O szkoleniu
Sztuczna inteligencja to nie tylko chat GPT. To zróżnicowana i bardzo szybko rozwijająca się dziedzina, wykorzystywana w wielu obszarach, np. w nauce, edukacji, medycynie, finansach czy ochronie środowiska.
Narzędzia AI mają zastosowanie nie tylko przy analizie danych czy tworzeniu rozbudowanych raportów, ale również znakomicie sprawdzają się w zadaniach związanych np. z obsługą klientów czy prowadzeniem korespondencji.
Można śmiało powiedzieć, że umiejętność użycia narzędzi AI w pracy stanie się wkrótce koniecznością, gdyż korzyści płynące z ich używania są niekwestionowane.
Zapraszamy na szkolenie, podczas którego skupimy się na pokazaniu możliwości wykorzystania narzędzi AI w zadaniach, jakie stoją przed pracownikami urzędów.
W pracy urzędu narzędzia sztucznej inteligencji można wykorzystać m.in. do:
-
automatycznego generowania dokumentów, zarządzania korespondencją,
-
do wyszukiwania orzecznictwa, obsługi zapytań obywateli, wsparcia w dostępie do informacji publicznej,
-
zarządzania terminami wizyt w urzędzie, udzielania odpowiedzi na często zadawane pytania,
-
tworzenia materiałów informacyjnych dla klientów urzędu i dla pracowników, do poprawy komunikacji i do wielu innych zastosowań.
Podczas szkolenia przekażemy wiedzę teoretyczną, a także popracujemy nad rozwinięciem praktycznych umiejętności wykorzystania narzędzi AI w codziennych zadaniach pracowników administracji publicznej.
Uczestnicy dowiedzą się i przećwiczą, już w czasie szkolenia, jak można automatyzować wybrane procesy biurowe, usprawniać komunikację, zwiększać efektywność działań administracyjnych, oszczędzając przy tym czas i zasoby.
Cel szkolenia:
-
przekazanie wiedzy, która pozwoli uczestnikom zrozumieć, jak działają technologie AI, jakie mają możliwości i ograniczenia
-
przeprowadzenie ćwiczeń praktycznych (inżynieria promptów), które pomogą w rozwijaniu umiejętności efektywnego korzystania z narzędzi AI w codziennych zadaniach.
Szkolenie dostarczy uczestnikom odpowiedzi na pytania:
-
Jak, dzięki AI, usprawnić procesy administracyjne i zwiększyć efektywność w pracy?
-
Jak zwiększyć produktywność oszczędzając czas i zasoby?
-
Jak poprawić komunikację wewnętrzną i zewnętrzną oraz dostępność usług administracyjnych?
-
Jak korzystać z AI odpowiedzialnie i zgodnie z obowiązującymi regulacjami?
Korzyści z udziału w szkoleniu:
Uczestnicy:
-
pozyskają wiedzę na temat technologii AI, możliwości jej zastosowania, a także realnych wyzwań związanych z wdrożeniem AI, w tym aspektów etycznych i prawnych
-
zwiększą świadomość technologiczną poprzez poznanie różnych możliwości zastosowań narzędzi AI w pracy
-
dowiedzą się wykorzystać narzędzia AI do automatyzacji procesów biurowych i rutynowych zadań administracyjnych
-
nabędą umiejętność tworzenia prostych chatbotów do obsługi zapytań
-
nauczą się tworzenia efektywnych promptów
-
dowiedzą się jak analizować i interpretować dane generowane przez narzędzia AI
-
dowiedzą się jak efektywnie i kreatywnie wdrażać innowacyjnych rozwiązania AI w swojej codziennej pracy.
Szkolenie jest skierowane do pracowników urzędów administracji publicznej każdego szczebla, a także instytucji podległych, tj. do urzędów wojewódzkich i urzędów marszałkowskich, urzędów gmin i miast, starostw powiatowych, ośrodków pomocy społecznej, a także organów centralnych i terenowych oraz służb, inspekcji i straży, instytucji kultury, szkół, przedszkoli.
Zapraszamy:
-
pracowników, którzy chcą zwiększyć swoją efektywność pracy poprzez wykorzystanie AI,
-
osoby odpowiedzialne za zarządzanie danymi i komunikację w instytucjach publicznych,
-
specjalistów IT i zarządzania, którzy odpowiedzialni za implementację i utrzymanie systemów AI.
Program szkolenia
Moduł I: Dobre praktyki przygotowania „warsztatu pracy” z modelem językowym AI
-
Co to jest AI (z praktycznej perspektywy) i jakie może mieć zastosowanie w administracji publicznej
-
Definicja i szybkie przygotowanie środowiska wspomagania pracy przez AI; wprowadzenie do podstawowych pojęć; definicja, organizacja i przetrenowanie warsztatu pracy z AI
-
Demonstracja wybranych przykładów zastosowań AI w różnych aspektach realizacji obowiązków właściwych dla pracownika administracji publicznej
-
Przegląd narzędzi AI dostępnych dla administracji
-
Prezentacja popularnych modeli AI, narzędzi i dodatków (w szczególności w zakresie ChatGPT, Copilot Microsoft, Google Gemini)
Moduł II: Wprowadzenie do ChatGPT – czym jest ‘Prompt Ingineering’, czym jest ‘Prompt’
-
Podstawy działania ChatGPT
-
Krótkie omówienie struktura i funkcjonowanie modelu językowego
-
Kluczowe znaczenie inżynierii ‘Promptów’ (Prompt Ingineering)
-
Praktyczne zastosowania modelu ChatGPT (i innych) w administracji
-
Przykłady zastosowań, ćwiczenia z prostymi ‘Promptami’ (pytaniami, poleceniami, żądaniami, zadaniami, podpowiedziami)
Moduł III: Automatyzacja zadań administracyjnych
-
Automatyzacja tworzenia dokumentów
-
Narzędzia (‘Prompty’) do automatycznego generowania dokumentów (korespondencja, raporty, analizy, wnioski, odpowiedzi na wnioski itp.)
-
Ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem AI
-
Zarządzanie danymi i przetwarzanie informacji
-
AI w zarządzaniu bazami danych i przetwarzaniu dużych zbiorów informacji
-
Praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem narzędzi AI
Moduł IV: Automatyzacja komunikacji
-
Chatboty (GPTs) i ich możliwe zastosowania
-
Tworzenie i zarządzanie chatbotami (GPTs)
-
Przykłady wykorzystania chatbotów w administracji publicznej
-
Wybrane przykłady przygotowania (omówienie) i wykorzystania (praktyka zastosowań) zaawansowanego GPTs
-
Realizacja prawa dostępu do informacji publicznej
-
Analiza orzecznictwa (w wybranych zakresach)
-
Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
Moduł V: Zaawansowane techniki inżynierii promptów
-
Projektowanie efektywnych promptów
-
Zasady tworzenia klarownych i precyzyjnych instrukcji dla AI
-
Przykłady i analiza skuteczności różnych promptów
-
Ćwiczenia praktyczne
-
Wieloetapowe podejścia i zestawy promptów
-
Zaawansowane techniki inżynierii promptów (iteracyjne, strukturalne, dialogowe)
-
Ćwiczenia praktyczne w projektowaniu promptów
Moduł VI: Etyka, prawo i bezpieczeństwo
-
Etyczne i prawne aspekty korzystania z AI w administracji publicznej
-
Omówienie wybranych kluczowych zagadnień (rozważania etyczne, unikanie stronniczości i dyskryminacji itp.)
-
Wybór i streszczenie kluczowych zagadnień prawnych
-
Bezpieczeństwo danych
-
Ochrona danych i minimalizacja ryzyka nieodpowiednich odpowiedzi od modelu
Moduł VII: Praktyczne ćwiczenia i studium przypadków
-
Tworzenie własnych projektów z wykorzystaniem AI
-
Praktyczne ćwiczenia w tworzeniu projektów automatyzacji
-
Analiza i omówienie wyników
-
Dyskusja nad wynikami ćwiczeń, analiza i wnioski
Czas trwania
godz. 10.00-16.00
Prelegenci
Certyfikowany trener z wieloletnim doświadczeniem.
Ekspert w zakresie prawnych aspektów zagadnień, takich jak podpis elektroniczny, ochrona danych osobowych, dostęp do informacji publicznej, prawo autorskie oraz technik cyfrowych (MS Excel, +VBA, +SQL, +Python).
Ukończył studia podyplomowe z ochrony danych osobowych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, studia podyplomowe z zakresu Data Scientist Big Data i systemów zaawansowanej analizy danych oraz specjalistyczne szkolenia na potrzeby realizacji usług korektorskich, lektorskich, składu elektronicznego oraz usług przekładu na język obcy.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 5 dni przed terminem
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy i akceptujemy je.
- Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
- Nazwa firmy: J.G.Training
- Ulica i nr: Olesińska 21
- Kod pocztowy: 02-548
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 8981505607