O szkoleniu
Zapraszamy do udziału w certyfikowanym szkoleniu dla asystentów i asystentek Zarządów i Rad Nadzorczych. W trakcie szkolenia omówimy kwestie prawne związane z funkcjonowaniem spółek kapitałowych i ich organami, ich kompetencje i sposób funkcjonowania. Omówimy szczegółowo przebieg posiedzeń zarządów i rad nadzorczych, zasady protokołowania, sporządzania dokumentacji korporacyjnej, w tym umów, kontraktów i regulaminów. Poświęcimy również miejsce na tematykę związaną z zapewnieniem poufności i ochrony danych osobowych.
Szkolenie prowadzone będzie w formie wykładów, jak też analizy przypadków, sesji dyskusyjnych i feedback'owych oraz zadań wdrożeniowych.
Korzyści ze szkolenia
- poznasz podstawy prawne funkcjonowania organów spółek,
- poznasz kompetencje organów i zasady obsługi zarządu i rad nadzorczych w zakresie dokumentacji,
- będziesz potrafiła przygotowywać i koordynować przebieg posiedzeń,
- nauczysz się protokołowania,
- poznasz zasady archiwizacji dokumentacji korporacyjnej,
- będziesz potrafiła przygotowywać umowy i kontrakty,
- dowiesz się jak zabezpieczać dokumenty i chronić tajemnice przedsiębiorstwa.
Szkolenie kierujemy do wszystkich osób zatrudnionych w biurach zarządu oraz w sekretariatach rad nadzorczych. W szkoleniu powinny wziąć udział osoby zatrudnione na stanowiskach sekretarskich, asystenckich, a także office managerowie.
Program szkolenia
- Wstęp do szkolenia: Asystentka Zarządu i Rady Nadzorczej.
- Przepisy prawne regulujące prawne funkcjonowania spółek:
- kodeks spółek handlowych,
- umowa i statut - najważniejsze zapisy i ich znaczenie dla funkcjonowania spółki,
- zgłoszenie danych do KRS - aktualizacja danych, wymagania ustawowe, opłaty,
- jak uzyskać odpis wpisu do KRS,
- praktyki prawno - formalne pozakodeksowe,
- case study: najnowsze orzecznictwo.
- Struktura organizacyjna i prawna firmy:
- Zarząd
- struktura, kompetencje, organizacja, funkcjonowanie,
- zwoływanie posiedzeń,
- podejmowanie uchwał - w jakich sprawach są potrzebne?
- zasady reprezentacji i zakaz konkurencji,
- odpowiedzialność członków zarządu wobec spółki,
- mandat i kadencja, powoływanie i odwoływanie członków zarządu.
- Rada Nadzorcza:
- zwoływanie posiedzeń i podejmowanie uchwał,
- kadencja, powoływanie i odwoływanie członków zarządu,
- uprawniania kontrolne Rady Nadzorczej i ich wykonywanie.
- Zgromadzenia Wspólników / Walna Zgromadzenie:
- zasady zwoływania posiedzeń,
- przygotowanie zaproszeń, materiałów, projektów uchwał, itd.,
- zaskarżenie uchwał - uprawnienia, podstawy prawne,
- postępowanie i konsekwencje,
- case study: żądanie informacji i wyjaśnień.
- Zarząd
- Protokoły i uchwały. Jak zorganizować proces protokołowania?
- tworzenie uchwał i protokołów z posiedzeń organów spółki (zarząd, rada nadzorcza, zgromadzenia wspólników, walne zgromadzenie)
- jak prowadzić zapis przebiegu posiedzenia?
- wymagania prawne dla protokołów - forma i zapisy,
- kto podpisuje uchwały i protokoły,
- przechowywanie, archiwizacja i udostępniania protokołów,
- warsztaty - tworzenia uchwał i protokołów,
- case study: najczęstsze błędy.
- Dokumentacja spółek. Jaką wiedzę musi mieć Asystentka/Assystent Zarządu?
- rola biura zarządu w sprawnym funkcjonowania spółki,
- komunikacja elektroniczna w pracy organów spółki - zasady bezpiecznego korzystania,
- koordynacja obiegu dokumentów,
- archiwizacja dokumentacji spółki, okresy przechowywania,
- księga udziałów/księga akcyjna - zasady prowadzenia,
- udostępnianie dokumentów na żądanie osób i organów,
- case study: tajemnica przedsiębiorstwa i jak zabezpieczać dokumenty?
- Umowy i kontraktów w praktyce. Jak analizować umowy i kontrakty?
- przygotowanie umów i kontraktów - zasady,
- strony umowy, pełnomocnictwa i prokura,
- forma umowy (ustana, pisemna, akt notarialny, elektroniczna)
- najważniejsze zapisy w umowach (m. in. odsetki ustawowe i umowne, kary umowne, zaliczka, zadatek, zastrzeżenia własności rzeczy sprzedanej)
- zabezpieczenie rzeczowe i osobowe wykonania umowy (m.in. poręczenie, weksel, hipoteka, zastaw, zastaw rejestrowy, itd.),
- najczęstsze błędy w umowach i ich skutki prawne,
- rozwiązanie i wypowiedzenie umowy,
- dochodzenie i przedawnienie roszczeń.
- Regulaminy i wsparcie organów we wdrażaniu zmian w regulaminach:
- jak tworzyć i zmieniać regulaminy,
- obligatoryjne i fakultatywne regulaminy i ich zapisy,
- jak stosować zapisy w regulaminach,
- warsztaty - przykładowe regulaminy.
- Biuro zarządu a ochrona danych osobowych - rok na wdrożenie nowych przepisów:
- nowe obowiązki administratora,
- nowe obowiązki informacyjne,
- nowe uprawnienia osób, których dane dotyczą,
- zagrożenie wysokimi karami.
- Podsumowanie szkolenia dla Asystentek Zarządu: sesja pytań, indywidualne konsultacje Uczestników.
Czas trwania
09:00 - 16:30
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Regulamin zgłaszania uczestnika na szkolenie otwarte
- Zgłoszenie na szkolenie realizowane jest w formie elektronicznej poprzez wypełnienie formularza online.
- Przesłanie formularza jest równoznaczne z zawarciem umowy zakupu szkolenia z firmą High5 Group Sp. z. o.o. (zwaną dalej Organizatorem) na zasadach określonych w niniejszym regulaminie i upoważnia firmę High5 Group Sp. z. o.o. do wystawienia po szkoleniu faktury VAT bez składania podpisu przez osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego.
- Organizator potwierdza otrzymanie zgłoszenia i rezerwację miejsca na szkoleniu w terminie 2 dni od otrzymania zgłoszenia.
- Organizator zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia zgłoszenia w przypadku, gdy udział w szkoleniu mógłby naruszyć interesy organizatora.
- Organizator na 5 dni przed terminem szkolenia osobie zgłaszającej i uczestnikowi wysyła drogą elektroniczną „Zaproszenie na szkolenie”, zawierające wszystkie informacje organizacyjne niezbędne do uczestnictwa w szkoleniu. Otrzymanie Zaproszenia jest podstawą do uczestnictwa w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu na 5 lub więcej dni przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia nie pociąga za sobą żadnych obciążeń finansowych po stronie Zamawiającego, pod warunkiem przesłania przez Zamawiającego informacji o rezygnacji na adres: biuro@high5.pl oraz zgloszenie@eventis.pl jednocześnie.
- W przypadku rezygnacji na mniej niż 5 dni przed terminem szkolenia Organizator zastrzega sobie prawo do wystawienia faktury na 50% ceny szkolenia tytułem kary umownej.
- Nieobecność Uczestnika na szkoleniu nie zwalnia Zamawiającego od zapłaty pełnej ceny wynagrodzenia za jego udział w szkoleniu, chyba, że zachodzą sytuacje wskazane w punkcie 6 i 7.
- Możliwe jest zgłoszenie zastępstwa dla uczestnika.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia lub zmiany jego terminu na 5 dni przed terminem szkolenia, o czym zobowiązany jest poinformować uczestników szkolenia i Zamawiającego.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za koszty poniesione przez Zamawiającego na rzecz podmiotów trzecich (np. z tytułu przedpłat dokonanych na rzecz hoteli, z tytułu dojazdu na szkolenie) jeśli zostały one poniesione przed otrzymaniem zaproszenia na szkolenie.
- Uczestnik do połowy pierwszego dnia szkolenia może zrezygnować ze szkolenia, podając konkretny merytoryczny powód wraz z jego uzasadnieniem. Zamawiający nie będzie obciążony w takim przypadku kosztem szkolenia.
- Płatność za szkolenie następuje na podstawie wystawionej po szkoleniu faktury VAT.
- W przypadku finansowania szkolenia w co najmniej 70% ze środków publicznych Zgłaszający powinien poinformować Organizatora w momencie zgłaszania uczestnika poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w formularzu zgłoszenia.
Przesyłając zgłoszenie wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych w formularzu danych osobowych w zakresie niezbędnym do obsługi zgłoszenia, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L.2016.119.1).
Administratorem danych jest HIGH5 Group Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Wroniej 45 lok.129. Informujemy, że mają Państwo prawo dostępu do swoich danych oraz możliwość ich poprawiania, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także o prawo do przenoszenia danych. Podanie danych ma charakter dobrowolny, jest jednak niezbędne, żeby móc zarejestrować Państwa zgłoszenie. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji usługi szkoleniowej oraz wynikających z przepisów prawa.
- Nazwa firmy: HIGH5 Training Group
- Ulica i nr: ul. Wronia 45/129
- Kod pocztowy: 00-870
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5262464795