O szkoleniu
Serdecznie zapraszamy na dwudniowe szkolenie. Głównym celem szkolenia jest doskonalenie i rozwój kompetencji związanych z efektywnym planowaniem, przeprowadzeniem i dokumentowaniem auditów wewnętrznych, radzenia sobie w sytuacjach trudnych pojawiających się podczas procesu auditowego. Dobrze przeprowadzony audit wewnętrzny może mieć realny wpływ na rozwój firmy i odwrotnie – audit czysto formalny, bez zrozumienia drzemiącego w nim potencjału może stanowić jałowy, frustrujący pracowników akt spełnienia wymagań jednostki certyfikacyjnej, warunkujący otrzymanie lub utrzymanie certyfikatu.
Po ukończeniu modułu uczestnik będzie znał i potrafił:
1. Praktyczne aspekty realizowania auditów wewnętrznych w tym w szczególności:
- Opracowanie schematu procesu auditowania.
- Umiejętność opracowania i posługiwania się formularzami niezbędnymi przy realizacji zadań auditowych.
- Klasyfikacja niezgodności.
- Planowanie działań korygujących i zapobiegawczych.
- Wykorzystanie metod komunikacji werbalnej i niewerbalnej w budowaniu właściwej atmosfery auditu.
- Stosowanie technik aktywnego słuchania.
- Rozwiązywanie problemów komunikacyjnych występujących w czasie prowadzenie auditów.
2. Kształtować swój komunikat perswazyjny, w taki sposób, by osiągać założone cele.
3. Skutecznie bronić się przed manipulacją.
4. Budować swoją wypowiedź wykorzystując zasady ekspresywnego i receptywnego wywierania wpływu społecznego w zależności od preferencji osobistych i sytuacji.
5. Określić typ konfliktu i określić możliwość podjęcia skutecznej interwencji.
6. Udoskonali umiejętności interpersonalne istotne przy prowadzeniu rozmów auditowych.
7. Rozwinie umiejętności z zakresu prowadzenia rozmów auditowych pod kątem zarządzania przebiegiem rozmowy.
8. Poradzi sobie z trudnymi zachowaniami komunikacyjnymi rozmówców.
9. Zainicjować prawidłowe zachowania w sytuacjach konfliktowych i unikać błędów.
ADRESACI
- auditorzy wewnętrzni,
- kandydaci na audytorów.
Program szkolenia
1. Praktyczna interpretacja ośmiu zasad zarządzania jakością.
2. Sylwetka auditora:
- cechy auditora.
3. Efektywna komunikacja podczas auditów:
- zasady skutecznej komunikacji,
- reakcja na zastrzeżenia i krytykę,
- ocena innych,
- błędy w komunikowaniu się,
- kompetencja społeczna i jej znaczenie w zarządzaniu.
4. Style prowadzenia rozmów:
- style zachowań rozmówców,
- typologia zachowań w sytuacjach trudnych,
- przyjmowanie pożądanych zachowań podczas rozmowy (np.: sposoby angażowaniarozmówcy milczącego, “zamkniętego”; sterowanie przebiegiem rozmowy z rozmówcą agresywnym, który nie zgadza się z argumentami, itp.).
5. Asertywne zachowania w kontakcie z klientem zewnętrznym i wewnętrznym:
- zasady wywierania wpływu,
- techniki asertywne,
- techniki receptywne i ekspresywne wywierania wpływu.
6. Konstruktywne przezwyciężanie sytuacji trudnych:
- style rozwiązywania konfliktów,
- style wywierania wpływu,
- zachowanie asertywne,
- radzenie sobie z emocjami – inteligencja emocjonalna.
7. Zadania i role audytora na poszczególnych etapach audytu:
- faza wstępna – planowanie,
- faza zasadnicza – audyt na miejscu,
- faza zamykająca – spotkanie poauditowe i raport z auditu.
Ćwiczenia:
Zajęcia prowadzone w ramach poszczególnych sesji będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie swoich umiejętności. W toku prowadzonych zajęć zostaną wykorzystane następujące metody pracy:
- analizy przypadku i przykładu – polegające na zapoznaniu się z rzeczywistym lub umownym zdarzeniem, w wersji wstępnej, a następnie na pozyskaniu/zebraniu dodatkowych informacji o tym zagadnieniu, poddaniu całości sytuacji analizie wraz z podjęciem określonych decyzji, działań lub rozwiązań,
- ćwiczenia praktyczne – polegające na wykonywaniu określonego przykładowego zadania, a ich celem będzie doskonalenie umiejętności lub podnoszenie własnej sprawności,
- dyskusje – zarówno moderowane przez trenera odpowiedzialnego za realizację szkolenia, jak również dyskusje wielokrotne,
- kwestionariusze/testy – służące ustalaniu własnych postaw lub zachowań odnośnie danego zagadnienia.
Czas trwania
Prelegenci

trener TQMsoft
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
31-231 Kraków
Bociana 22A
woj. małopolskie
31-231 Kraków
Bociana 22a
woj. małopolskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
