Szkolenie

Asystent / Asystentka Zarządu i Rady Nadzorczej

O szkoleniu

Zapraszamy do udziału w certyfikowanym szkoleniu dla asystentów i asystentek Zarządów i Rad Nadzorczych. W trakcie szkolenia omówimy kwestie prawne związane z funkcjonowaniem spółek kapitałowych i ich organami, ich kompetencje i sposób funkcjonowania. Omówimy szczegółowo przebieg posiedzeń zarządów i rad nadzorczych, zasady protokołowania, sporządzania dokumentacji korporacyjnej, w tym umów, kontraktów i regulaminów. Poświęcimy również miejsce na tematykę związaną z zapewnieniem poufności i ochrony danych osobowych.

Szkolenie prowadzone będzie w formie wykładów, jak też analizy przypadków, sesji dyskusyjnych i feedback'owych oraz zadań wdrożeniowych.
Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści ze szkolenia

  • poznasz podstawy  prawne funkcjonowania organów spółek,
  • poznasz kompetencje organów i zasady obsługi zarządu i rad nadzorczych w zakresie dokumentacji,
  • będziesz potrafiła przygotowywać  i koordynować przebieg posiedzeń,
  • nauczysz się protokołowania,
  • poznasz zasady archiwizacji dokumentacji korporacyjnej,
  • będziesz potrafiła przygotowywać umowy i kontrakty,
  • dowiesz się jak zabezpieczać dokumenty i chronić tajemnice przedsiębiorstwa.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie kierujemy do wszystkich osób zatrudnionych w biurach zarządu oraz w sekretariatach rad nadzorczych. W szkoleniu powinny wziąć udział osoby zatrudnione na stanowiskach sekretarskich, asystenckich, a także office managerowie.

Program szkolenia

  1. Wstęp do szkolenia: Asystentka Zarządu i Rady Nadzorczej.
  2. Przepisy prawne regulujące prawne funkcjonowania spółek:
    • kodeks spółek handlowych,
    • umowa i statut - najważniejsze zapisy i ich znaczenie dla funkcjonowania spółki,
    • zgłoszenie danych do KRS - aktualizacja danych, wymagania ustawowe, opłaty,
    • jak uzyskać odpis wpisu do KRS,
    • praktyki prawno - formalne pozakodeksowe,
    • case study: najnowsze orzecznictwo.
  3. Struktura organizacyjna i prawna firmy: 
    • Zarząd
      • struktura, kompetencje, organizacja, funkcjonowanie,
      • zwoływanie posiedzeń,
      • podejmowanie uchwał - w jakich sprawach są potrzebne? 
      • zasady reprezentacji i zakaz konkurencji,
      • odpowiedzialność członków zarządu wobec spółki,
      • mandat i kadencja, powoływanie i odwoływanie członków zarządu.
    • Rada Nadzorcza:
      • zwoływanie posiedzeń i podejmowanie uchwał,
      • kadencja, powoływanie i odwoływanie członków zarządu,
      • uprawniania kontrolne Rady Nadzorczej i ich wykonywanie.
    • Zgromadzenia Wspólników / Walna Zgromadzenie:
      • zasady zwoływania posiedzeń,
      • przygotowanie zaproszeń, materiałów, projektów uchwał, itd.,
      • zaskarżenie uchwał - uprawnienia, podstawy prawne,
      • postępowanie i konsekwencje,
      • case study: żądanie informacji i wyjaśnień.
  4. Protokoły i uchwały. Jak zorganizować proces protokołowania?
    • tworzenie uchwał i protokołów z posiedzeń organów spółki (zarząd, rada nadzorcza, zgromadzenia wspólników, walne zgromadzenie)
    • jak prowadzić zapis przebiegu posiedzenia?
    • wymagania prawne dla protokołów - forma i zapisy,
    • kto podpisuje uchwały i protokoły,
    • przechowywanie, archiwizacja i udostępniania protokołów,
    • warsztaty - tworzenia uchwał i protokołów,
    • case study: najczęstsze błędy.
  5. Dokumentacja spółek. Jaką wiedzę musi mieć Asystentka/Assystent Zarządu?
    • rola biura zarządu w sprawnym funkcjonowania spółki,
    • komunikacja elektroniczna w pracy organów spółki - zasady bezpiecznego korzystania, 
    • koordynacja obiegu dokumentów,
    • archiwizacja dokumentacji spółki, okresy przechowywania,
    • księga udziałów/księga akcyjna - zasady prowadzenia,
    • udostępnianie dokumentów na żądanie osób i organów,
    • case study: tajemnica przedsiębiorstwa i jak zabezpieczać dokumenty? 
  6. Umowy i kontraktów w praktyce. Jak analizować umowy i kontrakty?
    • przygotowanie umów i kontraktów - zasady,
    • strony umowy, pełnomocnictwa i prokura,
    • forma umowy (ustana, pisemna, akt notarialny, elektroniczna)
    • najważniejsze zapisy w umowach (m.in. odsetki ustawowe i umowne, kary umowne, zaliczka, zadatek, zastrzeżenia własności rzeczy sprzedanej)
    • zabezpieczenie rzeczowe i osobowe wykonania umowy (m.in. poręczenie, weksel, hipoteka, zastaw, zastaw rejestrowy, itd.),
    • najczęstsze błędy w umowach i ich skutki prawne,
    • rozwiązanie i wypowiedzenie umowy,
    • dochodzenie i przedawnienie roszczeń.
  7. Regulaminy i wsparcie organów we wdrażaniu zmian w regulaminach:
    • jak tworzyć i zmieniać regulaminy,
    • obligatoryjne i fakultatywne regulaminy i ich zapisy,
    • jak stosować zapisy w regulaminach,
    • warsztaty - przykładowe regulaminy.
  8. Biuro zarządu a ochrona danych osobowych - rok na wdrożenie nowych przepisów:
    • nowe obowiązki administratora,
    • nowe obowiązki informacyjne,
    • nowe uprawnienia osób, których dane dotyczą,
    • zagrożenie wysokimi karami.
  9. Podsumowanie szkolenia dla Asystentek Zarządu: sesja pytań, indywidualne konsultacje Uczestników.

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Cytat

Trener HIGH5 Training Group

Gdzie i kiedy

Online 16 - 17 grudnia 2021

Zapisz się

Szkolenie online
cena za osobę
1290 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Dostępne zniżki:
  • 20% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 25% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Zapisz się

Organizator

HIGH5 Training Group
00-870 Warszawa
ul. Wronia 45/129
woj. mazowieckie
HIGH5 Training Group świadczy usługi na najwyższym poziomie w zakresie organizacji szkoleń otwartych, zamkniętych, konsultacji i programów doradczych.Specjalizujemy się w realizacji kompleksowych programów szkoleniowych z następujący dziedzin:zarządz...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Platforma ZOOM, dostęp do komputera z kamerką i mikrofonem.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

HIGH5 Training Group
00-870 Warszawa ul. Wronia 45/129
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!