Szkolenie

Assessment & Development Center w HR

O szkoleniu

Szanowni Państwo,

Prowadząc rekrutację, wielu rekruterów próbuje znaleźć odpowiedź na pytanie: Jak rzetelnie zmierzyć u kandydata poziom posiadanych przez niego kompetencji, niezbędnych na stanowisku, na które aplikuje? Badając potrzeby szkoleniowe trenerzy zastanawiają się: Jak mamy zmierzyć luki kompetencyjne przyszłych uczestników szkoleń rozwojowych? Jak dopasować ścieżkę rozwoju do posiadanych już kompetencji?

Odpowiedzią mogą być techniki diagnostyczne oparte o testy i zadania sytuacyjne, których celem jest ocena specyficznych zachowań w sytuacjach zbliżonych do realnych. Ocena ta jest wykonywana w oparciu o wybrane wcześniej i zdefiniowane kompetencje. Jednym z narzędzi diagnostycznych do oceny poziomu kompetencji u kandydatów lub pracowników jest Assessment i Development Center (AC/DC).

Uważa się, że jest to aktualnie najbardziej trafna metoda oceny kandydata do pracy oraz skuteczny sposób określenia potencjału u pracowników już zatrudnionych. Tym samym coraz więcej organizacji chce poznać i zastosować tę metodę w procesie selekcji kadr oraz programach rozwojowych.
Kto powinien wziąć udział?
Na warsztat zapraszamy:

Specjalistów HR,
HR Biznes Partnerów,
Pracowników działu HR organizujących diagnozę podległej kadry,
Managerów zainteresowanych wnioskami rozwojowymi na temat swoich pracowników i pragnących aktywnie uczestniczyć w rozwoju swoich zespołów.

Program szkolenia

DZIEŃ I

9.00 – 9.30 REJESTRACJA UCZESTNIKÓW
9.30 – ROZPOCZĘCIA WARSZTATÓW

WPROWADZENIE – METODA ASSESMENT CENTER I DEVELOPMENT CENTER

Cechy szczególne metody.
Cele stosowania metody AC/DC w organizacji.
Podobieństwa i różnice w sesjach AC i DC: celu, roli asesora, decyzyjności, aktywności uczestników.
Wady i zalety metody.
Trafność prognostyczna metody na tle innych dostępnych metod.
KOMPETENCJE JAKO PODSTAWA METODY AC/DC

Rola i znaczenie kompetencji dla stosowania metody.
Czym są kompetencje?
Techniki tworzenia kompetencji użyteczne z punktu widzenia metody AC/DC.
Rodzaje kompetencji, jakie kompetencje można weryfikować podczas sesji?
Tworzenie kompetencji: definicje oraz poziomy – praktyczne podejście do zagadnienia:
definicje kompetencji,
opracowanie wskaźników kompetencji,
poziomowanie kompetencji,
najczęściej popełniane błędy przy tworzeniu wskaźników kompetencji.
PRZYGOTOWANIE SESJI AC/DC

Przygotowanie profilu kompetencyjnego na potrzeby sesji.
Konstruowanie harmonogramu sesji AC/DC.
Przygotowanie narzędzi wykorzystywanych podczas sesji AC/DC, w tym przykładowe narzędzia (np. arkusze oceny, arkusze obserwacyjne).
Przygotowanie zespołu asesorów:
role asesora: prowadzenie, obserwacja, odgrywanie ról, słuchanie, notowanie, wnioskowanie,
podział ról wśród asesorów,
odpowiedzialność asesora.
ZADANIA WYKORZYSTYWANE PODCZAS SESJI AC/DC

Rodzaje ćwiczeń na potrzeby sesji – zastosowanie, dobór ćwiczeń do kompetencji.
Tworzenie macierzy kompetencyjnej na potrzeby sesji.
Czym należy się kierować tworząc zadania?
Tworzenie instrukcji do zadań dla asesorów i uczestników – zasady i praktyczne wskazówki.
Przykładowe zadania wykorzystywane podczas AC/DC.
16.30 PODSUMOWANIE PIERWSZEGO DNIA ZAJĘĆ

DZIEŃ II

9.00 – 9.30 REJESTRACJA UCZESTNIKÓW
9.30 – ROZPOCZĘCIE WARSZTATÓW

REALIZACJA SESJI AC/DC I OBSERWACJA

Model sesji – jaką treścią wypełnić sesję?
Metody obserwacji podczas sesji istotne z punktu widzenia rzetelnej oceny – wytyczne.
Praktyczne wskazówki związane z pełnieniem roli obserwatora:
zasady obserwacji kandydatów podczas sesji AC/DC,
prowadzenie notatek,
aktywność asesora podczas zadań,
odgrywanie ról w zadaniach przez asesora,
fakty a interpretacje podczas obserwacji.
PODSUMOWANIE I RAPORTY PO SESJI AC/DC

Narada asesorów – rola asesora prowadzącego, przebieg i cele.
Konstruowanie raportów podsumowujących dla uczestników:
co powinien zawierać raport?
jak dokonywać opisu uczestnika?
na co zwracać szczegółową uwagę?
przykładowe narzędzia.
Skale ocen wykorzystywane na potrzeby AC/DC.
Strategie podejmowania decyzji, jako wsparcie przed pułapkami decyzyjnymi.
UDZIELANIE INFORMACJI ZWROTNEJ PO SESJI AC/DC

Przekazywanie informacji zwrotnej uczestnikom podczas bezpośredniego spotkania – feedback.
Praktyczne elementy związane ze spotkaniem feedbackowym – ćwiczenie.
Różnice w feedbacku po sesji AC i DC.
Przygotowanie rekomendacji rozwojowych dla uczestnika oraz dla organizacji.
15.30 PODSUMOWANIE I ZAKOŃCZENIE ZAJĘĆ

Prelegenci

Cytat
Olga Szyszka

Gdzie i kiedy

Warszawa 08 - 09 lipca 2019
MsMermaid - Conference Center

00-411 Warszawa

Wioślarska 8

woj. mazowieckie

Weź udział

Cena 1
23% VAT
1670 PLN
Cena zawiera:
  • CENA ZAWIERA: uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby materiały szkoleniowe, certyfikat obiady, poczęstunek podczas przerw

Organizator

Langas Group
00-079 Warszawa
Krakowskie Przedmieście 79
woj. mazowieckie
W czasach dynamicznych zmian, postaw na firmę, która wie, co to znaczy SKUTECZNOŚĆ! Co nas wyróżnia? 1. Eksperci - nasi eksperci przechodzą najtrudniejszy etap selekcji doboru kadry trenerskiej szkoleń. Wśród nich jesteśmy uważani za najbardzie...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

zgłoszenie do 17.06.2019 - 1 670 PLN + 23% VAT
zgłoszenie od 18.06.2019 - 1 970 PLN + 23% VAT

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Wiadomość została wysłana!
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Langas Group
00-079 Warszawa Krakowskie Przedmieście 79
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!