Szkolenie

Assessment Center/Development Center – podstawowe zasady efektywnego procesu AC/DC

O szkoleniu

Assessment / Development Center to miarodajna i rzetelna metoda oceny kompetencji kandydatów lub pracowników. Jednak wiele osób, a niekiedy również firmy świadczące tego typu usługi, używa tego hasła mylnie, określając tą nazwą wydarzenia, które nie zapewniają korzyści, jakie płyną z dobrze przygotowanego Assessment lub Development Center. Obiektywnym punktem odniesienia są międzynarodowe wytyczne Guidelines and Ethical Considerations for Assessment Center Operations. Dlatego istotne jest, aby je poznać i na nich opierać się w praktyce. Podczas szkolenia nie tylko poznają Państwo zasady prawidłowego AC/DC lecz również przetrenują podstawowe kompetencje asesorskie. Dowiedzą się Państwo także jakich błędów unikać w przygotowaniu i prowadzeniu Assessment i Development.
Dlaczego warto wziąć udział?
  • poznanie metodologii AC/DC
  • zdobycie wiedzy o elementach projektu AC/DC
  • trening kluczowych kompetencji asesorskich
  • pozyskanie wiedzy o możliwych błędach, trudnościach i zakłóceniach obniżających walory metody AC/DC
  • przygotowanie do nadzorowania projektów AC/DC w organizacji.
Kto powinien wziąć udział?

Specjaliści ds. HR, HR Biznes Partnerzy, Liderzy działów HR, Rekruterzy. Osoby decyzyjne w zamawianiu usług zewnętrznych w zakresie AC/DC.

Program szkolenia

DZIEŃ I

Moduł I. Charakterystyka i cele Assessment / Development Center

  • charakterystyczne elementy metody AC/DC
  • co w praktyce rynku usług HR jest nazywane metodą Assessment / Development Center a nią nie jest
  • na co zwracać uwagę organizując lub zamawiając Assessment / Development Center
  • etapy i elementy przygotowania i realizacji AC/DC
  • typowe błędy oceniania i jak metoda AC/DC pomaga ich uniknąć.

Moduł II. Kompetencje – podstawa w projektach Assessment / Development Center

  • czym są kompetencje
  • rodzaje kompetencji
  • kompetencje najczęściej badane w Assessment / Development Center
  • jakich kompetencji nie da się zbadać metodą Assessment / Development Center
  • model jakościowy kompetencji i jego zastosowanie w AC/DC
  • model ilościowy kompetencji i jego zastosowanie w AC/DC
  • wskaźniki behawioralne prawidłowe i nieprawidłowe
  • przełożenie sposobu sformułowania kompetencji na proces oceny, wnioski i kształt raportu po AC/DC
  • symulacja tworzenia kompetencji i jej wskaźników.

Moduł III. Rola asesora sesji AC/DC

  • symulacja oceny kompetencji
  • elementy pracy asesorskiej w trakcie całego projektu AC/DC
  • współpraca między asesorem zewnętrznym i wewnętrznym (pracującym w badanej organizacji)
  • zasady i standardy etyczne asesora.

 

DZIEŃ II.

Moduł IV. Zadania w sesjach AC/DC

  • pula różnorodnych zadań indywidualnych i grupowych
  • co czym badać – matryca kompetencje versus zadania – zasady tworzenia
  • zasady i tricki konstruowania podstawowych rodzajów zadań assessmentowych
  • błędy w konstrukcji i wykorzystywaniu zadań
  • symulacja tworzenia fragmentu zadania.

Moduł V. Organizacja projektu AC/DC i harmonogramowanie sesji

  • najczęstsze błędy, bariery i nieporozumienia związane z projektami AC/DC
  • tworzenie harmonogramu sesji
  • logistyka sesji
  • zapewnianie sal i obsługi sesji
  • badania w wersji zdalnej – zasady i pułapki
  • symulacja projektowania sesji i tworzenia fragmentu harmonogramu

Moduł VI. Raporty

  • raporty indywidualne i grupowe po Assessment Center
  • raporty indywidualne i grupowe po Development Center
  • przykłady różnych raportów
  • język raportu
  • symulacja pisania fragmentu raportu

Moduł VII. Informacja zwrotna (feedbacki) po AC/DC

  • różnice w feedbackach po Assessmencie i po Developmencie
  • struktura rozmowy feedbackowej
  • warunki skuteczności i przyjęcia feedbacku przez uczestnika
  • najczęstsze obiekcje i trudne sytuacje podczas feedbacków i jak sobie z nimi radzić

Czas trwania

szkolenie online: 2 dni, 09:00-14:00
szkolenie stacjonarne: pierwszy dzień: 10:00 – 17:00, drugi dzień: 9:00 – 16:00

Prelegenci

Cytat

trener Effect Group

Gdzie i kiedy

Poznań 8 - 9 lipca 2021
brak danych

Poznań

woj. wielkopolskie

Gdzie i kiedy

Warszawa 23 - 24 sierpnia 2021
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Wrocław 25 - 26 października 2021
brak danych

Wrocław

woj. dolnośląskie

Gdzie i kiedy

Warszawa 16 - 17 grudnia 2021
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Warszawa 24 - 25 maja 2021
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Online 24 - 25 maja 2021

Weź udział

Szkolenie online
za osobę
1100 PLN
+23% vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Szkolenie stacjonarne
za osobę
1550 PLN
+23% vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe

Organizator

Effect Group Sp. z o.o.
01-443 Warszawa
Erazma Ciołka 16
woj. mazowieckie
Effect Group Sp. z o.o. to firma szkoleniowo-doradcza która działa na rynku szkoleń od II połowy 2006 roku i specjalizuje się w zwiększaniu efektywności na wszystkich poziomach organizacji, poprzez udostępnianie sprawdzonej wiedzy i doświadczenia zaw...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

Effect Group Sp. z o.o.
01-443 Warszawa Erazma Ciołka 16
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!