O szkoleniu
Zapraszamy do udziału w certyfikowanym szkoleniu dla asystentów i asystentek Zarządów i Rad Nadzorczych. W trakcie szkolenia omówimy kwestie prawne związane z funkcjonowaniem spółek kapitałowych i ich organami, ich kompetencje i sposób funkcjonowania. Omówimy szczegółowo przebieg posiedzeń zarządów i rad nadzorczych, zasady protokołowania, sporządzania dokumentacji korporacyjnej, w tym umów, kontraktów i regulaminów. Poświęcimy również miejsce na tematykę związaną z zapewnieniem poufności i ochrony danych osobowych.
Szkolenie prowadzone będzie w formie wykładów, jak też analizy przypadków, sesji dyskusyjnych i feedback'owych oraz zadań wdrożeniowych.
Korzyści ze szkolenia
- poznasz podstawy prawne funkcjonowania organów spółek,
- poznasz kompetencje organów i zasady obsługi zarządu i rad nadzorczych w zakresie dokumentacji,
- będziesz potrafiła przygotowywać i koordynować przebieg posiedzeń,
- nauczysz się protokołowania,
- poznasz zasady archiwizacji dokumentacji korporacyjnej,
- będziesz potrafiła przygotowywać umowy i kontrakty,
- dowiesz się jak zabezpieczać dokumenty i chronić tajemnice przedsiębiorstwa.
Szkolenie kierujemy do wszystkich osób zatrudnionych w biurach zarządu oraz w sekretariatach rad nadzorczych. W szkoleniu powinny wziąć udział osoby zatrudnione na stanowiskach sekretarskich, asystenckich, a także office managerowie.
Program szkolenia
- Wstęp do szkolenia: Asystentka Zarządu i Rady Nadzorczej.
- Przepisy prawne regulujące prawne funkcjonowania spółek:
- kodeks spółek handlowych,
- umowa i statut - najważniejsze zapisy i ich znaczenie dla funkcjonowania spółki,
- zgłoszenie danych do KRS - aktualizacja danych, wymagania ustawowe, opłaty,
- jak uzyskać odpis wpisu do KRS,
- praktyki prawno - formalne pozakodeksowe,
- case study: najnowsze orzecznictwo.
- Struktura organizacyjna i prawna firmy:
- Zarząd
- struktura, kompetencje, organizacja, funkcjonowanie,
- zwoływanie posiedzeń,
- podejmowanie uchwał - w jakich sprawach są potrzebne?
- zasady reprezentacji i zakaz konkurencji,
- odpowiedzialność członków zarządu wobec spółki,
- mandat i kadencja, powoływanie i odwoływanie członków zarządu.
- Rada Nadzorcza:
- zwoływanie posiedzeń i podejmowanie uchwał,
- kadencja, powoływanie i odwoływanie członków zarządu,
- uprawniania kontrolne Rady Nadzorczej i ich wykonywanie.
- Zgromadzenia Wspólników / Walna Zgromadzenie:
- zasady zwoływania posiedzeń,
- przygotowanie zaproszeń, materiałów, projektów uchwał, itd.,
- zaskarżenie uchwał - uprawnienia, podstawy prawne,
- postępowanie i konsekwencje,
- case study: żądanie informacji i wyjaśnień.
- Zarząd
- Protokoły i uchwały. Jak zorganizować proces protokołowania?
- tworzenie uchwał i protokołów z posiedzeń organów spółki (zarząd, rada nadzorcza, zgromadzenia wspólników, walne zgromadzenie)
- jak prowadzić zapis przebiegu posiedzenia?
- wymagania prawne dla protokołów - forma i zapisy,
- kto podpisuje uchwały i protokoły,
- przechowywanie, archiwizacja i udostępniania protokołów,
- warsztaty - tworzenia uchwał i protokołów,
- case study: najczęstsze błędy.
- Dokumentacja spółek. Jaką wiedzę musi mieć Asystentka/Assystent Zarządu?
- rola biura zarządu w sprawnym funkcjonowania spółki,
- komunikacja elektroniczna w pracy organów spółki - zasady bezpiecznego korzystania,
- koordynacja obiegu dokumentów,
- archiwizacja dokumentacji spółki, okresy przechowywania,
- księga udziałów/księga akcyjna - zasady prowadzenia,
- udostępnianie dokumentów na żądanie osób i organów,
- case study: tajemnica przedsiębiorstwa i jak zabezpieczać dokumenty?
- Umowy i kontraktów w praktyce. Jak analizować umowy i kontrakty?
- przygotowanie umów i kontraktów - zasady,
- strony umowy, pełnomocnictwa i prokura,
- forma umowy (ustana, pisemna, akt notarialny, elektroniczna)
- najważniejsze zapisy w umowach (m.in. odsetki ustawowe i umowne, kary umowne, zaliczka, zadatek, zastrzeżenia własności rzeczy sprzedanej)
- zabezpieczenie rzeczowe i osobowe wykonania umowy (m.in. poręczenie, weksel, hipoteka, zastaw, zastaw rejestrowy, itd.),
- najczęstsze błędy w umowach i ich skutki prawne,
- rozwiązanie i wypowiedzenie umowy,
- dochodzenie i przedawnienie roszczeń.
- Regulaminy i wsparcie organów we wdrażaniu zmian w regulaminach:
- jak tworzyć i zmieniać regulaminy,
- obligatoryjne i fakultatywne regulaminy i ich zapisy,
- jak stosować zapisy w regulaminach,
- warsztaty - przykładowe regulaminy.
- Biuro zarządu a ochrona danych osobowych - rok na wdrożenie nowych przepisów:
- nowe obowiązki administratora,
- nowe obowiązki informacyjne,
- nowe uprawnienia osób, których dane dotyczą,
- zagrożenie wysokimi karami.
- Podsumowanie szkolenia dla Asystentek Zarządu: sesja pytań, indywidualne konsultacje Uczestników.
Czas trwania
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
00-870 Warszawa
Wronia 45
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- 10% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- 10% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Masz pytania? Napisz do nas
