O szkoleniu
Szkolenie "Analiza i rozwiązywanie problemów w codziennej pracy" przygotowuje do samodzielnego kreatywnego budowania rozwiązań problemów w oparciu o analizę informacji, umiejętność diagnozowania problemu, kooperację, techniki pracy grupowej i sposoby wdrażania i monitorowania rozwiązań.
Uczestnik po szkoleniu:
- buduje współprace w oparciu o właściwe cele,
- diagnozuje trudność: problem czy konflikt,
- diagnozuje własny styl radzenia sobie w sytuacjach sporu,
- stosuje zasady analitycznego myślenia,
- rozwija umiejętności analityczne,
- nazywa problem,
- raportuje stopień natężenia problemu,
- ustala reguły działania,
- poszukuje i wybiera rozwiązania,
- tworzy plan, harmonogram dzialania,
- wdraża ustalenia,
- nadzoruje efektywność planu,
- dobiera odpowiednią technikę do rozwiązania problemu,
- wdraża rozwiązania .
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które chcą wzmocnić swoje umiejętności analityczne - definiowanie problematycznego obszaru, praca z informacjami, zbieranie danych, wybór istotnych informacji, ich analiza i ocena oraz poznać praktyczne sposoby rozwiązywania problemów.
Program szkolenia
DIAGNOZA POTRZEB:
Przed szkoleniem kierujemy do uczestników ankietę zawierającą program zajęć, z prośbą o zaznaczenie tematów i zagadnień, które są najbardziej interesujące oraz przedstawienie swoich oczekiwań względem szkolenia. Dzięki temu trener będzie mógł lepiej dopasować treść i ćwiczenia, które będą omawiane podczas szkolenia.
MODUŁ I
Rozwiązywanie problemów - czyli jak osiągać cele budując współpracę
- etapy rozwiązywania problemu – wg schematu ZAPD i PDCA,
- przepływ informacji jako podstawa harmonijnej współpracy,
- komunikacja i współpraca w sytuacji awarii – podstawowe zasady,
- test i samoocena w obszarze ZAPD.
MODUŁ II
Co dzieje się z ludźmi, gdy pojawiają się trudności - umiejętność diagnozowania problem czy konflikt?
- style reakcji na konflikt (podstawowe sposoby reagowania w sytuacji konfliktowej),
- jak rozwijają się konflikty – fazy rozwoju,
- przyczyny powstawania i narastania konfliktów w miejscu pracy,
- zachowania sprzyjające i utrudniające rozwiązywanie konfliktów,
- diagnozowanie własnego stylu radzenia sobie w sytuacji sporu,
- zachowania o charakterze uległości i ich następstwa,
- radzenie sobie w sytuacjach trudnych – odmowa, krytyka, złość, inne trudne emocje,
- ćwiczenie w obszarze konstruktywnych sposobów zachowania w sytuacji problemowej,
- kooperacja jako najbardziej trwały sposób rozwiązywania konfliktów.
MODUŁ III
Umiejętności analityczne
- myślenie analityczne - podstawowe zasady,
- najczęstsze błędy i bariery w myśleniu analitycznym; błędy
w rozumowaniu i osądzie, - etapy rozwiązywania problemu; wykorzystanie myślenia analitycznego w rozwiązywaniu problemów; definiowanie problematycznego obszaru; praca z informacjami; zbieranie informacji; wybór istotnych informacji, ich analiza i ocena,
- w jaki sposób rozwijać umiejętności analityczne?
MODUŁ IV
Etapy rozwiązywania problemu – w stronę kooperacji
- nazwanie lub narysowanie problemu,
- arkusze, diagramy natężenia występowania problemu,
- ustalenie reguł działania,
- poszukiwanie i wybór rozwiązań,
- harmonogram działania – plany, wykresy,
- wdrażanie ustaleń,
- sprawdzenie efektywności.
MODUŁ V
Kreatywność w budowaniu rozwiązań problemów - przegląd technik
- burza mózgów
- analiza SWOT,
- partycypacja w podejmowaniu decyzji,
- technika przeciwnych reakcji,
- diagram Ishikawy,
- „6 x dlaczego?”
- kruszenie obiektu,
- PMI,
- budowanie eksperymentów.
MODUŁ VI
Wdrożenie rozwiązań
- arkusz analizy kosztów i potencjalnych korzyści,
- określenie zagrożeń i wsparcia przy wdrażaniu rozwiązania,
- etap wdrożenia rozwiązań i kontroli ich skuteczności,
- cykl Deminga – praktyczne podejście do tematu zapewnienia trwałości rozwiązań,
- plan działania i odpowiedzialności.
MODUŁ VII
Część superwizyjna – radzenie sobie z codziennymi sytuacjami trudnymi/problemowymi
- analiza konkretnych sytuacji problemowych pojawiających się
w codziennej pracy, - przyczyny powstawania trudności w czasie rozwiązywania problemu (niesłuchanie, nadmierna koncentracja na sobie i własnych emocjach, niejasne formułowanie problemu, przedwczesne poszukiwanie rozwiązań, brak analizy błędów, niewypracowanie zasad, brak podsumowania i ustaleń końcowych),
- problemy pojawiające się w kontaktach z trudnymi współpracownikami,
- ćwiczenia i symulacje z użyciem kamery i analizą nagranych materiałów - poszukiwanie rozwiązań.
Uwaga! Treść merytoryczna może ulec zmianie w trakcie trwania szkolenia w związku z potrzebami Uczestników i przebiegiem zajęć.
Czas trwania
Dwa dni szkoleniowe - 9:00 - 16:00, 14 godzin zegarowych, 16 godzin dydaktycznych, przerwy
Prelegenci
Anna Krawulska-Biegańska
psycholog, trener, asesor, coach, mediator
Projektuje i realizuje działania rozwojowe dla właścicieli firm, kadry zarządzającej, menedżerów, liderów, brygadzistów oraz trenerów wewnętrznych. Jest ekspertem w dziedzinie audytu i wdrażania wartości organizacyjnych. Wspiera firmy przy budowaniu i implementacji systemów kompetencyjnych. Prowadzi coaching i konsultacje indywidualne dla kadry zarządzającej różnego szczebla. Jako asesor tworzy i realizuje badania Assessment i Development Center. Projektuje i realizuje badania satysfakcji pracowników oraz badania oceny pracownika metodą 270/360 stopni. Projektuje i prowadzi działania usprawniające komunikację wewnętrzną oraz współpracę w zespole. Ma doświadczenie jako mediator w sytuacji konfliktu.
Posiada certyfikaty: TA 101 w zakresie Analizy Transakcyjnej (wydany przez European Association for Transactional Analysis), certyfikat European Association for Psychotherapy oraz DiSC Certification. Jest aktywnym członkiem zespołu poznańskiego Ośrodka Psychoterapii i Treningów Psychologicznych AION. Prowadzi również zajęcia w ramach podyplomowych studiów MBA na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
W pracy trenerskiej specjalizuje się w realizacji szkoleń z zakresu rozwijania kompetencji menedżerskich, komunikacji i współpracy, organizacji czasu pracy, radzenia sobie ze stresem
i wypaleniem zawodowym oraz mentoringu i umiejętności trenerskich.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
61-696 Poznań
Serbska 6a/1
woj. wielkopolskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- przeprowadzenie zajęć przez trenera z kilkunastoletnim doświadczeniem w zawodzi
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Warunkiem wzięcia udziału w szkoleniu jest wypełnienie formularza rejestracyjnego.
Po jego otrzymaniu skontaktujemy się z Państwem telefonicznie w celu udzielenia informacji dotyczących płatności oraz potwierdzenia rejestracji.
Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 4 osób.
Rezygnacja:
1. Zamawiający ma możliwość bezkosztowej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem. W przypadku rezygnacji po tym czasie, Zamawiający ponosi 50% kosztów uczestnictwa, zgodnie z formularzem zgłoszenia.
2. Nie odwołanie, nie wzięcie udziału w szkoleniu skutkuje pełnym obciążeniem kosztami udziału.
3. Zamiast osoby zgłoszonej, w szkoleniu może uczestniczyć inny pracownik firmy. O tym fakcie należy poinformować do 2 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
4. W przypadku informacji o rezygnacji ze szkolenia później niż mowa jest w pkt. 1, Organizator w uzasadnionych przypadkach dopuszcza:
● możliwość wzięcia udziału w kolejnej edycji szkolenia, w miarę dostępności miejsc;
● możliwość wykorzystania wpłaconych środków na inne, szkolenie z oferty, w miarę dostępności miejsc.
Skontaktuj się z nami - zbierzemy informacje, ustalimy o jakie dofinansowanie możesz się ubiegać.
Masz pytania? Napisz do nas
