Szkolenie

Assessment Center/Development Center – podstawowe zasady efektywnego procesu AC/DC

O szkoleniu

Assessment/Development Center to miarodajna i rzetelna metoda oceny kompetencji kandydatów lub pracowników. Jednak tego hasła wiele osób, a niekiedy również firmy świadczące tego typu usługi, używa mylnie, określając tą nazwą wydarzenia, które nie zapewniają korzyści, jakie płyną z dobrze przygotowanego Assessment lub Development Center. Obiektywnym punktem odniesienia są międzynarodowe wytyczne Guidelines and Ethical Considerations for Assessment Center Operations. Dlatego istotne jest, aby je poznać i na nich opierać się w praktyce. Podczas szkolenia nie tylko poznają Państwo zasady prawidłowego AC/DC lecz również przetrenują podstawowe kompetencje asesorskie. Dowiedzą się Państwo także jakich błędów unikać w przygotowaniu i prowadzeniu procesu Assessment i Development.

Korzyści dla uczestników:

-poznanie metodologii AC/DC;
-zdobycie wiedzy o kluczowych elementach procesu AC/DC;
-trening bazowych kompetencji asesorskich;
-pozyskanie wiedzy o możliwych błędach, trudnościach i zakłóceniach obniżających walory metody AC/DC;
-przygotowanie do nadzorowania procesów AC/DC w organizacji.
Kto powinien wziąć udział?

Specjaliści ds. HR, HR Biznes Partnerzy, Liderzy działów HR, Rekruterzy. Osoby decyzyjne w zamawianiu usług zewnętrznych w zakresie AC/DC.

Program szkolenia

Charakterystyka i cele Assessment/Development Center:

  • czym jest, a czym nie jest metoda AC/DC;
  • charakterystyczne elementy procesu AC/DC;
  • w jakich sytuacjach metoda wnosi wartość dodaną w organizacji;
  • co w praktyce rynku usług HR jest nazywane metodą Assessment/Development Center a nią nie jest;
  • na co zwracać uwagę organizując lub zamawiając Assessment/Development Center.

Kompetencje – podstawa w procesach Assessment/Development Center:

  • czym są kompetencje;
  • typowe kompetencje w Assessment/Development Center;
  • jakich kompetencji nie da się zbadać metodą Assessment/Development Center;
  • model jakościowy kompetencji i jego zastosowanie w AC/DC;
  • model ilościowy kompetencji i jego zastosowanie w AC/DC;
  • wskaźniki behawioralne prawidłowej i nieprawidłowe;
  • przykłady modeli kompetencyjnych z różnych firm.

Zadania w sesjach AC/DC:

  • pula różnorodnych zadań indywidualnych i grupowych,
  • co czym badać – matryca kompetencje versus zadania – zasady tworzenia;
  • ściągawka – uniwersalna matryca;
  • zasady i tricki konstruowania podstawowych rodzajów zadań assessmentowych;
  • błędy w konstrukcji i wykorzystywaniu zadań.

Organizacja procesu:

  • najczęstsze błędy, bariery i nieporozumienia związane z procesem AC/DC;;
  • tworzenie harmonogramu sesji;
  • logistyka sesji;
  • zapewnianie sal i obsługi sesji.

Raporty:

  • raporty indywidualne i grupowe po Assessment Center;
  • raporty indywidualne i grupowe po Development Center;
  • przykłady różnych raportów;
  • język raportu.

Feedbacki po AC/DC:

  • różnice w feedbackach po Assessmencie i po Developmencie;
  • struktura rozmowy feedbackowej;
  • warunki skuteczności i przyjęcia feedbacku przez uczestnika.

Pozostałe kluczowe kompetencje asesora podczas sesji AC/DC:

  • obserwacja zachowań;
  • rejestracja zachowań;
  • klasyfikacja zachowań do wskaźników i kompetencji;
  • ocena kompetencji;
  • uzgadnianie ocen;
  • wnioskowanie na temat kandydatów i uczestników.

AC/DC w organizacji i co dalej:

  • możliwości wykorzystywania wyników AC/DC.

Dyskusja, odpowiedzi na pytania.

Prelegenci

Cytat

trener Effect Group

Gdzie i kiedy

Kraków 16 - 17 grudnia 2020
brak danych

Kraków

woj. małopolskie

Gdzie i kiedy

Warszawa 23 - 24 listopada 2020
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Wrocław 6 - 7 lipca 2020
brak danych

Wrocław

woj. dolnośląskie

Weź udział

Cena 1
zł + 23% VAT za osobę
1550 PLN
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach, komplet materiałów , dyplom ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.
Weź udział

Organizator

Effect Group Sp. z o.o.
01-443 Warszawa
Erazma Ciołka 16
woj. mazowieckie
Effect Group Sp. z o.o. to firma szkoleniowo-doradcza która działa na rynku szkoleń od II połowy 2006 roku i specjalizuje się w zwiększaniu efektywności na wszystkich poziomach organizacji, poprzez udostępnianie sprawdzonej wiedzy i doświadczenia zaw...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia online dostępnego na górze strony. Skontaktujemy się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia.

Dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Wiadomość została wysłana!
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Effect Group Sp. z o.o.
01-443 Warszawa Erazma Ciołka 16
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!