O szkoleniu
Szkolenie otwarte „Asertywność w pracy” to jeden z oferowanych przez nas kursów praktycznych z działu efektywność osobista. Szkolenia z asertywności, rozpoznawania osobistych talentów czy automotywacji mają aktualnie ogromną wartość i są jednymi z najchętniej wybieranych warsztatów dla pracowników firm i osób prywatnych zainteresowanych własnym rozwojem. Asertywność, umiejętność zarządzania własnymi talentami czy zdolność skutecznego motywowania się do działania mają decydujący wpływ na to, jak kształtuje się nasza skuteczność, czyli mierzona na wiele różnych sposobów efektywność osobista. Szkolenie „Asertywność w pracy” jest treningiem niezwykle ważnych i przydatnych w codziennej pracy umiejętności. Od ich opanowania zależy nasza odporność na manipulacje i próby wykorzystania ze strony otoczenia, charakter i siła naszych relacji z innymi ludźmi, atmosfera w miejscu pracy. Od nich wreszcie zależy również nasza osobista efektywność. Szkolenia poświęcone treningowi asertywności nauczą Cię m.in. jak kształtować swoją asertywność w miejscu pracy bez postawy roszczeniowej, jak odmawiać i mówić o tym, czego potrzebujesz i oczekujesz.
Otwarty kurs efektywność osobista – „Asertywność w pracy” polecamy wszystkim, którzy chcą wypracować umiejętność bezkonfliktowego wyrażania swoich poglądów, potrzeb i oczekiwań oraz umiejętność formułowania odmowy w komunikacji ustnej i pisemnej. Kurs rekomendujemy również pracownikom, którzy realizują zadania przy których niezbędne są wysokie umiejętności komunikacyjne, asertywność, dyplomacja, zdolności negocjacyjne i wysoka efektywność osobista. Szkolenie „Asertywność w pracy” będzie również bardzo przydatnym warsztatem dla osób zatrudnionych w działach obsługi klienta.
Adresaci szkolenia:
- Osoby zainteresowane zwiększeniem asertywności w życiu zawodowym.
- Kierownicy i menedżerowie zarządzający zespołem.
- Pracownicy związani z obsługą klienta.
- Osoby narażone na współpracę z trudnymi osobami.
- Osoby zainteresowane rozwojem osobistym.
Program szkolenia
09:00 – 09:30
Rozpoczęcie szkolenia. Omówienie celów kursu oraz rozpoznanie potrzeb szkoleniowych Uczestników warsztatu.
9:30 – 10:30
Moduł I. Asertywność w pracy – czym jest asertywność?
- Czym jest asertywność w pracy?
- Skutki braku asertywności oraz korzyści płynące z bycia asertywnym.
- Agresja, uległość, asertywność – czym się od siebie różnią?
- Warunki asertywności – „ja jestem OK i ty jesteś OK”.
- Jakie są warunki asertywności? – siły hamujące i wspierające asertywność.
- Poczucie własnej wartości i świadomość własnych umiejętności z zakresu asertywności w życiu codziennym i w pracy.
10:30 – 10:45 Przerwa
10:45 – 12:30
Moduł II. Asertywność w pracy – jak odmawiać i jak mówić o tym, czego potrzebujemy?
- Analiza transakcyjna Berne’a, czyli w co grają ludzie: dziecko, rodzic i dorosły?
- Trójkąt dramatyczny S. Karpmana – kiedy możesz wejść w rolę wybawcy, prześladowcy lub ofiary? Jakie niezrealizowane potrzeby stoją za każdą z tych ról?
- Asertywność w komunikacji werbalnej i niewerbalnej, czyli jak zajmować przestrzeń, przyjąć postawę oraz dbać o ton głosu, aby być postrzeganym jako asertywna osoba?
- W jaki sposób budować asertywne komunikaty? Rola komunikatu „ja” – na co zwracać uwagę, kiedy zastosować „taniec społeczny” ze świadomością kim jest nasz rozmówca (jego rola w naszym życiu)?
- Jak skutecznie używać technik asertywności, aby nie być postrzeganym jako osoba uległa lub agresywna?
12:30 – 13:10 Przerwa obiadowa
13:10 – 14:40
Moduł III. Asertywność w pracy – jak asertywnie radzić sobie z trudnymi rozmówcami?
- Asertywne zachowanie w kontaktach z przełożonym, z klientami i współpracownikami, czyli o zasadzie precedencji.
- Jak zadbać o klarowność naszych intencji?
- W jaki sposób asertywnie prosić o realizację ustaleń i naszych potrzeb?
- Jak asertywnie odmawiać?
- Czy i kiedy warto się tłumaczyć?
- Jak z taktem i kulturą osobistą odpowiadać na nieprzyjemne zachowania?
- Jak asertywnie wymieniać poglądy, aby nie zostać wykorzystanym?
14:40 – 14:55 Przerwa
14:55 – 15:40
Moduł IV. Asertywność w pracy – jak asertywnie radzić sobie z różnymi osobami w otoczeniu?
- Różne rodzaje wampirów energetycznych i ich strategie.
- Osoby agresywne.
- Ludzie wykorzystujący innych do realizacji własnych potrzeb.
- Osoby stosujące techniki manipulacji.
- Jak pilnować własnej asertywności na co dzień?
- Jak budować/odbudować asertywność?
15:40 – 16:00
Zakończenie szkolenia: Podsumowanie i wnioski. Osobisty plan działania – Kursanci zostaną poproszeni o stworzenie planu, dzięki któremu będzie mogła rozwijać się ich asertywność i rosnąć efektywność osobista. Szkolenie pozwala pozyskać certyfikat ukończenia specjalistycznego kursu w Human Skills.
Czas trwania
9-16
Prelegenci
RENATA WRONA
- Managerka z ponad 20 letnim doświadczeniem.
- Posiada wieloletnie korporacyjne doświadczenie w Public Relations i Marketingu, w budowaniu wizerunku firmy i marki osobistej.
- Na swojej zawodowej drodze obejmowała wiele stanowisk: Marketing Managera, Managera Komunikacji Marketingowej i Managera Public Relations oraz Właścicielki Agencji Public Relations.
- Od 2006 r prowadzi szkolenia. Prowadziła wykłady z Public Relations dla Studiów Podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim i Wyższej Szkole Handlu i Prawa w lata 2008-2010 a obecnie na Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy.
- Autorka książek z zakresu sukcesu, rozwoju i relacji w życiu kobiety: „Szczęśliwa kobieta – rozwój, kariera, miłość” oraz „Marka kobiety w biznesie. Etykieta i wizerunek” oraz wielu artykułów z zakresu budowania marki, komunikacji interpersonalnej oraz Public Relations.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 795 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udział w szkoleniu jest przysłanie zgłoszenia minimum 3 dni robocze przed rozpoczęciem wydarzenia.
- Po otrzymaniu zgłoszenia potwierdzimy jego przyjęcie oraz przekażemy wszelkie informacje organizacyjne.
- Warunkiem udziału w wydarzeniu jest dokonanie płatności na minimum 2 dni robocze przed datą rozpoczęcia wydarzenia. W przypadku braku takiej możliwości, dostosowujemy wspólnie rozwiązanie.
- Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest najpóźniej na 7 dni roboczych przed terminem rozpoczęcia.
Masz pytania? Napisz do nas
