Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/archiwum-zakladowe-74602-id72

Informacje o szkoleniu

  • Archiwum zakładowe


    ID szkolenia: 74602
    Typ: Szkolenia
    Kategoria: Administracja
  • Termin szkolenia:

    Informacje o platformie szkoleniowej oraz wymaganiach technicznych:

    - komputer lub urządzenie mobilne ze stabilnym podłączeniem do Internetu,
    - przeglądarka internetowa (preferowany Firefox),
    - używasz przeglądarki EDGE, wspierana jest tylko najnowsza oparta na silniku Chromium,
    - głośnik, mikrofon i/lub słuchawki,
    - NIE łącz się przez VPN i/lub sieć firmową - mogą ograniczać dostęp,
    - Internet Explorer (IE) oraz Yandex NIE są wspierane,
    - na otrzymany link do pokoju webinarowego może zalogować się tylko jedna osoba/urządzenie,
    Godziny zajęć (czas trwania):
    09:00 – 14:00
  • Organizator szkolenia:

    Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
    Międzyborska 50
    04-041 Warszawa
    woj. mazowieckie
    O firmie Inne oferty firmy
Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Cel szkolenia:
• Nabycie, zaktualizowanie i pogłębienie wiedzy oraz umiejętności z zakresu zarządzania dokumentacją oraz wiedzy niezbędnej do zgodnej z obowiązującymi przepisami organizacji pracy w kancelarii / archiwum jednostki organizacyjnej
• Omówienie nowych przepisów znowelizowanej ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
• Zapoznanie się z prawidłowym prowadzeniem i archiwizacją dokumentacji kadrowo-płacowej z uwzględnieniem Rozporządzenia RODO, nowej Ustawy ODO i Kodeksu Pracy

Szkolenie skierowane jest do:

Osoby zajmujące się archiwizacją w zakładach oraz prowadzące archiwum zakładowe w urzędach i innych instytucjach, wszyscy zainteresowani tematyką szkolenia. Pracownicy działów administracyjnych, HR, sekretariatów.

Program szkolenia:

  • Program szkolenia:

  • Rodzaje współczesnej dokumentacji:
    • dokument – dowód pierwszorzędny – pojęcie, rodzaje
    • kategoryzacja dokumentacji tworzonej, napływającej i składanej w podmiocie
    • dokumentacja tworząca akta spraw i nie tworząca akt spraw.
  • Podstawowe przepisy prawne dotyczące zarządzania dokumentacją w podmiocie:
    • Ważniejsze akty polskiego prawa archiwalnego, kadr, ochrony danych osobowych .
    • Podstawowe konstrukcje prawa w zakresie archiwizacji, kadr, ochrony danych osobowych.
  • Zmiany w okresie przechowywania akt osobowych od 1 stycznia 2018 r.
    • Obniżenie okresu przechowywania akt osobowych do 10 lat – kogo dotyczy?
    • Nowe obowiązki pracodawców w zakresie sprawozdawczości.
    • Umożliwienie prowadzenia akt w formie elektronicznej – na jakich zasadach?
    • Zmiany w prowadzeniu akt osobowych od 1 stycznia 2019 r. – co nas czeka?
  • Rozporządzenie RODO, nowa Ustawa ODO, Kodeks Pracy 2018 – zmiany w ochronie danych osobowych
    • Nowe obowiązki pracodawców wynikające z RODO i ODO.
    • Rozszerzenie zakresu danych związanych z ubieganiem się o pracę.
    • Klauzule ochrony informacji.
    • Nowe kary administracyjne.
  • Obieg dokumentacji w podmiocie:
    • systemy kancelaryjne
    • cechy obligatoryjnego bezdziennikowego systemu kancelaryjnego i jego realizacja w praktyce
    • system tradycyjny (całkowicie „papierowy”, z narzędziami informatycznymi wspomagającymi obieg dokumentów)
    • system elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD), archiwizacja w ramach EZD
    • znak sprawy
    • teczka rzeczowa i podteczka, spis spraw
    • pisma otrzymane do wiadomości
    • Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt
    • klasyfikacja i kwalifikacja archiwalna dokumentacji (kat. A, B, BE, BC)
    • postępowanie z dokumentacją elektroniczną
    • przekazywanie akt do archiwum zakładowego
    • porządkowanie wewnętrzne jednostek aktowych
    • opisywanie teczek
    • sporządzanie ewidencji.
  • Instrukcja archiwalna:
    • organizacja i zadania archiwum zakładowego/składnicy akt
    • lokal archiwum zakładowego/składnicy akt
    • przejmowanie dokumentacji do archiwum zakładowego/składnicy akt
    • przechowywanie i zabezpieczanie zgromadzonej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji (spis zdawczoodbiorczy, wykaz spisów)
    • przeprowadzanie skontrum dokumentacji w archiwum zakładowym oraz porządkowanie dokumentacji w archiwum zakładowym
    • przekwalifikowanie dokumentacji zastanej w podmiocie
    • udostępnianie dokumentacji przechowywanej w archiwum zakładowym/składnicy akt
    • wycofywanie dokumentacji ze stanu archiwum zakładowego/składnicy akt
    • nowe zasady przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych
    • sprawozdawczość archiwum zakładowego
    • postępowanie z dokumentacja w przypadku reorganizacji lub likwidacji jednostki.
  • Zmiany w procedurze brakowania dokumentacji:
    • analiza procesu brakowania dokumentacji w świetle obowiązujących procedur
    • niszczenie akt a brakowanie dokumentacji
    • jak długo należy przechowywać akta w podmiocie (aspekt służbowy, kontrolny, socjalny i historyczny)?
    • kto odpowiada za brakowanie akt w podmiocie i jak często należy je przeprowadzać?
    • zniesienie wzorów formularzy dot. brakowania i co z tego wynika?
    • typowanie dokumentacji do zniszczenia
    • sporządzanie wniosku na brakowanie.
  • Porządkowanie dokumentacji wytwarzanej w Podmiocie:
    • zakres i formy dokumentacji księgowej
    • kwalifikacja dokumentacji księgowej
    • przechowywanie dokumentacji księgowej
    • brakowanie dokumentacji księgowej
    • postępowanie z dokumentacją kadrowo- płacową
    • kwalifikowanie, przechowywanie i brakowanie dokumentacji kadrowo- płacowej
    • dokumentacja elektroniczna- postępowanie, przechowywanie i brakowanie.
  • Panel dyskusyjny.

Informacje o prelegentach:

Adam Parysz

Dyplomowany Archiwista, absolwent Instytutu Historii Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Historia, specjalizacja Archiwistyka i Zarządzanie Dokumentacją Współczesną. Czynny Administrator Bezpieczeństwa Informacji w PNBU „BT” Teresa Buzińska oraz Inspektor Ochrony Danych w Gminie Lądek. Były Specjalista ds. Archiwizacji oraz Kierownik Projektów w ArchiDoc SA. Doświadczenie zawodowe w charakterze archiwisty oraz w kierowaniu projektami archiwizacji dokumentacji. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń (3 645h dydaktycznych spędzonych na sali szkoleniowej oraz 4046 przeszkolonych uczestników) z zakresu archiwizacji dokumentacji, systemów teleinformatycznych (w szczególności EPUAP2), prawa archiwalnego, administracyjnego, ochrony danych osobowych oraz zarządzania dokumentem i podpisem elektronicznym dla wielu instytucji państwowych, samorządowych i firm prywatnych. Udokumentowane przeprowadzenie ponad 230 szkoleń dla wielu instytucji państwowych, prywatnych i samorządowych m.in. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Kancelaria Senatu RP, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Komenda Główna Policji,, Poczta Polska S.A., Koleje Mazowieckie, CBA, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie, Polska Akademia Nauk, Akademia Górniczo-Hutnicza, Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie, Rzeszowie i w Olsztynie, Urząd Miasta Rzeszowa, Wojewódzka Stacja Sanitarno –Epidemiologiczna w Poznaniu, Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie, Szpital Zachodni im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim, Arcelormittal, ArchiDoc S.A, Sąd Okręgowy w Kielcach oraz Sąd Apelacyjny we Wrocławiu. W zakresie ochrony danych osobowych szkolił m. in. ING Bank Śląski, Powiatowy Urząd Pracy w Piotrkowie Trybunalskim, Fenice Poland, Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie i Podlaski Urząd Wojewódzki. Współpracuje m. in. z Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze, Ośrodek Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki FRDL, ADEPTS.C., Fundacja Rozwoju i Ochrony Komunikacji Elektronicznej FORCE, SUKCES C.R. Edyta Szczerkowska, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Szkoleniowe w Łodzi.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 580 zł + 23% VAT za osobę przy zgłoszeniach przesłanych do dnia 25 września
  • 680 zł + 23% VAT za osobę przy zgłoszeniach przesłanych od dnia 26 września

Cena zawiera:

udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, imienny certyfikat, przerwy kawowe

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić rejestrację oraz przekazać szczegóły organizacyjne.


Wydarzenie: Archiwum zakładowe