Szkolenie

Asertywność i komunikacja interpersonalna w praktyce. 3-dniowe warsztaty budowania relacji zawodowych i efektywnego rozwiązywania konfliktów. Zakopane (wyżywienie i zakwaterowanie w cenie szkolenia)

O szkoleniu

-
Kto powinien wziąć udział?

Grupa docelowa

  • Specjaliści odpowiedzialni za budowanie trwałych relacji zawodowych.
  • Kadra kierownicza.
  • Pracownicy mający kontakt z Klientem wewnętrznym lub zewnętrznym.
  • Pracownicy narażeni na konflikty, z którymi nie zawsze potrafią sobie skutecznie poradzić.
  • Wszystkie osoby zainteresowane zdobyciem umiejętności w zakresie asertywnej komunikacji i efektywnego rozwiązywania konfliktów.

Cel szkolenia

Głównym celem szkolenia jest umożliwienie poznania zasad i dostarczenie niezbędnych narzędzi do budowania poprawnych relacji interpersonalnych w pracy i życiu osobistym.
A ponadto:
-rozwinięcie umiejętności komunikacyjnych i postaw asertywnych,
-ułatwienie nawiązywania i podtrzymywania kontaktów,
-rozumienie potrzeb partnera komunikacji,
-zwiększenie skuteczności osiągania celów własnych i organizacji,
-wykorzystanie narzędzi usprawniających komunikację,
-rozwinięcie umiejętności rozwiązywania sytuacji trudnych oraz radzenia sobie z emocjami.

Korzyści dla uczestników

  • motywacja uczestników szkolenia do zastosowania technik asertywnej komunikacji w praktyce;
  • stworzenie podstaw budowania atmosfery współpracy i budowania długotrwałych i stabilnych relacji zawodowych;
  • wsparcie metodologiczne i psychologiczne uczestników szkolenia w codziennej praktyce zawodowej i życiu prywatnym.


Uczestnicy szkolenia będą mieli możliwość aby:

  • wziąć udział w praktycznym treningu trudnych sytuacji komunikacyjnych;
  • rozwinąć umiejętności związane z wykorzystaniem postaw asertywnych;
  • rozwinąć umiejętności związane z efektywnym rozwiązywaniem konfliktów w praktyce;
  • skorzystać z indywidualnych konsultacji także po zakończeniu szkolenia;
  • poznać własne możliwości i przeanalizować dotychczasowe bariery w relacjach z partnerami komunikacji.

Metodologia

Jako pierwsza instytucja szkoleniowa w Polsce dbamy o to aby również szkolenia otwarte były dopasowane do oczekiwań oraz stylu pracy uczestników! Indywidualizacja szkolenia - dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy osiągają oczekiwany przez pracodawcę poziom kompetencji i umiejętności.

Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz ćwiczenia, studia przypadków, scenki rodzajowe, pracę indywidualną, symulacje i mini- wykłady z omówieniem przykładów z życia i prezentacją multimedialną. Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności.

SZKOLENIE REALIZOWANE PRZY UŻYCIU KAMERY VIDEO

Szczególnie ciekawe i pozwalające spojrzeć na siebie z innej perspektywy będą zajęcia z użyciem kamery, podczas których każdy z uczestników szkolenia będzie mógł zostać poddany konstruktywnej ocenie.

Program szkolenia

|Program szkolenia jest własnością intelektualną SEMPER i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.|

Dzień I
1.Komunikacja międzyludzka – istota, rodzaje komunikacji.

2.Model efektywnej komunikacji – relacja nadawca – odbiorca komunikatu – wzajemne zależności.
3.Typy komunikatów.
4.Strategie budowania relacji międzyludzkich kluczem do satysfakcji zawodowej i osobistej.
5.Trudne sytuacje w zespole pracowniczym czyli jakie?
Dynamika grupy – czym jest zespół.
Synergia – 2 + 2 = 5.
Najczęściej spotykane sytuacje trudne w zespole – przyczyny i skutki.
6.Sztuka rozwiązywania konfliktów: Mój styl rozwiązywania konfliktów. Sposoby efektywnego rozwiązywania konfliktów. 7.Emocje – wróg czy przyjaciel? Rodzaje emocji.
Po co nam emocje? Radzenie sobie z własnymi emocjami.
8.Asertywność nie tylko sztuką odmawiania.
Asertywność w kontakcie z klientem zewnętrznym i wewnętrznym.

Dzień 2
1. Rodzaje zachowań interpersonalnych – omówienie zalet i wad każdego typu zachowania
Zachowanie agresywne
Zachowanie uległe
Zachowanie manipulacyjne
Zachowanie asertywne
2. Asertywność jako jeden ze sposobów zmniejszania kosztów psychicznych pracy
Asertywność jako narzędzie radzenia sobie z: presją, manipulacją, krytyką
Praktyczne wskazówki, trening umiejętności rozpoznawania prób wywierania presji i radzenia sobie z manipulacją i krytyką
Obrona swoich praw
Analiza własnych praw
3. Autodiagnoza własnego sposobu kontaktowania się z innymi– test
Mapa asertywności, czyli określenie poziomu asertywności w różnych sferach życia
W kierunku większej pewności siebie...
Lepsze poznanie siebie -zasoby i słabe strony
Analiza własnego potencjału
Kierunki doskonalenia siebie
Postawa asertywna
Artykułowanie swoich potrzeb
Wyrażanie własnego zdania
Wyrażanie uczuć i emocji
Uwzględnianie reakcji innych.

Dzień 3
1. Techniki asertywności
Asertywna odmowa
Technika „zdartej płyty” (odmawianie, egzekwowanie praw i wyrażanie życzeń)
Obrona własnych granic
Zamiana oceny na opinię
Radzenie sobie z krytyką (poszukiwanie krytyki, demaskowanie aluzji, „zamglanie”, uprzedzanie krytyki)
2. Asertywne komunikowanie się w sytuacjach trudnych i ekstremalnych
Najważniejsze zasady asertywnej komunikacji w sytuacjach ekstremalnych i konfliktowych
Rozwiązywanie problemów: analiza sytuacji, znajdowanie przyczyn, formułowanie problemów
Jak dokonywać obiektywnych sądów (zbieranie faktów, opinii oraz ich analiza)
Sposoby przekazywania trudnych decyzji i niepopularnych wiadomości
3. Asertywna komunikacja i budowa relacji zawodowych
Jak komunikować się w sposób jasny, przejrzysty, zrozumiały i asertywny.
Jak wykorzystać w pracy dobre strony stresu.
Jak budować stabile relacje zawodowe z wykorzystaniem technik asertywnej komunikacji.
4. Podsumowanie warsztatów szkoleniowych. 

Informacje organizacyjne

Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.
 

Szczegółowa agenda wydarzenia:
Dzień I :
Przyjazd do hotelu i zakwaterowanie uczestników (doba hotelowa rozpoczyna się o godz. 16.00).
Kolacja.
Czas wolny (basen, sauna, zwiedzanie okolicy).

Dzień II :
Śniadanie.
Udział w szkoleniu w godzinach 10.00-18.00.
Podczas szkolenia zaplanowane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad.
Czas wolny (basen, sauna, zwiedzanie okolicy).
Kolacja.

Dzień III :
Śniadanie.
Udział w szkoleniu w godzinach 09.00-17.00.
Podczas szkolenia zaplanowane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad.
Czas wolny (basen, sauna, zwiedzanie okolicy).
Kolacja.

Dzień IV :
Śniadanie.
Udział w szkoleniu w godzinach 09.00-17.00.
Podczas szkolenia zaplanowane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad.
Podsumowanie wydarzenia, wręczenie dyplomów Uczestnikom szkolenia, wyjazd z hotelu.

Inwestycja2190.00zł netto (+23% VAT)
 

Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
-cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje również:

  • 3 noclegi w Zakopanem w pokoju 2-osobowym (za dopłatą 350 zł możliwość rezerwacji pokoju 1-osobowego)
  • pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu
  • możliwość korzystania z atrakcji oferowanych przez hotel (basen, sauna)
  • dostęp do bezprzewodowego internetu na terenie całego Hotelu.

Dodatkowe informacje dotyczące warunków finansowych:
1890 zł netto  - udział w szkoleniu bez zakwaterowania (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat, przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad w każdym dniu szkolenia);
2190 zł netto  - udział w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem w pokoju 2-osobowym  (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat,  pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu);
2540 zł netto  - udział w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem w pokoju 1-osobowym  (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat,  pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu).

Prelegenci

Cytat

Trener biznesu, wykładowca i konsultant HR. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe na stanowiskach menedżerskich. Specjalizuje się w szkoleniach i konsultacjach dla zarządzających zespołami pracowniczymi. Stosuje Regułę Pareto w prowadzonych przez siebie szkoleniach: 80 % zajęć warsztatowych i 20% mini wykład wraz z podsumowaniem przez trenera. Ekspert w zakresie zarządzania ludźmi, HR i przywództwa. Autor wielu publikacji w prasie specjalistycznej i serwisach internetowych z zakresu kierowania zespołami pracowniczymi. Twórca instrukcji procesu coaching’owego oraz finalista konkursu „Mówca znakomity. Twórca wielu programów szkoleniowych. Absolwent Politechniki Warszawskiej (mgr inż.) i kilku studiów podyplomowych (zarządzanie, komunikacja i promocja w biznesie, polsko-niemieckich menedżerskich studiów podyplomowych oraz studiów MBA ZZL. Wykładowca na studiach podyplomowych w Wyższej Szkole Logistyki i Wielkopolskiej Szkole Biznesu na studiach MBA. Poza pracą jest „molem książkowym”, krzyżówkowiczem i kinomanem.

Gdzie i kiedy

Zakopane 17 - 20 listopada 2020
Zakopane

Zakopane

woj. małopolskie

Gdzie i kiedy

Zakopane 22 - 25 września 2020
Zakopane

Zakopane

woj. małopolskie

Weź udział

Cena 1
zł netto
2190 PLN
Cena zawiera:
  • 3 noclegi w Zakopanem w pokoju 2-osobowym (za dopłatą 350 zł możliwość rezerwacji pokoju 1-osobowego) pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu możliwość korzystania z atrakcji oferowanych przez hotel (basen, sauna) dostęp do bezprzewodowego internetu na terenie całego Hotelu.
Weź udział

Organizator

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań
Libelta 1a/2
woj. wielkopolskie
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER to oddany, profesjonalny zespół fachowców dogłębnie analizujący Państwa potrzeby, działając z pełną odpowiedzialnością i zaangażowaniem. To instytucja głównie specjalizująca się w realizacji projektów...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a   następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).  


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Wiadomość została wysłana!
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań Libelta 1a/2
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!