Asertywny szef
O szkoleniu
Budowanie asertywnej postawy sprzyjającej wywieraniu wpływu w relacjach z pracownikami
Wzmocnienie poczucia własnej wartości i skuteczności w kontaktach z pracownikami, przełożonymi
Nabycie i/lub rozwijanie umiejętności:
– jasnego i motywującego wyrażania poleceń
– wzmacniania i chwalenia pracowników
– stawiania granic oraz asertywnej odmowy
– wyważonego formułowania swojego zdania i argumentowania swoich racji
– udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej, korygowania zachowań pracowników i współpracowników
– odbierania krytyki ze strony pracownika z dystansem do emocji
– skutecznego radzenia sobie z presją psychologiczną, straszeniem, agresją i gniewem pracowników
Poznanie efektywnych sposobów radzenia sobie z najczęściej spotykanymi postawami i reakcjami tzw. trudnych pracowników
Rozwijanie umiejętności stosowania odpowiednich technik asertywności i obrony przed manipulacjami
-
wyższej i średniej kadry menedżerskiej, osób, które odczuwają potrzebę wzbogacenia swojej wiedzy o sobie i swoich pracownikach, aby skuteczniej kierować zespołem w trudnych sytuacjach zawodowych, a w szczególności do:
- kierowników działów
- szefów zespołów
- kierowników i specjalistów Zarządzających Personelem
-
oraz wszystkich osób pragnących pogłębić i rozwinąć swoją komunikację w zespole
Program szkolenia
Czy jestem asertywnym Szefem? Dlaczego warto być asertywnym Szefem? Diagnoza własnego poziomu asertywności
- Korzyści wynikające z bycia asertywnym Szefem
- Partnerski a niepartnerski styl prowadzenia rozmowy i budowania relacji z podwładnym
- Pakiet testów diagnozujących asertywność – moja „Mapa Asertywności” – autoanaliza obecnego poziomu asertywności Uczestników
Siła autorytetu Szefa – jakim jestem Szefem, moje prawa jako Szefa?
- Czynniki budujące autorytet Szefa:
– autorytet funkcji
– autorytet doświadczenia i kompetencji
– autorytet osobowości
– autorytet w oparciu o wartości - Prawa Szefa podstawą jego asertywnej postawy („Jako Szef mam prawo do?”)
- Awans w zespole – problem czy szansa dla Szefa?
- Umiejętność kontrolowania dystansu w relacjach z podwładnymi
- Asertywna mowa ciała – czy asertywność widać „gołym okiem”?
Ćwiczenia komunikacji niewerbalnej Szefa – scenki z nagraniem kamerą VHS (co widzą pracownicy patrząc na Ciebie? – co można wyczytać z postawy ciała, gesty budujące i obniżające autorytet, mimika twarzy…)
- Techniki asertywne w codziennej praktyce Szefa
- Zasady motywującego przekazywania swoich oczekiwań i wydawania poleceń pracownikom
- Algorytm motywującego polecenia
- Techniki komunikowania szefowskich decyzji i ich obrony
- Podstawowy model skutecznego szefowskiego: „NIE”
- Przykłady rozmów w oparciu o szefowskie „NIE”
- Inne techniki odmowy pracownikom
- Modele chwalenia i nagradzania
- Asertywne zasady prowadzenia rozmów doceniających z pracownikami
- Asertywne udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej
– komunikaty „JA”
– techniki konstruktywne krytyki: FUKOZ, FUPR, „kanapka” i inne - Zachowania werbalne (zdania) budujące poczucie mocy Szefa w konfliktowych sytuacjach z pracownikami
Trudna sytuacja bycia krytykowanym Szefem – gdy pracownik nas krytykuje…
- Zdrowe podejście do krytyki – „to tylko jedna z wielu możliwych opinii…”
- Chwila prawdy o krytyce ? zastrzeżenia uzasadnione i nieuzasadnione
- Wzory zachowań skutecznych w radzeniu sobie z uzasadnioną i nieuzasadnioną krytyką ze strony pracownika
- Reagowanie na krytykę personalną lub firmy
- Krytyka nie jedno ma imię:
– radzenie sobie z krytyką nadmiernie uzasadnioną
– demaskowanie krytyki aluzyjnej
– reakcja na krytykę agresywną
– reakcja na krytykę zaskakującą - Poszukiwanie i uprzedzanie krytyki
- „Odtruwanie pracownika” – jak reagować na narzekanie podwładnych?
Asertywne sposoby na trudnych pracowników
- Dlaczego pracownicy nie robią tego, co powinni?
- Efektywność w pracy a piramida Maslowa i dwuczynnikowa koncepcja Herzberga
- Narzędzia szefowskie w relacjach z pracownikami o cechach:
– doświadczonego i kompetentnego, ale niesolidnego
– nadwrażliwego malkontenta
– „nałogowego krytykanta”
– gwiazdy w zespole
– wycofanego introwertyka
-…itd.
Inteligencja emocjonalna menedżera
- Uczucia i emocje w relacjach zawodowych – czym są i czy można je stłumić?
- Ćwiczenie umiejętności rozpoznawania własnych emocji i emocji innych ludzi
- Trudna emocja: gniew
– zrozumieć swój gniew – rola informacyjna i energetyczna gniewu
– fizjologia i dynamika uczucia gniewu
– asertywny, bezpieczny sposób wyrażania gniewu
– jak reagować na gniew pracownika?
– jak radzić sobie, kiedy to nas opanował gniew?
– co dalej po wybuchu?
– jak postępować ze „starym” gniewem? (zaszłości, dawne wpadki) - Trudne emocje: strach i wstyd
– jak zachować spokój w trudnej sytuacji, jak świadomie sterować swoimi emocjami w biznesie?
– jak wykorzystywać strach do poprawy relacji z innymi ludźmi?
– intuicja w pracy – czym jest i czy warto się nią kierować w relacjach biznesowych? - Emocje w pracy – jak wykorzystywać ich siłę? Przykłady uczestników szkolenia ich omówienie i opracowanie strategii poradzenia sobie z nimi
Profilaktyka spadku motywacji do pracy Szefa
- Przyczyny obniżającego się poziomu motywacji – jak zapobiec tej sytuacji?
- Źródła stresu – indywidualne, organizacyjne, specyficzne dla stanowiska
- Autodiagnoza stresu zawodowego
- Zjawisko sumowania się stresu – źródła stresu w sytuacjach życiowych
- Typ osobowości A – osobowość, która generuje stres
- Techniki relaksacji i pokonywania stresu
Prelegenci


Joanna Cisek-Dąbrowska
Psycholog, doświadczony trener z bogatą praktyką rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne rekomendacja trenera I i II stopnia PTP (licencja trenera nr 170). Doradca biznesowy, coach, inspirator rozwoju osobistego menedżerów polskich i zagranicznych przedsiębiorstw. Pełni funkcję menedżera ds. szkoleń w Katowickiej Strefie Ekonomicznej S.A. Swoją ńkarierę trenerską zaczynała na początku lat 90-tych prowadząc treningi i seminaria z asertywności pod okiem doświadczonych superwizorów PTP. Należała do grona osób zaangażowanych w poszukiwanie zastosowania metodologii treningu asertywności w biznesie w ramach prac Stowarzyszenia Trenerów Asertywności.
Specjalizuje się w treningach asertywności, asertywność w pracy, jak być asertywnym, asertywność na co dzień, asertywna komunikacja, asertywny kupiec, asertywność menedżera.
Wykładowca w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach (studia podyplomowe: „Psychologia menedżerska”, „Trener i menedżer szkoleń”), Warszawskiej Wyższej Szkole Informatyki (studia podyplomowe: „Zarządzanie projektem”).
Specjalizuje się w obszarze zarządzania i rozwoju potencjału kadry menedżerskiej ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorstw produkcyjnych.
Ukończyła prestiżową szkołę coachów prowadzoną przez Erickson College International „The Art and Science of Coaching”, aktualnie w trakcie certyfikacji ICF.
Swoją przygodę z coachingiem rozpoczęła się w 2004 roku w trakcie współpracy trenerskiej z Pionem Bankowości Detalicznej BRE Banku S.A. Przez kilka lat prowadziła executive coaching dla dyrektorów placówek (7 projektów rocznych) zgodnie z modelem GROW sir Johna Whitemoore’a.
Realizuje usługi doradcze oraz przygotowuje innowacyjne projekty szkoleniowe z zakresu:
- rozwoju umiejętności menedżerskich – komunikacji interpersonalnej, efektywności indywidualnej, zarządzania czasem, budowania zespołu, zarządzania zespołem projektowym, asertywności, coaching’u.
Posiada praktykę w projektowaniu szkoleń pomocnych w rozwiązaniu konkretnych problemów organizacyjnych i rozwojowych oraz coachingu.
Przygotowała i realizowała projekty dla znanych firm doradczych Ernst & Young, ISO Swedish-Managment Group Poland, SLG International Training Centre.
Uczestniczyła w 2-letnim projekcie szkoleniowym dla konsultantów „Firma 2000” organizowanym przez ActiVoca oraz PriceWaterhouseCoopers.
W swojej bogatej karierze trenerskiej przeszkoliła między innymi kilkuset menedżerów wyższego i średniego szczebla oraz pracowników liniowych wielu firm produkcyjnych, handlowych, usługowych oraz banków z całej Polski m.in.:
Makro Cash & Carry Polska S.A.
Lear Corporation Sp. z o.o.
Delphi Polska Automotive System Sp. z o.o.
Tenneco Automotive Eastern Europe Sp. z o.o.
Prokom Software S.A.
Softbank S.A.
Multibank BRE Bank S.A.
Lentex S.A.
BOC Polska Sp. z o.o.
PZU Życie S.A.
Grupa Fiat Auto Poland
Potrafi zaktywizować najtrudniejsze grupy szkoleniowe. Szkolenia realizowane z jej udziałem są wysoko oceniane nawet przez najbardziej wymagających uczestników.
Weź udział
- udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, przerwy kawowe, obiady, parking hotelowy. Cena szkolenia z zakwaterowaniem obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, zakwaterowanie (2 noclegi w komfortowych pokojach dwuosobowych z pełnym węzłem sanitarnym, TVSAT, telefon, Internet), pełne wyżywienie (2 kolacje, 2 śniadania, 2 obiady, przerwy kawowe), zorganizowanie czasu wolnego, korzystanie z Centrum Wellness. Parking hotelowy bez dodatkowych opłat.
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, przerwy kawowe, obiady, parking hotelowy. Cena szkolenia z zakwaterowaniem obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, zakwaterowanie (2 noclegi w komfortowych pokojach dwuosobowych z pełnym węzłem sanitarnym, TVSAT, telefon, Internet), pełne wyżywienie (2 kolacje, 2 śniadania, 2 obiady, przerwy kawowe), zorganizowanie czasu wolnego, korzystanie z Centrum Wellness. Parking hotelowy bez dodatkowych opłat.
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
