O szkoleniu
CEL SZKOLENIA:
• Poznanie praktycznych wskazówek i zasad usprawniających pracę finansistów w obszarze analiz i raportowania informacji zarządczej;
• Zdobycie umiejętności sprawnego wykorzystania arkuszy kalkulacyjnych i innych zaawansowanych narzędzi do kalkulacji i prezentacji informacji analitycznych;
• Przećwiczenie modelowania wielowariantowych analiz „co jeśli” w różnorodnych obszarach finansowych, ich interpretacji i właściwego wnioskowania dla decydentów;
• Usystematyzowanie wiedzy i praktyk związanych z szacowaniem kosztu kapitału dla oceny efektywności projektów.
• Poznanie praktycznych wskazówek i zasad usprawniających pracę finansistów w obszarze analiz i raportowania informacji zarządczej;
• Zdobycie umiejętności sprawnego wykorzystania arkuszy kalkulacyjnych i innych zaawansowanych narzędzi do kalkulacji i prezentacji informacji analitycznych;
• Przećwiczenie modelowania wielowariantowych analiz „co jeśli” w różnorodnych obszarach finansowych, ich interpretacji i właściwego wnioskowania dla decydentów;
• Usystematyzowanie wiedzy i praktyk związanych z szacowaniem kosztu kapitału dla oceny efektywności projektów.
Kto powinien wziąć udział?
Osoby wspierające decydentów informacją zarządczą, a więc przede wszystkim dyrektorzy finansowi, controllerzy, analitycy finansowi i specjaliści rachunkowości, analitycy produkcji, sprzedaży i marketingu, pragnący poznawać i rozwijać praktyczne umiejętności analityczne, podnoszące jakość wykonywanej pracy.
Program szkolenia
MS Excel
Temat: Optymalne wykorzystanie MS Excel w analizach finansowych,
Sprawne działanie
- tekst jako kolumna
- wklej specjalnie
- przenoszenie kolumn
- rozwiązania sieciowe
- wstawianie obiektów
Szybkie znajdowanie informacji
- funkcje wyszukujące
- sumy częściowe
- znajdź
- filtrowanie
- sortowanie
Tabele przestawne
- tworzenie
- modyfikacja
- wykresy przestawne
Przydatne funkcje
- logiczne
- tekstowe
- statystyczne
- data/godzina
- wyszukujące
Automatyzacja
- wzorce z formułami
- połączenia z innymi plikami i z www
- sprawdzanie poprawności
Analizy sprzedaży i marketingu
Water faile
Analiza symulacji
Solver - dopasowywanie trendów. Optymalizacja modeli
Temat: Analizy sprzedażowe
Tworzenie Raportów sprzedaży
- W rozbiciu na regiony, kanały sprzedaży, rodzaje produktów, segmenty rynku, itp.
- Porównanie do budżetu (planów), analogicznych okresów historycznych
- Estymacja oczekiwanej sprzedaży w danym punkcie sprzedaży (POS)
- Wizualizacja danych w raportach
Analiza przyczyn odchyleń
- Dekompozycja różnicy
- Wizualizacja
- Analiza wspólnego wpływu dwóch elementów
Szacowanie liniowych i nieliniowych trendów (zależności) na podstawie danych
- Wykresy punktowe i analiza trendów
- Trendy nieliniowe
- Trendy z niestandardowymi funkcjami dopasowania
Temat: Analizy marketingowe
Analiza symulacji
Macierz BCG i inne pochodne metody analizy potencjałów poszczególnych rynków/segmentów
Analiza pozycjonowania produktów/marek
- Metody pozyskiwania danych na temat postrzegania pozycjonowania produktów
- Tworzenie map percepcyjnych
- Wnioski i analizy
Wizualizacja - mapa segmentów/produktów
Analizy rentowności
Temat: Analizy rentowności produktów
Analiz rentowności na podstawie ustawowych sprawozdań finansowych - podstawowe wskaźniki rentowności i ich ograniczenia informacyjne
Konstruowanie zarządczych raportów rentowności produktów dla podejmowania decyzji strategicznych
- wielostopniowy rachunek marż pokrycia w zasobowym rachunku kosztów
- raportowanie rentowności i analizy odchyleń w rachunku kosztów standardowych (normatywnych/postulowanych)
Interpretacje i wnioskowanie na podstawie analiz rentowności produktów
- analizy poziomu niewykorzystanych zdolności
- wizualizacja wielostopniowych marż dla decydentów
Temat: Analizy rentowności klientów
Konstrukcja rachunku marż pokrycia dla potrzeb oceny rentowności klientów
- struktura raportów i uzgodnienia wyników z innymi raportami finansowymi
- rentowność segmentów klientów z uwzględnieniem organizacji sieci i kanałów sprzedaży
- analizy rentowności klientów w ujęciu geograficznych regionów sprzedaży (problematyka alokacji kosztów w sprzedaży crossowej)
Szacowanie rentowności klientów z wykorzystaniem metody rachunku kosztów działań sterowanego czasem (Time Driven Activity Based Costing - TD ABC)
- uproszczone kalkulacje kosztów procesów obsługi klienta
- ujęcie TD ABC w rachunku marż pokrycia
Prezentacje rentowności klientów dla decydentów
- analizy z wykorzystanie krzywej wieloryba
- mapy decyzyjne klientów z wykorzystaniem zrównoważonej karty wyników (BSC) i rachunku kosztów działań sterowanego czasem (TD ABC)
Analizy projektów i kosztów kapitału
Analiza projektów inwestycyjnych podnoszących wartość firmy.
- IRR, NPV i inne.
- Wybór najlepszego projektu z pośród innych projektów.
- Benchmarking (wewnętrzny, zewnętrzny) w projektach inwestycyjnych.
- Rekalkulacje projektów inwestycyjnych (efektu uczenia się organizacji).
- Analiza wrażliwości i scenariuszy.
- Wycena ryzyka w projekcie i informacje jakościowe.
- Aspekt płynności finansowej i kapitału pracującego na ocenę projektu, bieżącą wartość projektu (working capital).
Ewidencja projektów, a struktura MPK przedsiębiorstwa. Przedsiębiorstwo zarządzane poprzez projekty.
Budżety projektów inwestycyjnych lub budżet inwestycji w kontekście całościowego budżetu firmy.
Koszt kapitału i WACC.
EVA - co to jest, jak liczyć, wady i zalety. System motywacyjny w EVA. Korekty w kalkulacji EVA.
Wycena firmy metodami DCF i EVA. Elementy zarządzania wartością firmy.
Analizy sprawozdań i raportów
Temat: Analizy wskaźnikowe sprawozdań finansowych
Analiza dynamiki, trendów i struktury:
- dynamika wielkości finansowych i jej interpretacja praktyczna
- metody określania trendów jako podstawa do diagnozy i planowania
- analiza struktury jako podstawowa forma analizy przyczynowej
- ćwiczenie interpretacji i wyciągania wniosków z analizy zmienności w czasie i strukturze wielkości finansowych.
Czytanie sprawozdań finansowych i raportów księgowych:
- omówienie podstawowych pozycji rachunku wyników, bilansu i sprawozdania z przepływów pieniężnych. ćwiczenie interpretacji sprawozdań finansowych w zakresie podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie.
- omówienie zależności pomiędzy poszczególnymi pozycjami sprawozdań finansowych.
- zestawienie obrotów i sald kont księgowych jako źródło danych do pogłębionej analizy finansowej
Wskaźniki i modele finansowe:
- klasyczne wskaźniki finansowe i ich wykorzystanie przy podejmowaniu decyzji menadżerskich
* rentowność
* płynność
* produktywność
* wskaźniki zadłużenia
* wskaźniki rynkowe
- korygowanie klasycznych wskaźników z uwzględnieniem specyfiki przedsiębiorstwa i branży.
- szczegółowa analiza, planowanie i kontrola płynności z uwzględnieniem struktury czasowej rozrachunków
- wskaźniki syntetyczne i modele analityczne
- rynkowa wartość dodana (mve)
Planowanie finansowe i kontrola:
- monitoring zagrożenia finansowego przedsiębiorstwa
- planowanie przepływów pieniężnych w krótkim i długim okresie czasu
- planowanie zapotrzebowania na kapitał obrotowy
- budowanie sprawozdań finansowych pro-forma
Strategie finansowe:
- strategie kapitału obrotowego
* konserwatywna
* umiarkowana
* agresywna
- praktyczne aspekty wyboru strategii kapitału obrotowego
Pozyskiwanie finansowania zewnętrznego:
- kredyty bankowe
- inwestorzy zewnętrzni
- fundusze podwyższonego ryzyka
- wybór właściwego źródła finansowania przedsiębiorstwa
- praktyczne aspekty związane z poszukiwaniem kapitału
Studium przypadku - Kompleksowa analiza danych finansowych przedsiębiorstwa wzbogacona o zagadnienia zgłoszone przez uczestników warsztatów.
Podsumowanie warsztatów i dyskusja
Temat: Analizy potrzeb gotówkowych
Omówienie przykładów szacowania potrzeb gotówkowych przez controllerów finansowych w ujęciu:
- strategicznym - zapotrzebowanie na kapitał
- operacyjnym - budżetowanie gotówki
- taktycznym - szacunki gotówkowe
Tworzenie modelu planowania potrzeb gotówkowych metodą pośrednią
Analiza przepływów gotówkowych metodą bezpośrednią i pośrednią
- wizualizacja przepływów pieniężnych z wykorzystaniem cash flow bridge
- analiza odchyleń szacowanego i zrealizowanego poziomu gotówki i ich interpretacja
Wizualizacja informacji. Wizualizacja danych
Zasady i dobre praktyki wizualizacji informacji
- Kolory i kształty - znaczenie w przekazie informacji analitycznej
- Standaryzacja wizualizacji - rola analityka finansowego w kształtowaniu kultury przekazu informacji zarządczej
- Najlepsze praktyki i najczęściej spotykane błędy w wizualizacji analiz finansowych
Wizualizacja w MS Excel
- Wizualizacja informacji
- Czytelne raportowanie
- Podejmowanie decyzji - pulpity menedżerskie
Zaawansowane narzędzia IT do wizualizacji informacji analitycznych
- Wykorzystanie map myśli w pracy analityków finansowych
- Zastosowanie nakładek analitycznych
- Pulpity menedżerskie w narzędziach Business Intelligence
Angielski dla analityków finansowych
Kurs obejmuje 112h zajęć lekcyjnych
Terminy spotkań:
12-13.04.2014
26-27.04.2014
17-18.05.2014
31.05 - 01.06.2014
14-15.06.2014
28-29.06.2014
12-13.07.2014
Temat: Optymalne wykorzystanie MS Excel w analizach finansowych,
Sprawne działanie
- tekst jako kolumna
- wklej specjalnie
- przenoszenie kolumn
- rozwiązania sieciowe
- wstawianie obiektów
Szybkie znajdowanie informacji
- funkcje wyszukujące
- sumy częściowe
- znajdź
- filtrowanie
- sortowanie
Tabele przestawne
- tworzenie
- modyfikacja
- wykresy przestawne
Przydatne funkcje
- logiczne
- tekstowe
- statystyczne
- data/godzina
- wyszukujące
Automatyzacja
- wzorce z formułami
- połączenia z innymi plikami i z www
- sprawdzanie poprawności
Analizy sprzedaży i marketingu
Water faile
Analiza symulacji
Solver - dopasowywanie trendów. Optymalizacja modeli
Temat: Analizy sprzedażowe
Tworzenie Raportów sprzedaży
- W rozbiciu na regiony, kanały sprzedaży, rodzaje produktów, segmenty rynku, itp.
- Porównanie do budżetu (planów), analogicznych okresów historycznych
- Estymacja oczekiwanej sprzedaży w danym punkcie sprzedaży (POS)
- Wizualizacja danych w raportach
Analiza przyczyn odchyleń
- Dekompozycja różnicy
- Wizualizacja
- Analiza wspólnego wpływu dwóch elementów
Szacowanie liniowych i nieliniowych trendów (zależności) na podstawie danych
- Wykresy punktowe i analiza trendów
- Trendy nieliniowe
- Trendy z niestandardowymi funkcjami dopasowania
Temat: Analizy marketingowe
Analiza symulacji
Macierz BCG i inne pochodne metody analizy potencjałów poszczególnych rynków/segmentów
Analiza pozycjonowania produktów/marek
- Metody pozyskiwania danych na temat postrzegania pozycjonowania produktów
- Tworzenie map percepcyjnych
- Wnioski i analizy
Wizualizacja - mapa segmentów/produktów
Analizy rentowności
Temat: Analizy rentowności produktów
Analiz rentowności na podstawie ustawowych sprawozdań finansowych - podstawowe wskaźniki rentowności i ich ograniczenia informacyjne
Konstruowanie zarządczych raportów rentowności produktów dla podejmowania decyzji strategicznych
- wielostopniowy rachunek marż pokrycia w zasobowym rachunku kosztów
- raportowanie rentowności i analizy odchyleń w rachunku kosztów standardowych (normatywnych/postulowanych)
Interpretacje i wnioskowanie na podstawie analiz rentowności produktów
- analizy poziomu niewykorzystanych zdolności
- wizualizacja wielostopniowych marż dla decydentów
Temat: Analizy rentowności klientów
Konstrukcja rachunku marż pokrycia dla potrzeb oceny rentowności klientów
- struktura raportów i uzgodnienia wyników z innymi raportami finansowymi
- rentowność segmentów klientów z uwzględnieniem organizacji sieci i kanałów sprzedaży
- analizy rentowności klientów w ujęciu geograficznych regionów sprzedaży (problematyka alokacji kosztów w sprzedaży crossowej)
Szacowanie rentowności klientów z wykorzystaniem metody rachunku kosztów działań sterowanego czasem (Time Driven Activity Based Costing - TD ABC)
- uproszczone kalkulacje kosztów procesów obsługi klienta
- ujęcie TD ABC w rachunku marż pokrycia
Prezentacje rentowności klientów dla decydentów
- analizy z wykorzystanie krzywej wieloryba
- mapy decyzyjne klientów z wykorzystaniem zrównoważonej karty wyników (BSC) i rachunku kosztów działań sterowanego czasem (TD ABC)
Analizy projektów i kosztów kapitału
Analiza projektów inwestycyjnych podnoszących wartość firmy.
- IRR, NPV i inne.
- Wybór najlepszego projektu z pośród innych projektów.
- Benchmarking (wewnętrzny, zewnętrzny) w projektach inwestycyjnych.
- Rekalkulacje projektów inwestycyjnych (efektu uczenia się organizacji).
- Analiza wrażliwości i scenariuszy.
- Wycena ryzyka w projekcie i informacje jakościowe.
- Aspekt płynności finansowej i kapitału pracującego na ocenę projektu, bieżącą wartość projektu (working capital).
Ewidencja projektów, a struktura MPK przedsiębiorstwa. Przedsiębiorstwo zarządzane poprzez projekty.
Budżety projektów inwestycyjnych lub budżet inwestycji w kontekście całościowego budżetu firmy.
Koszt kapitału i WACC.
EVA - co to jest, jak liczyć, wady i zalety. System motywacyjny w EVA. Korekty w kalkulacji EVA.
Wycena firmy metodami DCF i EVA. Elementy zarządzania wartością firmy.
Analizy sprawozdań i raportów
Temat: Analizy wskaźnikowe sprawozdań finansowych
Analiza dynamiki, trendów i struktury:
- dynamika wielkości finansowych i jej interpretacja praktyczna
- metody określania trendów jako podstawa do diagnozy i planowania
- analiza struktury jako podstawowa forma analizy przyczynowej
- ćwiczenie interpretacji i wyciągania wniosków z analizy zmienności w czasie i strukturze wielkości finansowych.
Czytanie sprawozdań finansowych i raportów księgowych:
- omówienie podstawowych pozycji rachunku wyników, bilansu i sprawozdania z przepływów pieniężnych. ćwiczenie interpretacji sprawozdań finansowych w zakresie podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie.
- omówienie zależności pomiędzy poszczególnymi pozycjami sprawozdań finansowych.
- zestawienie obrotów i sald kont księgowych jako źródło danych do pogłębionej analizy finansowej
Wskaźniki i modele finansowe:
- klasyczne wskaźniki finansowe i ich wykorzystanie przy podejmowaniu decyzji menadżerskich
* rentowność
* płynność
* produktywność
* wskaźniki zadłużenia
* wskaźniki rynkowe
- korygowanie klasycznych wskaźników z uwzględnieniem specyfiki przedsiębiorstwa i branży.
- szczegółowa analiza, planowanie i kontrola płynności z uwzględnieniem struktury czasowej rozrachunków
- wskaźniki syntetyczne i modele analityczne
- rynkowa wartość dodana (mve)
Planowanie finansowe i kontrola:
- monitoring zagrożenia finansowego przedsiębiorstwa
- planowanie przepływów pieniężnych w krótkim i długim okresie czasu
- planowanie zapotrzebowania na kapitał obrotowy
- budowanie sprawozdań finansowych pro-forma
Strategie finansowe:
- strategie kapitału obrotowego
* konserwatywna
* umiarkowana
* agresywna
- praktyczne aspekty wyboru strategii kapitału obrotowego
Pozyskiwanie finansowania zewnętrznego:
- kredyty bankowe
- inwestorzy zewnętrzni
- fundusze podwyższonego ryzyka
- wybór właściwego źródła finansowania przedsiębiorstwa
- praktyczne aspekty związane z poszukiwaniem kapitału
Studium przypadku - Kompleksowa analiza danych finansowych przedsiębiorstwa wzbogacona o zagadnienia zgłoszone przez uczestników warsztatów.
Podsumowanie warsztatów i dyskusja
Temat: Analizy potrzeb gotówkowych
Omówienie przykładów szacowania potrzeb gotówkowych przez controllerów finansowych w ujęciu:
- strategicznym - zapotrzebowanie na kapitał
- operacyjnym - budżetowanie gotówki
- taktycznym - szacunki gotówkowe
Tworzenie modelu planowania potrzeb gotówkowych metodą pośrednią
Analiza przepływów gotówkowych metodą bezpośrednią i pośrednią
- wizualizacja przepływów pieniężnych z wykorzystaniem cash flow bridge
- analiza odchyleń szacowanego i zrealizowanego poziomu gotówki i ich interpretacja
Wizualizacja informacji. Wizualizacja danych
Zasady i dobre praktyki wizualizacji informacji
- Kolory i kształty - znaczenie w przekazie informacji analitycznej
- Standaryzacja wizualizacji - rola analityka finansowego w kształtowaniu kultury przekazu informacji zarządczej
- Najlepsze praktyki i najczęściej spotykane błędy w wizualizacji analiz finansowych
Wizualizacja w MS Excel
- Wizualizacja informacji
- Czytelne raportowanie
- Podejmowanie decyzji - pulpity menedżerskie
Zaawansowane narzędzia IT do wizualizacji informacji analitycznych
- Wykorzystanie map myśli w pracy analityków finansowych
- Zastosowanie nakładek analitycznych
- Pulpity menedżerskie w narzędziach Business Intelligence
Angielski dla analityków finansowych
Kurs obejmuje 112h zajęć lekcyjnych
Terminy spotkań:
12-13.04.2014
26-27.04.2014
17-18.05.2014
31.05 - 01.06.2014
14-15.06.2014
28-29.06.2014
12-13.07.2014
Czas trwania
Zajęcia odbywają się co dwa tygodnie w soboty i niedziele, w godzinach 9:00 - 15:45
Terminy spotkań:
14-15.03.2015
28-29.03.2015
11-12.04.2015
25-26.04.2015
09-10.05.2015
23-24.05.2015
13-14.06.2015
Terminy spotkań:
14-15.03.2015
28-29.03.2015
11-12.04.2015
25-26.04.2015
09-10.05.2015
23-24.05.2015
13-14.06.2015
Prelegenci

Edyta Szarska
Michał Kot
Przemysław Mastalerz
Wojciech Korsak
Katarzyna Rydz
Michał Kot
Przemysław Mastalerz
Wojciech Korsak
Katarzyna Rydz
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
netto
3 750
zł
Cena zawiera:
- uczestnictwo w zajęciach, autorskie materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, przerwę kanapkową, certyfikat.
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

BDO Sp. z o.o.
02-676 Warszawa
Postępu 12
woj. mazowieckie
BDO jest firmą audytorsko-doradczą o największym doświadczeniu w obsłudze spółek giełdowych w Polsce.
Specjalizujemy się w organizacji konferencji, szkoleń otwartych i zamkniętych, kursów zawodowych i studiów podyplomowych.
Przeszkolimy Cię z z...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu BDO jest wypełnienie i wysłanie formularza zgłoszeniowego na adres: szkolenia@bdo.pl lub faksem na numer +48 22 543 17 87.
Płatność za udział w szkoleniu należy wnieść na konto nr 24 1140 1010 0000 5231 5500 1001 , po uprzednim otrzymaniu z BDO potwierdzenia odbycia się szkolenia na 3-4 dni przed szkoleniem.
BDO zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn niezależnych.
Warunki i zasady rezygnacji.
Rezygnacja z udziału w szkoleniu powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty
Płatność za udział w szkoleniu należy wnieść na konto nr 24 1140 1010 0000 5231 5500 1001 , po uprzednim otrzymaniu z BDO potwierdzenia odbycia się szkolenia na 3-4 dni przed szkoleniem.
BDO zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn niezależnych.
Warunki i zasady rezygnacji.
Rezygnacja z udziału w szkoleniu powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
BDO Sp. z o.o.
02-676 Warszawa
Postępu 12