Asertywna komunikacja

O szkoleniu

Szkolenie otwarte „Asertywna komunikacja” umożliwia Uczestnikom wykształcenie umiejętności asertywnego porozumiewania się z innymi oraz zdiagnozowanie własnych sposobów komunikacji, by świadomie korzystać z osobistych predyspozycji. Trening asertywności pozwoli także usprawnić identyfikowanie przyczyn konfliktów i wypracować sposoby reagowania na nie w adekwatny do sytuacji sposób. Uczestnicy poznają metody efektywnego wpływania na decyzje innych osób dzięki sprawdzonym technikom komunikacyjnym, których uczymy w oparciu o autorskie programy. Rozwijanie umiejętności budowania trwałych więzi oraz dbania o relacje pod okiem naszych trenerów prowadzi do zmiany postaw i wyrobienia pożądanych nawyków.

Kluczowym obszarem osobistej efektywności jest kształtowanie poczucia odpowiedzialności za własną komunikację w wyrażaniu opinii, poglądów i pomysłów. Wzorowa komunikacja wymaga zdolności takich jak konstruktywne formułowanie informacji zwrotnej oraz świadomości działania asertywnej prośby i odmowy.

Dlaczego warto wziąć udział?
  • Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
  • Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
  • Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
  • W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
  • Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
  • Zadania poszkoleniowe
  • E-mentoring z trenerem do 60 dni
    po zakończeniu szkolenia
  • Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online
Kto powinien wziąć udział?

- menadżerowie

- liderzy

- kadra kierownicza

Program szkolenia

Podstawy asertywności

 

  • Istota i definicje asertywności
  • Czemu osoby zachowujące się asertywnie bywają odbierane jako agresywne?
  • 3 typy komunikacji – pasywna, agresywna i asertywna
  • Komunikacja pasywna i agresywna – zalety i wady wynikające z takiego sposobu komunikacji
  • 5 praw Fensterheima
  • Asertywność jako zdolność stanowczego egzekwowania własnych praw i szanowania praw innych osób
  • Mapa asertywności – diagnoza własnej asertywności – identyfikowanie obszarów do rozwoju
  • Asertywna komunikacja – rewizja i zmiana nawyków

 

Rozwijanie asertywnej komunikacji

 

  • Jak budować prawidłową komunikację zaczynając od własnego nastawienia?
  • Diagnoza swojego stylu komunikacyjnego – kwestionariusz
  • Strukturyzowanie informacji – jak mówić konkretnie i zrozumiale?
  • Niewerbalna komunikacja asertywna (mowa ciała)
  • Proasertywne i antyasertywne zwroty
  • Jak zrozumieć komunikację? – 4 płaszczyzny wypowiedzi Schulza von Thuna
  • Ujawnianie siebie – tworzenie własnego obrazu w oczach komunikacyjnych partnerów – konsekwencja działań i stanowczość w dążeniu do osiągania celów
  • Reguły udzielania/odbierania informacji zwrotnych
  • Praktyczne stosowanie empatii – aktywne słuchanie

 

Proasertywne narzędzia

 

  • Asertywna odmowa – w jaki sposób mówić „NIE” bez poczucia winy i ranienia innych?
  • Metody zmiękczania odmowy asertywnej
  • Asertywne wyrażanie poglądów, potrzeb, uczuć i opinii
  • W jaki sposób asertywnie przyjmować oceny? Czemu warto wydawać opinie, a nie oceny?
  • Asertywna komunikacja – komunikaty typu „Ja” – w jaki sposób asertywnie przekazywać własne stanowisko?
  • Egzekucja oczekiwań i ustaleń
  • Konstruktywna krytyka – reguły postępowania
  • Budowanie pozytywnych i długotrwałych relacji

 

Postawa asertywna w wymagających sytuacjach

 

  • Analizowanie zastrzeżeń i trudnych sytuacji – case study
  • Trudny rozmówca – czy naprawdę jest trudny?
  • Czy mam wpływ na trudną sytuację? – Wymagające sytuacje, których przyczyną jestem ja, partner lub czynnik zewnętrzny
  • Postawa asertywna w trudnych sytuacjach – case study
  • Praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem wybranych trudnych sytuacji – dyskusja symulacyjna

 

Trenowanie asertywnych technik w praktyce – CRT Assertiveness Tools

 

  • Zestaw ćwiczeń praktycznych i symulacji:
    • TI Technique – przekazywanie trudnej informacji wraz z zastosowaniem technik łagodzących złe emocje)
    • Handling Aggression Model – jak radzić sobie z agresją?
    • Precyzyjne i przejrzyste wyrażanie własnych oczekiwań (np. dotyczących wykonania zadania)
    • Przekazanie pozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej
    • GC – konstruktywne wyrażanie krytyki
    • Logiczna argumentacja

Do wszystkich ćwiczeń trenerzy przygotowują scenariusze po wcześniejszej analizie potrzeb Uczestników.

Czas trwania

2 dni (2x6h)

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Komputer z dostępem do Internetu
Komputer z dostępem do Internetu

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 290
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Dostępne zniżki:
  • 15% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 20% przy zgłoszeniu min. 3 osób
  • 25% przy zgłoszeniu min. 4 osób
  • Rozwiń
Zapisz się

Organizator

Certes Sp. z o.o.
00-707 Warszawa
Pszenickiego 5
woj. mazowieckie
Certes sp. Z o.o. jest firmą szkoleniowo-doradczą świadczącą usługi z zakresu szkoleń, również dofinansowywanych przez unię europejską, coachingu oraz organizacji imprez integracyjnych dla przedsiębiorstw i administracji publicznej. Słowo "Certes" ...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Certes Sp. z o.o.
00-707 Warszawa Pszenickiego 5
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!