O szkoleniu
Szkolenie przygotowuje uczestników do projektowania i prowadzenia procesów Assessment Center (AC) oraz Development Center (DC), które służą ocenie i rozwijaniu kompetencji pracowników. Uczestnicy poznają metody tworzenia zadań symulacyjnych, techniki obserwacji i oceny oraz zasady formułowania trafnych rekomendacji rozwojowych.
Szkolenie pozwala zdobyć praktyczne umiejętności w zakresie projektowania i prowadzenia badań AC/DC, które są skutecznymi narzędziami oceny i rozwoju kompetencji pracowników. Uczestnicy nauczą się obiektywnie analizować zachowania, formułować trafne rekomendacje oraz profesjonalnie wspierać procesy rekrutacyjne i rozwojowe w organizacji.
Szkolenie jest skierowane do menedżerów, specjalistów HR, trenerów wewnętrznych oraz wszystkich osób odpowiedzialnych za ocenę i rozwój kompetencji pracowników. Będzie szczególnie wartościowe dla osób zajmujących się rekrutacją, planowaniem ścieżek kariery oraz wdrażaniem programów rozwojowych w organizacji.
Program szkolenia
MODUŁ I
Metoda Assessment i Development Center – wprowadzenie
- Assessment Center jako zaawansowana metoda rekrutacji osób na kluczowe stanowiska w organizacji,
- Assessment Center jako zaawansowana metoda rekrutacji do program rozwoju talentów,
- Development Center jako narzędzie planowania rozwoju,
- podobieństwa i różnice pomiędzy metodami,
- Assessment „wewnętrzny” i „zewnętrzny” – kiedy stosować
- korzyści i ograniczenia wynikające z zastosowania badania metodą Assessment / Development Center.
MODUŁ II
Organizacja diagnozy typu Assessment / Development Center
- zasady obowiązujące w trakcie badania,
- rola osoby prowadzącej badanie a rola asesora,
- bloki „zadaniowe”, jakie wchodzą w skład Assessment / Development Center,
- zasady prowadzenia obserwacji kandydatów,
- sporządzanie notatek – wersja ustrukturalizowana i nieustrukturalizowana.
MODUŁ III
Planowanie przebiegu badania i dobór zadań dla kandydatów
- wybór kompetencji do opisu – od czego zależy selekcja kompetencji?
- dobór zadań w zależności od wyłonionych kompetencji,
- definiowanie kompetencji – określanie konkretnych zachowań świadczących o ich posiadaniu,
- konstruowanie harmonogramu badania.
MODUŁ IV
Zasady sporządzania raportów Assessment / Development Center
- zasady opisywania poszczególnych kategorii (kompetencji),
- opis zachowań, czyli umiejętność powstrzymywania się od oceny osoby,
- błędy w procesie oceniania (efekt sympatii, podobieństwo, atrakcyjność interpersonalna, efekt atrybucji),
- ocena mocnych i słabych stron „kandydata”,
- umiejętność budowania wniosków i formułowania zaleceń,
- predykcja zachowań mogących pojawiać się w określonych sytuacjach,
- praktyczne ćwiczenia z obszaru sporządzania raportów assessmentowych.
MODUŁ V
Zasady prowadzenia wywiadu kierowanego
- rozmowa z „kandydatem” jako uzupełnienie części zadaniowej,
- wybór kwestii do poruszenia w wywiadzie w oparciu o zestawienie kompetencji do opisu, czyli „czego jeszcze nie wiem?”
- ocena poziomu autorefleksji jako podstawa prognozowania dalszego rozwoju kandydata.
MODUŁ VI
Przekazywanie informacji zwrotnych osobom badanym
- zasady udzielania informacji zwrotnych,
- informacje zwrotne o charakterze pozytywnym jako element motywujący do dalszej pracy,
- informacje zwrotne o charakterze negatywnym jako element rozwojowy,
- umiejętność dopasowania feedbacku do osoby,
- rola klarowności w procesie przekazywania informacji,
- komunikowanie decyzji personalnych wynikających z wyników badania.
Czas trwania
Czas trwania to 2 dni szkoleniowe - 14 h zegarowych (16 h dydaktycznych + przerwy).
Prelegenci
Projektuje i realizuje działania rozwojowe dla menedżerów, trenerów wewnętrznych, mentorów i talentów. Jest ekspertem w dziedzinie audytu i wdrażania wartości organizacyjnych. Wspiera firmy przy budowaniu i implementacji systemów kompetencyjnych. Prowadzi coaching i konsultacje indywidualne dla kadry zarządzającej różnego szczebla. Jako asesor z kilkunastoletnim doświadczeniem projektuje i realizuje badania Assessment i Development Center. Projektuje i realizuje również badania satysfakcji pracowników oraz badania oceny pracownika metodą 270/360 stopni. Projektuje i prowadzi działania usprawniające komunikację międzydziałową oraz współpracę w zespole. Ma doświadczenie jako mediator w sytuacji konfliktu.
Posiada certyfikaty: TA 101 w zakresie Analizy Transakcyjnej (wydany przez European Association for Transactional Analysis), certyfikat European Association for Psychotherapy oraz DiSC Certification. Jest aktywnym członkiem zespołu poznańskiego Ośrodka Psychoterapii i Treningów Psychologicznych AION. Prowadzi również zajęcia w ramach podyplomowych studiów MBA na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
W pracy trenerskiej specjalizuje się w realizacji szkoleń z zakresu:
- rozwijania kompetencji menedżerskich,
- komunikacji i współpracy,
- obsługi klienta,
- organizacji czasu pracy,
- radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym,
- mentoringu,
- train the trainers.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Warunkiem wzięcia udziału w szkoleniu jest wypełnienie formularza rejestracyjnego.
Po jego otrzymaniu skontaktujemy się z Państwem mailowo w celu potwierdzenia rejestracji.
Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 3 osób.
------------------------------------------------------
Rezygnacja:
1. Zamawiający ma możliwość bezkosztowej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem. W przypadku rezygnacji po tym czasie, Zamawiający ponosi 50% kosztów uczestnictwa, zgodnie z formularzem zgłoszenia.
2. Nie odwołanie, nie wzięcie udziału w szkoleniu skutkuje pełnym obciążeniem kosztami udziału.
3. Zamiast osoby zgłoszonej, w szkoleniu może uczestniczyć inny pracownik firmy. O tym fakcie należy poinformować do 2 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
4. W przypadku informacji o rezygnacji ze szkolenia później niż mowa jest w pkt. 1, Organizator w uzasadnionych przypadkach dopuszcza:
● możliwość wzięcia udziału w kolejnej edycji szkolenia, w miarę dostępności miejsc;
● możliwość wykorzystania wpłaconych środków na inne, szkolenie z oferty, w miarę dostępności miejsc.
- Nazwa firmy: OPEN Konsultacje & Szkolenia
- Ulica i nr: ul. Serbska 6a/1
- Kod pocztowy: 61-696
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7792263350
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
