Analityk kredytowy przedsiębiorstwa

O szkoleniu

Praktycy dla Praktyków - gwarantujemy minimum teorii - maksimum praktyki. Budujemy nasze programy szkoleniowe, tak by przełożyły się na efekty biznesowe u naszych Klientów, zapewniając równocześnie komfortowe warunki organizacyjne.
Cel kursu:

  • Przygotowanie do wykonywania zawodu analityka kredytowego. Ukończenie kursu, zakończone certyfikatem, daje szansę pracy w bankach, firmach leasingowych, towarzystwach ubezpieczeniowych.

Problematyka obejmuje:

  • podstawy polityki kredytowej i zabezpieczanie wierzytelności,
  • charakterystykę współpracy przedsiębiorstw z bankami,
  • podstawy wyceny wartości firmy,
  • przekazanie informacji na temat zasad i metod budżetowania i rachunkowości zarządczej,
  • wykształcenie umiejętności oceny sprawozdań finansowych i przeprowadzania analizy finansowej.
Dlaczego warto wziąć udział?
  • przyswojenie zasad polityki kredytowej
  • przyswojenie zasad analizy danych kredytowych pod kątem rachunkowym i prawnym
  • opanowanie procedur i zasad funkcjonowania zabezpieczeń w procesie udzielania kredytu
  • umiejętność sporządzania analiz dotyczących sytuacji finansowej badanych podmiotów.
Kto powinien wziąć udział?
  • osoby posiadające podstawową wiedzę ogólnoekonomiczną
  • pracownicy placówek finansowych, którzy chcą się przekwalifikować
  • osoby aspirujące do objęcia stanowisk w instytucjach finansowych
  • pracownicy banków poszerzający swoje kompetencje.

Program szkolenia

  1. Pieniądz, wartość pieniądza w czasie i ocena projektów inwestycyjnych.
  2. Sprawozdawczość finansowa - zarządzanie wynikiem finansowym i plynnością - budowa sprawozdania finansowego dla finansistów.
  3. Zasady analizy finansowej i analizy technicznej.
  4. Modelowanie biznesowe i analiza danych w finansach cz.1.
  5. Modelowanie biznesowe i analiza danych w finansach cz.2.
  6. Windykacja wierzytelności - aspekty prawne i praktyczne, zabezpieczenie wierzytelności.
  7. Rynki finansowe - współpraca i pozyskiwanie funduszy.
  8. Polityka kredytowa - procedury, zabezpieczenia, finansowanie ocena wiarygodności kredytowej kontrahenta i windykacja.
  9. Egzamin po kursie analityk kredytowy przedstębiorstwa (kod zawodu 241302).

Czas trwania

9 dni (soboty): 09:00-16:45

Zajęcia odbywają się w weekendy (soboty i niedziele) w godzinach 9.00 - 16.45

Prelegenci

Artur Gocel - finansista, absolwent studiów MBA, superwizor wielu treningów biznesowych i interpersonalnych, zawodowo Dyrektor Finansowy oraz Prokurent w ogólnopolskiej firmie telekomunikacyjnej, Posiada wydany przez Ministra Skarbu Państwa dyplom poświadczający pozytywne złożenie egzaminu dla kandydatów na członków rad nadzorczych. Doświadczony menedżer finansowy zarówno w sferze operacyjnej jak i nadzorczej. Efektywnie zarządzał ponad 60 osobowym zespołem pracowników w obszarach księgowości, controllingu, finansów i windykacji. Nadzorował od strony finansowej realizację projektów finansowanych z funduszy UE. Posiada bogate doświadczenie w przekształceniach Spółek prawa handlowego (restrukturyzacja, podział, prywatyzacja). Trener posiada bardzo bogate doświadczenie szkoleniowe oraz unikalny warsztat szkoleń biznesowych. Prowadzone szkolenia zorientowane są na praktykę działania a głównym celem jest dostarczenie wiedzy pozwalającej na pozbawioną błędów adaptację teoretycznych metod ogólnych do specyficznych zastosowań umożliwiających właściwe wnioskowanie i ocenę, zarówno całych przedsiębiorstw jak również poszczególnych obszarów czy też scenariuszowo określonych projektów mogących istotnie wpłynąć na kondycję przedsiębiorstwa. Zajęcia prowadzone są głównie w trybie warsztatowo -problemowym, w oparciu o specjalnie dobrane case studies obrazujące nieefektywność i pułapki standardowego podejścia do obszaru finansów w przedsiębiorstwach. Analiza przypadków podsumowywana jest komentarzem wykładowcy opartym na stosowanej dobrej praktyce finansowej. Wartością dodaną dla uczestników szkoleń jest umiejętnie wpleciony w cykl szkoleniowy praktyczny nurt inwestycyjny oraz zarządzanie finansami osobistymi.

Tomasz Zdziarski - CFO, MBA, członek ICV, konsultant, wykładowca akademicki. Tomasz posiada ponad 16-letnie doświadczenie zawodowe w obszarze zarządzania, finansów oraz controllingu. Ścieżkę zawodową rozpoczął od stanowisk asystenckich - młodszego analityka, następnie samodzielnego analityka, głównego specjalisty, poprzez stanowiska kontrolera finansowego i kontrolera biznesowego, aż po stanowiska managerskie. Był odpowiedzialny m.in. za budowę i rozwój systemów controllingowych, analizę potencjału przedsiębiorstw, tworzenie modeli biznesowych i biznes planów. Przez ponad 5 lat zarządzał przedsiębiorstwem produkcyjnym. Aktualnie pełni funkcję Pełnomocnika Zarządu ds. Finansów i Controllingu w przedsiębiorstwie z branży budowlano-deweloperskiej. Tomasz specjalizuje się w szkoleniach oraz doradztwie w zakresie controllingu, finansów, analiz oraz zarządzania. Ma na koncie zrealizowane ponad 2.500 godzin szkoleniowych. Głównym obszarem zawodowym i szkoleniowo-doradczym jest łączenie praktycznej wiedzy zarządczej, finansowej w usprawnieniu procesów biznesowych w przedsiębiorstwie. Atutem prowadzonych zajęć jest praktyczne podejście, wsparte wykorzystaniem pakietu MS Office w codziennej pracy zarówno pracowników operacyjnych jak też managerów. Tomasz posiada tytuł Master of Business Administration zdobyty na Franklin University w Ohio. W ramach Programu MBA opracował analizę i plan strategiczny dla największego polskiego przedsiębiorstwa z sektora usług lotniskowych. Jest również absolwentem kierunku Finanse i Rachunkowość ze specjalizacją Inżynieria Finansowa. Ukończył studia podyplomowe z zakresu Systemów Informacyjnych i Analizy Danych, a także kurs na Kontrolera Biznesowego i inne liczne szkolenia. Posiada także dyplom Advanced Controlling Business Partner przyznawany przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Controllerów (ICV). Współautor książki „Kredyty, pożyczki i gwarancje bankowe”.

Artur Hildebrand - znany praktyk windykacyjny na terenie całej Polski. Magister prawa na Uniwersytecie Śląskim. Ukończył studia podyplomowe „Fundusze Unii Europejskiej” na Uniwersytecie Łódzkim. Swoją karierę zawodową zaczynał jako aplikant komorniczy, dalej rozwijając się m.in. jako specjalista ds. windykacji, dzięki czemu po kilku latach objął stanowisko Kierownika Działu Windykacji. Obecnie nadal zajmuje się czynnie pracą w windykacji osób fizycznych i prawnych oraz dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem, prowadząc szkolenia z zakresu windykacji, szczególnie skupiając się na aspektach prawnych oraz praktyce. Jako szkoleniowiec nie tylko efektywnie realizuje zaplanowane cele, dzięki czemu uczestnicy zdobywają wiedzę i umiejętności praktyczne, ale także aktywizuje uczestników w swoje zajęcia, tworzy dobry klimat pracy w grupie i udziela wskazówek dotyczących rozwijania umiejętności windykacyjnych w praktyce. O sobie mówi: Jestem 20 letnim praktykiem w branży windykacyjnej. Doświadczenie zdobyte w ciągu tych lat pracy w różnych firmach produkcyjno – handlowych, a także w kancelarii komornika sądowego na stanowisku aplikanta komorniczego są bardzo przydatne również w pracy trenerskiej. Jako wykładowca, oprócz teorii staram się przekazywać również praktyczną wiedzę i dzielić się doświadczeniem zdobytym podczas współpracy z sądami, komornikami, firmami windykacyjnymi, ubezpieczycielami, bankami i innymi instytucjami. Zależy mi, aby uczestnicy moich szkoleń oprócz wiedzy nabyli potrzebne w pracy z ludźmi umiejętności odpowiednich zachowań: perswazji, negocjacji, aktywnego słuchania, radzenia sobie ze stresem, budowania pozytywnych relacji w komunikacji z innymi oraz wytrwałości.Ucząc innych sam nieustannie się przy tym się uczę, bo praca z ludźmi rozwija i poszerza horyzonty. Jako trener udoskonalam swój warsztat z każdym kolejnym szkoleniem.

Aleksandra Tarasek - absolwentka Akademii Ekonomicznej w Katowicach na kierunku Finanse i Bankowość oraz Marketing; nauczyciel akademicki; długoletni pracownik naukowy Katedry Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach; współpracowała z wieloma wyższymi uczelniami na Śląsku; obecnie współpracuje z Kolegium Zarządzania przy Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach; trener w firmach szkoleniowych; od lat współpracuje z firmami trudniącymi się organizacją szkoleń wewnętrznych i zewnętrznych w obszarach ekonomii, psychologii biznesu itp. Doświadczenie w biznesie rozpoczynała na stanowisku dyrektora finansowego w założonej wraz z partnerami spółce PRO4 Sp. z o.o.; współpracowała jako analityk, kontroler i doradca finansowy z firmami takimi jak MM Marek Myśliwiec Sp. z o.o., Samanta Listwan i Adamek SJ, Sitel Sp. z o.o., Fenixia S.C., Vida SP. z o.o., KABE Sp. z o.o., Agrohurt Sp. z o.o.,była również konsultantem w projektach realizowanych przez Probus Business Consulting Sp. z o.o. oraz Proximus SA; pełniła funkcję zastępcy dyrektora zarządzającego w giełdowej spółce Grupa Finansowa Premium SA; pełniła funkcję analityka w firmie Union Finance Sp. z o.o.; doradza między innymi firmom Sileman Sp. z o.o., Elsat Sp. z o.o.; Obecnie współpracuje z firmami szkoleniowymi, prowadzi własną działalność doradczą realizując projekty analityczne i inwestycyjne; Prowadzi szkolenia m.in. z zakresu zarządzania finansami, analizy finansowej, wskaźników finansowych, analizy procesu inwestycyjnego, controllingu i budżetowania.

Andrzej Obecny - matematyk. Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wieloletni nauczyciel akademicki. Aktualnie wykładowca w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu oraz w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Wcześniej – przez 10 lat - pracownik działów IT w kilku polskich bankach. Trener szkoleń komputerowych. Współpracował na przestrzeni lat z kilkunastoma firmami szkoleniowymi oraz instytucjami edukacyjnymi. Przeprowadził ponad 150 szkoleń, głównie z zakresu obsługi i zastosowań arkusza kalkulacyjnego oraz programowania w VBA Excel. Przez lata pracy nauczycielskiej i trenerskiej nauczył i przeszkolił tysiące osób; młodzież gimnazjalną i akademicką, osoby dorosłe oraz seniorów. Autor kilku książek dotyczących Excela. Twórca oprogramowania z zakresu Visual Basic for Applications oraz konsultant dla działów IT.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Centrum Szkoleniowe FRR

02-661 Warszawa

Wita Stwosza 32/5

woj. mazowieckie

Centrum Szkoleniowe FRR

40-005 Katowice

Moniuszki 4/8

woj. śląskie

Komputer z dostępem do Internetu

Rejestracja

Szkolenie stacjonarne
za osobę
3 340
zwolnione z vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • przerwy kawowe
Zapisz się
Cena propocyjna
szkolenia online za zgłoszenia do 01.11
3 040
zwolnione z vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • przerwy kawowe
Zapisz się
Szkolenie online
za osobę
3 340
zwolnione z vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
Cena promocyjna2
szkolenia stacjonarnego za zgłoszenia do 30.11
2 940
zwolnione z vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

Centrum Szkoleniowe FRR
40-005 Katowice
Moniuszki 4/8
woj. śląskie
Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce działa od 1991 roku na rzecz integracji środowiska rachunkowości oraz rozwoju kwalifikacji i umiejętności zawodowych. Fundacja podlega nadzorowi Ministerstwa Finansów. Jedną z głównych form realizacji cel...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Szkoleniowe FRR
40-005 Katowice Moniuszki 4/8
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!