Szkolenie

Asertywność jako kompetencja zawodowa

O szkoleniu

Na szkoleniu: czym jest asertywność, asertywność w pracy, jak odróżnić asertywność od uległości i agresji, jak budować postawę asertywną, jak wyznaczać swoje granice, jak przestrzegać granic innych osób, jakie są Twoje mocne strony, jak asertywnie reagować na krytykę, jak asertywnie odmawiać, jak asertywnie prosić, jak asertywnie reagować na pochwałę.

Asertywność to kluczowa kompetencja pozwalająca na stanowcze, lecz łagodne wyrażania swoich myśli poglądów i uczuć pozostając tym samym w szacunku do swoich rozmówców i samego siebie. Podczas szkolenia poznasz model zachowań asertywnych w różnych sytuacjach zawodowych. Nauczysz się odróżniać zachowania uległe i agresywne od asertywnych. Dzięki temu wzrośnie Twoja stanowczość i pozostaniesz w szacunku dla siebie i innych, a również nie będziesz podatny na konflikty i manipulacje. W związku z pracą zdalną będącą na ten moment niezbędnym warunkiem dla zachowania zdrowia, asertywność nabiera nowego znaczenia – musimy ją stosować w komunikacji online.

Cel szkolenia:
nauczysz się odróżniać zachowania asertywne od agresywnych i uległych.
poznasz i zastosujesz model zachowań asertywnych w różnych sytuacjach zawodowych.
nauczysz się wzmacniać poczucie własnej wartości i właściwie reagować na krytykę.
nauczysz się wyrażać swoje zdanie bez lęku, odmawiać bez poczucia winy, a także łagodnie stopniować gniew.
Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści ze szkolenia: nabycie umiejętności niezbędnych do budowania postawy asertywnej w pracy.

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • podstawowych prawach asertywności,
  • poznają filary zachowań asertywnych,
  • nabędą wiedzę o przyczynach braku asertywności i dowiedzą się jak je usuwać.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • rozpoznawania zachowań asertywnych,
  • korzystania z praw asertywności nawet w najbardziej wymagających sytuacjach zawodowych,
  • wzmacniania swojej skuteczności poprzez pełną szacunku i spójności komunikację,
  • budowania swojej pozycji jako stanowczego acz łagodnego lidera (jeśli wśród uczestników będą liderzy),
  • łagodnego i skutecznego rozwiązywania konfliktów,
  • konstruktywnie reagować na krytykę, agresję i stopniować gniew.
Kto powinien wziąć udział?

Adresatami szkolenia są wszyscy team liderzy oraz ich członkowie teamów, managerowie zarządzający i dyrektorzy, członkowie zespołów Biura Obsługi Klienta, zespoły obsługi klienta oraz Help Desk w organizacjach IT.

Program szkolenia

Poznanie grupy i trenerki, kontrakt – zasady pracy, nazwanie celów szkoleniowych i ram czasowych szkolenia.

Czym jest a czym nie jest asertywność:

  1. czym jest asertywność, różnicowanie z uległością i agresją,
  2. podstawowe prawa i zasady asertywności,
  3. czynniki braku asertywności.

Moje prawa i asertywna obrona granic osobistych:

  1. czym są granice osobiste, jak wyznaczać swoje granice oraz poszanowanie dla granic drugiego człowieka,
  2. lista moich praw – co znaczą praktycznie,
  3. mapa asertywności, diagnoza obszarów, w których zachowujesz postawę asertywną a w jakich nie,
  4. moje prawa w różnych sytuacjach społecznych i zawodowych. 

Asertywność a poczucie własnej wartości:

  1. analiza mocnych stron, wzmacnianie siebie,
  2. budowanie pozytywnego wizerunku siebie w oparciu o swoje mocne strony.

Asertywność w komunikacji w różnych sytuacjach zawodowych:

  1. łagodny acz stanowczy lider, asertywne delegowanie zadań oraz udzielanie feedbacku – punkt będzie zrealizowany, jeśli uczestnicy będą odpowiedzialni za zarządzanie zespołem, 
  2. konstruktywne reagowanie na krytykę, asertywna odmowa bez poczucia winy,
  3. gniew – niechciana emocja versus agresja – nieakceptowalne zachowanie, asertywne stopniowanie gniewu. 

Asertywność w najbardziej wymagających sytuacjach zawodowych:

  1. asertywna komunikacja,
  2. odróżnianie opinii od faktów, asertywna dyskusja
  3. asertywne przyjmowanie i wyrażanie pochwały,
  4. asertywne wyrażanie krytyki i egzekwowanie zmian,
  5. rozwiązywanie konfliktów na bazie filarów asertywności,
  6. asertywne wyrażanie próśb i poleceń.

Czas na asertywne życzenia i podsumowanie.

Czas trwania

09:00-15:00

Prelegenci

Cytat

Certyfikowany trener Moderatora, jednej z czołowych polskich szkół Trenerów Biznesu, certyfikowany Trener New World of Kirkpatrick Model Bronze Level, HRBusiness Partner. Doświadczenie zdobywała pracując w Europie i Polsce. Gracz zespołowy. Myśli „MY”. Współpracowała z takimi firmami jak Kazar, Alvo, Performance Media.
Specjalizuje się w tematach dotyczących obsługi klienta, podnoszenia efektywności zespołów, delegowania zadań, feedbacku, autoprezentacji, podnoszenia standardów komunikacji, asertywności menedżera. Stworzyła autorskie szkolenie asertywności w systemie e-learningowym.
Do swoich wielkich mentorów zalicza: Erica Berne’a, Marię Król-Fijewską, Daniela Golemana, dr. Sławomira Jarmuża.
Realizowała projekty dla takich firm jak: Plus, Michelin, W. Kruk, Alvo, Kazar.
Jest aktywnym członkiem Klubu Trenerów Biznesu w Warszawie.

Gdzie i kiedy

Warszawa 15 lipca 2021
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Online 15 lipca 2021

Gdzie i kiedy

Warszawa 8 września 2021
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Online 8 września 2021

Weź udział

Cena standardowa
za osobę
590 PLN
+23% vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa

Organizator

J.G. Training
02-548 Warszawa
Olesińska 21
woj. mazowieckie
Misja Misją J.G.Training jest pomoc pracownikom firm i instytucji w zdobywaniu wiedzy, informacji i umiejętności, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania podmiotów gospodarczych. Obszary, z których szkolimy Tematyka naszych szkoleń dot...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

J.G. Training
02-548 Warszawa Olesińska 21
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!