Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/asertywnosc-i-komunikacja-interpersonalna-w-praktyce-3-dniowe-warsztaty-budowania-relacji-zawodowych-i-efektywnego-rozwiazywania-konfliktow-71491-id802

Informacje o szkoleniu

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Zapraszamy do udziału w szkoleniu dotyczącym asertywności i komunikacji interpersonalnej, którego głównym celem jest umożliwienie poznania zasad i dostarczenie niezbędnych narzędzi do budowania poprawnych relacji interpersonalnych w pracy i życiu osobistym.
A ponadto:
-rozwinięcie umiejętności komunikacyjnych i postaw asertywnych,
-ułatwienie nawiązywania i podtrzymywania kontaktów,
-rozumienie potrzeb partnera komunikacji,
-zwiększenie skuteczności osiągania celów własnych i organizacji,
-wykorzystanie narzędzi usprawniających komunikację,
-rozwinięcie umiejętności rozwiązywania sytuacji trudnych oraz radzenia sobie z emocjami.

Szkolenie skierowane jest do:

Wszystkich osób, które są zainteresowane podniesieniem umiejętności osobistych i menedżerskich z zakresu asertywności i komunikacji interpersonalnej.

Specjaliści odpowiedzialni za budowanie trwałych relacji zawodowych.
Kadra kierownicza.
Pracownicy mający kontakt z Klientem wewnętrznym lub zewnętrznym.
Pracownicy narażeni na konflikty, z którymi nie zawsze potrafią sobie skutecznie poradzić.
Wszystkie osoby zainteresowane zdobyciem umiejętności w zakresie asertywnej komunikacji i efektywnego rozwiązywania konfliktów.

Program szkolenia:

Dzień I
1.Komunikacja międzyludzka – istota, rodzaje komunikacji.

2.Model efektywnej komunikacji – relacja nadawca – odbiorca komunikatu – wzajemne zależności.
3.Typy komunikatów.
4.Strategie budowania relacji międzyludzkich kluczem do satysfakcji zawodowej i osobistej.
5.Trudne sytuacje w zespole pracowniczym czyli jakie?
Dynamika grupy – czym jest zespół.
Synergia – 2 + 2 = 5.
Najczęściej spotykane sytuacje trudne w zespole – przyczyny i skutki.
6.Sztuka rozwiązywania konfliktów: Mój styl rozwiązywania konfliktów. Sposoby efektywnego rozwiązywania konfliktów. 7.Emocje – wróg czy przyjaciel? Rodzaje emocji.
Po co nam emocje? Radzenie sobie z własnymi emocjami.
8.Asertywność nie tylko sztuką odmawiania.
Asertywność w kontakcie z klientem zewnętrznym i wewnętrznym.

Dzień 2
1. Rodzaje zachowań interpersonalnych – omówienie zalet i wad każdego typu zachowania
Zachowanie agresywne
Zachowanie uległe
Zachowanie manipulacyjne
Zachowanie asertywne
2. Asertywność jako jeden ze sposobów zmniejszania kosztów psychicznych pracy
Asertywność jako narzędzie radzenia sobie z: presją, manipulacją, krytyką
Praktyczne wskazówki, trening umiejętności rozpoznawania prób wywierania presji i radzenia sobie z manipulacją i krytyką
Obrona swoich praw
Analiza własnych praw
3. Autodiagnoza własnego sposobu kontaktowania się z innymi– test
Mapa asertywności, czyli określenie poziomu asertywności w różnych sferach życia
W kierunku większej pewności siebie...
Lepsze poznanie siebie -zasoby i słabe strony
Analiza własnego potencjału
Kierunki doskonalenia siebie
Postawa asertywna
Artykułowanie swoich potrzeb
Wyrażanie własnego zdania
Wyrażanie uczuć i emocji
Uwzględnianie reakcji innych.

Dzień 3
1. Techniki asertywności
Asertywna odmowa
Technika „zdartej płyty” (odmawianie, egzekwowanie praw i wyrażanie życzeń)
Obrona własnych granic
Zamiana oceny na opinię
Radzenie sobie z krytyką (poszukiwanie krytyki, demaskowanie aluzji, „zamglanie”, uprzedzanie krytyki)
2. Asertywne komunikowanie się w sytuacjach trudnych i ekstremalnych
Najważniejsze zasady asertywnej komunikacji w sytuacjach ekstremalnych i konfliktowych
Rozwiązywanie problemów: analiza sytuacji, znajdowanie przyczyn, formułowanie problemów
Jak dokonywać obiektywnych sądów (zbieranie faktów, opinii oraz ich analiza)
Sposoby przekazywania trudnych decyzji i niepopularnych wiadomości
3. Asertywna komunikacja i budowa relacji zawodowych
Jak komunikować się w sposób jasny, przejrzysty, zrozumiały i asertywny.
Jak wykorzystać w pracy dobre strony stresu.
Jak budować stabile relacje zawodowe z wykorzystaniem technik asertywnej komunikacji.
4. Podsumowanie warsztatów szkoleniowych.

Informacje o prelegentach:

Adrianna Zbińska
Zygmunt Dolata
Emilia Sałacka-Mańka
Tomasz Wysoczański

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 2190 zł netto cena za 1 os.

Cena zawiera:

-cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje również:
3 noclegi w Zakopanem w pokoju 2-osobowym (za dopłatą 350 zł możliwość rezerwacji pokoju 1-osobowego)
pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu
możliwość korzystania z atrakcji oferowanych przez hotel (basen, sauna)
dostęp do bezprzewodowego internetu na terenie całego Hotelu.

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Prosimy o zgłoszenie uczestnictwa z użyciem formularza. Potwierdzimy przyjęcie zgłoszenia.


Wydarzenie: Asertywność i komunikacja interpersonalna w praktyce. 3-dniowe warsztaty budowania relacji zawodowych i efektywnego rozwiązywania konfliktów.