Asystent / Asystentka Zarządu i Rady Nadzorczej z uwzględnieniem nowelizacji KSH 2023

O szkoleniu

Zapraszamy do udziału w certyfikowanym szkoleniu dla asystentów i asystentek Zarządów i Rad Nadzorczych. W trakcie szkolenia omówimy kwestie prawne związane z funkcjonowaniem spółek kapitałowych i ich organami, ich kompetencje i sposób funkcjonowania. Omówimy szczegółowo przebieg posiedzeń zarządów i rad nadzorczych, zasady protokołowania, sporządzania dokumentacji korporacyjnej, w tym umów, kontraktów i regulaminów. Poświęcimy również miejsce na tematykę związaną z zapewnieniem poufności i ochrony danych osobowych.

Szkolenie prowadzone będzie w formie wykładów, jak też analizy przypadków, sesji dyskusyjnych i feedback'owych oraz zadań wdrożeniowych.

Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści ze szkolenia

  • poznasz podstawy  prawne funkcjonowania organów spółek,
  • poznasz kompetencje organów i zasady obsługi zarządu i rad nadzorczych w zakresie dokumentacji,
  • będziesz potrafiła przygotowywać  i koordynować przebieg posiedzeń,
  • nauczysz się protokołowania,
  • poznasz zasady archiwizacji dokumentacji korporacyjnej,
  • będziesz potrafiła przygotowywać umowy i kontrakty,
  • dowiesz się jak zabezpieczać dokumenty i chronić tajemnice przedsiębiorstwa.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie kierujemy do wszystkich osób zatrudnionych w biurach zarządu oraz w sekretariatach rad nadzorczych. W szkoleniu powinny wziąć udział osoby zatrudnione na stanowiskach sekretarskich, asystenckich, a także office managerowie.

Program szkolenia

  1. Wstęp do szkolenia: Asystentka Zarządu i Rady Nadzorczej.
  2. Przepisy prawne regulujące prawne funkcjonowania spółek:
    • kodeks spółek handlowych,
    • umowa i statut - najważniejsze zapisy i ich znaczenie dla funkcjonowania spółki,
    • zgłoszenie danych do KRS - aktualizacja danych, wymagania ustawowe, opłaty,
    • jak uzyskać odpis wpisu do KRS,
    • praktyki prawno - formalne pozakodeksowe,
    • case study: najnowsze orzecznictwo.
  3. Struktura organizacyjna i prawna firmy: 
    • Zarząd
      • struktura, kompetencje, organizacja, funkcjonowanie,
      • zwoływanie posiedzeń,
      • podejmowanie uchwał - w jakich sprawach są potrzebne? 
      • zasady reprezentacji i zakaz konkurencji,
      • odpowiedzialność członków zarządu wobec spółki,
      • mandat i kadencja, powoływanie i odwoływanie członków zarządu.
    • Rada Nadzorcza:
      • zwoływanie posiedzeń i podejmowanie uchwał,
      • kadencja, powoływanie i odwoływanie członków zarządu,
      • uprawniania kontrolne Rady Nadzorczej i ich wykonywanie.
    • Zgromadzenia Wspólników / Walna Zgromadzenie:
      • zasady zwoływania posiedzeń,
      • przygotowanie zaproszeń, materiałów, projektów uchwał, itd.,
      • zaskarżenie uchwał - uprawnienia, podstawy prawne,
      • postępowanie i konsekwencje,
      • case study: żądanie informacji i wyjaśnień.
  4. Protokoły i uchwały. Jak zorganizować proces protokołowania?
    • tworzenie uchwał i protokołów z posiedzeń organów spółki (zarząd, rada nadzorcza, zgromadzenia wspólników, walne zgromadzenie)
    • jak prowadzić zapis przebiegu posiedzenia?
    • wymagania prawne dla protokołów - forma i zapisy,
    • kto podpisuje uchwały i protokoły,
    • przechowywanie, archiwizacja i udostępniania protokołów,
    • warsztaty - tworzenia uchwał i protokołów,
    • case study: najczęstsze błędy.
  5. Dokumentacja spółek. Jaką wiedzę musi mieć Asystentka/Assystent Zarządu?
    • rola biura zarządu w sprawnym funkcjonowania spółki,
    • komunikacja elektroniczna w pracy organów spółki - zasady bezpiecznego korzystania, 
    • koordynacja obiegu dokumentów,
    • archiwizacja dokumentacji spółki, okresy przechowywania,
    • księga udziałów/księga akcyjna - zasady prowadzenia,
    • udostępnianie dokumentów na żądanie osób i organów,
    • case study: tajemnica przedsiębiorstwa i jak zabezpieczać dokumenty? 
  6. Umowy i kontraktów w praktyce. Jak analizować umowy i kontrakty?
    • przygotowanie umów i kontraktów - zasady,
    • strony umowy, pełnomocnictwa i prokura,
    • forma umowy (ustana, pisemna, akt notarialny, elektroniczna)
    • najważniejsze zapisy w umowach (m.in. odsetki ustawowe i umowne, kary umowne, zaliczka, zadatek, zastrzeżenia własności rzeczy sprzedanej)
    • zabezpieczenie rzeczowe i osobowe wykonania umowy (m.in. poręczenie, weksel, hipoteka, zastaw, zastaw rejestrowy, itd.),
    • najczęstsze błędy w umowach i ich skutki prawne,
    • rozwiązanie i wypowiedzenie umowy,
    • dochodzenie i przedawnienie roszczeń.
  7. Regulaminy i wsparcie organów we wdrażaniu zmian w regulaminach:
    • jak tworzyć i zmieniać regulaminy,
    • obligatoryjne i fakultatywne regulaminy i ich zapisy,
    • jak stosować zapisy w regulaminach,
    • warsztaty - przykładowe regulaminy.
  8. Biuro zarządu a ochrona danych osobowych - rok na wdrożenie nowych przepisów:
    • nowe obowiązki administratora,
    • nowe obowiązki informacyjne,
    • nowe uprawnienia osób, których dane dotyczą,
    • zagrożenie wysokimi karami.
  9. Podsumowanie szkolenia dla Asystentek Zarządu: sesja pytań, indywidualne konsultacje Uczestników.

Czas trwania

2 dni, 09:00 - 16:30

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany komputer z dostępem do Internetu
High5 Group Sp. z o.o.

00-870 Warszawa

Wronia 45/129

woj. mazowieckie

Wymagany komputer z dostępem do Internetu

Rejestracja

Szkolenie on-line
1 490
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
Zniżki grupowe:
  • 10% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Regulamin zgłaszania uczestnika na szkolenie otwarte

  1. Zgłoszenie na szkolenie realizowane jest w formie elektronicznej poprzez wypełnienie formularza online.
  2. Przesłanie formularza jest równoznaczne z zawarciem umowy zakupu szkolenia z firmą High5 Group Sp. z. o.o. (zwaną dalej Organizatorem) na zasadach określonych w niniejszym regulaminie i upoważnia firmę High5 Group Sp. z. o.o. do wystawienia po szkoleniu faktury VAT bez składania podpisu przez osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego.
  3. Organizator potwierdza otrzymanie zgłoszenia i rezerwację miejsca na szkoleniu w terminie 2 dni od otrzymania zgłoszenia.
  4. Organizator zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia zgłoszenia w przypadku, gdy udział w szkoleniu mógłby naruszyć interesy organizatora.
  5. Organizator na 5 dni przed terminem szkolenia osobie zgłaszającej i uczestnikowi wysyła drogą elektroniczną „Zaproszenie na szkolenie”, zawierające wszystkie informacje organizacyjne niezbędne do uczestnictwa w szkoleniu. Otrzymanie Zaproszenia jest podstawą do uczestnictwa w szkoleniu.
  6. Rezygnacja z udziału w szkoleniu na 5 lub więcej dni przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia nie pociąga za sobą żadnych obciążeń finansowych po stronie Zamawiającego, pod warunkiem przesłania przez Zamawiającego informacji o rezygnacji na adres: biuro@high5.pl oraz zgloszenie@eventis.pl jednocześnie.
  7. W przypadku rezygnacji na mniej niż 5 dni przed terminem szkolenia Organizator zastrzega sobie prawo do wystawienia faktury na 50% ceny szkolenia tytułem kary umownej. 
  8. Nieobecność Uczestnika na szkoleniu nie zwalnia Zamawiającego od zapłaty pełnej ceny wynagrodzenia za jego udział w szkoleniu, chyba, że zachodzą sytuacje wskazane w punkcie 6 i 7.
  9. Możliwe jest zgłoszenie zastępstwa dla uczestnika.
  10. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia lub zmiany jego terminu na 5 dni przed terminem szkolenia, o czym zobowiązany jest poinformować uczestników szkolenia i Zamawiającego.
  11. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za koszty poniesione przez Zamawiającego na rzecz podmiotów trzecich (np. z tytułu przedpłat dokonanych na rzecz hoteli, z tytułu dojazdu na szkolenie) jeśli zostały one poniesione przed otrzymaniem zaproszenia na szkolenie.
  12. Uczestnik do połowy pierwszego dnia szkolenia może zrezygnować ze szkolenia, podając konkretny merytoryczny powód wraz z jego uzasadnieniem. Zamawiający nie będzie obciążony w takim przypadku kosztem szkolenia.
  13. Płatność za szkolenie następuje na podstawie wystawionej po szkoleniu faktury VAT.
  14. W przypadku finansowania szkolenia w co najmniej 70% ze środków publicznych Zgłaszający powinien poinformować Organizatora w momencie zgłaszania uczestnika poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w formularzu zgłoszenia.

Przesyłając zgłoszenie wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych w formularzu danych osobowych w zakresie niezbędnym do obsługi zgłoszenia, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L.2016.119.1).

Administratorem danych jest HIGH5 Group Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Wroniej 45 lok.129. Informujemy, że mają Państwo prawo dostępu do swoich danych oraz możliwość ich poprawiania, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także o prawo do przenoszenia danych. Podanie danych ma charakter dobrowolny, jest jednak niezbędne, żeby móc zarejestrować Państwa zgłoszenie. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji usługi szkoleniowej oraz wynikających z przepisów prawa.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: HIGH5 Training Group
  • Ulica i nr: ul. Wronia 45/129
  • Kod pocztowy: 00-870
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5262464795

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

HIGH5 Training Group
00-870 Warszawa, Polska ul. Wronia 45/129

Organizator

HIGH5 Training Group
00-870 Warszawa, Polska
ul. Wronia 45/129
woj. mazowieckie
HIGH5 Training Group świadczy usługi na najwyższym poziomie w zakresie organizacji szkoleń otwartych, zamkniętych, konsultacji i programów doradczych.Specjalizujemy się w realizacji kompleksowych programów szkoleniowych z następujący dziedzin:zarządz...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!