O szkoleniu
Asertywność to bardzo przydatna cecha, nie tylko służbowo, ale też prywatnie. Pomaga ustalać granice, zdobywać szacunek innych, a nawet dbać o własny rozwój. Asertywność sprawia, że to pracownik przejmuje kontrolę nad przebiegiem rozmowy, wyznacza jej granice przy jednoczesnym poszanowaniu granic drugiej osoby, nie ulega też manipulacjom, które niejednokrotnie są stosowane. Nie oznacza to żadnej nieuprzejmości, a jedynie poszanowanie własnych emocji, uczuć i profesjonalne podejście do wykonywanych obowiązków. Tego nie zbuduje się w jeden dzień – ale zbudujemy dobre fundamenty i wskażemy odpowiedni kierunek.
Korzyści dla uczestnika
- Poznanie oraz nauczenie się rozróżniania postaw: asertywnej, agresywnej i uległej
- Rozwinięcie umiejętności komunikacyjnych i postawy asertywnej
- Udział w praktycznym treningu z wykorzystaniem narzędzi asertywności
- Autoanaliza poziomu swoich postaw (asertywność, uległość, agresja) w kontekście różnych sytuacji społecznych
- Zwiększenie pewności siebie i nabycie umiejętności reagowania w sytuacjach trudnych
Korzyści dla organizacji
- Podniesienie poziomu skutecznej komunikacji wśród pracowników wewnątrz i na zewnątrz firmy
- Rozwinięcie umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach wśród pracowników
- Zbudowanie postawy nastawionej na rozwiązywanie problemów
- Skuteczne realizowanie celów biznesowych dzięki wypracowaniu postawy nastawionej na współpracę, szacunek do siebie i innych
- Zwiększenie pewności siebie wśród pracowników w kontaktach z klientami, kontrahentami
- Dla każdego, kto chce zwiększyć swoje umiejętności w zakresie asertywności
- Dla osób zarządzających zespołami
- Dla handlowców prowadzących spotkania z klientami zewnętrznymi i wewnętrznymi
- Dla wszystkich, którzy chcą zwiększyć swój poziom pewności siebie
Program szkolenia
Rozpoczęcie i wprowadzenie do tematu szkolenia. Czym jest a czym nie jest asertywność?
- Autorefleksja – Moja Mapa Asertywności. Ćwiczenie indywidualne
- Mity związane z asertywnością
- Co świadczy o asertywności? Ćwiczenie w grupach
Cztery postawy wg. Thomasa Anthony Harrisa i różnice pomiędzy nimi
- Postawa Asertywna Ja Ok – Ty Ok
- Postawa Agresywna Ja Ok – Ty nie Ok
- Postawa Uległa Ja nie Ok – Ty Ok
- Postawa Manipulacyjna Ja nie Ok – Ty nie Ok
Asertywna komunikacja
- Komunikat typu JA versus Komunikat typu TY
- Asertywna odmowa
- Reagowanie na krytykę – zamiana oceny na opinie
- Model FUKO
- Identyfikacja sytuacji, w których uczestnicy mogą zastosować poszczególne techniki asertywnej komunikacji
- Przećwiczenie poznanych technik na podstawie case study
Wzmacnianie pewności siebie
- Fundamenty pewności siebie. Ćwiczenie indywidualne „Moje fundamenty i źródła siły”
- Jak pokonać lęk przed oceną i krytyką. Ćwiczenie w parach „Zmierz się z lękiem”
- Kompetencje wspierające pewność siebie i asertywność
Obrona przed manipulacją
- Identyfikacja technik wywierania wpływu – reguły Cialdiniego
- Reguła wzajemności
- Reguła konsekwencji
- Reguła społecznego dowodu słuszności
- Reguła lubienia
- Reguła autorytetu
- Reguła niedostępności
- Identyfikacja technik manipulacji
- Stopa w drzwiach
- Drzwiami w twarz
- Niska piłka
- Ale to nie wszystko
- Huśtawka emocjonalna
- Uwikłanie w dialog
- Kłamstwo i projekcja
- Różnica między perswazją a manipulacją
Zakończenie szkolenie
- Runda podsumowująca
- Ankiety ewaluacyjne
Czas trwania
Prelegenci

Trener MENTORI, praktyk biznesu
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
- konsultacje z trenerem
- Rozwiń
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na stronie. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się mailowo, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie niezbędne informacje.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
