Szkolenie

Asertywność w działaniu, czyli jak rozmawiać w trudnych sytuacjach

O szkoleniu

Asertywność to nie tylko sztuka mówienia NIE -> możesz zyskać znacznie więcej!
Zastanawiasz się, jak stawiać granice i budować zdrowe relacje, osiągać cele i dbać o swoje interesy a jednocześnie uwolnić się od poczucia winy i frustracji? Odpowiedzi na swoje pytania, skuteczne metody i sprawdzone narzędzia znajdziesz na tym szkoleniu!

Asertywność to najlepszy sposób reakcji w sytuacjach związanych z agresywną presją i manipulacją wywieraną na Ciebie. Daj sobie szansę i naucz się dbać o swoje granice z szacunkiem dla innych. Uwolnij się od poczucia winy asertywnie broniąc swoich granic i rozmawiaj w trudnych sytuacjach bez stresu.
Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści ze szkolenia, czyli co możesz osiągnąć:

  • Nauczysz się posługiwania zestawem kluczowych narzędzi a przekazywanie informacji oraz odbieranie krytyki stanie się proste
  • Poznasz zasady komunikacji niezbędne dla profesjonalistów współpracujących z różnymi ludźmi
  • Podniesiesz swoje umiejętności porozumiewania się w najtrudniejszych sytuacjach, w których występuje duże prawdopodobieństwo narażenia na presję, odmowę i stres. Jest to szczególnie ważne na stanowiskach menedżerskich, przy zarządzaniu projektami, w negocjacjach, windykacji lub sprzedaży
  • Boisz się podejmować ryzyko konfrontacji i odpuszczasz? Dowiesz się, jak zyskać wewnętrzny spokój i pewność oraz zdemaskować agresję lub manipulację stosowaną przez innych
  • Rozprawisz się z osłabiającymi Cię przekonaniami związanymi z Syndromem Oszusta
  • Nauczysz się reagować asertywnie zwiększając swoją odporność na stres
  • Wydaje Ci się, że w pracy zachowujesz się asertywnie, a inni odbierają Cię, jako osobę zaborczą, która odmawia pomocy i wsparcia? To szkolenie odpowiada także na Twoje potrzeby, ponieważ nauczysz się, jak odmawiać i prosić w sposób konstruktywny – budujący współpracę – a więc bez poczucia winy!

Wzmocnij swoją odwagę i poczucie wartości, nie poddawaj się szantażowi emocjonalnemu:

  • Naucz się stanowczo i jednocześnie uprzejmie wyrażać swoje uczucia, postawy  i opinie
  • Precyzyjniej oceniaj problemy, ludzi i relacje, aby dobrać do nich swoje właściwe zachowania
  • Nie bój się konfrontacji ? i poznaj sposoby na zmniejszanie odczucia niepokoju, że Twoje opinie zostaną krytycznie ocenione przez innych
  • Uwolnij się od potrzeby bycia osobą akceptowaną, lubianą i chwaloną przez wszystkich
  • Właściwie i bez paraliżującego poczucia winy zadbaj o interesy – zarówno swoje, jak i reprezentowanej przez Ciebie organizacji
  • Zwiększ swoje umiejętności aktywnego i stanowczego działania bez poddawania się emocjonalnym naciskom

Buduj dobre relacje i negocjuj asertywnie win-win:

  • Konstruktywnie rozbrajaj swoją i cudzą agresję
  • Rozpoznawaj manipulację i skuteczniej na nią reaguj
  • Dlaczego nie należy „chodzić na kompromisy”? Poznaj różnicę między konsensusem a kompromisem
  • Co jest faktem, obserwacją, opinią i osądem? Poznaj istotę osądów i dowiedz się, jak je rozpoznawać i rozbrajać ich podstępną moc
  • Naucz się konstruktywnego przekazywania informacji zwrotnej oraz reagowania na nią z szacunkiem do innych osób
  • Jak wydawać prośby i polecenia? Dowiedz się, jak asertywność zastosować w proszeniu i wydawaniu poleceń oraz jak konstruktywnie poradzić sobie z odmową a dzięki temu poprawi się jakość i trwałość Twoich relacji z innymi ludźmi
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które chcą zwiększyć swoje umiejętności komunikacyjne i interpersonalne, lecz szczególnie niezbędne jest dla kadry kierowniczej, liderów zespołów, oraz osób współpracujących z innymi ludźmi w sytuacjach różnic interesów, które mogą być trudne dla którejś ze stron.

Udział w treningu bez wątpienia jest okazją do poznania i praktycznego zmierzenia się z bezpośrednim, uczciwym oraz stanowczym wyrażaniem swoich uczuć, postaw i opinii w sposób respektujący uczucia postawy, opinie i prawa drugiej osoby.

Program szkolenia

1. Komunikacja i emocje w asertywności, czyli na co możesz mieć więcej wpływu i jak to zrobić:

  1. Mechanizmy komunikacji i ich sprzężenie zwrotne z EMOCJAMI
  2. Jak komunikować się świadomie, odzyskać kontrolę i mieć zawsze wybór

2. Asertywność od podszewki, czyli budowanie zdrowych relacji a nie tylko „sztuka odmawiania”:

  1. Ile prawdy a ile mitu jest w popularnych ujęciach asertywności
  2. Czym się różni asertywność od agresji i manipulacji
  3. Czy można „manipulować asertywnie”?
  4. Podstawy negocjowania WIN-WIN, czyli czym się różni KONSENSUS od KOMPROMISU?
  5. PRAWA ASERTYWNOŚCI, czyli jak wyznaczać i dbać o swoje granice w relacji z innymi
  6. szanse, możliwości i ograniczenia wynikające ze stosowania strategii asertywnej oraz strategii nieasertywnych

3. Konstruktywna komunikacja w asertywności – niezbędne elementy składowe:

  1. Zasady ASERTYWNOŚCI
  2. Z czego budujemy swoje komunikaty i jakie efekty przynosi nam rozpoznanie i właściwe stosowanie poszczególnych elementów konstrukcyjnych: Faktów, Opinii (Ocen) i Osądów
  3. Rozpoznawanie komunikatów nie-konstruktywnych i ich zamiana na konstruktywne
    podstawy obrony przed manipulacją i presją psychiczną

4. Gry statusowe, pozycja i władza w kontekście asertywności i pewności siebie:

  1. Co to są gry statusowe i jaki jest ich związek z poczuciem pewności siebie
  2. Jak zaznaczać wysoki status
  3. Jjak wygląda gra na niski status
  4. Podnoszenie i obniżanie statusu swojego i innych
  5. Podejście strategiczne i win-win w grach statusowych

5. Jak skutecznie chronić swoje prawa i interesy z poszanowaniem innych ludzi:

  1. Różnice między ODMOWĄ nieasertywną a asertywną
  2. Jak PROSIĆ i odmawiać asertywnie
  3. Asertywność w wydawaniu i egzekwowaniu POLECEŃ
  4. Jak asertywnie realizować swoje INTERESY
  5. Możliwości wyboru zachowania w sytuacji otrzymania odmowy na prośbę

6. Poprawa relacji międzyludzkich – asertywna wymiana opinii i uczuć z ochroną przed presja i manipulacją:

  1. Przyjmowanie OCEN negatywnych i pozytywnych
  2. Reagowanie na różne formy KRYTYKI z atakiem psychicznym włącznie
  3. Jak krytykować konstruktywnie
  4. Umiejętności asertywnego chronienia siebie w sytuacji KONFLIKTOWEJ
  5. Radzenie sobie z zachowaniami MANIPULACYJNYMI
  6. Wyrażanie pozytywnych i negatywnych UCZUĆ i opinii
  7. Jak radzić sobie z zakłopotaniem

7. Sztuka zwiększania skuteczności osobistej w relacjach:

  1. Określenie typu relacji, w jakiej się znajdujemy
  2. Strategie skutecznego prezentowania swoich potrzeb, wartości, interesów, opinii i przekonań
  3. Asertywność w kontakcie z samym sobą – zwiększanie poczucia własnej wartości
  4. Monolog wewnętrzny – autosabotaż lub pomoc w efektywnej realizacji celów

8. Panowanie nad emocjami i stresem w załatwianiu trudnych i konfliktowych spraw z innymi ludźmi:

  1. Asertywna reakcja na poczucie krzywdy lub winy
  2. Sposoby asertywnego wyrażania uczuć negatywnych, np. złości – KOMUNIKAT OD „JA”
  3. Jak asertywnie dbać o swoje potrzeby, wartości i interesy lub interesy i wartości reprezentowanej organizacji
  4. Asertywne negocjowanie rozwiązania problemu w sytuacji różnic z wykorzystaniem EMPATYCZNEGO ZROZUMIENIA drugiej strony
  5. Specjalne zastosowania asertywności w różnych obszarach: kierowanie ludźmi, współpraca, windykacja, sprzedaż i obsługa klienta, negocjacje, relacje prywatne, itp.

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Cytat

Anna Podgórska

Mam ponad 20 lat doświadczenia menedżerskiego, trenerskiego i doradczego – jako założycielka i CEO od 2000 r. prowadzę Centrum Doradztwa i Szkoleń HOMO CREATORE.
Na sali szkoleniowej spędziłam tyle godzin, że dawno przestałam liczyć tak uczestników, jak i firmy, z którymi współpracowałam. Nie potrafię podać stosownych liczb

Gdzie i kiedy

Warszawa 7 - 8 grudnia 2021
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Zapisz się

Cena standardowa
za osobę
1980 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

HOMO CREATORE Ośrodek Doradztwa i Treningów Szkoleniowych
00-680 Warszawa
Żurawia 47 p. 213
woj. mazowieckie
Firma została założona w lutym 2000 roku przez Annę Mikołajewską – menedżera z wieloletnią praktyką w administracji i biznesie, z wykształcenia specjalistę organizacji i zarządzania, absolwentkę Wydziału Zarządzania UW. Pierwszy rok został prz...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

HOMO CREATORE Ośrodek Doradztwa i Treningów Szkoleniowych
00-680 Warszawa Żurawia 47 p. 213
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!