych związanych z prowadzeniem publicznej gospodarki finansowej. 3-dniowe szk